LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

snapt ie niet
daarnaast word het bij mij ooit de 10de overgemaakt of 13de dus is het wel haast 2weken

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

je zult gelijk hebben dat het geld voor de hele maand is maar het verschil is nu moet je 2 weken langer met je geld doen.
en mensen die toch al weinig hebben is dat bijna niet te doen, maar dat snap jij natuurlijk niet
Daarom wordt dit in de maand mei gedaan, zodat degenen die die 2 weken niet zo makkelijk kunnen overbruggen, hun vakantiegeld kunnen gebruiken. Waarbij ik er wel even bij moet zeggen dat het alleen om het leefgeld gaat, het huishoudgeld dus. Niet om de vaste lasten als huur en dergelijke, want die worden in principe pas ná de 15e/25e betaald. Tenzij je ergens mee achter loopt, dan wordt het wel een probleem.

Verder: degenen die in de WAO zitten, hebben zonder uitzondering vóór de uitkering een betaalde baan gehad. Een baan waarbij het salaris meestal (bij een vaste baan, via het uitzendburo is het een ander verhaal) aan het eind van de maand werd betaald. Toen we in de WAO kwamen, werd de betaaldatum eigenlijk 10 dagen vervroegd, vergeleken met het salaris. Daar hoorde je ook niemand over klagen, terwijl mensen door het vervroegen ineens extra ruimte hadden.

Eigenlijk wordt er gewoon iets recht gezet, omdat de betaaldatum uitkering nu redelijk in de pas gaat lopen met de betaaldatum salaris. Dus ik denk dat 'de Bond' niet veel zal kunnen doen. Niks eigenlijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Vogels,
15 juni 2011 valt op een woensdag
25 juni 2011 valt op een zaterdag.............houdt dus in
27 juni 2011 je uitkering op de rekening

is op 2 dagen naar 2 weken !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat witte angora zegt slaat de spijker op zijn kop...
ook vogels...
je moet idd langer doen met je geld 1 mnd...maar je hebt vakantie geld dus kan je het even overbruggen...behalve die ene meneer ,maar dat zal wel geregeld worden,belletje met het uwv en ze weten hoe het zit.

nee we missen idd geen geld....je krijgt gewoon nog steeds rond de 23ste je geld...alleen nu later...
ik baal er ook van,maar je kan er weinig aan doen..het is nu eenmaal zo.
en de bond....ach man die krijgt echt niks voor elkaar .
daar ben ik allang van af gestapt

atie51
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2011 20:53

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door atie51 »

Ja klopt als een bus maar er zijn ook mensen die hebben een beslaglegging op hun uitkering, en ook die mensen kunnen niet terug vallen op hun vakantie geld omdat dit ook na de beslaglegger gaat , dus veel meer mensen die door dit in de problemen komen
nu zul je zeggen schulden heb je zelf gemaakt... ook dit is niet waar er zijn mensen die buiten hun schuld in de schulden zijn gekomen door bijvoorbeeld een echtscheiding.
en met het uwv kun je dus niet regelen dat je dan toch een deel krijgt van je vakantiegeld daarvoor moet je dus bij de schuldeisers zijn en die werken dus echt niet mee hoor die pakken al het geld wat ze kunnen pakken zo simpel is het gewoon.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Er zijn ook mensen die geen partner hebben die ook een inkomen heeft.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja wat choco zegt is ook waar..
als je nu al de instanties ingaat lichten,zullen ze daar heus wel begrip voor hebben en ze laten bellen met het uwv...want je blijft elke maand dat probleem houden dan?
dus...dan willen ze elke mnd rond de 16de?zeg maar je geld maar dat gaat niet..dus je zal het door moeten geven.
of zie ik het nou verkeerd?

atie51
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2011 20:53

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door atie51 »

klopt dat moeten mensen allemaal regelen en dat zal ook allemaal wel lukken.
tenminste bij ons , maar waar het om gaat is dat het uwv gewoon doet waar hun zin in hebben, en wie weet veranderen ze het met een paar maand weer omdat dit zo niet werkt.
Dan kun je alles weer terug gaan draaien

lange 72
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:22

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door lange 72 »

Ja het is best lastig zo met het uwv dat ze nu later de wajong uitgaan betalen 8 Dagen ,De klachten lijn van het uwv zei me dat het normaal was dat ze op de zelfde uitbetaal datum als de werk gevers zitten einde van de maand en zei dat ik wel rond kon kommen ivm vakantie geld ,Maar ja dat geld is toch voor de vakantie om wat te kunne doen en niet voor rekeningen te betalen en medicatie te betalen of zie ik dat verkeerd (ik maak me best zorgen word niet als mens behandelt door het uwv) wat is de volgende stap met mensen met een beperking pesten) Tros radar ik hoop dat jullie hier iets aan kunne doen bezwaar maken is niet mogelijk bij het uwv door een wajonger vertelden ze mij groetjes bezorgde wajonger

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@lange 72

ja,ik heb het ook al gehad jaren terug met mijn hiaat verzekering die maakte het eerst altijd de 8ste over...toen de 15 en nu zitten we al op de 18 dat ze het overmaken!dus ze doen het overal...ja mensen die echt vakantie hebben geboekt,en die van het geld echt wegwillen die moeten een voorschot vragen!!van een week...hier hadden ze dan eerder mee moeten komen...niet een mnd van te voren.
maar is dat niet het geval,dan kan je gewoon heel even weekgeld pakken van je vakantie geld en als je wao of welke uitkering ut ook krijgt,je vakantiegeld weer aanvullen,we missen niks,moet alleen even rommelen

maar er staat op de site van het uwv rond de 23ste...dus er twee werkdagen tussen zitten en het weekend zit er tussen dan heb je kans dat ze het iets eerder storten,anders heb je het idd pas de 27 de op een bepaalde mnd en op die 27ste is ook nog een maandag dan komt er overdag bij mijn bank nooit geld binnen pas na 6 uur....dus dan zal het er die zaterdag op staan...

ik heb nog steeds geen brief gehad..????????

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

atie51 schreef:Grrrrrr ook wij hebben een brief gehad van het uwv dat de wao uitkering voortaan op de 23 of de 25ste van elke maand worden uit betaald. die 2 weken moet je maar overbruggen van je vakantie geld en anders kun je een voorschot aanvragen.
grrr hoe help je mensen die toch al weinig hebben nog meer de goot in.
Maar er is al iemand bezig die heeft de bond in geschakeld en die zeggen ook dit is niet normaal waar blijft die 2 weken dan steken ze dat in hun eigen zak zodat hun wel op vakantie kunnen , maar dan van ons geld.
Ik denk dat we met ons allen de handen ineen moeten slaan en massaal moeten gaan bellen met het uwv dat je het er niet mee eens bent.
Over twee dagen word die persoon terug gebeld door de bond en krijgen wij te horen wat die gezegd heeft .... ik zal dat samenvatten en hier op het forum zetten zodat ook jullie er wat mee kunnen doen.

Ben benieuwd Atie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik ook...
maar die twe weken steken ze niet in hun eigenzak... :roll: gewoon je maandgeld wordt opgeschoven....

hutjeflut
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door hutjeflut »

heb de brief ook ontvangen en het is gewoon een slinkse manier om vele miljoenen afhandig te maken.
ze zeggen wel leuk dat het van de eerste tot de laatste van de maand is maar dit is natuurlijk onzin aangezien je de betaling halverwege de maand krijgt nu.
als je hun salaris ineens 8 dagen later uit gaat betalen houd de baas hier ook een flink zakcentje aan over aangezien er 8 dagen niet betaald hoeven te worden.

nu even wat het mij persoonlijk kost in die 8 dagen ik krijg 916 euro gedeeld door 30 dagen = 30,53 per dag en dus over 8 dagen is dat gewoon een gat van 244.26 euro.

nou kan je wel zeggen gebruik spaargeld of vakantiegeld hiervoor maar dat is natuurlijk geen oplossing aangezien je een gat opvult en je spaar of vakantiegeld niet meer terugkomt.

de hele redenering van het uwv dat de uitkering van de eerste tot de laatste van de maand geld is gebaseerd op gebakken lucht mensen leven al jaren en jaren van de 15de tot de 15de (in mijn geval bijna 11 jaar) en dit grapje geefd dus gewoon een gat van 244 euro wat ergens anders vandaan moet komen.
mijn eerste uitkering was ook op de 15de en dat is dus ook altijd het begin van de financiele maand geweest.

als je het mij vraagt lijkt dit op een mooie manier om te bezuinigen waar veel mensen niks van zullen zeggen.

maarja zoals gewoonlijk wat doe je eraan als kleine man/consument...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hutjeflut het is inderdaad schandalig.
Vooral mensen die maar 1 inkomen hebben en dat van de uwv, dan heb je een financieel tekort.
En is bull schit dat je het maar moet aanvullen van je vakantie geld daar is het niet voor bedoeld.

Kon je niet een 'voorschot' of iets aanvragen las ik laatst dat iemand dat schreef, niet dat je daar mee gered bent want heb je weer tig euro's minder de aankomende maanden.

Atie kent iemand die de bond heeft ingeschakeld, zij zou vandaag hier schrijven wat de bond vertelt heeft.

hutjeflut
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door hutjeflut »

ikzelf heb hiervan geen probleem behalve dat het me 244 euro kost.
ik heb nog wel wat achter de hand maar mensen die vanuit het niks net als mij in een uitkering beland zijn en geen reserve hebben opgebouwd hebben echt een probleem.

verder komt een hoop van dit onbegrip/misverstand van mensen hier omdat er staat dat het geld van de eerst tot de eerst is maar als je niet vanuit een baan komt start jou financiele maand toch echt op het moment dat je de uitkering binnenkrijgt aangezien je geen geld van een vorige baan heb maar wel moet eten.
als dan ook ineens je betaling 8 a 10 dagen later komt heb je dus gewoon een gat van 10 dagen omdat je financiele maand niet bij de eerste van de maand begind maar de 13/15de aangezien je toen je eerste geld kreeg en er toen al van moest leven.

als je idd uit een baan komt zal je nog wat geld overhebben om de rest van de maand te overbruggen maar kom je uit het niks start je maand dus op het moment waar de uitkering binnenkomt.

ik kom dus ook uit het niks en zit er voor mn leven aan vast en dit grapje kost me dus ook daadwerkelijk 244 euro omdat ik hiervoor nooit geld ontvangen heb en mijn maand de 15de begind.
als ik dit dus aanvul met geld uit eigen zak wat ik apart heb gezet op de spaarrekening zal dit zn weg nooit meer terugvinden naar de spaarrekening aangezien ik 10 dagen later wel weer geld krijg voor 4 weken maar er ook dan tot de 23/25ste mee moet doen ipv de 15de.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je hebt 100% gelijk Hutjeflut. (haha wat een naam :wink: )

j.mombarg
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2007 02:53

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door j.mombarg »

Wat ben ik blij dat ik mijn vakantiegeld krijg anders is het voor ons onmogelijk om rond te komen .
Het maakt het UWV geen ene flikker uit of je nou thuis moet blijven of een weekje op vakantie gaat .
UWV bedankt .
Ik hoop dat ze weer niet iets anders verzinnen zodat we volgend jaar wel een weekje weg kunnen .
UWV helemaal top BEDANKT

peterf1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 19:56

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door peterf1946 »

Komende tijd komen ook een aantal (500 volgens de media) uvw,ers noodgedwongen in een uitkerings positie. Kunnen ze zelf meemaken wat het betekend om je inkomen te laat te ontvangen.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door lentewind »

Bij mij komt al een jaar mijn uitkering de 23e binnen. Dus geen wijziging!

Mentalist777
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:45

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Mentalist777 »

Zo kun je ook geld verdienen! Als je alle uitkeringen van alle mensen die bij de UWV een uitkering hebben opgeteld in Nederland heb je een gigantisch bedrag en hier kunnen de heren van de UVW mooie bonussen aan elkaar toeschuiven! Het is een grote schande! Zelf heb ik een UVW uitkering van € 262,03 per maand en kreeg dit jaar ook opslag! Jawel, precies € 1,30 in de maand! Nederland is in haar uitkeringsinstanties of je nu in de WAO, AOW of autistisch bent wat dan ook, je wordt hier genaaid bij het leven! Het raakt nog kant nog wal in dit land! De grootste zakkenvullers werken in Den Haag en lachen ons uit! Ik zal maar niet schrijven wat ik écht denk en voel. :evil:

Gesloten