LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwakzalver

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Peter2

Kwakzalver

Ongelezen bericht door Peter2 »

Bij de uitzending onlangs over die kwakzalver weet ik niet of ik nou lachen of huilen moet. Natuurlijk vind ik het uitstekend dat dit soort figuren wordt aangepakt. Maar dan niet op deze manier! Meneer noemt zich o.a. iriscopist, en wat gaat Tros Radar nou doen? De vereniging van iriscopisten vragen of hij wel de opleiding gevolgd kan hebben en of hij wel een echte iriscopist is!! Die hele irisccopie is natuurlijk je reinste kwakzalverij, en of je daar nu jarenlange cursussen in volgt en je chic weet te presenteren, maakt NIETS uit, het blijft kwakzalverij! Tros Radar zou toch beter moeten weten dan te geloven dat "officiële" opleidingen en dure praatjes een garantie zouden zijn dat een therapie werkt. "Officiële" iriscopisten hebben precies dezelfde effectiviteit als die meneer in de uitzending, namelijk nul komma nul. Vorig jaar was er ook al zo'n geval, van zo'n mevrouw die allerlei onzinmedicijnen voorschreef, en toen ging Tros Radar ook al af op een beroepsvereniging van de desbetreffende kwakzalvers, alsof het probleem alleen maar was dat die mevrouw niet volgens de richtlijnen van die vereniging handelde! Welnee, het punt is juist dat die hele therapie niet deugt, en niet of de beoefenaars daarvan zich op een 'sophisticated" manier weten te presenteren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Peter,

Nou, in ieder geval is de mening van de redactie van Tros Radar helder: je mag wel een kwakzalver en een oplichter zijn, mits je maar lid bent van de beroepsvereniging van kwakzalvers en oplichters.

Misschien dat als Legio lid was geweest van de vereniging van misleiders dat Radar de misleidende marketing prima had gevonden?

Gast

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 06 Sep 2003 12:30 door Janken


--------------------------------------------------------------------------------

Daar is ie weer de man zonder baan die het hele forum volschrijft metniets. Deze man gaat straks het weer voorspellen

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik weet niet wie je bedoelt, maar ik heb een baan, dus Peter is degene die je bedoelt als je het hebt over "de man zonder baan"?
Maar hoezo gaat Peter nu het weer voorspellen?

Gast

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat hij geen baan heeft en nu bij het KNMI heeft gesolliciteerd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoe weet jij nu dat Peter bij het KNMI heeft gesolliciteerd?

Peter2

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Peter2 »

Ik weet niet waar "Gast" al die onzin vandaan haalt. Ik heb nog nooit eerder op dit forum iets geschreven, ik heb wél een baan, en ik heb niet bij het KNMI gesolliciteerd. Ik denk dat we deze troll maar beter kunnen negeren.

Aritt

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Aritt »

Nee Peter 2 dat heeft die JZJ vliegtuig ervan gemaakt ik ga maandag trouwen.

Jan met de Pet

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Jan met de Pet »

Hee gast je bent zeker dezelfde eikel die ook alle mensen in de WAO maar niks vindt.Het bericht over wachttijden bij uitkeringinstanties.
Hopelijk wordt je zelf snel mogelijk werkeloos of een ongeluk dan weet je ook wat het is.
Nu reageer je natuurlijk niet meer.

Gast

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben gedeeltelijk werkloos en heb een gedeeltelijke WAO-uitkering.

wilma

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door wilma »

nou toevallig loop ik al jaren bij hennie besselink
en hij help mij perfeckt en heb zeker geen klachten over hem en ik ben zeker niet de enige die daar zo over denk
en als radar wat uitzend moeten ze ook alles uit zenden
en hij is zeker geen kwakzalver zoals jullie hem noemen
en hij is een kanjer in zijn werk , maar iemand zijn kroon afstoten is ook niet zo moeilijk .
ik heb er baad bij en al zit het tussen mijn oren ,zoals sommige mensen denken en zeggen maar mij help het en ik ben er heel erg blij mee .

groetjes wilma

Gast

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een lef hebben Jullie zeg.....
Iemand zwart maken zoals jullie dat doen is heel makelijk.
Geloof het of niet als die man er zich niet goed bij voelde waarom gaat hij dan 6 jaar er naar toe????
Stel nou dat Dhr Besselink in de zaal aanwezig was geweest en hij had tegen de presentatrice gezegd "Ik kan er ook niets aan doen dat je van twee wallen eet" dan weet ik zeker dat ze sávonds thuis ruzie zou hebben of het nu klopt of niet. :lol:

Gast

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Gast »

Maar deze man was nergens bij aangesloten .Is ook geen één verzekering die dit vergoed.Dus als je daar naar toe gaat is ook wel erg dom.
Deze mensen zijn ook een smet op de wel goede alternatieve genezers.
Wordt ook tijd dat de overheid alleen maar genezers ,door een goedgekeurde organisatie ,worden toegelaten.
Het beste is om er naar één te gaan die ook voor arts heeft gestudeerd.

wilma

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door wilma »

dat kan best zo zijn
maar radar heeft niet alles uit gezonden zoals ik al zei
en het is makkelijk om iemand zo de grond in te trappen
maar de man in de studio samen met zijn vrouw
zei dat hij ongeveer al 13000 euro kwijt was
maar zo iemand moet dan zeker elke week zijn geweest
en er toch baat erbij hebben gehad anders blijf je geen 6 jaar bij zo iemand lopen toch ????
en de man die jullie kwakzalver noemen heeft geen papieren volgens radar
maar hij heeft wel papieren
en hij wil die ook best aan tonen maar dan moet radar hem wel een kans geven
en hem uit nodigen in de studio
maar dat wordt ook zeker gedaan binnen kort
en ik loop al enkele jaren zelf persoonlijk bij deze man
en ik heb er wel degelijk baat erbij .
gr wilma

roos
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2003 14:42

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door roos »

:shock:
Hennie Besselink heb ik ervaren als een bijzonder liefdevol, eerlijk en oprecht mens en zeer begaafd paragnost die uitermate zorgvuldig en betrouwbaar werkt. Door hem, middels deze videobeelden van een paar minuten tot een oplichter en kwakzalver te bestempelen, doen jullie Hennie Besselink enorm veel onrecht aan. Tevens is de manier waarop jullie de informatie "verkregen" en geselecteerd hebben ronduit barbaars te noemen.

Voor de vernederingen en de leugens die jullie uitspreken over Hennie Besselink en het bij Hennie binnendringen met verborgen camera,s
wat ik ronduit crimineel vind, klaag ik hierbij jullie aan!

In de videoband is geknipt en het door jullie gefilmde verhaal is zo gedraaid dat Hennie in een zeer kwaad daglicht is gesteld. In het 2de bezoek van de cameramensen aan Hennie, dringen de cameramensen zich op en zijn gewoonweg onbeschoft.! Dat hennie Besselink de cameramensen alsnog te woord staat is iets wat zij in mijn ogen niet verdiend hadden. Ik had over die lui graag een emmer water gegooid, misschien waren ze dan tot bezinning gekomen.

De eigen verantwoordelijkheid van de heer Rozeboom en zijn vrouw is ver zoek. Dhr. Rozeboom had zijn klacht bij Hennie kunnen leggen. Hennie werkt vaak tezamen met artsen, ook zijn er artsen die hem om zijn mening vragen.
De medicijnen van Reckeweg hebben sinds de registratie Homeopatische middelen vaker 2 etiketten.
Hennie Besselink is eerlijk in wat hij voor zijn consulten vraagt, nooit teveel!
Ook zal hij nooit zaggen dat je moet blijven komen omdat je anders nog maar 2 jaar te leven hebt. Dat zijn absoluut geen uitspraken van hem.

Hennie Besselink heeft verteld dat hij is aangesloten bij BATC en bezig is met Stichting de Ring.
Hennie heeft certificaten voor iriscopie, acupunctuur, scan en voor voedingsleer. Hij is bezig met de cursus natuurgeneeskundig gezondheidsadviseur, dat is op de film te horen. Leugenachtig dus jullie beweringen dat hij dit niet heeft. Zoals ik hem ken zou hij deze ook hebben laten zien.

Ik mis in alle opzichten een open en eerlijk interview zonder beschuldigingen vooraf. Wat een lef van jullie! Je durft niet eens Hennie Besselink uit te nodigen in die uitzending, ook informeren jullie hem niet over het feit dat jullie het gaan uitzenden. Dat zegt mij meer dan genoeg over jullie praktijken.
Niet alleen de praktijk van een bijzonder begaafd paragnost hebben jullie in een paar minuten zendtijd zwart gemaakt, ook hebben jullie hiermee zijn kinderen, vriendin en familie geschaad!
Vandaar deze brief, met het verzoek aan trosradar om een reactie.
Een client uit de parktijk van Hennie Besselink.
Roos

MarcOh

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door MarcOh »

Roos is wel heel gedetailleerd op de hoogte van de ins en outs van onze Hennie....volgens mij is het Hennie Besselink zelf die onder de naam "Roos" schrijft.

tulp

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door tulp »

Uit je reactie blijkt wel dat je Hennie niet kent!
Mooi he om zo werkelijk iets echts over hem te horen.
roos

Gast

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Gast »

Wat voor papieren? Als dat echt zo zal zijn waarom zeggen al die verenigen dat het niet zo is.Ook hierin heb je slechte en goede .Het wordt ook tijd dat de overheid hier wat aan doet.
Niet op die manier van de bond tegen kwakzalvers want die vinden alles wat alternatief is niks.Er zijn best wel goeden maar van deze kan ik me niet overtuigen.Als het niet zo is het wel erg dom om zo te gaan beginnen.

hennie zelf

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door hennie zelf »

Als radar toch het lef had gehad denken jullie dan echt dat ze maar +/- 10 minuten uitzenden van de drie uur

Marc
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:18

Re: Kwakzalver

Ongelezen bericht door Marc »

Ja, foei foei Radar, stoute meisjes en jongetjes van de redactie.

:wink:

Gesloten