UMC-ZORGVERZEKERING: slechte service
Geplaatst: 10 apr 2011 11:45
Ik ontving begin naart 2011 een vergoedingsoverzicht van mijn UMC-Zorgverzekering.
En ik zie dat dit precies dezelfde is (dezelfde declaratie van het Ziekenhuis en
dezelfde door mij te betalen eigen bijdrage) als het vergoedingsoverzicht wat ik in oktober 2010 al ontving.
Via e-mail bericht ik dit de UMC-Zorgverzekering , en zeg dat ik de eigen bijdrage niet nog eens wens te betalen.
Het antwoord van de UMC-Zorgverzekering: de kosten kunnen alleen door het ziekenhuis worden gecorrigeerd en
ik MOET ZELF HIEROVER CONTACT OPNEMEN MET HET ZIEKENUIS.
Ongeacht wat, het is voor mij onbegrijpelijk dat ik als verzekerde, en wanneer het ziekenhuis een onjuiste declaratie
naar de Zorgverzekeraar zend, ik zelf contact met het ziekenhuis hierover moet opnemen.
Controleert een Zorgverzekeraar dan wel de declaraties ?
Is het een dubbele declaratie, of ben ik wel bij die specialist geweest voor een behandeling ?
Ik zou het wel verwachten.
En ik zie dat dit precies dezelfde is (dezelfde declaratie van het Ziekenhuis en
dezelfde door mij te betalen eigen bijdrage) als het vergoedingsoverzicht wat ik in oktober 2010 al ontving.
Via e-mail bericht ik dit de UMC-Zorgverzekering , en zeg dat ik de eigen bijdrage niet nog eens wens te betalen.
Het antwoord van de UMC-Zorgverzekering: de kosten kunnen alleen door het ziekenhuis worden gecorrigeerd en
ik MOET ZELF HIEROVER CONTACT OPNEMEN MET HET ZIEKENUIS.
Ongeacht wat, het is voor mij onbegrijpelijk dat ik als verzekerde, en wanneer het ziekenhuis een onjuiste declaratie
naar de Zorgverzekeraar zend, ik zelf contact met het ziekenhuis hierover moet opnemen.
Controleert een Zorgverzekeraar dan wel de declaraties ?
Is het een dubbele declaratie, of ben ik wel bij die specialist geweest voor een behandeling ?
Ik zou het wel verwachten.