KPN wil het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland worden
Geplaatst: 13 apr 2011 00:29
KPN wil het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland worden. Laat me niet lachen.
Wij hebben een week zonder telefoon en internet gezeten terwijl wij hiervan afhankelijk zijn met onze autorijschool. Vorig jaar zijn wij door de KPN zelf gebeld omdat zij ons een aantrekkelijk voorstel konden doen. Dit was het zgn. ondernemerspakket. Wij hebben dit aangeschaft en vorig jaar oktober is een monteur van KPN geweest om alles te installeren (nieuw modem etc). Een half jaar lang geen klachten , tot afgelopen 29 maart, geen telefoon meer en ook geen internet. Eerst zelf geprobeerd om dmv de stekker uit het modem te trekken het probleem op te lossen, maar helaas. Nog even afgewacht of het probleem niet uit zichzelf zou oplossen (misschien externe storing) maar nee hoor. Toen heb ik geprobeerd om de storingsdienst te bellen. Omdat wij een ondernemerspakket hebben belde ik met de zakelijke afdeling, logisch leek mij. Daar kreeg ik te horen dat ik een ander nummer moest bellen en dat die mij verder konden helpen. Nou ja, ok dat doe ik dan (de reden werd hier niet bij vermeld). Ik het andere nummer gebeld, weer alles doorgegeven en toen kreeg ik te horen, mevrouw u moet met het zakelijke nummer bellen, wij zijn van de particuliere sector. Ik zei dat ik die net gebeld had, maar men adviseerde mij toch daar naar toe te bellen omdat zij mij niet verder konden helpen. Ik weer naar zakelijk, weer alles uitgelegd, nee ik moest toch echt het particuliere nummer bellen, want ik had een zakelijk abonnement maar met een particulier product (??) Ik vroeg hem hoe een ondernemerspakket nou particulier kon zijn. Hierop moest hij mij het antwoord schuldig blijven maar hij kon niets anders doen dan mij adviseren mij het andere nummer weer te bellen. Nou wat kun je als klant dan nog doen? Weer maar het andere (particuliere) nummer gebeld. Die mevrouw wilde mij weer gaan vertellen dat ik een ander nummer moest bellen en toen heb ik gezegd dat ik dat niet meer ging doen. Ik had een storing en die moest z.s.m. opgelost worden en hoe of wie dat deed maakte mij op dat moment niet uit (oeps, foutje bleek later). Zij snapte mijn verhaal en maakte de afspraak dat op donderdag de monteur zou komen. OK gelukkig dacht ik nog naief. De monteur kwam maar kon het niet oplossen want om een lang verhaal kort te maken, het modem was kapot en hij had een particulier modem bij en het moest een zakelijk modem zijn!!! Ik heb hem het hele verhaal van de storingmelding gedaan en hij verzekerde mij dat zijn collega vrijdags zou komen met een zakelijk modem. OK, kan gebeuren. Vrijdagmiddag 15.00 uur komt de monteur. Wisselt het modem en komt tot de conclusie dat het modem niet kapot is maar dat er "iets" niet goed zit in de lijn (??). Hij ging even een half uurtje weg en zou daarna terug komen. Hij kwam terug met de mededeling dat hij het niet opgelost kreeg en dat wij het weekend nog zonder telefoon en internet zouden moeten doen! Misschien dat de centrale wel op afstand nog iets kon resetten maar dat wist hij niet zeker en ik moest het lampje van het modem maar in de gaten houden. Maandagochtend heb ik om 8 uur de KPN weer gebeld want ik wilde weten wat er nu verder ging gebeuren. De technische dienst was op dat moment niet bereikbaar en ik zou teruggebeld worden. Om 10 uur had ik nog niets gehoord en belde ik zelf weer maar eens een keertje. Ik kreeg de melding dat ik vandaag al met dezelfde vraag gebeld had en dat er een terugbelverzoek gedaan was. Ik antwoordde met: ja, maar dat was twee uur geleden en ik heb nog niets gehoord. Waarna ik de mededeling kreeg, ja mevrouw maar daar staan 8 werkuren voor. U wordt binnen 8 werkuren teruggebeld. Nou ja zeg, dan is er weer een dag voorbij. Maar om 14.00 uur ging mijn mobiele telefoon af en ja hoor......KPN. Die meneer vertelde mij dat hij mij op mijn vaste nummer had proberen te bereiken maar dat daar inderdaad een storing op was. Nou ja, vertel mij eens iets nieuws. Hij vroeg mij of ik het stekker van het modem er even uit wilde trekken. Ik antwoordde dat er al twee monteurs geweest waren die het probleem niet opgelost kregen maar hij hield vol en ik heb de stekker er uitgetrokken. Natuurlijk zonder resultaat en dat vertelde ik die meneer dan ook, want volgens mij hadden die monteurs dit ook al als eerste gedaan en ikzelf ook al voor de storingmelding zelfs. Hij vertelde mij doodleuk dat de desbetreffende monteurs er geen verstand van hadden want....let op zij waren van de verkeerde afdeling. Ik moest iemand hebben van glasvezel (??). Ik werd steeds kwader en vroeg hem wie die monteurs dan gestuurd hadden. Dat was toch de KPN geweest?? Nou ja, hij kon regelen dat de volgende dag weer een monteur zou komen. Ik probeerde de sfeer er nog een beetje in te houden door te zeggen dat die monteur zijn pyjama maar mee moest brengen want dat hij wel binnen mocht komen maar niet mocht vertrekken als de storing niet opgelost was. Hij kon hier de humor niet van inzien en verbrak kortaf de verbinding. Nou ja, weer maar afwachten.Toch zat dit alles mij niet lekker en ik belde weer KPN en vroeg waar ik een klacht moest melden. De desbetreffende meneer kon de afdeling niet bereiken maar kon mij wel in de wacht zetten. OK doe maar, ik wacht wel "even". Ik kreeg een bandje te horen: Al onze medewerkers zijn in gesprek, nog even geduld aub. Nou geduld heb ik gehad........TWEE UREN en daarna heb ik de telefoonverbinding verbroken zonder iemand aan de lijn gehad te hebben . Dinsdagochtend, weer ging mijn mobiel af.......weer KPN. De monteur die eigenlijk zou komen aan de lijn en hij vertelde mij doodleuk dat hij niet kwam, dat de lijn nog steeds niet gerepareerd was en dat dit nog zeker 5 dagen zou kunnen gaan duren. Nu kon ik hier de humor niet meer van inzien. Kwaad en overstuur belde ik mijn man en vertelde dat het weer vandaag niet goed ging komen en erger nog het kon nog wel 5 dagen duren. Omdat mijn man altijd onderweg is ziet hij nogal veel. Hij zei wacht even af, er rijd hier net een busje van de KPN en dat zal ik die monteur wel eens aanspreken en kijken of hij niet iets kan doen voor ons. Nou om een lang verhaal kort te maken, de monteur kwam gelijk en het probleem was binnen een aantal uur opgelost. Het was toevallig een monteur die naar probleemgevallen moest die een ander niet kon oplossen. Dus we hadden dit keer geluk en de goede man op de juiste plaats. Deze man zette zich in voor ons en snapte echt ons probleem. En we hadden echt een probleem, leerlingen konden ons niet bereiken op ons vaste nummer, wij konden geen examens aanvragen, rekeningen konden niet betaald worden etc. Onze dochter had haar mobiel in moeten leveren omdat ik zelf geen mobiel heb en dat wil wat zeggen in deze moderne tijd. Maar dankzij het resoluut optreden van mijn man en de laatste monteur hadden wij na 6 dagen weer telefoon. Nou ja, u moet het met mij eens zijn: er valt nog heel wat te veranderen voordat KPN het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is.
Wij hebben een week zonder telefoon en internet gezeten terwijl wij hiervan afhankelijk zijn met onze autorijschool. Vorig jaar zijn wij door de KPN zelf gebeld omdat zij ons een aantrekkelijk voorstel konden doen. Dit was het zgn. ondernemerspakket. Wij hebben dit aangeschaft en vorig jaar oktober is een monteur van KPN geweest om alles te installeren (nieuw modem etc). Een half jaar lang geen klachten , tot afgelopen 29 maart, geen telefoon meer en ook geen internet. Eerst zelf geprobeerd om dmv de stekker uit het modem te trekken het probleem op te lossen, maar helaas. Nog even afgewacht of het probleem niet uit zichzelf zou oplossen (misschien externe storing) maar nee hoor. Toen heb ik geprobeerd om de storingsdienst te bellen. Omdat wij een ondernemerspakket hebben belde ik met de zakelijke afdeling, logisch leek mij. Daar kreeg ik te horen dat ik een ander nummer moest bellen en dat die mij verder konden helpen. Nou ja, ok dat doe ik dan (de reden werd hier niet bij vermeld). Ik het andere nummer gebeld, weer alles doorgegeven en toen kreeg ik te horen, mevrouw u moet met het zakelijke nummer bellen, wij zijn van de particuliere sector. Ik zei dat ik die net gebeld had, maar men adviseerde mij toch daar naar toe te bellen omdat zij mij niet verder konden helpen. Ik weer naar zakelijk, weer alles uitgelegd, nee ik moest toch echt het particuliere nummer bellen, want ik had een zakelijk abonnement maar met een particulier product (??) Ik vroeg hem hoe een ondernemerspakket nou particulier kon zijn. Hierop moest hij mij het antwoord schuldig blijven maar hij kon niets anders doen dan mij adviseren mij het andere nummer weer te bellen. Nou wat kun je als klant dan nog doen? Weer maar het andere (particuliere) nummer gebeld. Die mevrouw wilde mij weer gaan vertellen dat ik een ander nummer moest bellen en toen heb ik gezegd dat ik dat niet meer ging doen. Ik had een storing en die moest z.s.m. opgelost worden en hoe of wie dat deed maakte mij op dat moment niet uit (oeps, foutje bleek later). Zij snapte mijn verhaal en maakte de afspraak dat op donderdag de monteur zou komen. OK gelukkig dacht ik nog naief. De monteur kwam maar kon het niet oplossen want om een lang verhaal kort te maken, het modem was kapot en hij had een particulier modem bij en het moest een zakelijk modem zijn!!! Ik heb hem het hele verhaal van de storingmelding gedaan en hij verzekerde mij dat zijn collega vrijdags zou komen met een zakelijk modem. OK, kan gebeuren. Vrijdagmiddag 15.00 uur komt de monteur. Wisselt het modem en komt tot de conclusie dat het modem niet kapot is maar dat er "iets" niet goed zit in de lijn (??). Hij ging even een half uurtje weg en zou daarna terug komen. Hij kwam terug met de mededeling dat hij het niet opgelost kreeg en dat wij het weekend nog zonder telefoon en internet zouden moeten doen! Misschien dat de centrale wel op afstand nog iets kon resetten maar dat wist hij niet zeker en ik moest het lampje van het modem maar in de gaten houden. Maandagochtend heb ik om 8 uur de KPN weer gebeld want ik wilde weten wat er nu verder ging gebeuren. De technische dienst was op dat moment niet bereikbaar en ik zou teruggebeld worden. Om 10 uur had ik nog niets gehoord en belde ik zelf weer maar eens een keertje. Ik kreeg de melding dat ik vandaag al met dezelfde vraag gebeld had en dat er een terugbelverzoek gedaan was. Ik antwoordde met: ja, maar dat was twee uur geleden en ik heb nog niets gehoord. Waarna ik de mededeling kreeg, ja mevrouw maar daar staan 8 werkuren voor. U wordt binnen 8 werkuren teruggebeld. Nou ja zeg, dan is er weer een dag voorbij. Maar om 14.00 uur ging mijn mobiele telefoon af en ja hoor......KPN. Die meneer vertelde mij dat hij mij op mijn vaste nummer had proberen te bereiken maar dat daar inderdaad een storing op was. Nou ja, vertel mij eens iets nieuws. Hij vroeg mij of ik het stekker van het modem er even uit wilde trekken. Ik antwoordde dat er al twee monteurs geweest waren die het probleem niet opgelost kregen maar hij hield vol en ik heb de stekker er uitgetrokken. Natuurlijk zonder resultaat en dat vertelde ik die meneer dan ook, want volgens mij hadden die monteurs dit ook al als eerste gedaan en ikzelf ook al voor de storingmelding zelfs. Hij vertelde mij doodleuk dat de desbetreffende monteurs er geen verstand van hadden want....let op zij waren van de verkeerde afdeling. Ik moest iemand hebben van glasvezel (??). Ik werd steeds kwader en vroeg hem wie die monteurs dan gestuurd hadden. Dat was toch de KPN geweest?? Nou ja, hij kon regelen dat de volgende dag weer een monteur zou komen. Ik probeerde de sfeer er nog een beetje in te houden door te zeggen dat die monteur zijn pyjama maar mee moest brengen want dat hij wel binnen mocht komen maar niet mocht vertrekken als de storing niet opgelost was. Hij kon hier de humor niet van inzien en verbrak kortaf de verbinding. Nou ja, weer maar afwachten.Toch zat dit alles mij niet lekker en ik belde weer KPN en vroeg waar ik een klacht moest melden. De desbetreffende meneer kon de afdeling niet bereiken maar kon mij wel in de wacht zetten. OK doe maar, ik wacht wel "even". Ik kreeg een bandje te horen: Al onze medewerkers zijn in gesprek, nog even geduld aub. Nou geduld heb ik gehad........TWEE UREN en daarna heb ik de telefoonverbinding verbroken zonder iemand aan de lijn gehad te hebben . Dinsdagochtend, weer ging mijn mobiel af.......weer KPN. De monteur die eigenlijk zou komen aan de lijn en hij vertelde mij doodleuk dat hij niet kwam, dat de lijn nog steeds niet gerepareerd was en dat dit nog zeker 5 dagen zou kunnen gaan duren. Nu kon ik hier de humor niet meer van inzien. Kwaad en overstuur belde ik mijn man en vertelde dat het weer vandaag niet goed ging komen en erger nog het kon nog wel 5 dagen duren. Omdat mijn man altijd onderweg is ziet hij nogal veel. Hij zei wacht even af, er rijd hier net een busje van de KPN en dat zal ik die monteur wel eens aanspreken en kijken of hij niet iets kan doen voor ons. Nou om een lang verhaal kort te maken, de monteur kwam gelijk en het probleem was binnen een aantal uur opgelost. Het was toevallig een monteur die naar probleemgevallen moest die een ander niet kon oplossen. Dus we hadden dit keer geluk en de goede man op de juiste plaats. Deze man zette zich in voor ons en snapte echt ons probleem. En we hadden echt een probleem, leerlingen konden ons niet bereiken op ons vaste nummer, wij konden geen examens aanvragen, rekeningen konden niet betaald worden etc. Onze dochter had haar mobiel in moeten leveren omdat ik zelf geen mobiel heb en dat wil wat zeggen in deze moderne tijd. Maar dankzij het resoluut optreden van mijn man en de laatste monteur hadden wij na 6 dagen weer telefoon. Nou ja, u moet het met mij eens zijn: er valt nog heel wat te veranderen voordat KPN het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is.