LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slagharen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
jeani

slagharen

Ongelezen bericht door jeani »

hallo, een vraag wij... een gezin met 2 kids wouden graag een paar dagen naar slagharen maar dan met opa en oma... dus 4 volwassenen en 2 kids, nu na te hebben gekeken kan je dus niet boeken voor 4 volwassen en 2 kids en wel voor 2 volwassen en 4 kids??? dit geldt voor de type arizona en de wigwamwereld./.

de rest is of 4 persoons of voor 12 personen, dit betekent dus dat wij hier nooit leuk met opa en oma heen zouden kunnen terwijl hetwel 6 persoonshuisjes zijn? raar opa en oma op leeftijd van 80 zet je toch niet appart in een huisje terwijl er ruimte genoeg is voor 6 personen??
jammer dat ze niet meer mogelijkheden bieden een 6 persoonshuisje /tent is toch een 6 persoons ?
hier zullen wij dus helaas nooit kunnen boeken jammer en na 2 mails te hebben gestuurd naar slagharen zelf.....je raad het al nooit geen antwoord

VioletPrue

Re: slagharen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De Nevada kunt u gewoon boeken met 6 personen, dus u kunt wel naar Slagharen met opa en oma, alleen niet in een huisje Arizona.

jeani

idd zie het nu ook deze week nog zo goed gekeken maar niks van te vinden daarom ook geschreven ,en is ook pas nieuw zie ik..... gelukkig maar dat er dus nu !!! wel de optie is al ik het wel jammer vind van de andere mogelijkheden in mijn ogen blijft een 6 peroons huisje/tent. ook idd voor 6 personen ongeacht wie het zijn! de nieuwe huisjes zijn speciaal ook voor rolstoel geschikt en aangepast oke helemaal prima!!! maar ook dan moet je dus wel verplicht of je nu invalide bent of niet alleen dat huisje moeten boeken.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Er zijn wel meer type huisjes die gekwalificeerd worden als "rolstoelvriendelijk", net zoals deze. Of dit dan ook maar betekent dat ze helemaal zijn aangepast aan een persoon in een rolstoel, dat weet ik nog zo net niet. Persoonlijk zou ik "rolstoelvriendelijk" anders kwalificeren. Dit zou al kunnen betekenen dat de deuren iets breder zijn voor een rolstoeler en er iets meer ruimte is en geen drempels zijn om maar wat te noemen.

Tja en zoals met alles in het leven, hoe meer "eisen" je hebt, hoe minder keuze er is.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

jeani schreef:idd zie het nu ook deze week nog zo goed gekeken maar niks van te vinden daarom ook geschreven ,en is ook pas nieuw zie ik..... gelukkig maar dat er dus nu !!! wel de optie is al ik het wel jammer vind van de andere mogelijkheden in mijn ogen blijft een 6 peroons huisje/tent. ook idd voor 6 personen ongeacht wie het zijn! de nieuwe huisjes zijn speciaal ook voor rolstoel geschikt en aangepast oke helemaal prima!!! maar ook dan moet je dus wel verplicht of je nu invalide bent of niet alleen dat huisje moeten boeken.
Als ze een huisje hebben met bijvoorbeeld 3 slaapkamer, waarvan er 1 met een tweepersoonsbed en de andere 2 slaapkamers met stapelbedden, zijn ze alleen geschikt voor 2 volwassenen en 4 kinderen.
De meeste volwassenen (ik denk even aan opa's en oma's van 80) liggen namelijk niet graag in een stapelbed.
Vandaar dat er verschillen in de bezetting van een huisje kan zijn, en er dus aangegeven kan worden dat de huisjes niet voor 4 volwassenen en 2 kinderen geschikt zijn.
Wees blij dat het aangegeven wordt en u niet ineens voor een onaangename verrassing staat!

En als gehandicapte (hier een ervaringsdeskundige) wéét je dat je enkel in aangepaste kamers/huisjes kunt verblijven.
Dat gok je één keer (ach, welke aanpassingen heb ik nu helemaal nodig?!?) en dat leer je héél snel af.
En Emmy heeft gelijk, rolstoel'vriendelijk' of rolstoel'geschikt' is heel iets anders dan 'aangepast'.
Wat iemand die nog nooit in een rolstoel heeft gezeten, ook niet voor de gein, rolstoelgeschikt vindt, is namelijk heel iets anders dan wat iemand die dagelijks in een rolstoel zit rolstoelgeschikt vindt.
Aan den lijve ondervonden, vandaar dat ik nu altijd via een reisbureau boek, extra doorvraag en desnoods zelf bel met de accomodatie.

jeani

had ik maar wat eissen! zou alleen zonde zijn om een huisje in beslag te nemen voor mensen die het dan wel weer nodig hebben vandaar! als ik al eissen had willen hebben.....willen we helemaal geen luxe , doe ons maar een eenvoudige tent is ons genoeg. en ja hebben slagharen zelf een aantal keren benaderd alleen... sja daar horen we niets van terug .

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jeani schreef:had ik maar wat eissen! zou alleen zonde zijn om een huisje in beslag te nemen voor mensen die het dan wel weer nodig hebben vandaar! als ik al eissen had willen hebben.....willen we helemaal geen luxe , doe ons maar een eenvoudige tent is ons genoeg. en ja hebben slagharen zelf een aantal keren benaderd alleen... sja daar horen we niets van terug .
Eisen bedoelde ik in de zin van. We willen naar Slagharen, we willen overnachten, kids mee en opa en oma mee, dus met zijn 6en (4 volw en 2 kind) in een accomodatie... Dat zijn allemaal eisen die een beperkende werking hebben op de keuzemogelijkheden. Als het was geweest we willen naar een pretpark en overnachten en de samenstelling maakt niet uit.. is er meer keus. Overigens wees gerust je houdt echt geen huisje "bezet" dat de rolstoeler nodig heeft. Al deze huisjes zijn volgens Slagharen rolstoelvriendelijk, net als een aantal andere huisjes van hetzelfde soort. Het is nu eenmaal makkelijker en goedkoper om een aantal huisjes zoveel mogelijk hetzelfde te bouwen en zo hebben ze ook meer flexibiliteit.

Zoals VioletPrue zou kunnen beamen is "rolstoelvriendelijk" nog lang niet altijd aangepast genoeg voor een echte rolstoeler en kunnen wij valide mensen die er nooit in hebben gezeten echt niet beoordelen of iets geschikt is voor een rolstoeler. Ik heb ooit eens een poos lang maar hele kleine stukjes kunnen lopen. Die hele kleine stukjes waren me alles waard.

Gesloten