Klacht met Azerty hardware te Raalte over garantie.
Geplaatst: 17 apr 2011 13:32
He,
Met Azerty hardware te Raalte heb ik het volgende probleem.
Mijn Nas ging op 2-11-2009 stuk 1,5 jaar naar aankoop, Deze heb ik toen opgestuurd naar Azerty.
Azerty bevestigde dat de Nas stuk was binnen de garantie en heeft hem naar de fabrikant opgestuurd voor reparatie.
10-12-2009 kreeg ik van Azerty te horen dat het product niet meer te repareren was.
Ook konden ze geen nieuwe leveren omdat deze niet meer gemaakt wordt.
Zij stelden voor om 100 euro terug te betalen.
Daar was ik het niet mee eens voor een product die 280 euro heeft gekost en nog binnen de garantie van 2 jaar door Azerty afgegeven stuk gaat.
Op Consuwijzer heb ik toen gekeken wat mijn rechten zijn, daar staat dat de wet uitgaat van de verwachte technische levensduur van een product.
Dus toen heb ik de verwachte technische levensduur van het product opgezocht zie bijlage maxtor harddisk pagina 23 en daar staat dat er gemiddeld per jaar 10000 motor start/stops worden gemaakt. Daaronder staat dat het product 50000 start/stops kan maken dus 5 jaar.
Toen heb ik het volgende voorstel gedaan aan Azerty, het product gaat naar 1.5 jaar stuk van de verwachte 5 jaar dus 280/5= 56 euro per jaar x de 3.5 jaar dat hij het nog had moeten werken is 196 euro.
Nu had ik een nieuwe Nas nodig en had er één gezien bij Azerty ter waarde van 400 euro.
Dus mijn voorstel aan Azerty was dat wij allebei de helft van de nieuwe Nas betaalden en dan was het geschil afgehandeld.
Maar tot mijn verbazing ging Azerty hier niet mee akkoord en wilde alleen 100 euro betalen en niets anders.
Toen heb ik mijn klacht aangemeld bij het keurmerk Qshop.org waar Azerty lid van is. Deze heeft geprobeerd tot een oplossing te komen maar dat is niet gelukt.
Toen hebben beide partijen aangegeven het door een geschillencommissie te laten beoordelen.
Qshop.org heeft zelf geen geschillencommissie wat ik vreemd vindt voor een keurmerk maar ik moest het maar aanmelden bij geschilonline tegen betaling.
Tot mijn verbazing kreeg ik nadat beide partijen hadden besloten het door een geschillencommissie te laten beoordelen een mail.
Daarin stond dat het product gerepareerd was, dit was op 26-2-2010 dus 4 maanden nadat ik het product heb opgestuurd.
In deze tussentijd heb ik op 28-12-2009 aangegeven dat ik een nieuwe Nas ging kopen. Omdat het geschil niet was opgelost en Azerty niet op mijn redelijke voorstel voor een nieuwe Nas wilde ingaan. Daarna hebben hun op 16-2-2010 voorgesteld om het product als nog te repareren en toen heb ik gemeld dat dat niet nodig is omdat ik een nieuwe heb.
Daarna hebben hun de gerepareerde nas evengoed naar mijn opgestuurd maar deze heb ik geweigerd omdat ik al een nieuwe heb.
Toen is het geschil bij geschilonline belandt.
Daarna heeft azerty het volgende voorstel gedaan via geschilonline betalen van 150 euro of het gerepareerde product op sturen. Daarop heb ik de volgende mail gestuurd.
Geachte heer mevrouw,
Azerty hardware heeft van mij 2 oplossing voorstellen gehad om dit geschil op te lossen.
Als eerste het product repareren maar dit was niet mogelijk.
Als tweede voorstel heb ik een vervangend product voor gesteld ook dit was niet mogelijk.
Omdat mijn digitale gegevens voor mijn belangrijk zijn heb ik een nieuwe Nas gekocht naar meerdere malen Azerty hardware op de hoogte te stellen en gevraagd om een oplossing. Want als bijvoorbeeld het slot van je voordeur stuk is ga je ook niet maanden wachten tot dat een geschillencommissie uitspraak heeft gedaan want dan zijn je spullen uit je huis waarschijnlijk al weg.
Voor alle duidelijkheid sinds de klacht bij u ligt heeft Azerty het product wat niet meer te repareren was wonderbaarlijk gerepareerd maar deze is nu in bezit van Azerty.
Aan dit product heb ik niets omdat ik al een nieuwe heb.
Dus ik blijf bij mijn eerdere standpunt zoals omschreven in brief advocaat dit omdat Azerty alle voorstellen van mijn kant compleet negeerde.
Pas na 4 maanden en de klacht bij een geschillencommissie neer te leggen ging Azerty nadenken over een oplossing.
Dus ik zou graag dat u een uitspraak doet want na mijn mening sta ik in het gelijk zoals in bijlage brief advocaat omschreven.
Met vriendelijke groet,
Niels Vlaar
Deze mail heb ik op 14-5-2010 naar geschilonline gestuurd maar daarna hoorde ik niets meer van geschilonline toen heb ik om de ongeveer 2 maanden mails naar geschilonline gestuurd met de vraag of er al een uitspraak was. Hier hoorde ik niets van na aanleiding daarvan heb ik begin dit jaar een telefoonnummer van geschilonline gezocht met veel moeite heb ik er 1 gevonden.
Omdat ze alles per mail afhandelen staat er geen telefoonnummer op hun website. Per telefoon was hun antwoord dat ze geen mails meer van mijn hadden ontvangen en dat de mails die hun hebben gestuurd waarschijnlijk in mijn spamfolder zijn beland. In mijn spamfolder stond niets van hun. Maar om het probleem op te lossen heb ik een ander mail adres gegeven maar hier kwam ook geen antwoord op.
Dus ik nog een keer bellen en de uitspraak maar telefonisch gevraag.
Uitspraak van geschilonline is het volgende Azerty hardware heeft juist gehandeld einde oplossing.
Dit is wel heel kort volgens mijn lekker makkelijk voor geschilonline waar je voor moet betalen.
Als je het niet eens ben dan kan de advocaat van geschilonline het naar de rechtbank brengen maar dan moet je eerst 1500 euro overmaken.
Stand van zaken nu.
In dit geschil heb ik gevoel dat Azerty, het keurmerk qshop en geschilonline proberen zo goedkoop mogelijk van de klagende consument af te komen.
Nu is de stand van zaken het volgende.
Geschilonline gaat aan Azerty vragen of de vergoeding van 150 euro nog staat omdat dit al een jaar terug is dat Azerty dat voorstel heeft gedaan.
Geschilonline wil de klacht ook naar de rechter brengen maar dat kost minimaal 1500 euro voor een geschil van een waarde van 300 euro heeft dit geen nut voor mijn.
Ik wil het zoals het in de bijlage brief advocaat staat maar daar is geschilonline het niet mee eens en wil dit niet opleggen aan Azerty.
Mijn vraag aan jullie wat kan ik nog meer doen of ben ik onredelijk.
Als geschilonline nu meld dat de 150 euro terugstorten van Azerty nog staat zal ik het dan aannemen of zijn er nog ander mogelijkheden?
Sorry voor het lange verhaal maar ik probeer het zo goed mogelijk te vertellen en het geschil loopt al 1,5 jaar.
Alvast bedankt voor de hulp,
Niels Vlaar
Omdat ik de bijlage brief advocaat niet kan toevoegen zie hieronder.
Betreft: beroep op garantie
Referentie: RMA 27001, ordernr 111851-1,
Geachte heer/mevrouw,
Op 04-03-2008 heb ik bij u een nas van het merk Maxtor type Shared Storage II, 1Tb gekocht. Het geleverde product beantwoordt niet aan de overeenkomst, omdat het niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten.
Ik heb de volgende klacht over de Maxtor shared storage 2 1Tb.
Hij is stuk gegaan binnen de garantie.
Daaruit blijkt dat het bij u gekochte product gebrekkig is.
Uit het garantiebewijs, waarvan u bijgaand een kopie aantreft, blijkt dat u mij een garantie van 24 maanden heeft gegeven.
Ik heb u dan ook vriendelijk verzocht om het door mij bij u gekochte Maxtor shared storage kosteloos te repareren of vervangen.
Aangezien u niet aan dit verzoek voldoet stel ik u bij deze in gebreke en ontbind ik reeds nu de koopovereenkomst. Voor dat geval verzoek ik u de door mij betaalde koopsom binnen tien dagen na heden terug te betalen door overmaking op mijn rekening t.n.v. Niels Vlaar . Daarna maak ik aanspraak op de wettelijke rente en eventuele incassokosten.
Uw reactie zie ik graag op korte termijn en uiterlijk binnen 10 dagen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Niels Vlaar
Met Azerty hardware te Raalte heb ik het volgende probleem.
Mijn Nas ging op 2-11-2009 stuk 1,5 jaar naar aankoop, Deze heb ik toen opgestuurd naar Azerty.
Azerty bevestigde dat de Nas stuk was binnen de garantie en heeft hem naar de fabrikant opgestuurd voor reparatie.
10-12-2009 kreeg ik van Azerty te horen dat het product niet meer te repareren was.
Ook konden ze geen nieuwe leveren omdat deze niet meer gemaakt wordt.
Zij stelden voor om 100 euro terug te betalen.
Daar was ik het niet mee eens voor een product die 280 euro heeft gekost en nog binnen de garantie van 2 jaar door Azerty afgegeven stuk gaat.
Op Consuwijzer heb ik toen gekeken wat mijn rechten zijn, daar staat dat de wet uitgaat van de verwachte technische levensduur van een product.
Dus toen heb ik de verwachte technische levensduur van het product opgezocht zie bijlage maxtor harddisk pagina 23 en daar staat dat er gemiddeld per jaar 10000 motor start/stops worden gemaakt. Daaronder staat dat het product 50000 start/stops kan maken dus 5 jaar.
Toen heb ik het volgende voorstel gedaan aan Azerty, het product gaat naar 1.5 jaar stuk van de verwachte 5 jaar dus 280/5= 56 euro per jaar x de 3.5 jaar dat hij het nog had moeten werken is 196 euro.
Nu had ik een nieuwe Nas nodig en had er één gezien bij Azerty ter waarde van 400 euro.
Dus mijn voorstel aan Azerty was dat wij allebei de helft van de nieuwe Nas betaalden en dan was het geschil afgehandeld.
Maar tot mijn verbazing ging Azerty hier niet mee akkoord en wilde alleen 100 euro betalen en niets anders.
Toen heb ik mijn klacht aangemeld bij het keurmerk Qshop.org waar Azerty lid van is. Deze heeft geprobeerd tot een oplossing te komen maar dat is niet gelukt.
Toen hebben beide partijen aangegeven het door een geschillencommissie te laten beoordelen.
Qshop.org heeft zelf geen geschillencommissie wat ik vreemd vindt voor een keurmerk maar ik moest het maar aanmelden bij geschilonline tegen betaling.
Tot mijn verbazing kreeg ik nadat beide partijen hadden besloten het door een geschillencommissie te laten beoordelen een mail.
Daarin stond dat het product gerepareerd was, dit was op 26-2-2010 dus 4 maanden nadat ik het product heb opgestuurd.
In deze tussentijd heb ik op 28-12-2009 aangegeven dat ik een nieuwe Nas ging kopen. Omdat het geschil niet was opgelost en Azerty niet op mijn redelijke voorstel voor een nieuwe Nas wilde ingaan. Daarna hebben hun op 16-2-2010 voorgesteld om het product als nog te repareren en toen heb ik gemeld dat dat niet nodig is omdat ik een nieuwe heb.
Daarna hebben hun de gerepareerde nas evengoed naar mijn opgestuurd maar deze heb ik geweigerd omdat ik al een nieuwe heb.
Toen is het geschil bij geschilonline belandt.
Daarna heeft azerty het volgende voorstel gedaan via geschilonline betalen van 150 euro of het gerepareerde product op sturen. Daarop heb ik de volgende mail gestuurd.
Geachte heer mevrouw,
Azerty hardware heeft van mij 2 oplossing voorstellen gehad om dit geschil op te lossen.
Als eerste het product repareren maar dit was niet mogelijk.
Als tweede voorstel heb ik een vervangend product voor gesteld ook dit was niet mogelijk.
Omdat mijn digitale gegevens voor mijn belangrijk zijn heb ik een nieuwe Nas gekocht naar meerdere malen Azerty hardware op de hoogte te stellen en gevraagd om een oplossing. Want als bijvoorbeeld het slot van je voordeur stuk is ga je ook niet maanden wachten tot dat een geschillencommissie uitspraak heeft gedaan want dan zijn je spullen uit je huis waarschijnlijk al weg.
Voor alle duidelijkheid sinds de klacht bij u ligt heeft Azerty het product wat niet meer te repareren was wonderbaarlijk gerepareerd maar deze is nu in bezit van Azerty.
Aan dit product heb ik niets omdat ik al een nieuwe heb.
Dus ik blijf bij mijn eerdere standpunt zoals omschreven in brief advocaat dit omdat Azerty alle voorstellen van mijn kant compleet negeerde.
Pas na 4 maanden en de klacht bij een geschillencommissie neer te leggen ging Azerty nadenken over een oplossing.
Dus ik zou graag dat u een uitspraak doet want na mijn mening sta ik in het gelijk zoals in bijlage brief advocaat omschreven.
Met vriendelijke groet,
Niels Vlaar
Deze mail heb ik op 14-5-2010 naar geschilonline gestuurd maar daarna hoorde ik niets meer van geschilonline toen heb ik om de ongeveer 2 maanden mails naar geschilonline gestuurd met de vraag of er al een uitspraak was. Hier hoorde ik niets van na aanleiding daarvan heb ik begin dit jaar een telefoonnummer van geschilonline gezocht met veel moeite heb ik er 1 gevonden.
Omdat ze alles per mail afhandelen staat er geen telefoonnummer op hun website. Per telefoon was hun antwoord dat ze geen mails meer van mijn hadden ontvangen en dat de mails die hun hebben gestuurd waarschijnlijk in mijn spamfolder zijn beland. In mijn spamfolder stond niets van hun. Maar om het probleem op te lossen heb ik een ander mail adres gegeven maar hier kwam ook geen antwoord op.
Dus ik nog een keer bellen en de uitspraak maar telefonisch gevraag.
Uitspraak van geschilonline is het volgende Azerty hardware heeft juist gehandeld einde oplossing.
Dit is wel heel kort volgens mijn lekker makkelijk voor geschilonline waar je voor moet betalen.
Als je het niet eens ben dan kan de advocaat van geschilonline het naar de rechtbank brengen maar dan moet je eerst 1500 euro overmaken.
Stand van zaken nu.
In dit geschil heb ik gevoel dat Azerty, het keurmerk qshop en geschilonline proberen zo goedkoop mogelijk van de klagende consument af te komen.
Nu is de stand van zaken het volgende.
Geschilonline gaat aan Azerty vragen of de vergoeding van 150 euro nog staat omdat dit al een jaar terug is dat Azerty dat voorstel heeft gedaan.
Geschilonline wil de klacht ook naar de rechter brengen maar dat kost minimaal 1500 euro voor een geschil van een waarde van 300 euro heeft dit geen nut voor mijn.
Ik wil het zoals het in de bijlage brief advocaat staat maar daar is geschilonline het niet mee eens en wil dit niet opleggen aan Azerty.
Mijn vraag aan jullie wat kan ik nog meer doen of ben ik onredelijk.
Als geschilonline nu meld dat de 150 euro terugstorten van Azerty nog staat zal ik het dan aannemen of zijn er nog ander mogelijkheden?
Sorry voor het lange verhaal maar ik probeer het zo goed mogelijk te vertellen en het geschil loopt al 1,5 jaar.
Alvast bedankt voor de hulp,
Niels Vlaar
Omdat ik de bijlage brief advocaat niet kan toevoegen zie hieronder.
Betreft: beroep op garantie
Referentie: RMA 27001, ordernr 111851-1,
Geachte heer/mevrouw,
Op 04-03-2008 heb ik bij u een nas van het merk Maxtor type Shared Storage II, 1Tb gekocht. Het geleverde product beantwoordt niet aan de overeenkomst, omdat het niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten.
Ik heb de volgende klacht over de Maxtor shared storage 2 1Tb.
Hij is stuk gegaan binnen de garantie.
Daaruit blijkt dat het bij u gekochte product gebrekkig is.
Uit het garantiebewijs, waarvan u bijgaand een kopie aantreft, blijkt dat u mij een garantie van 24 maanden heeft gegeven.
Ik heb u dan ook vriendelijk verzocht om het door mij bij u gekochte Maxtor shared storage kosteloos te repareren of vervangen.
Aangezien u niet aan dit verzoek voldoet stel ik u bij deze in gebreke en ontbind ik reeds nu de koopovereenkomst. Voor dat geval verzoek ik u de door mij betaalde koopsom binnen tien dagen na heden terug te betalen door overmaking op mijn rekening t.n.v. Niels Vlaar . Daarna maak ik aanspraak op de wettelijke rente en eventuele incassokosten.
Uw reactie zie ik graag op korte termijn en uiterlijk binnen 10 dagen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Niels Vlaar