Arke.nl cancelt boeking zonder nette compensatie regeling
Geplaatst: 13 apr 2011 22:18
In het kort: Ik en mijn gezin zijn door een nare stunt van Arke gedwongen bijna €900 extra uit te geven!
De situatie:
Op 3 april 2011 hebben mijn vrouw en ik bij Arke Fly 2 vliegtickets geboekt (retour) voor vluchten van Amsterdam naar Joao Pessoa in Brazilië voor familie bezoek. Onze 2 tickets hebben ons €670,50+ €841,50 = €1512 gekost
Mijn vrouw is Braziliaanse en wou graag wat meer tijd met haar familie doorbrengen, en daarnaast heeft ze een aantal belangrijke afspraken staan aldaar, dus zij zou 19 April samen met onze 13 weken oude baby al vertrekken en ikzelf zou 3 Mei volgen om 2 weken later op 17 Mei gezamenlijk terug te vliegen.
De ochtend van 13 april hebben we nog extra bijbetaald om onze zitplaatsen te kunnen reserveren omdat we ondanks de apart gekochte tickets wel graag samen willen zitten.
Maar dan op 13 april om 16:00 krijgen we beiden een email van Arke met het bericht dat zij onze geboekte vluchten plotseling niet meer kunnen aanbieden! Let wel, dit is 6 dagen voordat mijn vrouw en kind zouden vertrekken.
Ik heb ze gebeld en er werd verteld dat dit alles vanwege de terugreis is en dat we pas in Juni terug kunnen vliegen met een toestel van Arke. Eerst werdt verteld dat het vanwege technische redenen zou zijn maar later veranderde dit verhaal en werd verteld dat dit is gedaan omdat er te weinig boekingen zouden zijn en dat het goedkoper is voor hen om de hele vlucht te cancelen!
In de ontvangen email bieden ze de volgende mogelijkheden aan:
1) De reis kan worden omgeboekt naar een andere vertrekdatum waarbij de eventuele meerkosten voor u zijn. Ter compensatie ontvangt u € 50,-.
2) U boekt een nieuwe reis van Arke of Holland International met ArkeFly naar een andere verre bestemming en ontvangt € 50,- korting op de nieuwe reissom.
3) U kunt de gehele reis kosteloos annuleren.
Flink kwaad, teleurgesteld en emotioneel zijn we gaan kijken of we op zo'n korte termijn een nieuwe boeking kunnen doen bij zowel Arke als elders maar het werd al snel duidelijk dat dit hoogst waarschijnlijk €2400 gaat kosten! Met andere woorden we moeten €888 bijleggen wat financieel onhaalbaar is op zo'n korte termijn!
Wat de situatie nóg vervelender maakt is dat we met andere aanbieders overstaptijden tot wel 12 uur moeten doorstaan, en dat is met een baby helemaal een ramp!
Het is werkelijk absurd dat Arke dit zomaar mag doen zonder met een fatsoenlijke oplossing op de proppen te komen. Daarnaast is de 2x€50 compensatie die wordt aangeboden natuurlijk echt een lachertje gezien tot welke kosten wij worden gedwongen door hun toedoen! Ook is nergens vermeld hoe snel we bij een definitieve annulering ons geld terug hebben, wat gezien de situatie per direct nodig is.
Wat voor stappen kunnen wij ondernemen tegen dit onrecht?
Groetjes,
David
De situatie:
Op 3 april 2011 hebben mijn vrouw en ik bij Arke Fly 2 vliegtickets geboekt (retour) voor vluchten van Amsterdam naar Joao Pessoa in Brazilië voor familie bezoek. Onze 2 tickets hebben ons €670,50+ €841,50 = €1512 gekost
Mijn vrouw is Braziliaanse en wou graag wat meer tijd met haar familie doorbrengen, en daarnaast heeft ze een aantal belangrijke afspraken staan aldaar, dus zij zou 19 April samen met onze 13 weken oude baby al vertrekken en ikzelf zou 3 Mei volgen om 2 weken later op 17 Mei gezamenlijk terug te vliegen.
De ochtend van 13 april hebben we nog extra bijbetaald om onze zitplaatsen te kunnen reserveren omdat we ondanks de apart gekochte tickets wel graag samen willen zitten.
Maar dan op 13 april om 16:00 krijgen we beiden een email van Arke met het bericht dat zij onze geboekte vluchten plotseling niet meer kunnen aanbieden! Let wel, dit is 6 dagen voordat mijn vrouw en kind zouden vertrekken.
Ik heb ze gebeld en er werd verteld dat dit alles vanwege de terugreis is en dat we pas in Juni terug kunnen vliegen met een toestel van Arke. Eerst werdt verteld dat het vanwege technische redenen zou zijn maar later veranderde dit verhaal en werd verteld dat dit is gedaan omdat er te weinig boekingen zouden zijn en dat het goedkoper is voor hen om de hele vlucht te cancelen!
In de ontvangen email bieden ze de volgende mogelijkheden aan:
1) De reis kan worden omgeboekt naar een andere vertrekdatum waarbij de eventuele meerkosten voor u zijn. Ter compensatie ontvangt u € 50,-.
2) U boekt een nieuwe reis van Arke of Holland International met ArkeFly naar een andere verre bestemming en ontvangt € 50,- korting op de nieuwe reissom.
3) U kunt de gehele reis kosteloos annuleren.
Flink kwaad, teleurgesteld en emotioneel zijn we gaan kijken of we op zo'n korte termijn een nieuwe boeking kunnen doen bij zowel Arke als elders maar het werd al snel duidelijk dat dit hoogst waarschijnlijk €2400 gaat kosten! Met andere woorden we moeten €888 bijleggen wat financieel onhaalbaar is op zo'n korte termijn!
Wat de situatie nóg vervelender maakt is dat we met andere aanbieders overstaptijden tot wel 12 uur moeten doorstaan, en dat is met een baby helemaal een ramp!
Het is werkelijk absurd dat Arke dit zomaar mag doen zonder met een fatsoenlijke oplossing op de proppen te komen. Daarnaast is de 2x€50 compensatie die wordt aangeboden natuurlijk echt een lachertje gezien tot welke kosten wij worden gedwongen door hun toedoen! Ook is nergens vermeld hoe snel we bij een definitieve annulering ons geld terug hebben, wat gezien de situatie per direct nodig is.
Wat voor stappen kunnen wij ondernemen tegen dit onrecht?
Groetjes,
David