LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine Whirlpool na 3 en half jaar finaal kapot, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
De Huisjes

Wasmachine Whirlpool na 3 en half jaar finaal kapot, wat nu?

Ongelezen bericht door De Huisjes »

Radar

In 1997 heb ik een AEG wasmachine gekocht, toen er nog echte Hollandse guldens waren, waarde Fl1100,=. Na anderhalf jaar waren de lagers van de trommel al kapot. Ik heb deze zelf vervangen en heb met een andere set lagers nog 8 en half jaar gedaan. Op zich geen punt, dingen die draaien moeten af en toe eens vervangen worden, zelfs als een wasmachine 100% waterpas staat!
Je zou alleen vraagtekens bij de kwaliteit van de lagers neer kunnen zetten, tijdens het ontwerpen van een wasmachine!
De AEG wasmachine had inmiddels zijn langste tijd gehad en ik moest aan een nieuwe.

22-10-2007 heb ik een Whirlpool AWO/D3115 aangeschaft, waarde E400,=.
Nu is het 3 en 1/2 jaar later en deze Whirlpool is finaal kapot, het water stroomt er net zo hard uit als in!

Ik heb de wasmachine aan de achterkant opengeschroefd en zag aan de achterkant van de plastic buitentrommel een naad zitten. Eerst dacht ik dat het om een misproductie ging. Want waarom zou er een kitnaad aan de buitenkant van de trommel zitten. Ik heb deze naad gedeeltelijk afgekit. Maar na een paar dagen weer het zelfde liedje, weer stroomde het water er net zo hard uit als in?
Voor de 2de keer de wasmachine van de 1ste verdieping getild, want mijn douche is net even te klein om er een reparatie aan te doen.
Beneden heb ik de binnentrommel eruit gehaald en kwam tot de ontdekking dat de kit weer los was gekomen? Ogenschijnlijk dacht ik dat het aan een lager zou kunnen liggen. Daarna heb ik de binnentrommel rondgedraaid en zag dat er een lichte slag in de binnentrommel zat!
Ik dacht, hoe kan dat nou? Mijn vrouw laad de wasmachine eerder met te weinig wasgoed als met teveel en hij stond 100% waterpas?
Toen heb ik de buitentrommel ook maar uitelkaar gehaald. Ik kwam tot de ontdekking, dat een van de poten van de triangel finaal is afgebroken. Deze triangel houdt namelijk de as van de binnentrommel op zijn plek als deze weer terug moet in het lagerhuis. Deze triangel zit vast met 3 poten aan de binnentrommel, op elk van de poten zitten 2 gaatjes voor de desbetreffende parkers. Maar de triangel zat helemaal niet vast met 6 parkers? De triangelpoten zaten maar vast met één parker per triangel deel??? De andere 3 gaatjes zitten er wel, maar je krijgt er géén parker in omdat de gaten simpelweg niet corresponderen met elkaar.

Dit zijn foto's van de binnentrommel.
http://img27.imageshack.us/g/eenq.png/

Even een samenvatting;
Een poot van de triangel is finaal afgebroken. :?
Er zit een parker te weinig in per triangel deel. :shock:
En de slijtage van de flens van de binnentrommel die een hele sleuf heeft gemaakt in de buitentrommel. :evil:

Hier heb ik enkele foto's van het mankement. Even een samenvating van de foto's. Dit zijn hoofdzakelijk foto's van de buitenkant van de trommel.
De flens van de binnentrommel heeft een hele sleuf gemaakt in de achterkant van de buitentrommel. Ook aan de voorkant van de buitentrommel zat al een slijtnaad van de flens.

http://img831.imageshack.us/g/p1010889t.jpg/
http://img232.imageshack.us/img232/2386/whirl88.png
http://img217.imageshack.us/img217/5538/whirl91b.png

Ik heb contact gehad met Whirlpool maar daar word je afgescheept met een monteur á E106,- t/m E225,-. En het gewone clichéverhaal, "het is buiten de garantie"! Maar zo'n apparaat mag toch niet kapot gaan op zo'n manier.
Als ik zeg lagers, rubbers, koolborstels of een waterpomp, daar kan ik mee onder de wol. Maar niet met deze inelkaar gekunstelde wasmachine.

Kortom, heb ik recht op een reparatie vanwege nalatigen/fabricagefouten!! :(
Want er bestaat toch ook nog zoiets als "economische levensjaren" van een bepaald product/artikel.

Kan ik mij beroepen op een ander recht?

berend67

Re: Wasmachine Whirlpool na 3 en half jaar finaal kapot, wat nu?

Ongelezen bericht door berend67 »

Koop een miele, maar dan wel één die een paar centen kost.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berend67 schreef:Koop een miele, maar dan wel één die een paar centen kost.
Nou, das een lekker antwoord voor de TS, sjonge sjonge.

Lijkt mij dat een wasmachine ind meer dan 3 jaar dient mee te gaan. Of apparaat moet 24/7 draaien maar denk niet dat dat het geval is..

Je schrijft contact te hebben gehad met whirlpool, was deze ook de verkoper? Zoniet, eerst ff met de verkopende partij in gesprek gaan.
Kom je er niet uit, dan zou ik een ( aangetekende ) brief schrijven met je grieven en daarna als je deze hebt, je rechtsbijstand inschakelen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Denk effe mee:
De gulden is euro geworden.
De aanschafprijs : door 100 is de levens duur.

T

Teunbosseman
Contacteer:

Toolboy schreef:Denk effe mee:
De gulden is euro geworden.
De aanschafprijs : door 100 is de levens duur.

T
Ja en ????? Of is sinds de invoer van de euro de garantie ook deelbaar door 2.21 geworden ??

De Huisjes

Nou, bedankt voor alle "waardevolle" reacties, hier kan ik echt wat mee. :?:
koop een Miele.
Waarom een wasmachine van Miele? Ik heb al een Bosch gehad en een AEG.
Nu had ik toevallig een Whirlpool.
Als je als producent een product maakt en aanbiedt aan de klant, verwacht ik een redelijk of goed product! What ever it is. :wink:

Bosch --------> 14 jaar mee gedaan.
AEG ----------> 10 jaar.
Whirlpool ---> 3 en 1/2 jaar.

Altijd waterpas en géén overdreven wasgedrag! :wink:
Gewoon delen door 100
Dus een auto van E100.000 gaat 1000 jaar mee? :roll:

Ik dacht op dit forum wat normale antwoorden te krijgen, maarrrrr......... :?

Teunbosseman
Contacteer:

Je hebt zowiezo 1 "normaal" antwoord gekregen. En ja helaas zitten er een paar figuren op dit forum welke zijn weerga niet kennen.

Toolboy

Dus een auto van E100.000 gaat 1000 jaar mee?

Ik dacht op dit forum wat normale antwoorden te krijgen, maarrrrr.........

Nou u kan wel gaan flippen .,Maar het gaat toch over wasmachine`s !!!!!!!!!
En deze deskundige weet waar hij het over heeft!!!!!

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Toen ik mijn wasmachine kocht liet de verkoper mij het verschil zien tussen een Miele en de rest.
Bij Miele is bijvoorbeeld de sluiting van het deurtje van staal terwijl dat bij de rest van kunstof is.
Als dat al zo is hoe zal het er dan van binnen uitzien dacht ik toen.

Ondertussen doet mijn Miele het alweer 15 jaar zonder problemen maar hij was dan wel 2 keer zo duur dan de rest.

En over de verwachting van het product wat zogenaamd wettelijk vast ligt zou ik maar me niet teveel van voorstellen als ik jou was.
Dat klinkt leuk maar in de praktijk heb je er niets aan.

Borgdrone

Ongelezen bericht door Borgdrone »

De levensduur van een machine wordt in draai uren uitgedrukt en helaas....er zijn maar weinig machines die veel draaiuren meegaan. Ze worden niet meer zo gebouwd als jaren geleden. Wij hebben 4 kinderen en hele dagen draait bij ons de wasmachine. Na vele malen na 2 jaar een nieuw machine te moeten kopen zijn wij 6 jaar geleden tot een miele overgegaan en deze garandeert 10.000 draaiuren. Bij een onderhoudsbeurt 2 jaar geleden, bleken wij hier al ver overheen te zijn maar hij draait nog steeds. (Spoel de machine wel elke drie weken op de kookwas met schoonmaak azijn, zo blijft hij zeep en kalkvrij.) Het is een merk dat een naam heeft hoog te houden en voldoet hieraan zonder meer. Geldt overigens ook voor de vaatwassers.

Toolboy

vogels schreef:
Dat betwijfel ik! Dus als ik mijn wasmachine maar 1x per maand gebruik, gaat deze net zo kort/lang mee als dat ik dagelijks 3 wasjes draai? Dat maakt dan vlg jou allemaal niks uit, gewoon aanschafprijs door 100 delen. Lijkt mij stug!
Is het nou zo moeilijk om te bedenken/begrijpen dat het over gemiddeld gebruik gaat.
Of zal ik u dat ook nog moeten gaan voorkauwen.

T

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

@Toolboy,
Ik snap je wel hoor, weet je wat het probleem is......
Na de euro is alleen in de elektro-detailhandel alles goedkoper geworden. Een plasma of lcd, laptop of wasmachine zijn t.o.v. de guldentijd veeeeel voordeliger geworden.
Dat zijn we kennelijk vergeten en we vergeten eveneens ons verwachtingsspatroon bij te stellen.

Mijn ervaring (heb lang in deze handel gezeten) is dat de wat betere Bosch machines (zo rond 900 euro) en de Miele en Asko alleen doen waar men op rekent, soms zit er een lucky one tussen van indeshit, whirlpool of bauknecht maar gemiddeld gaan deze tegenwoordig 3-6 jaar mee thats it folks.
Rick

Teunbosseman
Contacteer:

Rickyman schreef:@Toolboy,
Ik snap je wel hoor, weet je wat het probleem is......
Na de euro is alleen in de elektro-detailhandel alles goedkoper geworden. Een plasma of lcd, laptop of wasmachine zijn t.o.v. de guldentijd veeeeel voordeliger geworden.
Dat zijn we kennelijk vergeten en we vergeten eveneens ons verwachtingsspatroon bij te stellen.

Mijn ervaring (heb lang in deze handel gezeten) is dat de wat betere Bosch machines (zo rond 900 euro) en de Miele en Asko alleen doen waar men op rekent, soms zit er een lucky one tussen van indeshit, whirlpool of bauknecht maar gemiddeld gaan deze tegenwoordig 3-6 jaar mee thats it folks.
Rick

Niet mee eens, heb zelf een samsung ( omgerekend 400 euro ) met uitgestelde start. Binnen de garantie is de printerplaat vervangen, thats it ! En draait nog steeds zonder problemen.
Heb ik zeker ook een lucky one.
Daarentegen Bosch vele malen problemen mee gehad....was een maandagmorgen model.
Afhankelijk hoe intensief apparaat wordt gebruikt, dietn wel langer mee te gaan dan TS aangeeft,

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Goedkope machine? 5 jaar garantie bijkopen, weet je zeker dat hij 5 jaar zonder bijkomende kosten draait, hoe vaak de monteur ook lang moet komen...

In denk dat, als iedereen dat doet, die goedkope zooi binnen de kortste keren niet meer wordt verkocht, er wordt dan veel te veel verlies op geleden door alle reparaties.

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

@Teun,
Kortom je zegt het zelf al Samsung binnen twee jaar een hoofdcomponent stuk. Als dit een maand buiten de garantie was gebeurd was de machine totall loss geweest en had het gemiddelde dus weer naar beneden gehaald.
De machine was dan minder waard als wat de reparatie zou kosten.
Echt geloof me, de genoemde merken gaan GEMIDDELD erg kort mee, en daar is Samsung er een van. Daarnaast wassen een Miele en Asko ook nog veel beter schoon.
Als je een trommel vol mooie spullen hebt is de waarde van de kleding meer als die van je machine....raar eigenlijk.
En ja mijn dochters dragen van die hippe jeans van ruim €100, 4 in de machine overstijgt de waarde dus al.............
Ik spreek je graag over twee jaar opnieuw als de Samsung af is, dan zit je tegen de gemiddelde duur aan

Rick

De Huisjes

Toolboy schreef:Dus een auto van E100.000 gaat 1000 jaar mee?

Nou u kan wel gaan flippen .,Maar het gaat toch over wasmachine`s !!!!!!!!!
Deze deskundige ook.
Er zitten gewoon 3 parkers te weinig in de RVS binnentrommel.
Daardoor is 'waarschijnlijk' de triangel uit balans geraakt en gebroken!
Waardoor de binnentrommel de buitentrommel heeft verziekt, simple as that!

Waarschijnlijk de foto's niet gezien, ik zet de link nog maar eens neer.
http://img27.imageshack.us/g/eenq.png/

Ik heb het niet over;
Koolborstels, defecte pomp, defecte motor, elektra, printplaten of andere zaken.

Ik heb het over een ogenschijnlijke "op-de-vrijdagmiddag-inelkaar-gekunstelde-en-op-de-maandagochtend-gaan-we-er-weer-lekker-mee-verder-want-het-is-nu-weekend-vieren-wasmachine"!
Oftewel, het in gebreken laten van het inelkaar zetten van een wasmachine en of dit normaal is?!

PS Heeft iemand toevallig het emailadres van Whirlpool??

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

PS Heeft iemand toevallig het emailadres van Whirlpool??
Heeft geen zin, Whirlpool hoeft en zal je qua kosten niet helpen. Als je iemand aansprakelijk zou willen stellen moet je bij de verkoper zijn. Echter heb je het probleem dat je zelf de machine uit elkaar hebt gesleuteld en daarmee alle rechten hebt verspeeld.
Ja en ????? Of is sinds de invoer van de euro de garantie ook deelbaar door 2.21 geworden ??
Dat betwijfel ik!
Toolboy is absoluut deskundig en ook zijn stelling gaat in de praktijk wel degelijk op, bij gemiddeld gebruik inderdaad.
was een maandagmorgen model.
Ik heb het over een ogenschijnlijke "op-de-vrijdagmiddag-inelkaar-gekunstelde-en-op-de-maandagochtend-gaan-we-er-weer-lekker-mee-verder-want-het-is-nu-weekend-vieren-wasmachine"!
Hoe deskundig zijn deze opmerkingen dan ? Jullie hebben geen idee hoe die dingen geproduceerd worden en hoe het in de fabriek eraan toegaat blijkbaar.

H. B. Gijs

Ongelezen bericht door H. B. Gijs »

Een Whirlpool wasautomaat is gemaakt op een gemiddelde van 1300 wasbeurten.

Je lagerkruis is finaal kapot, dit duid op overmatig zeepgebruik en/of te veel op lage temperaturen.

minimaal om de 25 wasbeurten een was draaien op 95 graden en de helft van wat de zeepfabrikant aanraadt gebruiken.

De Huisjes

H. B. Gijs schreef:Een Whirlpool wasautomaat is gemaakt op een gemiddelde van 1300 wasbeurten.

Je lagerkruis is finaal kapot, dit duid op overmatig zeepgebruik en/of te veel op lage temperaturen.

minimaal om de 25 wasbeurten een was draaien op 95 graden en de helft van wat de zeepfabrikant aanraadt gebruiken.
Beste H.B Gijs,

Kijk anders gewoon ff naar foto :arrow: 3!!!
http://img560.imageshack.us/img560/6510/drie.png

Er zat in alle 3 de poten van het lagerkruis maar 1 parker!
Dus, gewoon 3 parkers te weinig!!
Ergo, de gaten van de trommel kwamen NIET overeen met de gaten van het LAGERKRUIS!!!

ERGO, WHIRLPOOL MAAKT (ON)BEWUST WASMACHINES DIE EERDER KAPOT GAAN!!! :shock:

Goh, 3 parkers te weinig en jullie gooien het allemaal maar op wasbeurten en andere zaken. :roll:

Er zullen wel wat reacties die gepost zijn in dit topic op de "payroll" van Whirlpool staan!?! :mrgreen:

Gesloten