LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Jolijn »

sharon01 schreef: Dus ik heb per direct een email gestuurd dat ik het wil opzeggen naar hun klantenservice email en dat ik niks wil ontvangen, toen kreeg ik een email terug dat ze het hebben ontvangen en dat ze het zullen behandelen.

Denk je dat ik er van af ben ? Of moet ik nog bellen naar dat 0900 nummer..
Arggg nooit meer doen :cry:
Je hebt dit toch als bewijs dat ze je opzegging hebben ontvangen? Waarom dan nog weer extra kosten van een aangetekende brief tegenaan gooien?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou omdat het een tent is die bezig blijft! en zich niet veel aantrekt van mailtjes...
dus mocht het gebeuren dat het ver doorgaat dan heeft ze echt bewijs dat aangetekend ook aangekomen is...
je kan hier beter op dubbel safe spelen...ik zou het wel doen denk ik bij dit tent..nou ja,ik bestel er zo en zo niks..

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sharon01

Ik denk dat het adres op de site van Opzeggen.nl nog steeds juist is. Voor de zekerheid zou je dat telefonisch even na kunnen vragen.

Sukses, Maxiem.

(sowieso kun je volgens mij geen aangetekende brief naar het buitenland sturen)
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jun 2012 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jolijn
Je hebt dit toch als bewijs dat ze je opzegging hebben ontvangen? Waarom dan nog weer extra kosten van een aangetekende brief tegenaan gooien?
Omdat dit geen "normaal" bedrijf is.

Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:nou omdat het een tent is die bezig blijft! en zich niet veel aantrekt van mailtjes...
dus mocht het gebeuren dat het ver doorgaat dan heeft ze echt bewijs dat aangetekend ook aangekomen is...
je kan hier beter op dubbel safe spelen...ik zou het wel doen denk ik bij dit tent..nou ja,ik bestel er zo en zo niks..
Ze heeft nu ook een bewijs dat haar mail is aangekomen: hun antwoord daarop. Hoeveel meer bewijs wil je nog hebben?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Jolijn »

MAXIEM schreef:Jolijn
Je hebt dit toch als bewijs dat ze je opzegging hebben ontvangen? Waarom dan nog weer extra kosten van een aangetekende brief tegenaan gooien?
Omdat dit geen "normaal" bedrijf is.
Maxiem.
Snap ik, zie reactie op @rozemarijntje.

Als TONO geen normaal bedrijf is kunnen ze ook beweren "in die aangetekende brief stond dat u graag vervolgzendingen wilt ontvangen".
In het geval van @sharon vind ik het antwoord op haar mail (met wellicht daarin nog de originele mail van sharon) nog meer bewijs dan een verzendbewijsje van een aangetekende brief.

@sharon zou nog, over een aantal dagen, haar eerste mail + antwoord van TONO kunnen mailen en zelf bevestigen dat het boek TONO gesloten is.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 09 jun 2012 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar kun je die onderbroeken bestellen? Is het deze site?

http://www.provea.nl/Provea/ProveaFinal ... erFaq.aspx

Het is duidelijk dat de hele bedrijfsvoering er op gericht is om mensen te misleiden. Er staat geen e-mailadres op www.provea.nl en geen contactadres.

Als je wilt dat ze stoppen met toesturen, meldt Provea dat je ze dan "een kaartje" moet sturen of ze bellen. Zo kun je achteraf nooit bewijzen dat je hebt opgezegd.

Dus: klanten worden moedwillig om de tuin geleid. Het is een spelletje. In samenwerking met Intrum Justitia: deze incassoboer koopt de nepvorderingen van Provea om daar vervolgens zélf geld uit te trekken.

Ik denk niet dat ze veel kans maken bij de kantonrechter. Een aangetekende brief versturen kost €7,50.

duthc
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:55

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door duthc »

----------------------------
Ik correspondeer in het Nederlands en wens ook reactie in het Nederlands terug te ontvangen.

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag, 2 mei 2005 werd ik op het adres van mijn vriend gebeld door één van uw medewerkers van Tono International, welke ons aanbood eenmalig een gratis boxershort op te sturen, voor alleen de verzendkosten van € 2,90. Er is mij tot twee keer toe verzekerd dat hier geen enkele aankoopverplichting in de toekomst aan vast zit. Hier zou een acceptgiro van €2,90 bijgevoegd worden.
Ik vroeg aan uw medewerker hoe ze aan dit telefoonnnummer en adres waren gekomen, maar uw medewerker zei letterlijk ‘hij zal wel ergens een keer z’n adres op een reclameformuliertje hebben ingevuld of iets hebben besteld via de telefoon’. Ik weet echter dat dit niets voor mijn vriend is, maar wellicht was het van jaren geleden en was het een keer ergens verplicht.

Na dit gesprek heb ik op internet gezocht op de firma-naam in google. Ik kwam onder andere uit bij sites van de televisieprogramma’s Radar, Kassa en nog diverse andere organisaties die oplichterij-praktijken bespraken.
Het is mij uit deze websites duidelijk geworden dat Tono/ Provea er vreemde praktijken op na houdt en dat eenieder adviseert niet met u in zee te gaan.

Onder andere werd uit de gesprekken op deze websites duidelijk dat er na de bezorging van deze boxershort naar alle waarschijnlijkheid vervolg-‘bestellingen’ zullen komen, welke ik alleen kan annuleren door een duur 0900-telefoonnummer te bellen of door het terug te sturen met hoge portokosten.
Ik vrees dat u mij ook ongewenste spullen gaat toesturen en ik wil u bij voorbaat al mededelen dat ik hier niet van gediend ben.

Ik weet dat een e-mail rechtsgeldig is, net als dat ik weet dat als ik ongevraagd spullen opgestuurd krijg ik deze mag houden zonder hiervoor verplicht kan worden ze te betalen.

Ik geef bij deze dus aan:
- Ik heb geen enkele band met uw organisatie.
- Elke ‘bestelling’ die u mogelijk op dit adres en/ of op deze naam heeft geplaatst zult u verwijderen/ ongeldig maken.
- Elk goed dat ik van uw organisatie per post opgestuurd krijg, wordt geweigerd en gaat ongeopend retour. Kan dit niet of zijn hier kosten aan verbonden, dan beschouw ik het door u opgestuurde goed als een geschenk.

Ik stuur deze e-mail naar diverse e-mailadressen die allen naar uw organisatie verwijzen en als kopie (bewijs) naar mijzelf en tevens per reguliere post naar uw antwoordnummer.
Ik verwacht spoedig een reactie uwerzijds waarin u aangeeft mij niet meer lastig te zullen vallen met uw telefoontjes, reclame-uitingen en/ of ongewenste goederen.

Het adres dat u bij deze uit uw adressenbestand kunt verwijderen is:

xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx

Wachtend op de spoedige bevestiging van ontvangst en lezen van deze e-mail en van afmelding bij uw bedrijf,

mw. xxxxxxxxx


Verstuurd op 2-05-2005 naar:
Per e-E-mail: [email protected], [email protected], [email protected] en een kopie naar mezelf op xxxxxxxxxxxxxx.

Als ik binnen een week geen reactie naar tevredenheid ontvangen heb, stuur ik deze ook nogmaals naar uw antwoordnummer (Tono international, Antwoordnummer 55019, 3640 VB Mijdrecht), met een kopie naar Tros Radar, Vara Kassa en Kat in de Zak.

---------------------------


Ik heb de email die hierboven staat gevonden op dit forum , vervolgens heb ik die aangepast en verstuurd, een paar dagen later kreeg ik bericht dat de proefbestelling was geannuleerd, we zijn inmiddels een paar weken verder en ik heb geen pakket of iets dergelijke binnen gekregen, dus dit werkt ook.

WCDuba
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2012 15:00

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door WCDuba »

Op de klantenpagina (www.Tono.com) is het mogelijk de volgende zending te annuleren maar OOK om de zendingen definitief te stoppen. :mrgreen:

Een e-mail sturen via klantencontacten en of naar e-mailadressen, naast deze opzegmogelijkheid, kan natuurlijk nooit kwaad.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

WCDuba schreef:Op de klantenpagina (http://www.Tono.com) is het mogelijk de volgende zending te annuleren maar OOK om de zendingen definitief te stoppen. :mrgreen:

Een e-mail sturen via klantencontacten en of naar e-mailadressen, naast deze opzegmogelijkheid, kan natuurlijk nooit kwaad.
Opzeggen als je niets besteld hebt?
Dacht het niet.

tinekevdg
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012 16:13

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door tinekevdg »

Hallo iedereen,ik bestel al jaren ondergoed voor mijn zoon bij TONO,en betaal alleen de verzendkosten.
een belletje dat je de volgende zending niet wilt hebben is zo gedaan.
ja, en ondergoed voor 2.90 van een prima kwaliteit wat wil je nog meer.
nooit problemen gehad.Tono ga zo door.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tinekevdg schreef:Hallo iedereen,ik bestel al jaren ondergoed voor mijn zoon bij TONO,en betaal alleen de verzendkosten.
een belletje dat je de volgende zending niet wilt hebben is zo gedaan.
ja, en ondergoed voor 2.90 van een prima kwaliteit wat wil je nog meer.
nooit problemen gehad.Tono ga zo door.
Dus je krijgt steeds de onderbroeken gratis??

Enneh - ga zo door? Dacht het niet - zorg dat iedereen goed behandeld word.. en handel eerlijk... dat eerst, en daarna daarmee doorgaan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door dhc »

Dan ben je uniek...
14 pagina's klachten en ellende van die onderbroekentoko en jij bent de eerste die nooit problemen heeft?
Lekker geloofwaardig! Hoeveel betaalt die toko jou?

Het enige geloofwaardige aan je verhaal is het feit dat we je na deze posting nevernooit meer zullen tegenkomen....

remco1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2012 13:51

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door remco1977 »

Beste mensen,

Ook wij hebben hier een tijdje last van gehad maar de laatste correspondentie (van 19-10) met de Provea klantenservice lijkt geholpen te hebben:
Referentie : [XXXXXXX-XXXXXXXXXX]
________________________________________________________

Geachte heer, mevrouw,



Bedankt voor uw bericht. Wij hebben het als teruggezonden genoteerd. U zult geen pakjes meer ontvangen.

Wij verzoeken u bij elke verdere correspondentie het bovenstaande referentienummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Kevin
________________________________________________________


Herhaling van uw bericht:

Geachte heer/mevrouw, Zoals u gemerkt heeft is ook de derde zending bij u retour gekomen. Aangezien wij geen overeenkomst met u hebben, achten wij de incasso niet terecht en hebben deze dan ook laten storneren. Ook alle volgende pogingen hiertoe zullen we direct laten terugdraaien. Wij verzoeken u verder nogmaals vriendelijk doch dringend onze gegevens per direct te verwijderen uit uw systeem.
Dus: bij je standpunt blijven dat je geen overeenkomst met ze hebt, consequent alles direct terugsturen en incasso's direct laten storneren. Daarnaast over elke handeling die je gedaan hebt een mail naar ze sturen (met leesbevestiging) en sowieso al deze correspondentie bewaren (ook ivm dossieropbouw voor het geval je wél bij Intrum Justitia terecht komt).

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Mvg, Remco

Maine
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008 22:49

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Maine »

Ik begrijp echt niet dat jullie zo moeilijk doen. Er is gewoon een nummer (lokaal tarief) en dit staat gewoon op de website vermeld.
zowel bij tono :
http://nl.tono.com/staticpages/contactus.aspx

als bij Miriale:
http://nl.miriale.com/staticpages/contactus.aspx

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maine schreef:Ik begrijp echt niet dat jullie zo moeilijk doen. Er is gewoon een nummer (lokaal tarief) en dit staat gewoon op de website vermeld.
zowel bij tono :
http://nl.tono.com/staticpages/contactus.aspx

als bij Miriale:
http://nl.miriale.com/staticpages/contactus.aspx
Waarom zou je gaan bellen als zij je onterecht rekeningen, producten en incassoburo`s sturen.
Schriftelijk doen - omdat je als je belt GEEN BEWIJS hebt.

Maine
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008 22:49

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Maine »

Onzin er word je niet zomaar iets gestuurd.
Dan ben je telefonisch of op een andere manier benadert en blijkbaar ben je daar dan op in gegaan.
Ik heb ook een keer lingerie besteld en kon er ook zo weer vanaf, geen problemen gehad hoor.
Ik kreeg na het eerste pakketje ook een ander pakketje opgestuurd en kom die kosteloos weer terugsturen.
Hoefde ik dan ook niet te betalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maine schreef:Onzin er word je niet zomaar iets gestuurd.
En toch zijn er genoeg verhalen van mensen wie het WEL overkomt.
Er zullen gerust mensen zijn die 'ja' in de telefoon brullen om maar van gezeik af te zijn (snap ik niet, je kan gewoon ophangen), en er zijn mensen die denken wat te winnen in een 'enquete' en overal ja op klikken (waaronder dus 3 verschillende 'merken' van courlux).

Maar, er zijn ook mensen die spontaan dingen krijgen, terwijl zij echt niets besteld of aangevraagd hebben. Mogelijk een "geintje" - maar aangezien jij als ontvanger dat niet weet.....

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik ken deze verhalen van het verleden. dacht dat het wel beetje over was. Maar...
Hier zakt toch echt de (onder)broek van je kont af. :lol: Verschikkelijk...

Maine
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008 22:49

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Maine »

Guardian72 schreef:
Maine schreef:Onzin er word je niet zomaar iets gestuurd.
En toch zijn er genoeg verhalen van mensen wie het WEL overkomt.
Er zullen gerust mensen zijn die 'ja' in de telefoon brullen om maar van gezeik af te zijn (snap ik niet, je kan gewoon ophangen), en er zijn mensen die denken wat te winnen in een 'enquete' en overal ja op klikken (waaronder dus 3 verschillende 'merken' van courlux).

Maar, er zijn ook mensen die spontaan dingen krijgen, terwijl zij echt niets besteld of aangevraagd hebben. Mogelijk een "geintje" - maar aangezien jij als ontvanger dat niet weet.....
Bij het eerste wat je noemt, zeg ik dan toch eigen schuld.
Je kunt idd gewoon ophangen, maar natuurlijk nooit JA zeggen op iets waar je eigenlijk niet op zit
te wachten. Ipv JA, gewoon NEE zeggen dan.
Ik vul die dingen al nooit meer omdat ik weet wat erachter zit, of kan zitten.
Heb het 1 keer gedaan en werd suf gebeld, heel vervelend maar dan had ik maar beter moeten kijken.
Als het gebeurt dat je iets ontvangt zonder er om gevraagd te hebben, bel je toch even
dan kun je het zo terugsturen. Als er al iets van je bankrekening geschreven is, is dat zo weer te
storneren. Aan geintjes kan niemand wat doen natuurlijk. Heel lullig, dat wel!

Gesloten