T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Geplaatst: 21 apr 2011 10:31
T-mobile verdiend grof geld aan kopiefacturen.
Dat T-mobile’s bedrijfsvoering is gericht op winstmaximalisatie kan ik mee leven. Dat T-Mobile ongevraagd geld van rekeningen afschrijft niet!
T-mobile heeft besloten nadat zij gestopt waren met het versturen van papieren facturen de inzichtelijkheid van de online facturen te beperken tot 6 maanden. Via My T-mobile kan de klant zijn facturen inzien. Aangezien de facturen samen met alle andere facturen gewoon in een database staan lijkt het logisch dat de gehele factuur geschiedenis online op te vragen is. Dit is echter niet zo. Klanten kunnen facturen ouder dan 6 maanden wel inzien mits zij bereid zijn E5,- per kopiefactuur te betalen. Deze wordt dan per post verzonden?!
Na deze constatering belde ik met T-mobiel nadat mijn boekhouder om alle facturen van 2010 had gevraagd. Ik werd op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze en er werd mij gemeld dat ik voor de facturen van 2010 E60,- moest betalen. Na verontwaardigd en met onbegrip te hebben gereageerd kwam de telefonist met het voorstel (aangezien ik niet op de hoogte gebracht was) om er dan maar E30,- van te maken. Ook hier heb ik nooit mee ingestemd aangezien ik het belachelijk vindt dat T-mobile facturen (een overzicht van de E700,- per jaar die ik hun al betaal!) niet gewoon inzichtelijk maakt voor zijn klanten. Na veel gepraat (geen onprettig gesprek) gaf de telefonist aan mij te begrijpen en was hij bereid mijn facturen direct te printen en naar mij op te sturen. Ik had liever direct mijn facturen online kunnen inzien maar beter iets dan niets
Naar mijn idee en die van mijn compagnon die op dat moment naast mij zat heb ik nooit met een betaling ingestemd. Toch werd tot mijn verbazing de E30,- van mijn rekening geschreven. Met goede moet heb ik T-mobile nogmaals gebeld om te melden dat er iets niet goed was gegaan. De dame aan de telefoon wees mij erop dat de telefonist mij er toen der tijd van op de hoogte had gebracht dat er kosten waren verbonden aan het opvragen van kopiefacturen en dat ik mij daar bewust van had moeten zijn. Ook melde zij mij dat dit de T-mobile regels zijn en dat wanneer ik het hier niet mee eens was ik zelf wel wist wat te moeten doen. (Ja, ik dacht bellen om tot een oplossing te komen)
Als we het dan hebben over regels vindt ik het zelf nogal vreemd dat er een soort van handjeklap kan plaatsvinden met betrekking tot de prijs van de kopiefacturen. Ik ben erg teleurgesteld in T-mobile en vraag mij af waar zij het recht vandaan halen geld van mijn rekening te schrijven terwijl ik daar nooit mee heb ingestemd. Ik zou het gesprek graag terugluisteren maar de dame gaf aan dat het opnemen van de gesprekken (iets waar ik keer op keer op geattendeerd wordt) niet voor dat doeleinde is. (Voor welk doel dan wel! Leren hoe je klanten kan afpoeieren?!?!)
Wederom een grote teleurstelling in het rijtje van vele. Je zou verwachten dat bedrijven zich langzaam zouden gaan realiseren dat iets meer klantgerichtheid en goede service lijdt tot blije klanten en aanbevelingsgedrag. NOT!!! Thanx T-mobile voor het wederom openen van mijn ogen. Ik weet nu waar ik bij mijn zoektocht naar een nieuwe provider op moet letten!
(sorry voor de spelfouten, Dyslect. Niet achterlijk)
Dat T-mobile’s bedrijfsvoering is gericht op winstmaximalisatie kan ik mee leven. Dat T-Mobile ongevraagd geld van rekeningen afschrijft niet!
T-mobile heeft besloten nadat zij gestopt waren met het versturen van papieren facturen de inzichtelijkheid van de online facturen te beperken tot 6 maanden. Via My T-mobile kan de klant zijn facturen inzien. Aangezien de facturen samen met alle andere facturen gewoon in een database staan lijkt het logisch dat de gehele factuur geschiedenis online op te vragen is. Dit is echter niet zo. Klanten kunnen facturen ouder dan 6 maanden wel inzien mits zij bereid zijn E5,- per kopiefactuur te betalen. Deze wordt dan per post verzonden?!
Na deze constatering belde ik met T-mobiel nadat mijn boekhouder om alle facturen van 2010 had gevraagd. Ik werd op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze en er werd mij gemeld dat ik voor de facturen van 2010 E60,- moest betalen. Na verontwaardigd en met onbegrip te hebben gereageerd kwam de telefonist met het voorstel (aangezien ik niet op de hoogte gebracht was) om er dan maar E30,- van te maken. Ook hier heb ik nooit mee ingestemd aangezien ik het belachelijk vindt dat T-mobile facturen (een overzicht van de E700,- per jaar die ik hun al betaal!) niet gewoon inzichtelijk maakt voor zijn klanten. Na veel gepraat (geen onprettig gesprek) gaf de telefonist aan mij te begrijpen en was hij bereid mijn facturen direct te printen en naar mij op te sturen. Ik had liever direct mijn facturen online kunnen inzien maar beter iets dan niets
Naar mijn idee en die van mijn compagnon die op dat moment naast mij zat heb ik nooit met een betaling ingestemd. Toch werd tot mijn verbazing de E30,- van mijn rekening geschreven. Met goede moet heb ik T-mobile nogmaals gebeld om te melden dat er iets niet goed was gegaan. De dame aan de telefoon wees mij erop dat de telefonist mij er toen der tijd van op de hoogte had gebracht dat er kosten waren verbonden aan het opvragen van kopiefacturen en dat ik mij daar bewust van had moeten zijn. Ook melde zij mij dat dit de T-mobile regels zijn en dat wanneer ik het hier niet mee eens was ik zelf wel wist wat te moeten doen. (Ja, ik dacht bellen om tot een oplossing te komen)
Als we het dan hebben over regels vindt ik het zelf nogal vreemd dat er een soort van handjeklap kan plaatsvinden met betrekking tot de prijs van de kopiefacturen. Ik ben erg teleurgesteld in T-mobile en vraag mij af waar zij het recht vandaan halen geld van mijn rekening te schrijven terwijl ik daar nooit mee heb ingestemd. Ik zou het gesprek graag terugluisteren maar de dame gaf aan dat het opnemen van de gesprekken (iets waar ik keer op keer op geattendeerd wordt) niet voor dat doeleinde is. (Voor welk doel dan wel! Leren hoe je klanten kan afpoeieren?!?!)
Wederom een grote teleurstelling in het rijtje van vele. Je zou verwachten dat bedrijven zich langzaam zouden gaan realiseren dat iets meer klantgerichtheid en goede service lijdt tot blije klanten en aanbevelingsgedrag. NOT!!! Thanx T-mobile voor het wederom openen van mijn ogen. Ik weet nu waar ik bij mijn zoektocht naar een nieuwe provider op moet letten!
(sorry voor de spelfouten, Dyslect. Niet achterlijk)