LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

die firma bakker is ook zo'n firma die in het rijtje thuishoort. Ik word inmiddels onpasselijk van ze. Willen ze mij advies geven over mijn tuin, terwijl ik geen tuin heb. Dat heb ik ze vaak laten weten, maar ook bakker uit Hillegom moet nodig eens fatsoensnormen ten opzicht van zijn klanten leren.

Ik hoef jullie troep niet, dat heb ik ze vaak genoeg laten weten. Hun spullen als troep aanmerken, ja: dat vinden ze niet leuk, maar dan moeten ze gewoon eens leren luisteren. Wanneer ik plantjes wil hebben voor op mijn balkon, ga ik wel naar het tuincentrum hier in de buurt. Goedkoper, goede service, en ik heb mijn spellen direct.

Maar het ging hier over die sok-ologen.

Intrappertje

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Intrappertje »

Hoera!
Na het sturen van mijn duidelijke mail van vorige keer, kreeg ik dezelfde dag nog een e-mail terug van Hendrikje Ijzerman dat ze het adres en onze namen direct uit het bestand zou halen en we niets meer van ze zouden horen.

Ze probeerde er nog wel achter te komen of er nu daadwerkelijk ja was gezegd tegen de eerste onderbroek door te vragen wiens naam het 'ook al weer' (dat wist ze niet) was die ja had gezegd. Heb medegedeeld dat dat er niet toe doet omdat we graag onze beider namen uit haar bestand verwijderd willen zien.

Hihi... bye bye Tono!
(wel jammer van de testonderbroek die kennelijk toch van goeie kwaliteit is...)

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Intrappertje: goed gedaan, hoor. Ik heb zo heel langzaam het idee dat de firma toch nattigheid voelt (in hun eigen ondergoed, welteverstaan), want ik hoor inmiddels van collega's die ook met deze onderbroekenterreur te maken hebben, dat zij ook een mail kregen, waarin werd aangegeven dat hun gegevens zouden worden verwijderd.

1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar zou de firma eireen voor haar geld kiezen, en haar leven beteren? Het is te hopen dat ook zij het radarforum lezen, want het wordt weleens tijd dat ze hun houding ten opzichte van mensen die ECHT niets hebben besteld, drastisch gaan veranderen.

EenFriesMeisje

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door EenFriesMeisje »

Ik ben er helaas ook ingetrapt..Een tono onderbroek bestellen voor het welbekende bedrag van 2,90. Ik merk aan de reacties dat er toch ook mensen zijn die er juist zeer tevreden over zijn. Die zijn blijkbaar goed geïnformeerd over het feit dat ze om de drie maanden een nieuwe zending sturen. Ik ben hier niet over geïnformeerd en heb juist tegenstrijdige informatie gekregen. Ik heb ze een email gestuurd, hopelijk ben ik ervan af en dat ik nooit meer iets van tono te horen krijg!!!

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Twee dingen moet je hier goed gescheiden houden:

- de kwaliteit van de gestuurde spullen is zonder meer goed,

- de prijs van de introductie-aanbieding is zonder meer acceptabel te noemen.

Maar DAN gaat de firma in de fout. Ongeacht de bedrijfsnaam die ze op dat moment voeren, neemt men aan, dat de ontvanger ook vervolgzendingen wil hebben, terwijl die in veel gevallen reeds te kennen gaf daar niet van gediend te zijn. Wanneer men dan alsnog stopt met het benaderen van deze mensen, is er nog steeds niet veel aan de hand, maar dat laatste doen ze niet.

DAT is het grootste bezwaar tegen die firma, niet de kwaliteit van de geleverde goederen. Het zou hun reputatie ten goede komen, als ze hun manier van klantenbenadering eens op hetzelfde niveau brengen als de kwaliteit van hun spullen.

Dan zou de naam TONO, enzovoorts, zeer waarschijnlijk snel uit de topics hier verdwijnen.

inburger
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:25

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door inburger »

Een naam die ook in het rijtje hoort is Provea. Op Provea.nl vind je o.a. lingerie, boxershorts en sokken. En o.a. de naam Tono. Dus ze hebben zéker met elkaar te maken, misschien een andere naam voor hetzelfde bedrijf?
Maar het schijnt dat ze het nu over een andere boeg gaan gooien. Bij een aantal reclamefolders in de brievenbus zat deze week de volgende aanbieding van Provea: “Probeer 40 dagen lang de Ananas anti-cellulitis dieetkuur, voor 0,- euro! U betaalt alleen (1x raden.... juist!) de verzendkosten € 2,90....
Hierna krijgt u automatisch elke 40 dagen een nieuwe zending, Als u dit niet wilt kunt u het ons laten weten..." enz.
Dit klinkt bekend, niet?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

HEEEEEEEL bekend, sommige mensen leren het nooit. smeerden ze dat spul meer eens op hun eigen hoofd.

Ik snap niet dat die firma hier straffeloos mee kan blijven doorgaan. Het is me om het even hoe ze zich noemt, en wat voor produkten ze je aansmeren.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door particulier »

Gratis wordt soms duur betaald.

heyhey
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2005 12:25

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door heyhey »

jullie moeten ook de kleine lettertjes gaan lezen... :evil:

er staat precies in wat tono doet. het is een abbonement!!... en als je geen zendingen meer wil moet je ff bellen :wink:

stuur de pakketje retour naar het
antwoordnummer 55019
3640 vb mijdrecht

je doet er een briefje bij of je schrijft iets op de brief met de acceptgiro.. dan heb je al een grote kans dat je er van af bent... en de klantenservice bellen! (geen 0900) dan word het gelijk in de computer gezet! hou wel even het klanten nummer bij de hand (boven je eigen aderes.. het is geen computer) het kan zijn dat je dan nog een pakketje ontvangt.. de pakketjes komen uit zwitzerland dus dat duurt even.... gewoon weer retouren....

als je pakketjes houd.. blijft er een bedrag open staan...

en mensen lezen.. lezen.. er staan niet voor niets kleine lettertjes.. en zo moeilijk is het nou ook wer niet om er van af te komen.... word je benaderd door de telefoon.. hang gewoon op als je het niet wil.. is tog ook niet zo moeilijk... :roll:

jullie zeuren er allemaal over maar je krijgt het niet als je je er niet voor aanmeld....want het is allemaal legaal.. anders waren ze er nu niet meer geweest

eigen schuld..

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@heyhey:

Hier moet ik je toch even corrigeren. Er staat NU misschien in de folders dat het om een abonnement gaat. Maar op de eerste plaats zetten ze dat in het kleinst mogelijke lettertype erin, in de eerdere folders van de firma, en ook aanvankelijk op Internet, stond dat niet vermeld. En nog steeds ''vergeten'' ze dit gemakshalve te vermelden als het om telefonische verkoop-geleuter gaat. Dan moet je als klant zelf erom vragen, anders zwijgen ze erover in alle talen.

Ik had tot voor kort een inschrijving bij het DMSA, die verliep half juni. Ik heb er bewust eens mee gewacht, om die te verlengen, en het was meteen raak: 14 verkooppraatjes in de tweede helft van juni, waaronder tono, een firma die ik toch zeer duidelijk had gemaakt dat ik niet meer door ze benaderd wilde worden.

Waar het om gaat, is dat het principe van negatieve optie (jij krijgt dit toegestuurd, tenzij.....) door deze firma op een schandalige manier misbruikt wordt. Ze respecteren een opzegging namelijk niet, of na lang aandringen. Je moet haast zelf met harde maatregelen dreigen, om ervan af te komen.

Helaas zijn er nog teveel mensen die er niets tegen durven te ondernemen, en maar betalen in de hoop op die manier een rechtszaak om een paar sokken of een onderbroek te voorkomen. Jammergenoeg teert die firma op die onwetende massa.

Dat is de voornaamste reden dat er hier aandacht aan wordt besteed. De firma deugt niet, geef jij mij eens een goede reden waarom ze onder 6, 7 of misschien wel 8 namen moeten handelen, vanuit hetzelfde adres. Niet dat er op zich iets tegen is om iets aan een ander te verdienen, maar waarom moet dit op de manier waarop Tono, en noem de andere firmanamen maar eens, dit meent te moeten doen?

@heyhey, en dan nog even over ongevraagd toegezonden pakketjes: als jij zeker weet dat je niets hebt besteld, mag je het ''om niet'' houden. Daar is het Burgerlijk Wetboek heel duidelijk in. Dat er dan aan de kant van de firma een bedrag open blijft staan, is HUN probleem, niet van degene die ongevraagd die troep in handen krijgt geduwd.

Het is dus heus niet altijd zo dat mensen zichzelf hebben aangemeld, maar daar trekt die firma zich geen lor van aan.

guis
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2005 17:19

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door guis »

:evil:
Ja, exact het zelfde heb ik mee gemaakt. Ik heb ook via de telefoon een maal toegezegd dat ik een proefzending wilde ontvangen, tegen alleen de verzendkosten van 2,90.
Dit pakje heb ik, na weken ontvagen, met een brief erbij dat ik over een paar maanden automatisch nog een pakje zou krijgen. Ik heb toen direct gebeld en verteld dat ik daar niet op zit te wachten, omdat mij dat niet verteld was. Zonder problemen werd mij toen toegezegd dat bij deze het contact verbroken werd en dat ik dus geen toezendingen meer zou krijgen.

Nu, 3 maand later, ligt er ineens weer een pakje op de mat!! En ook nog eens met een brief erbij dat automatisch 18,80euro afgeschreven gaat worden!!! Ik ben blijkbaar zo dom geweest om het bedrag van 2,90 toen automatisch af te laten schrijven.. Maar kunnen ze me dat dan zomaar nog een keer laten doen??

Ik heb een erg boze mail gestuurd, en ben erg benieuwd naar een reactie...

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

HHAHAHAHAH.. gewoon aantrekken die boxers!! dan bellen dat je ze niet wilt. Ik heb daarna de rest teruggestuurd.. elke keer weer met retour afzender. En de andere dingen niet betaald. Na een paar maanden hielden ze op en heb ik een gratis boxer.

charlenepower
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2005 15:04

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door charlenepower »

Ik was er dus ook ingetrapt (NOOIT MEER).
Ik heb netjes de onderbroek gekregen van Tono en de € 2,95 overgemaakt via een acceptgiro.
Toevallig kwam ik gisteren op de radar site kijken en zag ik TONO staan.
Ik dacht gelijk: Oh nee...maar door al jullie tips is het als het goed is nu afgehandeld en hoop ik nooit meer iets te krijgen!!!
Ik had het bericht naar 2 verschillende emails gestuurd, nl:

* [email protected]
* [email protected]

En van de laatste kreeg ik vrijwel direct een antwoord terug, nl:

Beste klant,

Hierbij delen wij u mede, dat wij uw abonnement hebben geannuleerd.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice
6082

Ik heb m goed bewaard!!!

SUCCES IEDEREEN!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tono heeft niets met Atlas te maken, tenminste niet bij mijn weten.

Provea is echter de overkoepelende naam van zeg 5 of 6 firma's die allemaal hetzelfde doen: ondergoed of sokken veel te duur verkopen aan mensen die het niet willen hebben.

Moosje36
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2005 16:00

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Moosje36 »

Helaas heb ik al 2 jaar lang last van deze firma, ook ik stuurden sinds Juni 2004 alle pakketjes onder hun kosten terug, na drie maanden bellen, schrijven beloofden ze mij om me uit het systeem te halen, tot aan Nov 2005 had ik niets meer gehoord van de firma Provea.
Groot was mijn verbazing dat ik op 28 november 2005 een brief van het incasso buro Intrum Justitia kreeg met een verzoek tot betaling van 89 euro voor een openstaande rekening van 8.00 euro van Juni 2004 tnv Provea.Ik heb het incasso buro gebeld en verteld dat ik geen gulden ga betalen aan de firma Provea, de dame zei dat het dan tot een rechtzaak zal komen.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe te handelen?
Ik heb de verzendbewijzen afgelopen sept. 2005 weggegooid daar ik vanaf sept. 2004 niets meer ontvangen had van de firma en ook geen brieven of iets dergelijke kreeg, heb ik helaas geen bewijsmateriaal meer om te overhandigen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Op de eerste plaats: laat je niet overbluffen door intrum justitia: door hen duidelijk te maken dat ik nooit iets bij een van de bij Provea aangesloten bedrijven had besteld, en door hen de bewijstlast op te dringen, legde ik hen op een simpele manier het zwijgen op.

Ik had nooit iets besteld, maar wel ongevraagd spullen toegezonden gekregen (in de tijd dat dit speelde, was er zelfs nog geen sprake van verzendkosten, die men pas later in rekening bracht), en kon dat aantonen, op hun beurt hadden ze alleen maar een grote mond aan de telefoon, en gespierde taal in hun brieven. Onthoud: incassobureau's voeren slechts een opdracht uit, en weten totaal niets van de rechtmatigheid van een vordering, en dat interesseert ze ook geen lor.

Zij bluffen alleen maar, zij kunnen juridisch NIETS, wanneer zij geen bewijzen van het tegendeel in handen hebben.

Dacht je nou serieus dat zij voor een bedrag van 8 euro een rechtszaak zouden aanspannen, waarbij het risico groot is dat zij die gaan verliezen? Zij maken daarvan kunstmatig 89 euro, om de nietsvermoedende ontvanger bang te maken: het bedrag stijgt bij iedere brief die ze sturen. Bij mij liep het bedrag op van 2,90, 6,95, 18,95 tot 69 euro. Toen vond ik het mooi geweest, en heb zelf de telefoon gepakt. (ik heb het dus over 3 jaar terug).

Laat hen eerst eens aantonen dat er een vordering open staat, ZIJ beweren dat dat zo is, nou, dan moeten ze ook met argumenten komen.

En geloof me: wanneer jij door laat schemeren dat je de bewijslast bij HEN neerlegt, dan haken ze af.

wim40
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2006 16:41

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door wim40 »

opzegging abonnement
hier een adres waar je binnen een zeer korte tijd bericht krijgt.

[email protected]
binnen en dag kreeg ik een e-mail

:lol: :lol: :lol:

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door elwintje »

alleen de verzend kosten heb ik betaald, later kreeg ik nog een pakketje en ik heb alles retour afzender gedaan, en ik heb er nooit meer wat van gehoord
www.gratiz.nl daar werken ze samen mee

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

op gratiz stond eerst niet vermeld dat je wel verzendkosten moest betalen. Dat hebben ze onder druk van vele klachten later wel gedaan. Iedereen die op die site kijkt, en op een aanbieding ingaat, KAN dus weten dat een proefpakketje ze geld kost, al is dat niet zoveel.

Maar het probleem is, en dat heb ik dus enige jaren geleden ondervonden, dat je ook anderen kunt opzadelen met die pakketjes. En andersom. Bewijs dan maar eens dat je zelf niets hebt besteld. In dat geval gaat de firma uit van een rechtmatige bestelling.

Maar dan nog is er niets aan de hand. Zij beschikken dan nog steeds niet over je handtekening, zij het WEL over je gegevens. Maar een oplossing in dit geval zou zijn: de bestelling zou pas rechtsgeldig moeten zijn, wanneer de firma jou benadert, met het verzoek de opdracht schiftelijk te bevestigen. Blijft die bevestiging uit, dan is er geen sprake van een overeenkomst. Dat is ze kennelijk te duur, en kennelijk ook niet de bedoeling.

Zolang ze niet tot deze werkwijze overgaan, beschouw ik een zending van hen om niet. Gelukkig heb ik dus al 3 jaar niets meer van ze gehoord, van IJ evenmin.

Markuss
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2006 11:22

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Markuss »

Ik ben er dus ook ingestonken.
Ik heb de gratis onderbroek (die ik vorige week kreeg) al reeds gedragen en ook reeds de acceptgiro ingevuld geretourneerd. Maar toen ik van de week de brief nog eens doorlas bleek dat ik steeds nieuwe pakketjes kon verwachten en ben ik dus op internet gaan zoeken hoe ik daar af kan, want 0900 nummers bellen en eenmalige overslaan bonnetjes sturen naar zwitserland leek mij niks.
Ik ben dus op deze site terecht gekomen en net het nummer van de Provea groep 0297-282373 gebeld en aan de (chagerijnige) telefoniste gezegd dat ik geen verdere zendingen wilde ontvangen en ze heeft me volgens haar zeggen dus uit het systeem gehaald.

Hopelijk gebeurd dat ook, want ook al zit de onderbroek goed en ben ik best tevreden over de kwaliteit, hou ik niet van zulke verkoop praktijken.

Gesloten