Pagina 1 van 1
Hema - digibook
Geplaatst: 26 apr 2011 20:40
door Die_net
Eind februari kochten we via hema.nl een digibook( € 99), 2 maanden ermee gelezen totdat dit weekend er spontaan een brede balk van 5cm over het scherm verscheen - zowel bij aan als uit. Resetten, niets helpt. Hema.nl 7x24 uur online, melding naar klantenservice hierop komt de reactie:
----------------------
Bedankt voor uw vraag.
De vraag was:
e-reader
Het antwoord was:
Geachte ................,
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij vinden het vervelend te moeten vernemen, dat u een minder goede ervaring met uw digibook heeft opgedaan. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Helaas beschikken wij op het hoofdkantoor niet over artikelen. Gebruikelijk bij klachten over de e-reader is dat u dit bespreekt met de Helpdesk. Het telefoonnummer is 0900-4483537 € 0,50 per minuut.
Wij betreuren het u van hieruit niet verder van dienst te kunnen zijn.
-------------
Om 18:45 gebeld; bandje van Ambiance?! geeft na € 0,50 x 3 min. uiteindelijk aan dat er morgen na 8:30 weer iemand is maar tot hoe laat? Koop gedaan met/bij Hema en Hema zet de service door naar Ambiance € 0,50 p/min tot max € 25,- p/gespr!
Kan 2 dingen doen,
ergenis en veel geld kwijt om iemand te spreken te krijgen
of het apparaat in de container laten verdwijnen.
Past het beeld van de "betrouwbare / gedegen winkel" nog wel bij HEMA?
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 26 apr 2011 20:45
door JtC
Die klantenservicelijnen met een bepaald tarief die heb je overal. Dus daar is niks aparts aan. Dat je niet bereid bent om dat betaalde nummer te bellen, heeft niks met de HEMA op zich te maken. Ook niet het defecte produkt. Dat kan overal gebeuren.
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 26 apr 2011 20:57
door 53o
Koop nooit een rookworst in een electronica-winkel.
Als je dit raar advies vindt, vertaal het naar koop nooit een electronisch apparaat in een winkel die ondergoed en goede rookworsten verkoopt (ook al zijn die rookworsten ook niet meer wat deze enkele jaren geleden waren).
Bel niet de klantenservice, maar ga langs en eis correcte service.
Even om je aan te geven hoe je in je recht staat, je hoeft als consument niet te accepteren dat de verkoper je doorverwijst naar de fabrikant, omdat je geen koopovereenkomst met de fabrikant hebt maar met de verkoper. Je hoeft dus niet te bellen, zij moeten het voor je oplossen.
Maar nog steeds, koop in godsnaam nooit meer een e-reader van een of ander D-merk of een electronisch apparaat bij zo'n zaak maar zoek een electronicawinkel. Aan de andere kant, hun beleg is erg smakelijk en goedkoop, en de verslechterde rookworst vind ik nog steeds de lekkerste, dus moet wel aangeven dat ik pro-hema ben. Voor enkele artikelen.
*edit* Nog een paar voorbeelden, koop nooit een artikel bij de kijkshop als je goed persoonlijk advies zoekt, koop nooit iets van het aller hoogste schap bij de Albert Heijn als je de beste prijs-kwalteit verhouding zoekt, koop Bose alleen als je haast hebt en geen tijd hebt om een beter product te vinden voor minder dan de helft van de prijs maar wel semi-ok kwaliteit verlangt, en het belangrijkste, koop geen olijfolie bij de avondwinkel (ik betaalde daar 5x de gangbare prijs voor).
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 28 apr 2011 18:53
door alfatrion
Ik vind het absurd dat je moet bellen om wat met een klacht gedaan te krijgen. Niet alleen jagen ze jou zo op kosten maar het wordt voor jou ook een stuk moeilijk om te bewijzen wat er onderling gecommuniceerd is.
Jij hebt dit product via de website van Hema gekocht, dus met zou met een e-mail moeten kunnen overweg gaan. Wat jij eigenlijk wilt weten is waar je het product naar moet op sturen. Maar wel vooraf foto's en doe dit aangetekend. Verhaal deze kosten samen met je telefoonkosten op de verkoper. Je moet die uiteraard wel kunnen specificeren.
Als je hiermee naar de rechter zou gaan dan sta jij sterk omdat de bewijslast bij de verkoper ligt omdat het gebrek onbetwistbaar binnen zes maanden na aflevering is ontdekt. Je kunt de rechtzaak zelf voeren of je laten vertegenwoordigen een jurist. Als de tegenpartij verliest krijg je de proceskosten en kosten van de jurist vergoed tot een bepaald bedrag. Let hier dus op bij shoppen. Als genoeg consument voor deze weg kiezen leren ze het vanzelf wel af.
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 29 apr 2011 17:13
door TheLD
Telefoonnummer: 0203114800
Bereikbaarheid: vanaf maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur
E-mailadres:
[email protected]
Uit hun algemene voorwaarden...
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 30 apr 2011 02:12
door 53o
Als je hiermee naar de rechter zou gaan dan sta jij sterk omdat de bewijslast bij de verkoper ligt omdat het gebrek onbetwistbaar binnen zes maanden na aflevering is ontdekt.
Het gaat niet zo zeer om een mogelijke rechtszaak, en ook niet om de dreiging, maar als TS duidelijk aangeeft aan de HEMA dat hij als consument niets met de fabrikant te maken heeft en dat de HEMA het probleem zou moeten oplossen zou het probleem anders moeten worden aangepakt door HEMA. Dat ze proberen om de gemiddelde klant door te schuiven naar de fabrikant is niet erg (juridisch gezien, en omdat dit gaat om een warenhuis waarbij je toch al niet een bijzondere kennis van het consumentenrecht kan verwachten van de gemiddelde persoon die de telefoon opneemt) maar als de klant aangeeft daar niet mee akkoord te gaan moeten ze andere stappen zetten.
Als dit niet mogelijk is, vraag dan de leidinggevende van de maximaal 16 jarige telefoniste aan de lijn, en als je wordt opgehangen, gebruik dan de online-support opties van de website.
Er is hier geen rechtszaak nodig, alleen een hoop doordrammen, beltegoed, emails etc tot dat TS uiteindelijk de juiste persoon spreekt bij HEMA.
Het juridische verhaaltje is nutteloos in gevallen waar dit niet realistisch is, omdat er gewoon geen rechtszaak kan worden aangespannen en daadwerkelijk plaats zal vinden in dit soort gevallen.
Als de HEMA namelijk de dagvaarding krijgt komt deze zaak onder ogen van personeel boven de €5 per uur, zullen er stappen gezet worden waardoor TS niet meer hoeft te bellen en HEMA of correct zelf het probleem afhandelt of opeens extreem coulant is.
Het scenario van een rechtszaak is dus gewoon niet voor te stellen hier, omdat dit voor zo'n bedrijf in dit geval niet kan voorkomen.
Maar nog steeds, koop nooit meer een electronisch product bij een warenhuis, tenzij het een kookwekker is (zelfs dan, gun de Blokker wat omzet). De kwaliteit en de kopzorgen zijn beide je eigen fout als je toch deze keuze maakt.
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 30 apr 2011 09:50
door alfatrion
53o schreef:Het juridische verhaaltje is nutteloos in gevallen waar dit niet realistisch is, omdat er gewoon geen rechtszaak kan worden aangespannen en daadwerkelijk plaats zal vinden in dit soort gevallen.
Dat kan goed, maar als men na de dagvaarding het wel kan oplossen en de kosten vergoeden dan zou ik als koper er voor kiezen om de zaak te laten vallen.
53o schreef:Maar nog steeds, koop nooit meer een electronisch product bij een warenhuis, tenzij het een kookwekker is (zelfs dan, gun de Blokker wat omzet). De kwaliteit en de kopzorgen zijn beide je eigen fout als je toch deze keuze maakt.
De HEMA moet zelf haar zaakjes op orde hebben. Dat betekent onder andere dat je klachten na de koop ook goed moet afhandelen. Als ze dit niet wil of kan moet ze het product maar niet verkopen.
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 30 apr 2011 11:16
door Die_net
eerst een consumentenvraag ingediend, vervolgens overgegaan op een klacht over het feit dat we doorverwezen worden naar een € 0,50 p/min helpdesk van Ambiance, terwijl Hema de service moet leveren en over het feit dat hema.nl zelf geen "24x7 buiten winkeltijden beschikbaarheid heeft" middels telefoon of e-mail, daarnaast de mededeling vrijdag in de winkel langs te zullen komen. Wat o.i. beter geadviseerd had kunnen worden dan de €-lijn, aangezien het nu lijkt of Hema internetwinkel (nog) geen "service" kan bieden die persoonlijk in de winkel wel mogelijk is? Kwam op de consumentenvraag nog bovengenoemde reactie, nu volgde er op de ingediende klacht geen enkele reactie terwijl er wel een ontvangstmelding op de klacht kwam waarin gesteld werd dat binnen 3 dagen een reactie zou volgen. In de winkel aangekomen, ging de kassa lade al open voordat er tegenaan geduwd werd.
Er werd een algemene mededeling gedaan dat er productiefouten in deze serie zit. Zonder reparatievoorstel, vervangend exemplaar of alternatief; binnen 3 minuten weer buiten met geld (eveneens voor het bijbehorende hoesje). Op de vraag of er nog nieuwe voorradig zijn, omdat het digibook gekocht was voor a.s. vakantie, moest de volgende reclame actie maar afgewacht worden. Eerst op de kast gejaagd door hema-mail met de €-lijn, dan toch eind goed "niet goed geld terug".
Uiteraard, zoals in de reacties al geopperd, wordt het er nu één uit een winkel die gespecialiseerd is in electronica (hoewel van het apparaat veel leesplezier gehad, zelfs in de felle zon).
Vraag die overblijft, een internetwinkel zou toch via het digitale verkeer service moeten kunnen bieden?
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 02 mei 2011 02:45
door 53o
Vraag die overblijft, een internetwinkel zou toch via het digitale verkeer service moeten kunnen bieden?
Verwacht dit zelf ook, maar heb het tegendeel regelmatig gezien. Als voorbeeld, ik ben ooit lid geworden van een electronische dienst. Kreeg geen gebruikersnaam/wachtwoord, kreeg na een hoop mail/telefoontjes een die niet werkte (of eerder, moest mijn eigen wachtwoord aanmaken maar kon deze niet activeren). Besloot toen op te zeggen, wat volgens de algemene voorwaarden telefonisch zou moeten kunnen. Dat weigerde dit bedrijf omdat ik nog geen een keer betaald had, dus ik moest dit schriftelijk doen. Heb uiteraard geweigerd omdat dit niet klopt met hun algemene voorwaarden. Dat was 6 jaar geleden, tot op heden bezorgt Intrum Justitia (het door hun ingeschakelde incassobureau) mij nog steeds een hoop ongewenst oud papier.
Dit was uiteraard niet een serieus bedrijf wat zich houdt aan de regeltjes. Het was de Consumentenbond.
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 06 mei 2011 21:11
door WSCB
wat ik even niet snap,
waarom gaat de TS niet naar het eerste de beste HEMA filiaal
en stel daar de vraag (net eisen en dreigen met radar of kassa) of ze je misschien kunnen helpen
de mensen die in de winkel staan zouden bijvoorbeeld best hun telefoon beschikbaar kunnen stellen op TS even te laten bellen met de technische dienst
misschien kunnen zij zelfs de reparetie voor je aannemen en versturen naar de reperateur
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 27 mar 2013 16:30
door tgloggen
Van de klantenservice van Hema hoef je niet veel te verwachten. Deze is van een teleurstellend niveau en zeer klantonvriendelijk. Je kan het beste terug gaan naar een winkel. Zij zullen het product terug moeten nemen en voor vervanging zorgen of je geld teruggeven. Beter is nog om helemaal nooit meer iets bij Hema te kopen. Goedkoop is duurkoop, echt Hema.....
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 27 mar 2013 16:36
door Teunbosseman
tgloggen schreef:Van de klantenservice van Hema hoef je niet veel te verwachten. Deze is van een teleurstellend niveau en zeer klantonvriendelijk. Je kan het beste terug gaan naar een winkel. Zij zullen het product terug moeten nemen en voor vervanging zorgen of je geld teruggeven. Beter is nog om helemaal nooit meer iets bij Hema te kopen. Goedkoop is duurkoop, echt Hema.....
Handig na 2 jaar je bijdrage in dit topic. om nooit meer iets te kopen opdat door vervelende omstandigheden jouw tegoed kaartje is komen te vervallen.
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 27 mar 2013 17:57
door dhc
Triest....
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 28 mar 2013 07:34
door Dekseldopje
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 28 mar 2013 07:50
door Starr
Dekseldopje schreef:
want mijn neef zijn zus
Je nicht?
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 28 mar 2013 10:19
door dhc
en daar hadden ze zijn product niet meer op voorraad......
Ach gossie....de dubbelgeklutste rechstgedraaide bio-dynamische paaseitjes waren op?
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 29 mar 2013 16:28
door tgloggen
Ja, Teun blijkbaar is er in 2 jaar nog niets veranderd bij de Hema. Echt hopeloos bedrijf.
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 29 mar 2013 18:11
door HEMAwebcare
Geachte klant
Heel erg jammer dat u een minder goede ervaring met uw digibook heeft opgedaan. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan.
Klachten over de e-reader kunt U helaas uitsluitend via de Helpdesk indienen . Het telefoonnummer is 0900-4483537 € 0,50 per minuut.
Wij hopen u hiermede voldoende van dienst te zijn geweest.
Julia Donkers
stagaire webcare
Hollandsche Eenheidschprijzen Maatschappij
Re: Hema - digibook
Geplaatst: 29 mar 2013 20:21
door Teunbosseman
tgloggen schreef:Ja, Teun blijkbaar is er in 2 jaar nog niets veranderd bij de Hema. Echt hopeloos bedrijf.
Als jij je tegoedkaartje laat verlopen is er inderdaad nog niks veranderd.En hoeft ook niet veranderd te worden want is jouw verantwoording !!