LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aegon spaarhypotheekverzekering

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
roosje 48

aegon spaarhypotheekverzekering

Ongelezen bericht door roosje 48 »

misschien kan iemand mij advies geven.
Mijn dochter en haar vriend zijn uit elkaar, hypotheek word op zijn naam gezet.(staat op beide namen) Maar ze hebben ook een levensverzekering bij de spaarhypotheek zitten. Wat kan ik daar nog mee doen, of zit dit geld gewoon vast aan de hypotheek? Ze hebben het huis in okt. 2008 gekocht, en betalen per maand 180,54 aan levensverzekering, voor 2 personen, voor een bedrag van de hypotheek schuld(155,000) Ze hebben nog een samenlevingscontract, volgende week moet ze naar de notaris om de concept acte van verdeling op te stellen, zodat zij van de hypotheek af gaat. Ik vraag dit omdat ze met een schuld uit dit huis gaat, en ik alles wil doen om de schuld zo min mogelijk te maken.
alvast bedankt!

kweenie

Re: aegon spaarhypotheekverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

De waarde van de levensverzekering moet je net als alle andere zaken gewoon meenemen in de verdeling. Dus kijk naar het totaal van alle gezamelijke schulden (zoals de hypotheek) en alle gezamelijke bezittingen (waarde van het huis, spaarsaldo, waarde levensverzekering, de spullen, eventuele pensioenaanspraken). Dat levert een totaalbedrag op aan bezit of schuld. Dat deel je door twee en dat moet iedereen na verdeling krijgen.

Het is dan wel het meest logische dat diegene die het huis krijgt ook de hypotheek en de waarde van de levensverzekering 'krijgt'. Als dit te veel zou zijn, dan zou diegene aan de ander een extra vergoeding moeten betalen, of diegene zou een schuld hebben waarover je afspraken kunt maken (zwart op wit) om die in korte termijn af te betalen.

Gesloten