LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door roerganger »

Wat die TONO-slips betreft, want daar startte dit topic mee: ik heb ooit op een advertentie van Tono gereageerd, één zo'n ding zou 4,90 euro kosten, supergoed, en je zat nergens aan vast.

Tot dat ding binnenkwam. Als ik het niet terugstuurde zou ik automatisch lid zijn van de onderbroekenclub en kreeg ik iedere paar weken een nieuwe boxershort toegestuurd. Voor aanzienlijk meer. En, want dat was me wel duidelijk, nauwelijks mogelijkheid om dat lidmaatschap te beëindigen.

Onderbroekenlol. Dus niet. :evil:

Heb dat kreng maar meteen teruggestuurd met een zéér duidelijke brief. Nooit meer iets van Tono gehoord. Was ook zeer verstandig van ze. 8)

Menner
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2007 21:09

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Menner »

Eregns diep graven in mn geheugen, geloof ik dat er al eens zoiets is binnen gekomen, misschien proberen ze het weer eens opnieuw.

Toch heeft dit me wel aan het denken gezet.
Dat ik veel van die onbekende "secret" meldingen maar eens lekker laat gaan.

Maar leuk blijf ik het niet vinden.
En deze site helpt er goed bij, bevat veel informatie.

gothicje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2005 15:27

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door gothicje »

We kregen ook een telefoontje van TONO.. We hadden het toen maar gedaan en mijn vriend vond het broekje wel goed..
Had een naar gevoel en wilde al snel afzeggen dat we geen broekjes meet willen ontvangen.
De volgende pakje word de 18de verstuurt.
Heb naar beide email adressen een mail gestuurd. Van de eerste kreeg ik dat zij het mailtje naar de goede afdeling sturen, nog niks gehoord. Ga ze nu dan ook terug mailen.
Het ander email adres heb ik net gebruikt, ben benieuwd.
Volgende keer zeg ik eerst dat ik hun check op het internet..

Rolandroland

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hun call center zit in Nederland. 0737516400. Alleen je kunt ze niet terug bellen op dat nummer.

Stille Willy
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 13:20

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Stille Willy »

Een jaar of 2 geleden heb ik ook een telefoontje gehad van een callcenter om voor 4,95 verzendkosten een onderbroek van TONO te ontvangen.
Deze kreeg ik vrij snel thuisgestuurd, en bij de bestelling zat een rekening van 4,95 en een brief waarop ook een e-mailadres op stond.
Ik heb direct na ontvangst een mail gestuurd dat ik per direct uitgeschreven wilde worden en een paar dagen later kreeg ik mail terug dat dat was gebeurt. Sindsdien heb ik niets meer ontvangen.

Ik ben zeer tevreden over hoe het toen is gelopen, en de onderbroek heb ik ook nog (had ik eerlijk gezegd niet verwacht).

De telefoniste vertelde me ook over mogelijkheid om me bij een site (kan even niet op de naam komen) in te schrijven zodat ik niet meer gebeld zou worden. Dit heb ik gedaan en ben sindsdien niet meer gebeld.

Ik wil niets goedpraten, maar bij mij is niets fout gegaan.

Tebbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:33

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Tebbo »

Ik ben op aanraden van een vriend van mij een keer naar de webstie gratis.nl gesurft (hele domme fout wellicht) en ik heb daar wat rondgekeken en ik zag onderandere dat je een gratis boxershort kon bestellen. Dit leek mij wel aantrekkelijk (naief dat ik ben) en heb mijn adresgegevens ingevuld. Een paar weken later heb ik een pakketje ontvangen met daarin een brief en een foldertje en de gratis boxershort. Ook zat er een factuur bij dat ik 2euro90 moest betalen voor de verzendkosten. Nu lees ik deze verhalen over dat het oplichterij etc. zou zijn en nu ben ik er niet zeker over of ik die rekening ook zal betalen, want dan geef ik daarbij dus ook mijn rekeningnummer. Kan iemand mij hier advies over geven? Wel heb ik ook een annuleringsbon ingevuld dat ik ''het volgende pakketje'' niet meer wil ontvangen. Betekent dit dat ik nooit meer wat ontvang of dat ze me nu gaan bestoken met ''gratis'' dingen waar ik later een rekenig voor opgestuurd krijg?

Deb83
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2008 02:40

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Deb83 »

Ik heb zelf juist prima ervaringen met TONO. Ik heb een paar keer al een proefpakket aangevraagt. Als je deze binnenkrijgt, staat er één of andere code in je pakket. Mail simpelweg naar TONO dat je wenst uit het klantenbestand gewist te worden, en klaar is kees!

Werkt elke keer weer!

Hopelijk hebben jullie er wat aan...

En om terug te komen op Tebbo: Ik ben niet bestookt door TONO met "gratis" dingen gelukkig.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

Via klik naar klik:
Ja, ik wil graag van uw kennismakingsaanbieding gebruik maken! Stuur mij het hieronder aangegeven TONO-model (boxer, slip of boxer sport) voor € 0,- (waarde € 18,90). Ik betaal slechts € 2,90 verzendkosten en word TONO-klant zonder verdere koopverplichting. Na ontvangst van mijn pakje kan ik mij van alle klantenvoordelen overtuigen en beslis ik, of ik in de toekomst TONO-klant wil blijven. Zoniet, dan laat ik dat TONO weten.
Je kunt ook gebruik maken van je recht om het product terug te sturen binnen 7 werkdagen. Dan hoef je dit niet te betalen maar dan heb weer je eigen verzendkosten en heb je geen gratis product. Dus ik zou gewoon betalen.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Heb ook enkele zendingen van Tono ontvangen.
Deze boxershorts zijn van een goede kwaliteit.
Toen ik er genoeg had was één telefoontje genoeg om de toezendingen te laten stoppen.
Ook geen reclame oid meer ontvangen.

sonjab
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 21:49

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door sonjab »

http://www.provea.com/Provea/ProveaFina ... oHome.aspx

Hier kan je alles wijzigen en eventuele opzeggingen doen door middel van klant toegang.

Hannes82
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Hannes82 »

Ik heb ook die proefonderbroek genomen, en meteen daarna opgezegd.
Maar nu heb ik toch weer een envelop met daarin het volgnummer van het volgende pakketje gekregen.

Dus ik reageer maar nergens op en laat ze maar met een incassobureau of iets dergelijks komen.
Heb na een gewonnen zaak met Vodafone wel trek... 8)

Hannes82
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Hannes82 »

Ik heb een mail gestuurd naar [email protected] en in de reactie daarop is mij gemeld dat mijn abonnement beëindigd is.

Heb meteen een mail er achteraan geslingerd dat als dat niet waar zou zijn, ik alle bekende gegevens op internetoplichting.nl plaats.

Marian Sala
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 15:15

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Marian Sala »

Dag Mede gedupeerde?!!!!!

Heb vorige week ook ongevraagd een bestelling gekregen met een boxershort en als cado een dameshorloge.
Ik heb mij door alle reacties en bevindingen op deze site heen geworsteld!(en dat waren er VEEL!!!!)

Ik denk dat ik verder hier helemaal NIET op ga reageren , ook niet een briefje dat ik verdere bestellingen niet meer wil ontvangen!!!!
Ik heb NIETS besteld en hoef nu ook Niets af te bestellen toch???
Ik stuur ook NIETS terug!!!!!
Er stond onder de rekening , dat ze het bedrag van 2,90 automatisch van mijn rekening zouden afschrijven, maar ik heb NIETS getekend , dus dat wil ik wel eens zien !!!!!
En als het incassoburo komt krijgen ze de bestelling(en!!!) gewoon terug!

Heeft iemand dit ook al eens gedaan? en zoja , hoe is dat afgelopen????

M vr gr Marian Sala

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als het incassobureau komt, dienen zij toch echt eerst aan te tonen dat de bestelling van jou afkomstig is. Incassobureaus hebben geen rechten als jij nooit iets besteld hebt. Ze zullen hoe dan ook eerst met een bewijs moeten komen. Heb je iets besteld, en vervolgens niet betaald, dan gelden er bepaalde maximumbedragen die ze in rekening mogen brengen. Maar bij het voldoen van die schuld ben je er bij een louche bureau als intrum justitia meestal niet vanaf.

Ze weten er altijd wel een draai aan te geven, waardoor ze meer in rekening brengen dan ze wettelijk mogen.

Maar als er geen sprake is geweest van een bestelling, dan mag je de goederen ''om niet'' houden. Dat wiul zeggen, dat je ze niet hoeft te betalen, en ook niet terug hoeft te sturen.

Marian Sala
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 15:15

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Marian Sala »

Nou, op een of andere manier is het ze toch gelukt om 2,90 euro van mijn rekening af te halen!!!

Heb gelijk terug laten boeken en hun vervolg rekeningen laten blokkeren!

Het is toch van de zotte dat dit zomaar kan, toch? , om zomaar een bedrag van iemand z,n rekening af te schrijven!!!!!!

Ik heb niet gereageerd op hun Cado,tje en ben benieuw hoe het nu verder gaat!!!!Ben er klaar voor!!!

Marian Sala

Phiron
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2009 19:59

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Phiron »

Ik werd zojuist ook gebeld of ik TONO underwear wilde ontvangen tegen alleen maar de verzendkosten! Ook ik ben nooit zo huiverig op dit soort telefoontjes... maar heb er even voor gekozen om haar toch maar aan te horen wat ze te melden had!

Na ongeveer 5 minuten had ik al 3 keer laten weten dat ik niet zoveel interesse had in dit soort telefoontjes/promotie... maar toen kwam de mooie opmerkingen van de vrouw: "volgens mij hoor ik een twijfelende "ja" bij jou?" waarop ik dus zei van "nee, k denk dat u dat fout hoort..." Hierop kreeg ik de vraag of ze me morgenavond konden terugbellen...

Waarop ik dus weer antwoordde van "Dat mogen jullie best doen.. hebben jullie ook een website waarop ik wat informatie kan terugvinden" waarop ze wijfelend antwoordde dat ze niet echt bekend waren op het web omdat ze nog niet echt bekend waren.. Ik kreeg toen ook gelijk de vraag of ze mij misschien ook over een uur konden bereiken wat bij mij gelijk erg verdacht overkwam... Ik ben dus ook gelijk op internet gaan zoeken waarbij ik binnen 5 minuten al hier terecht kwam!

Reacties verschillen hier nog al... maar aangezien ik toch niet helemaal kapot ben van de manier van benaderen en de meeste reacties toch negatief zijn m.b.t. het lid worden van (de kwaliteit staat buiten kijf) zal ikzelf morgen ook een nee verkondigen en even informeren hoe ze aan mijn gegevens komen en dat ze deze gegevens uit hun systeem moeten verwijderen!

Conclusie: Waarschijnlijk goede prijs/kwaliteit verhouding... slechte en opdringende manier van benaderen zoals al die call-centers, maja... die mensen doen ook maar hun werk!

Gegroet...

Renz
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 21:27

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Renz »

Ben een tijdje terug ook gebeld en uiteindelijk op de aanbieding ingegaan. Geen spijt van gehad, het is een fijne boxershort :)

In principe word je 'lid' en zul je een volgende zending ontvangen. Echter, dit is eenvoudig ongedaan te maken door te bellen (Nederlands nummer), een email te sturen of in te loggen op de website. Eenmaal ingelogd kun je eenvoudig een pakketje overslaan, maten wijzigen e.d. of de hele boel stopzetten. Ik wacht het volgende pakketje in ieder geval af, de prijzen bevallen mij wel.

Het enige minpunt is dus dat het callcenter aangeeft na vragen dat je geen lid wordt, terwijl dit in de praktijk wel zo is. Maar het lijkt erop dat Tono (Provea ondergoed) wel goed bereikbaar is en het eenvoudig stop te zetten is.

Ik heb trouwens om een acceptgiro gevraagd, was bij voorbaat huiverig over automatische incasso bij een bedrijf wat ik tot voor kort niet kende. Maar tot zover heb ik dus geen klachten over dit bedrijf.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Renz. In principe heb je gelijk. Zoals jij het beschrijft, HOORT het te gaan. En als Tono, of hoe het bedrijf zich ook noemt, zich aan haar eigen regels houdt, is er voor iedereen duidelijkheid.

Wanneer ze eerlijk zeggen: deze zending is een proefzending, die je mag houden voor de prijs van de verzendkosten, dan is er niets aan de hand. Wie dan niet weet dat ze die 2,90 wel moeten betalen, is het zelf schuld.

Wanneer ze je opzeggings-telefoontje, dito brief of email echter niet beantwoorden, en stug doorgaan met het verzenden van de spullen terwijl jij hebt aangegeven dat niet meer te willen, dan wordt het een ander verhaal. En wanneer ze dan die aasgieren van intrum justitia erbij halen, gaat het helemaal fout.

DAT is de voornaamste reden dat het bedrijf ervan langs krijgt hier. Soms houden ze zich aan afspraken, maar vaak helemaal niet. En als jou dat zou treffen, hoe reageer jij dan? Zoek jij de schuld dan bij jezelf of bij dit bedrijf?

Mensen zouden heel anders over deze firma praten, wanneer alles verliep zoals het hoort, maar ze roepen het over zichzelf af, als ze je aanmelding binnen 5 minuten geregeld hebben, maar je afmelding stelselmatig niet goed verwerken. Goed, wanneer het bij jou correct verlopen is, dan heb je geluk gehad, maar bij verreweg de meesten verloopt alles minder soepel dan bij jou kennelijk het geval is.

Renz
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2006 21:27

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Renz »

@bodejosm43:
Klopt, bij mij gaat het inderdaad goed. Had na 3 dagen een reactie van de klantenservice op een vraag van mij, daar kan ik niets van zeggen.

Het is inderdaad duidelijk door de vele reacties dat het vaak mis is gegaan met andere klanten. Als ze zich niet aan de afspraken houden zou ik ook pissig zijn. Tot nu toe gaat het goed en ik blijf het uiteraard kritisch volgen.

Iets waar men over het algemeen naïef over is dat betreft de automatische incasso. Daar moet je met zo'n firma op voorhand niet aan beginnen.

jmvfrusch
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 22:16

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door jmvfrusch »

ik heb de negatieve berichten gelezen over tono en ben er het volledig mee eens ook ik krijg ongevraagd pakketjes met ondergoed en ga deze oplichtersfirma eens grondig aanpakken en de vuile was buiten hangen het is buitengewoon hondsbrutaal zoals deze firma al jaren bezig is en ik hoop dat ze binnenkort eens op de zelfde onfatsoenlijke manier aangepakt worden zoals zij hun klanten behandelen

Gesloten