Abonnement laten aansmeren (proef-abb.) en nu niet meer op kunnen zeggen. Gebeld (meerdere malen). Enige mogelijkheid was om een brief te schrijven.... (2x gedaan) Maar wordt niet op gereageerd...? WAT NU??
Graag tips, ik voel me echt bedonderd, niet eens om de centen..
copy verstuurde brief aan telegraaf:
----------
Balk, woensdag 2 maart 2011
Geachte Telegraaf,
Op een ochtend in december werd ik in de “Karwei te Lemmer” aangesproken door een van uw verkopers. Normaal gesproken ben ik niet zo van bladen verkopers op straat en of in winkels maar deze jongeman was uiterst vriendelijk en hielp mij even tillen met mijn ietwat grote aankoop bij de Karwei. Zodoende heb ik zijn aanbieding aangehoord en heb hierop besloten een abonnement op uw blad te nemen.
De aanbieding was als volgt: 6x per week de Telegraaf voor 16,95 per maand, dit “proef” abonnement zoals hij dit noemde was een stuk goedkoper dan de reguliere prijs. Ik heb hem meerdere keren expliciet gevraagd of ik dit abonnement ook kon opzeggen wanneer ik dit niet meer zou willen, ik wilde er namelijk niet “aan vast zitten voor langere tijd”. Dit alles was volgens uw verkoper geen probleem. Want vertelde hij: “ wanneer u volgende maand besluit de krant niet meer te willen ontvangen, dan stopt het abonnement per direct”.
Hij vertelde mij dat het daarom een proef abonnement heette, want een proefabonnement verplicht zich tot niets. Dit was dan ook voor mij de reden om het “proef abonnement” te nemen.
Keurig netjes en in vol vertrouwen heb ik gekozen voor de door uw verkoper aangeboden aanbieding. Halverwege februari hadden mijn vrouw en ik een gesprek over de Telegraaf en kwamen wij beiden tot de conclusie dat wij nagenoeg te weinig de krant lazen, het hierdoor beter zou zijn dat wij het abonnement stop zouden zetten. Ik heb een e-mail gestuurd met de daarin benodigde gegevens en kreeg keurig netjes een bevestiging met daarin de tekst dat het zo’n 3 weken kon duren dat alles verwerkt zou zijn. Prima, begrijpelijk dacht ik nog. Vandaag 2 maart 2011 lag er een brief bij mij in de bus, met hierin de volgende mededeling: “ Vanaf 18 december 2011 zult u de krant niet meer ontvangen”. Ik nog denkende dat dit om een administratief foutje ging. Ik heb u gebeld en gesproken met mw. Eva Stelhorst. Zij vertelde mij dat ik een abonnement had wat liep tot december 2011 en wat niet tussentijds afgebroken kon worden. Ik heb haar ook mijn verhaal gedaan, zij raadde mij aan in overleg met haar supervisor een brief naar u te schrijven.
Mijn klacht:
Uw acquisiteur heeft mij onder valse voorwendselen een abonnement aangeboden, of hij dit met opzet deed en of niet goed op de hoogte was van de juiste actie is natuurlijk een geschil tussen u en uw acquisitie bureau. Dat deze beste jongen een berisping krijgt, is iets waar ik niets voor kan kopen. Ik zit met een abonnement van 16,95 per maand in mijn maag.
Ik verzoek u dan wel vriendelijk om mijn abonnement alsnog stop te zetten, ik kan mij dan ook niet voorstellen dat u als grootste ochtendkrant mij in de kou zou zetten. Fijn zou het zijn dat u uw acquisitie bureau duidelijk maakt dat dit soort fouten vele leden kan kosten, mond op mond reclame en internet site’s als kassa, radar, fok.nl doet veel wat ervoor kan zorgen dat u op straat minder abonnementen verkoopt. Dit is iets wat ik als gewaardeerde klant u zeer zeker niet toewens.
Graag zie ik uw oplossing en reactie tegemoet,
Met vriendelijke groeten,
---------
--------
-------
-----
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telegraaf, opgelicht!!!
Re: Telegraaf, opgelicht!!!
Dit had mijn verhaal kunnen zijn!
Ik heb vorig jaar februari een proefabonnement afgesloten voor een half jaar, ook onder het, blijkt nu, valse voorwendsel dat het abonnement daarna automatisch zou stoppen, ik hoefde daar niets voor te doen.
Na een half jaar stopte de bezorging van de krant inderdaad en heb ik er verder niet meer bij stilgestaan. Begin april dit jaar ontving ik ineens weer een krant en bleek er een bedrag van mijn rekening te zijn afgeschreven. Telegraaf gemaild met de vraag hoe dat kon, ik had immers geen abonnement? Ik heb het bedrag laten storneren en dacht dat het om een vergissing ging. Gisteren lag er een herinnering op de deurmat.....
Vandaag gebeld met de Telegraaf en daar wist de meneer me te vertellen dat ik een abonnement had wat al liep vanaf februari 2010. Toen ik hem vertelde dat ik vanaf juli tot april van dit jaar geen enkele krant ontvangen had vond hij dat maar een raar verhaal want waarom had ik daar dan niet over gebeld? Nou meneer, omdat ik een abonnement van een half jaar had en dat was in juli afgelopen. Ik ben niet uitgegaan van een doorlopend abonnement. Maar daar blijk ik dus wél voor betaald te hebben! Ik geloofde dat niet en heb het nagezocht maar inderdaad.....ik heb al die tijd voor de krant betaald zonder dat ik het in de gaten had. Stom dat ik dat niet beter gecontroleerd heb? Ja zeker maar ik heb geen reden gehad om aan te nemen dat ik voor de krant betaalde, ik kreeg hem toch ook niet, het abonnement was toch afgelopen?
Met de Telegraaf kom ik er niet uit, ze geloven me niet en verwijzen naar hun algemene voorwaarden waarin staat dat een abonnement pas ontbonden wordt na schriftelijke opzegging. Ze zeggen in hun recht te staan en wensen niet met me te praten als ik zo boos ben, dat ik boos ben omdat ik me erin geluisd voel en onder valse voorwendselen dat proefabonnement heb afgesloten wordt ontkent. "Het is u verteld, u had het kunnen weten" is hun reactie.
Tja, dat schiet niet op dus heb ik mijn abonnement opgezegd nu en weet ik zeker dat ik NOOIT meer trap in het verhaal van een proefabonnement!
Sjuulleke
Ik heb vorig jaar februari een proefabonnement afgesloten voor een half jaar, ook onder het, blijkt nu, valse voorwendsel dat het abonnement daarna automatisch zou stoppen, ik hoefde daar niets voor te doen.
Na een half jaar stopte de bezorging van de krant inderdaad en heb ik er verder niet meer bij stilgestaan. Begin april dit jaar ontving ik ineens weer een krant en bleek er een bedrag van mijn rekening te zijn afgeschreven. Telegraaf gemaild met de vraag hoe dat kon, ik had immers geen abonnement? Ik heb het bedrag laten storneren en dacht dat het om een vergissing ging. Gisteren lag er een herinnering op de deurmat.....
Vandaag gebeld met de Telegraaf en daar wist de meneer me te vertellen dat ik een abonnement had wat al liep vanaf februari 2010. Toen ik hem vertelde dat ik vanaf juli tot april van dit jaar geen enkele krant ontvangen had vond hij dat maar een raar verhaal want waarom had ik daar dan niet over gebeld? Nou meneer, omdat ik een abonnement van een half jaar had en dat was in juli afgelopen. Ik ben niet uitgegaan van een doorlopend abonnement. Maar daar blijk ik dus wél voor betaald te hebben! Ik geloofde dat niet en heb het nagezocht maar inderdaad.....ik heb al die tijd voor de krant betaald zonder dat ik het in de gaten had. Stom dat ik dat niet beter gecontroleerd heb? Ja zeker maar ik heb geen reden gehad om aan te nemen dat ik voor de krant betaalde, ik kreeg hem toch ook niet, het abonnement was toch afgelopen?
Met de Telegraaf kom ik er niet uit, ze geloven me niet en verwijzen naar hun algemene voorwaarden waarin staat dat een abonnement pas ontbonden wordt na schriftelijke opzegging. Ze zeggen in hun recht te staan en wensen niet met me te praten als ik zo boos ben, dat ik boos ben omdat ik me erin geluisd voel en onder valse voorwendselen dat proefabonnement heb afgesloten wordt ontkent. "Het is u verteld, u had het kunnen weten" is hun reactie.
Tja, dat schiet niet op dus heb ik mijn abonnement opgezegd nu en weet ik zeker dat ik NOOIT meer trap in het verhaal van een proefabonnement!
Sjuulleke
Re: Telegraaf, opgelicht!!!
Sjuulleke
De term "opgelicht" is hier niet van toepassing. In jouw geval is er sprake van "misleiding" (je zou immers destijds geen overeenkomst van een half jaar aangegaan zijn, als je geweten had, dat dat proefabonnement automatisch zou doorlopen als een regulier abonnement).
Maxiem.
De term "opgelicht" is hier niet van toepassing. In jouw geval is er sprake van "misleiding" (je zou immers destijds geen overeenkomst van een half jaar aangegaan zijn, als je geweten had, dat dat proefabonnement automatisch zou doorlopen als een regulier abonnement).
Maxiem.