T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...
Geplaatst: 27 apr 2011 16:08
Het is een lang verhaal. Ik zal beginnen bij het begin. Een 2 maanden geleden begon mijn telefoon het leven te geven. Ik zag dat mijn contract bijna afliep en dat ik dus een nieuwe telefoon met abonnement kon gaan afsluiten. Tot nu toe heb ik alleen maar verschillende T-Mobile abonnementen gehad en ben daar altijd zeer tevreden over geweest. Op dat moment had ik een flex 30 abonnement. Dus logischer wijs ben ik naar de T-Mobile shop gegaan. Daar aangekomen heb ik een telefoon uitgekozen en vroeg de medewerker wat voor abonnement ik wilde hebben. Ik gaf aan dat de flex die ik momentele had goed voor mijn bel gedrag was. De medewerker gaf aan dat flex helaas niet meer bestond, maar dat ik dan relax moest nemen. Dit was hetzelfde als flex. Hij keek naar mijn belgedrag in de pc en gaf aan dat bij mij de relax 250 genoeg moest zijn. Owkeey prima dacht ik, een mooie telefoon, abonnement waar ik tevreden over ben ;klaar. De medewerker gaf aan dat het voordeliger nu was om een internet bundel erbij te nemen. Deze was het eerste jaar gratis en het tweede jaar 6,95 ( = 1 jaar 83,40) I.p.v. dat ik 100 euro voor het toestel moest betalen. Dus prima doe er maar bij altijd handig.
Na weer naar huis vertrokken te zijn begon het gezeur bij begin van het nieuwe relax abonnement. Op T-mobile.nl zag ik mijn belstatus kelderen. Ik belde de klantenservice omdat ik het niet vertrouwde( Ik stond al 11 euro overige kosten). De medewerkster gaf aan dat er een storing was met de belstatus en dat ik daar niet naar moest kijken. Als ik niet had gebeld was er niets aan de hand. Daarna heb ik een week niet ernaar gekeken en ben weer ingelogd waar ik tot mijn verbazing 58 euro overige kosten had! Ik weer bezorgd naar de helpdesk gebeld. De medewerker gaf aan dat ik een relax abonnement nu had en dat het best kon, omdat ik nu ipv 12 cent wat ik vroeger buiten de bundel betaalde 25 cent buiten de bundel betaal en ik betaal nu per minuut. Maar vertelde de medewerker me dat deze status niet hoeft te kloppen door een storing en dat ik de factuur moet afwachten. Na weer opgehangen te hebben besefte ik me dat ik in de winkel verkeerd ben voorgelicht. Mijn abonnement was helemaal niet hetzelfde meer! Ik belde meteen weer de klantenservice en vertelde mijn verhaal en zorgen. Ik voel me afgezet. Als vaste klant hebben ze mij een duurder abonnement aangesmeerd. Ik wilde mijn oude abonnement terug gewoon flex 30. De medewerkster gaf de volgende botte vraag aan me: Wie zijn schuld is dit nu die van u of die van ons? Waarop ze zelf direct het antwoordt gaf die van u; u had namelijk de voorwaarden moeten lezen voordat u tekende. Ik ging er vanuit dat deze medewerker weet wat hij verkoopt en als hij aangeeft dat relax hetzelfde is als flex dat ik daar vanuit kan gaan. Ik hing geschokt de telefoon op. Na met mijn vriend gepraat te hebben, belde ik weer de klantenservice. Weer het hele verhaal tegen een andere medewerkster. Uiteindelijk nadat ik aangaf radar in te schakelen kreeg ik 10 procent korting op mijn factuur. Dit is 2 euro niet echt om naar huis te schrijven. Aangezien ik nog steeds een duurder abonnement heb, maar goed beter dan niets. Nu kreeg ik de factuur op de deurmat en zat met volle spanning te wachten wat deze zou zijn. Het was een factuur van 91 euro! Waaronder 12 euro kosten voor telefoontjes naar de klantenservice van totaal 43 minuten! Ook staan er ineens kosten voor een papieren factuur van 2,10 bij (nog nooit gehad en van gehoord en daar gaat me eerder verworven korting) en dus de dubbel zo hoge overige kosten die ik nu bij mijn nieuwe abonnement heb! Ik had inderdaad wel over mijn bundel heen gebeld was nu 45 euro is en bij mijn oude abonnement de helft zou zijn. Ik maar weer bellen met de klantenservice. Wat blijkt nu je moet dus betalen voor de klantenservice als je een relax abonnement hebt. Bij ALLE andere abonnementen niet vertelt de medewerkster me, en ze kan niets voor me doen aan deze kosten. Helaas verbrak de verbinding 2 keer en heb ik weer 2 keer moeten bellen. Ook zijn ze mijn overige tegoed van mijn flex abonnement (41 euro) vergeten te verrekenen. Dat gaan ze nu doen vertelde ze me en ze bellen me terug. Eerst werd me wel aangeraden om de rekening van 91 euro over te maken. Maar later in het gesprek moest ik toch maar wachten op het telefoontje over 2 dagen. Dus daar zit ik nu te wachten op dat telefoontje.... Ik werk zelf in een winkel en ik snap dat als ik het opgebeld heb dat ik dit dan moet betalen, maar de kosten met het grootste vraagteken blijft voor mij nu de 12 euro kosten aan de klantenservice. Hadden ze maar gezegd dat ik beter kon ophangen dat daardoor mijn belstatus steeds hoger werd op de website....
Vandaag zelf weer eens gebeld. Kreeg nu een super vriendelijke medewerkster aan de telefoon. Ze gaan het alles oplossen voor me! Helaas komt flex niet meer terug.
Groetjes
Dinja
Na weer naar huis vertrokken te zijn begon het gezeur bij begin van het nieuwe relax abonnement. Op T-mobile.nl zag ik mijn belstatus kelderen. Ik belde de klantenservice omdat ik het niet vertrouwde( Ik stond al 11 euro overige kosten). De medewerkster gaf aan dat er een storing was met de belstatus en dat ik daar niet naar moest kijken. Als ik niet had gebeld was er niets aan de hand. Daarna heb ik een week niet ernaar gekeken en ben weer ingelogd waar ik tot mijn verbazing 58 euro overige kosten had! Ik weer bezorgd naar de helpdesk gebeld. De medewerker gaf aan dat ik een relax abonnement nu had en dat het best kon, omdat ik nu ipv 12 cent wat ik vroeger buiten de bundel betaalde 25 cent buiten de bundel betaal en ik betaal nu per minuut. Maar vertelde de medewerker me dat deze status niet hoeft te kloppen door een storing en dat ik de factuur moet afwachten. Na weer opgehangen te hebben besefte ik me dat ik in de winkel verkeerd ben voorgelicht. Mijn abonnement was helemaal niet hetzelfde meer! Ik belde meteen weer de klantenservice en vertelde mijn verhaal en zorgen. Ik voel me afgezet. Als vaste klant hebben ze mij een duurder abonnement aangesmeerd. Ik wilde mijn oude abonnement terug gewoon flex 30. De medewerkster gaf de volgende botte vraag aan me: Wie zijn schuld is dit nu die van u of die van ons? Waarop ze zelf direct het antwoordt gaf die van u; u had namelijk de voorwaarden moeten lezen voordat u tekende. Ik ging er vanuit dat deze medewerker weet wat hij verkoopt en als hij aangeeft dat relax hetzelfde is als flex dat ik daar vanuit kan gaan. Ik hing geschokt de telefoon op. Na met mijn vriend gepraat te hebben, belde ik weer de klantenservice. Weer het hele verhaal tegen een andere medewerkster. Uiteindelijk nadat ik aangaf radar in te schakelen kreeg ik 10 procent korting op mijn factuur. Dit is 2 euro niet echt om naar huis te schrijven. Aangezien ik nog steeds een duurder abonnement heb, maar goed beter dan niets. Nu kreeg ik de factuur op de deurmat en zat met volle spanning te wachten wat deze zou zijn. Het was een factuur van 91 euro! Waaronder 12 euro kosten voor telefoontjes naar de klantenservice van totaal 43 minuten! Ook staan er ineens kosten voor een papieren factuur van 2,10 bij (nog nooit gehad en van gehoord en daar gaat me eerder verworven korting) en dus de dubbel zo hoge overige kosten die ik nu bij mijn nieuwe abonnement heb! Ik had inderdaad wel over mijn bundel heen gebeld was nu 45 euro is en bij mijn oude abonnement de helft zou zijn. Ik maar weer bellen met de klantenservice. Wat blijkt nu je moet dus betalen voor de klantenservice als je een relax abonnement hebt. Bij ALLE andere abonnementen niet vertelt de medewerkster me, en ze kan niets voor me doen aan deze kosten. Helaas verbrak de verbinding 2 keer en heb ik weer 2 keer moeten bellen. Ook zijn ze mijn overige tegoed van mijn flex abonnement (41 euro) vergeten te verrekenen. Dat gaan ze nu doen vertelde ze me en ze bellen me terug. Eerst werd me wel aangeraden om de rekening van 91 euro over te maken. Maar later in het gesprek moest ik toch maar wachten op het telefoontje over 2 dagen. Dus daar zit ik nu te wachten op dat telefoontje.... Ik werk zelf in een winkel en ik snap dat als ik het opgebeld heb dat ik dit dan moet betalen, maar de kosten met het grootste vraagteken blijft voor mij nu de 12 euro kosten aan de klantenservice. Hadden ze maar gezegd dat ik beter kon ophangen dat daardoor mijn belstatus steeds hoger werd op de website....
Vandaag zelf weer eens gebeld. Kreeg nu een super vriendelijke medewerkster aan de telefoon. Ze gaan het alles oplossen voor me! Helaas komt flex niet meer terug.
Groetjes
Dinja