LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Seuter »

Zojuist weer even op de Navteq-site gekeken hoe het er nu voor staat. Warempel, er is iets gebeurd: 3 wijzigingen die ik 4,5 jaar geleden heb doorgegeven, zijn nu correct verwerkt. En zelfs ook nog 1 die ik 3 jaar geleden heb doorgegeven.

Het betreft overigens alleen wijzigingen van foute straatnamen. Mogelijk hebben ze die even van Google Maps overgenomen....

Wie weet, zijn de Navteq-kaarten eind 2012 wel bijgewerkt tot begin 2010!

Nu nog minstens 6 die niet verwerkt zijn.... Waarvan 1 heel grote, belangrijke, wijziging (N217 Oud-Beijerland).

En dan nog een paar die ik niet meer kan controleren, omdat ik de situatie niet meer weet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door bprosman »

ref: "in pricipe loop je altijd een jaar achter".
Hoeft niet... mijn TomTom houd ik aardig bij en daar stonden rotondes al op de kaart aangegeven terwijl deze een paar maanden later pas gemaakt werden (Den Bosch).

malamute1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2008 11:50

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door malamute1975 »

Vorige week contact gehad met GM Nederland. Er is mij een aanbod gedaan om de eerstvolgende kaartupdate gratis te doen toekomen als compensatie voor mijn huidige problemen inzake het verouderde kaartmateriaal. Meer wilde GM niet doen. Als het goed is komt deze update aan het eind van het jaar (ik hoop 2011) op de markt. E.e.a. zou via mijn dealer moeten gaan lopen.

Ben benieuwd.

Greetz Roel

stephan20
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2012 23:40

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door stephan20 »

Heeft er ook iemand problemen met een berekende route over de A2/N2 bij Eindhoven?
Als ik een berekende route rij langs Eindhoven (geheel A2) is er niets aan de hand.
Als ik een berekende route volg die van de A2 over gaat in de N2, naar een afslag bij Eindhoven, gaat de navigatie op tilt. (reset zichzelf)
Dit is ook bij een route van de A58 naar N2.
Bijvoorbeeld Boxtel --> Eindhoven airport of Tilburg --> Eindhoven airport.
Ik heb een Navigon 3310max, maar die draait ook op Navteq kaarten.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Zover ik weet zijn Utrecht en Eindhoven bekende problemen.

Overigens heb ik nog steeds een oude kaart van Navteq/Opel mei 2010. Echt schandalig!

Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Seuter »

Ik heb nu de oplossing gevonden: Mijn navigatie met Navteq in de vuilnisbak geknikkerd en een tomtom met TeleAtlas gekocht.

Ook hierin komen natuurlijk wel eens foutjes voor, maar het is vele malen beter dan Navteq.

DutchQT
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2012 12:59

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door DutchQT »

Wat is waar en wat is niet waar over navigatie kaarten en navigatie software.

Ik woon regio Eindhoven en werk in Den Bosch. Ik ben in Mei 2010 begonnen en kon gelukkig meteen gebruik maken van de nieuwe aansluiting John F. Kennedylaan op de A50. Perfect. Al jaren gebruik ik op mijn mobiel de navigatie software van IGO. De laatste kaart die ik heb is van Navteq gedateerd 9.2010. De hele randweg van Eindhoven staat er op evenals de randweg van Den Bosch en de nieuwe rand weg oost langs het nieuwe Jeroen Bosch ziekenhuis.

In december 2011 krijg ik mijn nieuwe Opel Corsa geleverd met Touch & Connect navigatie systeem met Navteq kaarten Europa.

Je zou verwachten dat met een auto bouwjaar november 2011 recentere kaarten zou gebruiken dan IGO 8 met kaarten van 9.2010. Niets is minder waar. De randweg van Eindhoven en Den Bosch stonden er nog niet op.

Gelijk een opmerking geplaatst bij Opel en ik werd verwezen naar Navteq. Voor mijn model was er nog geen update beschikbaar. Na heel wat irritaties en telefoontjes heb ik te horen gekregen dat de kaarten van teleatlas zouden komen. Ik kon de update bestellen à € 199 euro. Daar ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan. De kaarten zijn zo oud en mijn auto net een paar maanden oud er had op zijn minst een recentere kaart bij geleverd zou moeten zijn.

Uiteindelijk is besloten dat ik de nieuwe update gratis zou krijgen. Die heb ik gisteren 1-3-2012 in ontvangst mogen nemen en de nieuwe randwegen staan er op.

Was het nu de fout van Navteq of Opel dat ik een oude kaart heb ontvangen. Ik heb Navteq gebeld. Navteq geeft aan dat de autofabrikant gebruik mag maken van de kaarten database van Navteq en dat de auto fabrikant zelf zijn navigatie software maakt.

Hoe het ook zei. Ik ben blij met mijn kaart update van 2012 die ik van mijn Dealer Lathouwers gratis heb gekregen. Ik vind het kwalijk dat ik dure ingebouwde navigatie heb aangeschaft die traag is, sterk verouderd is qua kaart en software en waar je nog eens € 199 voor een kaart update moet gaan betalen.

Ik heb besloten om nooit meer een ingebouwde navigatie te kopen. Waarom ruim € 1000 euro neer tellen voor verouderde navigatie software en hele dure kaart updates terwijl je bij sommige mobieltjes moderne software en kaart updates gratis krijgt.

Ik vraag zowel aan de automobielfabrikanten up to date te zijn met de gebruikte kaart materiaal en aan de kaartenmakers vraag ik, de automobielfabrikanten te te verplichten een navigatiekaart in een nieuwe auto aan te bieden die niet ouder mag zijn dan 6 maanden! Want er wordt nu afgereageerd op Navteq terwijl zij de navigatie kaarten voor onze auto's niet maken. Dit heeft mogelijk met licentie kosten te maken, voor de eindgebruiker is het niet alleen lastig maar trekt meestal ook aan het korte eind.

Er zou een wettelijke verplichting moeten zijn om de eerste kaart update gratis ter beschikking te stellen. Sommige automobielfabrikanten geven die garantie al.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Toen ik mijn Opel Corsa in mei 2010 kocht kwam er twee weken later ook een update. Zit je ook mooi met een oude kaart van 2009. Na mei 2010 was de volgende update pas eind februari dit jaar. Die heb ik vandaag ontvangen. Heeft natuurlijk veel te lang geduurd, maar zag al gelijk een paar updates die op mijn oude kaart niet stonden. Mooi.

Overigens is er veel gezeik tussen Navteq en Opel. Zal wel met de prijs te maken hebben. Wat ook opvalt is dat de Corsa weer is overgegaan op een ander systeem (Touch and Connect). Maar ze blijven het altijd mooi verkopen. Die kaart die ik nu heb is van 2011/2012 en is pas nu leverbaar. Dat is dus een kaart die ergens in 2011 is gemaakt. Afijn kan er weer ff tegen, het werkt nu goed en bij mijn volgende auto zal het waarschijnlijk een stuk beter zijn. Geen cd/s/dvd's meer maar gewoon updaten via je phone of pc.

emdeber
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2012 21:35

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door emdeber »

Inderdaad , mijn feb 2012 Opel heeft met zijn SD 2011/2012 ook niet echt een up to date card. Tja als de A2 landtunnel er niet opstaat..ok Tom Tom had dit in 2011 al voorbereid. Maar ik merk zelf een ziekenhuis in schiedam die na 3 jaar nog steeds niet in de juiste straat ligt, Rotterdam maasstad zkh na 1 jaar ook nog niet.
Rotonden die 3 jaar terug er al waren staan er niet op ! Een straat nr / gebouw dat er na 5 jaar er nog steeds niet op staat..OK als de data een half jaar oud niet klopt maar jaren? Geef op zijn minst een website waar we tegen geringe betaling iets kunnen updaten! met vr groet Bert Emde

smitssan
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012 13:03

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door smitssan »

Ik heb pas een auto gekocht uit 2008. Aan de dealer gevraagd welke kaart er in zit, "die is in maart 2011 geupdated met de nieuwste versie" was het antwoord. Dan ga ik, dom als ik ben, er vanuit dan dat er een kaart van 2011 in zit of minstens van 2010/2011. Blijkt achteraf een kaart uit 2009/2010 te zijn. "Ja, dat was in maart 2011 de laatste versie", was het antwoord toen ik contact op nam met de dealer.

Een hele hoop wegen die al lang klaar zijn (rand weg Eindhoven, Ei van Ommel) staan er dus niet op. Ik kan een update kopen voor 199 euro.....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik kan een update kopen voor 199 euro.....
Daar heb je dubbel en dwars een TomTom voor die je zelf kunt updaten.

Ingeloha
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2012 17:59

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Ingeloha »

Goeiedag,
Ik heb sinds augustus een Peugeot 208 met touchscreen t.b.v. navigatie, audio e.d. De NAVTEQ kaart is van april 2012. De installatie in het systeem. Straten, rotondes in mijn woonomgeving zijn niet verwerkt. De dealer verwijst naar NAVTEQ en daar is niemand thuis. Peugeot heeft ook weinig interesse en willen overstappen op TomTom en dan zit je daar met een niet fatsoenlijk werkend navisysteem. Daar worden we niet echt vrolijk van.
Op welke wijze kunne wij als klanten NAVTEQ wakker schudden.
Met groet, Gerard

RNA
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2012 10:58

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door RNA »

Hoi Ingeloha,
Er zijn veel meer Peugeot 208 rijders die problemen ervaren met de navigatie. Om je maar gelijk uit de droom te helpen: je kaart is niet van april 2012, die bestaat namelijk niet. De meest recente kaart van Navteq die in de Peugeot 208 is verwerkt dateert uit 2010 (!) en dit verklaart waarschijnlijk ook waarom er veel niet klopt. Een nieuwere kaart dan 2010 bestaat nog helemaal niet!

Zowel Peugeot als Navteq geven inderdaad niet thuis, daarom zijn wij hier een lotgenoten groep begonnen. Voor het grove geld wat je betaalt voor de navigatie mag je op zn minst iets recents verwachten, meld je dus ook aan bij deze groep zodat we hier samen iets aan kunnen doen!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door sjohie »

smitssan schreef:Ik heb pas een auto gekocht uit 2008. Aan de dealer gevraagd welke kaart er in zit, "die is in maart 2011 geupdated met de nieuwste versie" was het antwoord. Dan ga ik, dom als ik ben, er vanuit dan dat er een kaart van 2011 in zit of minstens van 2010/2011. Blijkt achteraf een kaart uit 2009/2010 te zijn. "Ja, dat was in maart 2011 de laatste versie", was het antwoord toen ik contact op nam met de dealer.

Een hele hoop wegen die al lang klaar zijn (rand weg Eindhoven, Ei van Ommel) staan er dus niet op. Ik kan een update kopen voor 199 euro.....
Dat is inderdaad 1 van de nadelen van een ingebouwd navigatiesysteem, de prijzige updates. Voordeel is een stuk integratie met de andere auto-systemen die je met een los navigatiesysteem dan weer nooit zal kunnen bereiken.

Nou heb ik wel aardig wat kennis van het achterliggende kaartmateriaal, gebruikte systemen, mensen, en middelen, en die updates fabriceren, zeker 4+ na het uitkomen van de auto/het systeem in kwestie, kost wel veel tijd en moeite. Ze verdienen er leuk op, da's zeker, maar het kost ook echt wel wat om te maken..

emdeber
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2012 21:35

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door emdeber »

Beste ,
Ik kan je vertellen dat de kaart die ik heb van 2012-2013 is en ook niet compleet is.
Stukken weg A2 bij vinkeveen en abcoude kloppen niet ook bij eindhoven gaat het verkeerd en nog veel meer.
Opel is zeer traag met informatie verstrekking en updaten kost veel geld, kan je bijna een nieuwe Tom\Tom voor kopen en die kan je nog een jaar gratis updaten, maar ja daar koop je geen ingebouwd systeem voor.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door sjohie »

emdeber schreef:Beste ,
Ik kan je vertellen dat de kaart die ik heb van 2012-2013 is en ook niet compleet is.
Stukken weg A2 bij vinkeveen en abcoude kloppen niet ook bij eindhoven gaat het verkeerd en nog veel meer.
Opel is zeer traag met informatie verstrekking en updaten kost veel geld, kan je bijna een nieuwe Tom\Tom voor kopen en die kan je nog een jaar gratis updaten, maar ja daar koop je geen ingebouwd systeem voor.
Ach, met een Tetrax XWAY houder hangt ons navigatiesysteem ook netjes op het dashboard, geklemd op een ventilatierooster, dat scheelt niet alles meer met een ingebouwd navigatiesysteem. En op onze Garmin zitten levenslange kaartupdates en flitspalen, en dat voor ~135 euro.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
Ik kan een update kopen voor 199 euro.....
Daar heb je dubbel en dwars een TomTom voor die je zelf kunt updaten.
+1

silque
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2013 22:35

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door silque »

Peugeot geeft niet thuis en laat consumenten barsten. Iemand al wat meer info over een kaart update voor de 208? Ik rij nog steeds met een oude kaart uit 2010 :?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door nevermind »

silque schreef:Peugeot geeft niet thuis en laat consumenten barsten. Iemand al wat meer info over een kaart update voor de 208? Ik rij nog steeds met een oude kaart uit 2010 :?
Ga hier naar dit forum en stel je vraag, daar zijn medestander over dit probleem.

http://peugeot208club.roem.eu/phpbb3/vi ... f=10&t=163

ETimmermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2014 23:47

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door ETimmermans »

Nog steeds zijn er automerken die Navteq kaarten gebruiken zonder dat de (jaarlijkse ??) updates gratis zijn. Een van deze merken is Mitsubishi. Koop je een business edition, dan moet je toch nieuwe updates kopen (prijs € 189,00 !!!), die dan ook nog eens niet bijgewerkt zijn.
Ook ik heb in het verleden (2010 en 2011) kaartwijzigingen doorgegeven (wegafsluiting in onze wijk en 30 km zones), maar tot op heden (ach we zijn pas 3-4 jaar verder :( ) zijn deze wijzigingen nog steeds niet verwerkt. Eigenlijk te belachelijk voor woorden als je ziet wat de updates kosten.

Gesloten