Pagina 1 van 1

Centralpoint: 0 points! Niet shoppen hier

Geplaatst: 11 apr 2011 12:09
door touapech
Hier een kleine aankoop gedaan (digitenne antenne) die snel werd geleverd en daar is alles dan ook mee gezegd. Produkt uit de verpakking gehaald om te testen of deze beter functioneerde dan eigen antenne maar dit bleek niet het geval. Alles weer keurig ingepakt en wilde deze retourneren. Mocht niet omdat in hun leveringsvoorwaarden staat dat geopende verpakkingen niet worden geaccepteerd en restocking fee hoger zou zijn. Huh? We leven in 2011. Kennelijk een bedrijf dat niet gehoord heeft van service successen zoals Zappos of Bol.com. Nooit meer iets aankopen bij centralpoint.nl dus.

Re: Centralpoint: 0 points! Niet shoppen hier

Geplaatst: 11 apr 2011 13:48
door Emmy75
Het zou handiger zijn als de "schoenmaker" central point bij haar leest zou blijven. Deze is de zakelijke markt en die wijkt toch behoorlijk af van de consumentenmarkt op het gebied van service / garantie en retourneren.

Re: Centralpoint: 0 points! Niet shoppen hier

Geplaatst: 13 apr 2011 16:23
door FranciscaGer
@touapech: Het is helemaal niet zo raar hoor dat een bedrijf een verzoek tot retourneren afwijst van een zakelijke koper. Sterker nog als een artikel geopend is is dat heel gebruikelijk.
Indien het artikel geopend is kunnen zij het immers niet meer als nieuw verkopen. Moeten zij dan de financiële schade voor foutieve bestellingen dragen? Indien het een heel klein bedrag is, is het retour sturen duurder dan de aanschaf van het apparaat. Ook dat kan een reden zijn om iets niet retour te nemen. Als je nou verkeerd geïnformeerd zou zijn, zouden ze het hoe dan ook retour moeten nemen of je het geld terug moeten geven. Maar in jouw verhaal lees ik dat het artikel niet voldeed aan de verwachting die je van het artikel had....in dat geval heeft Centralpoint niet verkeerd gereageerd.

@Emmy75: Centralpoint hanteert toch het Thuiswinkel Waarborg? Dat geeft aan dat zij zich niet alleen op de zakelijke markt maar ook op de consumenten markt begeven. De 'schoenmaker' houdt zich dus bij zijn 'leest'.

Re: Centralpoint: 0 points! Niet shoppen hier

Geplaatst: 14 apr 2011 00:54
door Emmy75
FranciscaGer schreef: @Emmy75: Centralpoint hanteert toch het Thuiswinkel Waarborg? Dat geeft aan dat zij zich niet alleen op de zakelijke markt maar ook op de consumenten markt begeven. De 'schoenmaker' houdt zich dus bij zijn 'leest'.
Nu begeven zij zich op beiden; echter zij zijn ooit begonnen met de zakelijke markt en het consumentengedeelte is er later pas bijgekomen, vandaar mijn opmerking.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de prijsstelling op de site. Zowel prijzen ex BTW als incl BTW zijn weergegeven. De prijs ex BTW staat zelfs groter (prominenter) vermeld dan de prijs incl BTW. Als consument heb je niet zoveel aan deze te weten, want je moet het alleen betalen en verders niets. Prijzen op "consumentensites" zijn doorgaans alleen prijzen incl BTW.

Re: Centralpoint: 0 points! Niet shoppen hier

Geplaatst: 14 dec 2011 13:55
door jenmvh
Ik ben niet de enige met slechte ervaringen met central point. Advies: koop als zakelijk relatie daar niets, want je krijgt ZERO service. Zo had ik een mapje aangeschaft voor mijn tablet. Ik had de verkeerde besteld, maar daar kom je pas achter als je 'm hebt uitgepakt. Netjes terug ingepakt, want ik had de verpakking wel netjes geopend. Maar nee, zij nemen niets terug voor de zakelijke relatie. Misschien hebben zij formeel gelijk, maar neem bijvoorbeeld bol.com, zij hadden uit service-overwegingen het pakketje wel terug genomen. Van service maken zij geen central point. Jammer, ik zal daar nooit meer iets kopen en mijn klanten dit eveneens afraden.