Typhone
Geplaatst: 12 apr 2011 14:03
Hallo,
Al eerder gelezen hier:
Dienst afgenomen via Typhone, abonnement gaat met terugwerkende!!! kracht in op het moment dat de de aanvraag in behandeling is genomen:
Aanvraag gedaan op 4-4-2011:
4-4 Status: In behandeling
6-4 Status: Aanvraag goedgekeurd
Datum ingang contract: 4-4-2011
Verwachte levering simkaart: 12-4-2011
Verwachte levering iPad 2: 4 weken na activering simkaart (1-5-2011)
Zit dus een maand met een simkaart waar ik niks mee kan.
Algemene voorwaarden Typhone:
4.5 Typhone.nl zal een leveringstermijn van maximaal 30 dagen overeenkomen. Wanneer de overeengekomen leveringstermijn om welke reden dan ook wordt overschreden dan heeft de Opdrachtgever het recht de Overeenkomst te ontbinden en worden eventuele gedane betalingen binnen 14 dagen aan de Opdrachtgever terugbetaald. De gesloten overeenkomt met de Provider kan niet worden ontbonden.
4.6 Typhone.nl vergoedt geen abonnementskosten of activatiekosten over de periode dat de Opdrachtgever reeds is aangesloten maar nog geen beschikking heeft over een door Typhone.nl geleverd gsmtoestel of simkaart. Indien de levertijd vanaf het moment van activatie langer beloopt dan 5 werkdagen dan kan de simkaart op verzoek van de Opdrachtgever in voorloop van de gehele bestelling reeds verzonden worden. De kosten van deze verzending komen voor rekening van Typhone.nl.
4.7 Alle door Typhone.nl geleverde zaken blijven eigendom van Typhone.nl of diens toeleveranciers totdat het verschuldigde onder de Overeenkomst volledig is betaald met inbegrip van eventueel verschuldigde rente en incassokosten.
5. Zichttermijn voor consumenten
5.1 De Wet Koop op Afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen (de zichttermijn), door een Consument kan worden herroepen. Zakelijke Opdrachtgevers zijn uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.
5.2 De zichttermijn treedt in na ontvangst van de bestelling en duurt 7 werkdagen. Na het verstrijken van de zichttermijn moet de Consument de verplichtingen van de Overeenkomst nakomen.
5.3 Voor zover niet anders aangegeven, heeft de Consument na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden het recht de Overeenkomst te ontbinden en de bestelling onverwijld na deze termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal Typhone.nl, binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen, de reeds betaalde bedragen restitueren of in overleg met de Consument trachten een gelijkwaardig product te leveren.
5.4 Zaken dienen te allen tijde onbeschadigd, ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien de zaken niet aan deze eis voldoen vervalt de aanspraak van de Consument op enige vergoeding of omruilen.
5.5 Typhone.nl aanvaardt retour gezonden zaken slechts indien en voor zover zij over terugzending van tevoren schriftelijk, per fax of per e-mail op de hoogte is gesteld, en alsdan slechts wanneer deze zaken aan het door Typhone.nl opgegeven adres zijn geretourneerd. De kosten voor het retourneren van de zaak zijn voor rekening van de Consument. Typhone.nl neemt geen ongefrankeerde zendingen aan.
5.6 Wanneer aan het geleverde zaak een contract is gekoppeld van een Provider, dan heeft het in onderhavig artikel 5 bepaalde geen betrekking op dit contract. De Consument dient zich bij eventuele klachten over deze dienst zich te wenden tot deze opdrachtnemer.
5.6 Geeft dus aan dat onder het zichttermijn, niet mijn abonnement bij Vodafone valt, tevens geven ze aan dat goederen die niet binnen 30 dagen geleverd worden, geretourneerd kunnen worden, het contract met Vodafone wordt dan echter niet geannuleerd.
Mag dit allemaal maar zo? Lijkt mij niet, je kan wel algemene voorwaarden opstellen, maar deze mogen volgens mij niet in strijd zijn met de wet.
Wie weet hoe dit in elkaar steekt.
Al eerder gelezen hier:
Dienst afgenomen via Typhone, abonnement gaat met terugwerkende!!! kracht in op het moment dat de de aanvraag in behandeling is genomen:
Aanvraag gedaan op 4-4-2011:
4-4 Status: In behandeling
6-4 Status: Aanvraag goedgekeurd
Datum ingang contract: 4-4-2011
Verwachte levering simkaart: 12-4-2011
Verwachte levering iPad 2: 4 weken na activering simkaart (1-5-2011)
Zit dus een maand met een simkaart waar ik niks mee kan.
Algemene voorwaarden Typhone:
4.5 Typhone.nl zal een leveringstermijn van maximaal 30 dagen overeenkomen. Wanneer de overeengekomen leveringstermijn om welke reden dan ook wordt overschreden dan heeft de Opdrachtgever het recht de Overeenkomst te ontbinden en worden eventuele gedane betalingen binnen 14 dagen aan de Opdrachtgever terugbetaald. De gesloten overeenkomt met de Provider kan niet worden ontbonden.
4.6 Typhone.nl vergoedt geen abonnementskosten of activatiekosten over de periode dat de Opdrachtgever reeds is aangesloten maar nog geen beschikking heeft over een door Typhone.nl geleverd gsmtoestel of simkaart. Indien de levertijd vanaf het moment van activatie langer beloopt dan 5 werkdagen dan kan de simkaart op verzoek van de Opdrachtgever in voorloop van de gehele bestelling reeds verzonden worden. De kosten van deze verzending komen voor rekening van Typhone.nl.
4.7 Alle door Typhone.nl geleverde zaken blijven eigendom van Typhone.nl of diens toeleveranciers totdat het verschuldigde onder de Overeenkomst volledig is betaald met inbegrip van eventueel verschuldigde rente en incassokosten.
5. Zichttermijn voor consumenten
5.1 De Wet Koop op Afstand stelt dat een overeenkomst, gedurende 7 werkdagen (de zichttermijn), door een Consument kan worden herroepen. Zakelijke Opdrachtgevers zijn uitgesloten van de Wet Koop op Afstand.
5.2 De zichttermijn treedt in na ontvangst van de bestelling en duurt 7 werkdagen. Na het verstrijken van de zichttermijn moet de Consument de verplichtingen van de Overeenkomst nakomen.
5.3 Voor zover niet anders aangegeven, heeft de Consument na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 7 werkdagen zonder opgave van reden het recht de Overeenkomst te ontbinden en de bestelling onverwijld na deze termijn te retourneren. Bij schriftelijke ontbinding binnen de genoemde termijn zal Typhone.nl, binnen 14 dagen nadat de bestelling retour is ontvangen, de reeds betaalde bedragen restitueren of in overleg met de Consument trachten een gelijkwaardig product te leveren.
5.4 Zaken dienen te allen tijde onbeschadigd, ongebruikt en in originele verpakking te worden geretourneerd. Indien de zaken niet aan deze eis voldoen vervalt de aanspraak van de Consument op enige vergoeding of omruilen.
5.5 Typhone.nl aanvaardt retour gezonden zaken slechts indien en voor zover zij over terugzending van tevoren schriftelijk, per fax of per e-mail op de hoogte is gesteld, en alsdan slechts wanneer deze zaken aan het door Typhone.nl opgegeven adres zijn geretourneerd. De kosten voor het retourneren van de zaak zijn voor rekening van de Consument. Typhone.nl neemt geen ongefrankeerde zendingen aan.
5.6 Wanneer aan het geleverde zaak een contract is gekoppeld van een Provider, dan heeft het in onderhavig artikel 5 bepaalde geen betrekking op dit contract. De Consument dient zich bij eventuele klachten over deze dienst zich te wenden tot deze opdrachtnemer.
5.6 Geeft dus aan dat onder het zichttermijn, niet mijn abonnement bij Vodafone valt, tevens geven ze aan dat goederen die niet binnen 30 dagen geleverd worden, geretourneerd kunnen worden, het contract met Vodafone wordt dan echter niet geannuleerd.
Mag dit allemaal maar zo? Lijkt mij niet, je kan wel algemene voorwaarden opstellen, maar deze mogen volgens mij niet in strijd zijn met de wet.
Wie weet hoe dit in elkaar steekt.