Pagina 1 van 1

XS4ALL-abbo met 1 stream, zonder dat ze er iets aan doen

Geplaatst: 27 apr 2011 13:04
door Witter12
Ik heb nu al bijna een maand teelevisie van XS4ALL, over koper.
Heb al jaren een ADSL-Lite abonnement en behaal een snelheid van 10Mbit/s. Dat is genoeg voor 2 streams, dus opnemen terwijl je een ander kanaal bekijkt.

Vreemd genoeg lukt het niet; de monteur is tijden bezig geweest, heeft 40 minuten met de helpdesk gebeld, zonder oplossing.

'Ze leggen het voor aan de fabrikant' was het antwoord. Na 3 dagen zou ik antwoord krijgen.
Na 16 dagen zelf gebeld (om al van de vraag van de DLM-problemen af te zijn), maar blijkbaar zijn we nog hetzelfde.

Nu geven ze ineens niet thuis. 2 streams kost 7,4Mbit en dat is voldoende voor een stukje internet erbij, maar oplossen kunnen ze het niet!

Kortom, ik zit nu met een abonnement waar ik niets aan heb! (Want, dit is een basisvoorwaarde)

Ik heb een telefonische klacht bij XS4ALL, heel misschien kan ik mijn abonnement nog kostenloos opzeggen (wauw, iets opzeggen dat nog niet eens gewerkt heeft!), want ik kon toch televisie ontvangen?
Ik heb liever dat het gewoon werkt in plaats van deze wellicht simpele oplossing (zou dan best kunnen dat ze een fout maken, waardoor plotseling m'n hele internet weg is of zo!)

Kan iemand mij helpen met het probleem van de tweede stream?

Als gevolg van de klachtafhandelin luidt mijn advies in ieder geval:
Kijk heel goed uit met digitale televisie (van XS4ALL), want als het niet goed werkt, doen ze helemaal niets voor je!

(Overigens moest ik mij opnieuw registreren, maar lees al heel lang op dit forum)

Re: XS4ALL-abbo met 1 stream, zonder dat ze er iets aan doen

Geplaatst: 06 mei 2011 13:12
door BorSpil
Ik heb procies hetzelfde probleem. Heb 15Mb attainable throughput volgens het modem maar slechts 1 stream. Ze gaan er niets aan doen en opzeggen kan ik pas over een jaar zeggen ze.
Als ik ze erop wijs dat ze me niet bieden wat ze beloven, zeggen ze dat ze nooit beloofd hebben dat ik kon opnemen terwijl ik naar een ander progrmma kijk. Dat is toch waanzin? Dat is toch basis?

Re: XS4ALL-abbo met 1 stream, zonder dat ze er iets aan doen

Geplaatst: 06 mei 2011 14:44
door Witter12
Ik heb aaneggeven dat de lijn 14Mbit of zo kan hebben, maar dat er maar 10Mbit wordt gegeven, terwijl het Lite-abonnement 20Mbit zou moeten geven.
Dit heb ik in een mail gezet; ik kreeg alleen een automatisch antwoord dat de mail is ontvangen, verder niets...

XS4ALL is nu wel een hele slechte provider aan het worden.

ik denk dat ik ze maar een brief schrijf waarin ik aan geef dat ze iets aanbieden wat nog niet eens de meest basale dingen ondersteunt.

Re: XS4ALL-abbo met 1 stream, zonder dat ze er iets aan doen

Geplaatst: 09 mei 2011 20:26
door CaptainSlow
BorSpil schreef: Als ik ze erop wijs dat ze me niet bieden wat ze beloven, zeggen ze dat ze nooit beloofd hebben dat ik kon opnemen terwijl ik naar een ander programma kijk. Dat is toch waanzin? Dat is toch basis?
Dit lijkt een standaard antwoord te worden bij XS4all, ik kreeg ook zoiets te horen bij een andere kwestie, ook hier hadden ze niet beloofd dat de optie in de praktijk bruikbaar zou zijn, ondanks dat het een van de reclamekreten in hun aanbod was.
Dat arrogante antwoord was voor mij de druppel, XS4all is verworden tot KPN en de meerprijs allang niet meer waard.

Re: XS4ALL-abbo met 1 stream, zonder dat ze er iets aan doen

Geplaatst: 10 mei 2011 22:03
door Muluns
Ik had voor amper 2 weken tv van xs4all waarna ze me plots afsloten. Administratief probleem, lang verhaal...

Maar heb eigenlijk niet goed kunnen kijken of ik eigenlijk 2 streams kon ontvangen.
Nu ik dit zo lees ga ik eerlijk gezegd twijfelen of ik wel weer tv klant bij ze moet worden, zometeen zit ik met dezelfde problemen en kom ik er niet meer vanaf. Daarbij komt nog dat de klantenservice mij behoorlijk tegengevallen is.

Binnenkort wellicht kans op glas hier in de buurt, maar dat kost nog minimaal een maand of 4 (als het uberhaupt doorgaat) en ik heb de kabel al opgezegd...

Re: XS4ALL-abbo met 1 stream, zonder dat ze er iets aan doen

Geplaatst: 13 mei 2011 13:31
door Witter
Hier kunnen we klachten melden over hoe XS4ALL om gaat met haar klanten:
http://www.klachtenoplossing.nl/xs4all/