Pagina 1 van 2
in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 15:48
door xavr
Dank voor advies
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 16:23
door sephora30
Hier kan je helaas niet veel aan doen. Als zij je geld niet storten houdt het op.
Tenzij je een advocaat in de arm neemt en ze voor de rechter sleept.
Ik zou als ik jou was inderdaad wel even informeren of je hiervan aangifte kan doen.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 16:33
door xavr
dank je wel voor je antwoord.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 18:01
door adSolvendum
Deze posting heb ik verwijderd daar deze niet meer bijdroeg aan de gewijzigde postings van TS.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 19:56
door xavr
dank voor advies
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 19:58
door xavr
dank voor advies
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 20:04
door xavr
dank voor advies
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 20:55
door sephora30
Die 14 dagen zijn niet van toepassing omdat zij degene zijn die niet kunnen leveren. Daarom linea recta jouw geld retour.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 21:15
door adSolvendum
Deze posting heb ik verwijderd daar deze niet meer bijdroeg aan de gewijzigde postings van TS.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 22:52
door bianca82
oke dit is zo &*($*$ irritant dat de TS al zijn berichten heeft veranderd..
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 22:56
door xavr
hartelijk dank voor uw advies. fijn dat ik nu wat meer duidelijkheid heb.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 23:33
door adSolvendum
1.2 Deze algemene voorwaarden (hierna: voorwaarden), behorende bij de internetactiviteiten van GaaB en Zoo Kinderkleding, zijn in overeenstemming met de in samenwerking met de Consumentenbond opgestelde Algemene Voorwaarden Thuiswinkel en de Gedragsregels Thuiswinkelwaarborg van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Deze voorwaarden en gedragsregels staan vermeld op de website
www.thuiswinkelwaarborg.nl.
Hier staat niet dat dit bedrijf samenwerkt met de thuiswinkel club, dit leest u echt verkeerd. Er staat dat de voorwaarden en gedragsregels van de thuiswinkel club in samenwerking met de consumentenbond zijn opgesteld, en dat de voorwaarden van het bedrijf hiermee overeenstemmen.
Wat de rest betreft, soit, laten we hopen dat u uw geld spoedig terug ontvangt.
Zo niet, kunt u uw posts weer herstellen. Wees daarbij echter selektief in de te bezigen termen, zet er waar nodig 'mogelijke' voor.

Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 09 apr 2011 23:49
door Emmy75
Zoals adSolvendum het beschrijft, lees ik het ook.
@ TS,
Ik ben het met bianca eens dat het niet prettig is dat de hele posts zijn verwijderd. Dat getuigt niet bepaald van correcte forum etiquette.
Iedereen zou er wel eens naast kunnen zitten dat is helemaal niet erg, anders hadden we geen forum nodig
Dat een post wordt aangepast vanwege formulering of taalgebruik in het kader van stoom afblazen is ook heel begrijpelijk.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 10 apr 2011 00:00
door adSolvendum
@Emmy75
TS was goed op weg een gevalletje Sr:261 te begaan met alle mogelijke ellende vandien in het stoom afblazen, waarbij ietwat voorbarig.
Vandaar waarschijnlijk het weghalen van de teksten.
Daar ik delen heb herhaald heb ik de mijne ook maar weggehaald om TS niet alsnog in verlegenheid te brengen.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 10 apr 2011 00:06
door xavr
Mijn hartelijke dank aan het inzicht en advies van adSolvendum. De post zijn verwijderd omdat ik van adSolvendum zinvol en van goed advies ben voorzien. Daar waar ik op gehoopt had om dat ik niet alwetend en juridsch ben onderlegd . Het onderwerp is voor mij daarom op dit moment niet meer relevant.
excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor wie hier graag zijn / haar aandeel hierin had willen leveren.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 10 apr 2011 00:12
door adSolvendum
Graag gedaan, Xavr.
Laat het even weten als u het geld niet binnen de juiste termijn terug ontvangen heeft.
Wellicht kunnen we wat voor u betekenen, een briefje van ons doet vaak wonderen, en de kosten van de postzegel hebben we het dan niet over.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 10 apr 2011 00:14
door Emmy75
adSolvendum schreef:@Emmy75
TS was goed op weg een gevalletje Sr:261 te begaan met alle mogelijke ellende vandien in het stoom afblazen, waarbij ietwat voorbarig.
Vandaar waarschijnlijk het weghalen van de teksten.
Daar ik delen heb herhaald heb ik de mijne ook maar weggehaald om TS niet alsnog in verlegenheid te brengen.
Oeps dat is inderdaad niet handig te noemen. Maar goed dan nog waarom helemaal weghalen? TS zou ze ook kunnen herschrijven in ABN evt zonder naam van het bedrijf te noemen. Dit gecombineerd met wat mogelijkheden en misschienen lost heel veel op, dacht ik zo. Dat deze het misschien niet helemaal bij het rechte eind heeft, tja dat kan iedereen gebeuren.
Heel begrijpelijk en zelf erg correct dat u uw post ook verwijderd heeft, aangezien er een aantal quotes instonden en zo het verhaal nog steeds deels te reconstrueren is.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 10 apr 2011 00:19
door Emmy75
Hopelijk wordt het wel opgelost voor u Xavr. Succes.
De reden dat ik het schreef (over het weghalen) komt doordat wij of anderen van een situatie ook iets kunnen leren over hoe het opgelost is enzo. Als iedereen al zijn/haar posts verwijderd zodra het opgelost is, kan dat niet meer en dat is jammer.
Ik begreep dat het schadelijk kon zijn indien u deze ongewijzig zou laten staan, dan is een aanpassing zeker verstandig.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 10 apr 2011 00:23
door healthc
Ja Emmy het leven is vol met verrassingen.
Re: in afwachting termijn
Geplaatst: 10 apr 2011 01:04
door adSolvendum
@Emmy75
Aanklacht Sr:261 had geen stand gehouden, maar wel een hoop kopzorgen opgeleverd voor TS, en wellicht wat kosten.
Helaas maakt menig overijverige OvJ geen onderscheid tussen menselijk en strafbaar handelen, dus zo'n zaak zou zomaar aanhangig gemaakt kunnen worden (heb al gekker gezien). Uiteindelijk levert dit enkel een stapel oud papier op, maar daar is niemand bij gebaat, zeker niet TS.
Die wil enkel (terecht) de verrichte betaling terug ontvangen, en bovenstaande zou dit kunnen bemoeilijken (culminerend in eis in reconventie etc.).
Ter uw informatie:
TS heeft bestelling gedaan bij webwinkel, webwinkel kon niet leveren, TS wil geld terug.
De context er omheen (oa. eenzijdige communicatie en een misverstand mbt. AV) heeft TS doen vermoeden dat het betaalde terugkrijgen weleens problematisch kan gaan worden. Blijkens openingspost heeft TS wellicht ietwat voorbarig en misschien iets te heftig en gevoelsmatig richting de webwinkel gecommuniceerd. Uit een latere meer genuanceerde post bleek dat TS ook op een vriendelijke manier de webwinkel heeft benaderd, evenwel met vermoedelijk wat te strak gespannen verwachtingen (qua termijnen).
Zeer beperkt verhaalsonderzoek leert dat webwinkel een bedrijf is zonder rechtspersoon met postbus zonder bezoekadres, ingeschreven bij KvK, gevestigd op een huisadres. Webwinkel is medio november vorig jaar gestopt met nieuwsbrieven (daarvoor 2 a 3 per maand). Er zijn twee namen boven komen drijven, een naam die ik niet meer in relatie met de webwinkel terug kan vinden, en eentje wel. De 'oude' naam heeft een webwinkel gecombineerd met een fysieke winkel met gelijke naam in Berlijn (gehad).
Gevoelsmatig en gebaseerd op een stukje ervaring heb ik een brokje gevoel dat zegt dat TS het wel eens bij het rechte eind kan hebben. Vandaar het aanbod dit kostenloos (niet voor de webwinkel) op te pakken.