Pagina 1 van 1
Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 22 apr 2011 20:58
door spoekie999
Bij Bol.com heb ik een loopfiets besteld. Bij levering bleek er een beschermdop niet aanwezig te zijn . Bol hierover een mailtje gestuurd en zij verwezen mij naar de fabrikant. Ik heb terug gemaild dat ik geen relatie met de fabrikant heb, maar met de leverancier:Bol.com. Op dit mailtje heb ik geen reactie ontvangen en ook op 2 andere mailtjes hierover kreeg ik geen reactie. De fiets is al wel betaald.Wat kan ik nog doen? Bol.com reageert nergens op.
mvg
Spoekie
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 22 apr 2011 22:16
door sephora30
Gewoon terugsturen:
Artikel bij ontvangst niet in perfecte staat
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om direct na ontvangst, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, een retouraanvraag te starten in uw account bij de bestelstatus van de betreffende bestelling. Als u op de retourbutton klikt, ontvangt u instructies voor de verzending en het retouradres waar u het artikel, samen met de factuur of pakbon kosteloos naartoe kunt sturen. Dit mag ook een kopie van de originele bol.com factuur zijn. We stellen het op prijs als u op de achterzijde van de factuur/pakbon de reden van retour invult. Aan deze retourzending zijn geen kosten verbonden.
Wij adviseren u om het retouradres op te schrijven. Dit wordt slechts eenmaal getoond.
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 23 apr 2011 19:41
door spoekie999
Ik had dat fietsje al voor mijn vakantie in huis. Na de vakantie heb ik hem in elkaar gezet.Toen zag ik pas dat er een onderdeel aan ontbrak. Een gemonteerd fietsje valt niet mee om terug te sturen.
Waar het mij echter ook vooral om gaat is dat Bol je naar de fabrikant stuurt, terwijl ik daar geen zaken mee heb gedaan.
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 23 apr 2011 20:02
door tennis
spoekie999 schreef:Ik had dat fietsje al voor mijn vakantie in huis. Na de vakantie heb ik hem in elkaar gezet.Toen zag ik pas dat er een onderdeel aan ontbrak. Een gemonteerd fietsje valt niet mee om terug te sturen.
Waar het mij echter ook vooral om gaat is dat Bol je naar de fabrikant stuurt, terwijl ik daar geen zaken mee heb gedaan.
Dit is helaas het nadeel van en internetbestelling/koop.
Misschien gaat de TROS hierover ook een uitzending spenderen, zoals afgelopen week geweest is, met een fietsenhandel!
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 23 apr 2011 20:43
door sephora30
Je dient goederen die je koopt ook direct na aankoop te controleren, niet weken later pas.
Maar je hebt gelijk, je hebt zaken gedaan met BOL dus deze moet het ook oplossen en je niet naar de fabrikant verwijzen.
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 24 apr 2011 08:48
door tennis
sephora30 schreef:Je dient goederen die je koopt ook direct na aankoop te controleren, niet weken later pas.
Maar je hebt gelijk, je hebt zaken gedaan met BOL dus deze moet het ook oplossen en je niet naar de fabrikant verwijzen.
Een soortgelijk topic over een fiets is er hier al geweest, deze was bij B.rt S.it gekocht.
Daar stond in de algemene voorwaarden, dat reclamaties bij de fabrikant moeten gedeclareerd worden.
Dus zo vreemd is deze oplossing toch niet.
Jij hebt natuurlijk helemaal gelijk, dat een artikel niet na weken gereclameerd kan worden.
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 26 apr 2011 08:40
door bol.com
Beste spoekie999,
Wat vervelend dat je bestelling niet compleet geleverd is, onze excuses. Zou je je bestelnummer willen mailen naar
[email protected], dan gaan we er voor je achter aan!
Groeten,
bol.com
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 03 mei 2011 12:48
door spoekie999
Wat vervelend dat BOL.COM (alweer) niet reageert op alle gegevens die ik op hun verzoek (zie bovenstaande reactie van BOL) naar hen opgestuurd heb. Hoe lang moet deze lijdensweg nog duren?
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 05 mei 2011 17:58
door spoekie999
De problemen met het fietsje zijn uiteindelijk opgelost door de fabrikant, maar ik sta niet te juigen bij de werkwijze van bol.com: emails niet beantwoorden en doorverwijzen naar de fabrikant!
Re: Loopfietsje door Bol.com niet compleet geleverd
Geplaatst: 06 mei 2011 08:06
door Guardian72
spoekie999 schreef:De problemen met het fietsje zijn uiteindelijk opgelost door de fabrikant, maar ik sta niet te juigen bij de werkwijze van bol.com: emails niet beantwoorden en doorverwijzen naar de fabrikant!
Volgens mij mag dat helemaal niet. Zij verkopen iets - en zijn dan eerste aanspreekpunt. Ze mogen je vragen om contact met fabrikant op te nemen, maar netter had geweest als zij met hun leverancier (de fabrikant) contact op hadden genomen, en hadden verzocht een en ander na te leveren, eventueel rechtstreeks.
Maar ja, hoe groter, hoe botter en hoe minder klantvriendelijk.