LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Habbo zet kinderen aan tot gokken (in hoge bedragen!)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Hanzz

Habbo zet kinderen aan tot gokken (in hoge bedragen!)

Ongelezen bericht door Hanzz »

Ik zou graag in het kort vertellen waarom ik habbo.nl een groot probleem vind naast dat kinderen met de telefoon van hun ouders voor tientallen of zelfs honderden euros uitgeven aan virtuele goederen.

ik gebruik een aantal woorden in mijn verhaal die je misschien niet begrijpt, onderaan heb ik deze in een 'Quote' gepost, als je er nog een niet kent vraag je het maar.

Ik begon ongeveer in begin 2005 met habbo spelen doordat ik een advertentie zag in de HitKrant van mijn zus, van 2005 tot 2008 was ik een gewone habbo speler die veel te veel uit gaf aan credits.

In 2008 bood iemand mij aan een typo te kopen voor maar 50euro, dit is goedkoop aangezien een typo rond de 1000euro kost als je hem gaat kopen met credits, ik ging hier dus op in en ontving mijn typo nadat de 50euro overgemaakt was. hierop volgende dagen had ik nog 3 typo's gekocht de dag nadat ik de laatste typo had gekocht werd ik gehackt en was ik alles weer kwijt.

nadat ik erachter kwam dat er veel gehackt werd op habbo ondekte ik de gok wereld, ik had mijn account goed beveiligd en trapte niet langer in hack sites, zoals java drive in sites.

even kort uitgelegd hoe gokken werkt op habbo:
je hebt een meubel op habbo genaamd 'Dobbel-o-Maat' hierop verschijnt een getal van 1t/m6. je zet 5 van deze dices neer. vervolgens ga je een spel spelen zoals poker of blackjack(21e) en de winnaar krijgt de spullen van de paal.

Op dat moment begon ik met gokken en kocht ik weer wat spullen, ongeveer met een waarde van 200 euro hiermee ging ik gokken en uit eindelijk had ik 800 euro aan waarde. ik dacht dat dit mijn hoogtepunt was en besloot het te verkopen, ik heb het uiteindelijk verkocht voor 650euro.

Nu ik het verkocht had kreeg ik de neiging door te gaan met gokken op habbo dus ging ik weer opnieuw spullen kopen van andere habbo's. op het gegeven moment heb ik zelfs waardes van 3000euro gegokt. in totaal heb ik denk ik 2000 euro verloren aan habbo. pas toen ik hulp kreeg was ik gestopt met habbo en over mijn gokverslaving heen.

veel mensen zien het niet als een gokverslaving omdat je met spullen op habbo gokt en niet echt met geld, maar je moet onthouden dat deze spullen een groot bedrag vertegenwoordigen.

Het is niet legaal om spullen van andere habbo's te kopen maar het gebeurd toch dagelijks en habbo doet er niks tegen om het te stoppen, dit zorgt er weer voor dat hackers actiever mensen gaan hacken op habbo.

Ik hoor graag ervaringen van andere mensen die een soortgelijke ervaring hebben gehad op habbo en hoe die eraf zijn gekomen of als ze er nog steeds mee zitten en wat jullie hiervan vinden

credits - munteenheid binnen habbo
typo - een 'superrare' die een hoge waarde vertegenwoordigd
gehackt - ingebroken op je habbo-account (waarvan de spullen worden gehaald)
paal - een tussenpersoon in het gokken die erg vertrouwd is zodat hij de waardes bij zich kan houden
dices - een anders woord voor dobbel-o-maat, een rare die een cijfer 1 t/m 6 geeft (dobbelsteen)
habbo's - spelers van habbohotel
superrare - een rare (speciale meubel) die alleen te winnen is door events, deze rares zijn 10 tot wel 1000 euro waard (als je ze koopt met echt geld van een andere speler. anders is de superrare 100 tot 20.000 euro waard)
java drive in sites - als je zo een site bezoekt zal er meteen een RAT worden geïnstalleerd op je PC
Laatst gewijzigd door Hanzz op 23 apr 2011 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis

Re: Habbo zet kinderen aan tot gokken (in hoge bedragen!)

Ongelezen bericht door tennis »

Hanz
hier kan je met gedupeerde discuteren:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... o#p1061533

Hanzz

ik ben geen gedupeerde dit staat los van credits kopen zonder toestemming.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet je, Hanzz, ik vraag me langzamerhand af wat de insteek van Habbo is. Het is voor kinderen gemaakt, dat is me wel duidelijk, maar ik krijg steeds meer een heel vreemd gevoel, dat er eigenlijk een criminele organisatie achter zit.

Kinderen die poker of blackjack spelen? En dan met zulke bedragen? Het moet niet gekker worden. Maar ik vrees het ergste.

Wat je in ieder geval zou kunnen doen is bij justitie aan de bel trekken. Om een gokspel te organiseren heb je bij mijn weten een vergunning nodig, en het lijkt mij niet dat Habbo dat heeft. Dus daar zit Habbo al gegarandeerd fout.

Ook een officieel onderzoekje naar dat hacken lijkt me intussen wel zinvol, denk ik zo. Wie degenen zijn die dat doen. Want ze weten precies wie ze hebben moeten.

Hanzz

Bedankt voor je reactie,

Het probleem is juist dat habbo het gokspel niet heeft bedacht maar de spelers ervan, en zo kunnen ze altijd een nieuw gokspel bedenken.

het probleem is dat habbo wel net de juiste 'meubels' maakt om te gokken en habbo verbied wel om spullen te verkopen aan andere leden (en er zo dus geld mee te verdienen) ik denk niet dat het echt onder gokken valt omdat je met virtuele spullen gokt en die waard zijn wat jij ervoor wilt geven.

Ik vind zeker dat er is een groot onderzoek mag komen naar habbo en dan ook verder kijken dan wat habbo zelf zegt.

maak voor de lol maar eens een account aan en ga in een drukke kamer staan dan zie je genoeg dingen waar je van schikt, zo word er elk kwartier wel minstens 1x met kanker gescholden (dan ziet het er wel zo uit 'kaaankeeer' omdat er anders ***** staat) en worden er genoeg regels overtreden

als je iemand aan geeft via de 'Help Tool' ingame krijg je altijd een standaard bericht terug met 'Als je last hebt van iemand, dan zet je deze persoon op negeer' zo zag ik een keer een habbo aan een andere habbo dreigen fotos online te zetten als ze niet haar msn gaf en toen ik deze aangaf kreeg ik de reactie 'De helptool is niet voor onzinnige dingen, je kan de komende 10 minuten geen noodoproep meer doen!'

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Achhh kom op zeg.
Dit zal aan de leverancier liggen van dit spelletje.
Of ligt het aan de Ouder/volwassene???.die ??

T

Hanzz

het was natuurlijk weer even wachten op de persoon die de hardwerkende ouders de schuld ging geven...

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

maak voor de lol maar eens een account aan en ga in een drukke kamer staan dan zie je genoeg dingen waar je van schikt, zo word er elk kwartier wel minstens 1x met kanker gescholden (dan ziet het er wel zo uit 'kaaankeeer' omdat er anders ***** staat) en worden er genoeg regels overtreden
Dan rest alleen, dat jij voor je kinderen een slotje opzet, dan is dit verleden tijd.
Niemand verplicht jullie, daar te spelen.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

het was natuurlijk weer even wachten op de persoon die de hardwerkende ouders de schuld ging geven...
Hoewel ik van mening ben dat habbo ook een verantwoordelijkheid heeft ben ik ook van mening dat de hardwerkende ouder misschien ook wel een taak heeft om zijn kinderen in het gareel te houden. Het is niet meteen de schuld van habbo dat de hardwerkende ouder opeens geen geld meer heeft omdat de kids alles uitgegeven hebben. Het is ook niet de schuld van de winkel als kinderen stelen (hadden ze die snoepjes ook maar niet zichtbaar neer moeten leggen)

Nogmaals wat habbo doet lijkt mij incorrect, maar nog steeds zijn ouders verantwoordelijk voor de financiele opvoeding van de kinderen en niet habbo.

Trudy

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

MIjn oudste dochter heeft ook een tijd op Habbo gezeten en er geen cent aan uitgegeven. Het kan dus ook gratis.

Shade.

Ongelezen bericht door Shade. »

Ik kom er even op terug, Jullie weten wel dat het grootste deel van Habbo helemaal niet aan gokken doet? En dat gescheld met kanker gebeurt ook op straat dat is niks nieuws. En iemand het het over dat een persoon bedreigt werd, hier geloof ik niks van Habbo neemt altijd regelmaten ook als iemand via een andere manier met kanker zou schelden neemt habbo hier wel maatregelen mee, ze krijgen dan een waarschuwing en bij de 2de waarschuwing word je gebant, Hoe vaker je gebant word hoe langer. En er zijn dan ook nog habbo's die met hoge bedragen gokken. Dit zijn meestal geen kinderen maar volwassenen want die zijn ook op habbo te vinden. Er zijn op habbo ook Ouderen van 20-50 Jaar Oud, dit zijn er maar enkelen maar dit zijn diegene die met de echte hoge bedragen gokken. Waar habbo maatregelen mee zou moeten nemen is dat er kamers zijn 'zoek je schatje' waar soms jongeren staan wat ook pedovielen kunnen zijn die dingen zeggen zoals 'Meisje met Cam stuur mij een vriendenverzoek als je ghail bent' dit vind ik niet kunnen. En de ouders kunnen ook kijken wie het laatst gebeld is als hun kind habbo speeld en ze vertrouwen het niet. Voor de rest kan je ook blokkeren dat die nummers van habbo worden gebeld. En als je erachter komt dat je kind heeft gebeld dan zeg je hem dat die het terug moet betalen (Deels als het een te hoog bedrag is maar het zal niet meer zijn dan 150 Euro voordat je het doorhebt). ook heb ik gelezen dat je bij habbo ook het geld terug kunt halen maar dat het account dan verwijdert zal worden en niet meer speelbaar zou zijn.

B_korner

Ongelezen bericht door B_korner »

Ik ben een puber van 14 jaar en speel habbo retro's (wat dus normaal illegaal is).
zowel de ouders als de makers van habbo moeten op zo iets letten...
er zijn meer dan genoeg staffs in dat hotel om toezicht te houden maar idd als je eens om hulp vraagt zijn ze weer te tam en te lui om even een ban te geven aan de lastpak.
maar de ouders moeten vanaf een kind onder de 12 jaar is de toestemming geven dat hij/zij het spel mag spelen.. hier word ook al niet opgelet.
als het kind 12+ is weetje dat hij/zij toch zo van die dingen zou doen als gokken =.=

gr B_korner (bram)

Gesloten