Pagina 1 van 1

T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 16:08
door Dinjatje
Het is een lang verhaal. Ik zal beginnen bij het begin. Een 2 maanden geleden begon mijn telefoon het leven te geven. Ik zag dat mijn contract bijna afliep en dat ik dus een nieuwe telefoon met abonnement kon gaan afsluiten. Tot nu toe heb ik alleen maar verschillende T-Mobile abonnementen gehad en ben daar altijd zeer tevreden over geweest. Op dat moment had ik een flex 30 abonnement. Dus logischer wijs ben ik naar de T-Mobile shop gegaan. Daar aangekomen heb ik een telefoon uitgekozen en vroeg de medewerker wat voor abonnement ik wilde hebben. Ik gaf aan dat de flex die ik momentele had goed voor mijn bel gedrag was. De medewerker gaf aan dat flex helaas niet meer bestond, maar dat ik dan relax moest nemen. Dit was hetzelfde als flex. Hij keek naar mijn belgedrag in de pc en gaf aan dat bij mij de relax 250 genoeg moest zijn. Owkeey prima dacht ik, een mooie telefoon, abonnement waar ik tevreden over ben ;klaar. De medewerker gaf aan dat het voordeliger nu was om een internet bundel erbij te nemen. Deze was het eerste jaar gratis en het tweede jaar 6,95 ( = 1 jaar 83,40) I.p.v. dat ik 100 euro voor het toestel moest betalen. Dus prima doe er maar bij altijd handig.
Na weer naar huis vertrokken te zijn begon het gezeur bij begin van het nieuwe relax abonnement. Op T-mobile.nl zag ik mijn belstatus kelderen. Ik belde de klantenservice omdat ik het niet vertrouwde( Ik stond al 11 euro overige kosten). De medewerkster gaf aan dat er een storing was met de belstatus en dat ik daar niet naar moest kijken. Als ik niet had gebeld was er niets aan de hand. Daarna heb ik een week niet ernaar gekeken en ben weer ingelogd waar ik tot mijn verbazing 58 euro overige kosten had! Ik weer bezorgd naar de helpdesk gebeld. De medewerker gaf aan dat ik een relax abonnement nu had en dat het best kon, omdat ik nu ipv 12 cent wat ik vroeger buiten de bundel betaalde 25 cent buiten de bundel betaal en ik betaal nu per minuut. Maar vertelde de medewerker me dat deze status niet hoeft te kloppen door een storing en dat ik de factuur moet afwachten. Na weer opgehangen te hebben besefte ik me dat ik in de winkel verkeerd ben voorgelicht. Mijn abonnement was helemaal niet hetzelfde meer! Ik belde meteen weer de klantenservice en vertelde mijn verhaal en zorgen. Ik voel me afgezet. Als vaste klant hebben ze mij een duurder abonnement aangesmeerd. Ik wilde mijn oude abonnement terug gewoon flex 30. De medewerkster gaf de volgende botte vraag aan me: Wie zijn schuld is dit nu die van u of die van ons? Waarop ze zelf direct het antwoordt gaf die van u; u had namelijk de voorwaarden moeten lezen voordat u tekende. Ik ging er vanuit dat deze medewerker weet wat hij verkoopt en als hij aangeeft dat relax hetzelfde is als flex dat ik daar vanuit kan gaan. Ik hing geschokt de telefoon op. Na met mijn vriend gepraat te hebben, belde ik weer de klantenservice. Weer het hele verhaal tegen een andere medewerkster. Uiteindelijk nadat ik aangaf radar in te schakelen kreeg ik 10 procent korting op mijn factuur. Dit is 2 euro niet echt om naar huis te schrijven. Aangezien ik nog steeds een duurder abonnement heb, maar goed beter dan niets. Nu kreeg ik de factuur op de deurmat en zat met volle spanning te wachten wat deze zou zijn. Het was een factuur van 91 euro! Waaronder 12 euro kosten voor telefoontjes naar de klantenservice van totaal 43 minuten! Ook staan er ineens kosten voor een papieren factuur van 2,10 bij (nog nooit gehad en van gehoord en daar gaat me eerder verworven korting) en dus de dubbel zo hoge overige kosten die ik nu bij mijn nieuwe abonnement heb! Ik had inderdaad wel over mijn bundel heen gebeld was nu 45 euro is en bij mijn oude abonnement de helft zou zijn. Ik maar weer bellen met de klantenservice. Wat blijkt nu je moet dus betalen voor de klantenservice als je een relax abonnement hebt. Bij ALLE andere abonnementen niet vertelt de medewerkster me, en ze kan niets voor me doen aan deze kosten. Helaas verbrak de verbinding 2 keer en heb ik weer 2 keer moeten bellen. Ook zijn ze mijn overige tegoed van mijn flex abonnement (41 euro) vergeten te verrekenen. Dat gaan ze nu doen vertelde ze me en ze bellen me terug. Eerst werd me wel aangeraden om de rekening van 91 euro over te maken. Maar later in het gesprek moest ik toch maar wachten op het telefoontje over 2 dagen. Dus daar zit ik nu te wachten op dat telefoontje.... Ik werk zelf in een winkel en ik snap dat als ik het opgebeld heb dat ik dit dan moet betalen, maar de kosten met het grootste vraagteken blijft voor mij nu de 12 euro kosten aan de klantenservice. Hadden ze maar gezegd dat ik beter kon ophangen dat daardoor mijn belstatus steeds hoger werd op de website....
Vandaag zelf weer eens gebeld. Kreeg nu een super vriendelijke medewerkster aan de telefoon. Ze gaan het alles oplossen voor me! Helaas komt flex niet meer terug.
Groetjes
Dinja

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 16:32
door lostlovey
Relax is zeker niet hetzelfde als Flex. Bij Flex kwam alles gewoon uit de bundel, bij Relax dus niet.

Jammer dat je je niet wat hebt verdiept in de abo's en bijv. op het forum van TMobile hebt rondgekeken. Het is namelijk al heel lang bekend dat Flex uitgefaseerd wordt en als je nu gewoon niets had gedaan, je contract dus op geen enkele manier had aangepast en zelf ergens een telefoon had gekocht, dan had je oude Flex gewoon doorgelopen, onder dezelfde voorwaarden.

Ik heb ook Flex, mijn abo is afgelopen maar ik heb hem niet omgezet of veranderd en hij loopt dus gewoon door (heb een maand opzegtermijn).

Uiteraard vertellen ze dit niet in de winkel.

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 18:36
door patrick91
Das mooi sh*t dus. Ik kan helaas niets voor je doen.

Zocht eigenlijk op flex omdat ik dat dus zelf ook heb om eens te kijken wat daarvoor in de plaats is gekomen, kan je verhaal in elk geval meenemen.
@lostlovely dus als ik niets doe dat blijft het doorlopen schrijf je? Ik heb nu flex 30 met web N walk. Ik ben tevreden , heb nog wel 209 euro beltegoed staan.
Waar kan ik nog meer info inwinnen wat slim is?

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 18:40
door Dinjatje
Heey, ja niet overstappen dus. Gewoon nieuwe simlock vrije telefoon kopen en lekker van je flex abonnement genieten;-) gelukkig nog iemand kunnen helpen, hahaha.
Gr.
Dinja

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 20:57
door lostlovey
Het wordt nergens echt duidelijk door T-Mobile gecommuniceerd, het is dat ik daar nog wel eens op het forum lees anders had ik niet eens geweten dat Flex er uit gaat...Vind ik ook een slechte zet van T-Mobile.

@Patrick
Op het forum las ik dus antwoorden van T-Mobile-medewerkers die daar wel zeiden dat je gewoon je abo moet laten doorlopen als je Flex wilt houden. Ik heb voor de zekerheid ook klantenservice gebeld en daar werd dat ook bevestigd. Dus gewoon helemaal niets doen...ook geen extra iets erbij doen of je Web and Walk eruit halen, gewoon door laten lopen. Je tegoed blijft ook gewoon behouden (ik had ook zoiets aan tegoed staan). Kijk ook eens op het forum van T-Mobile. Ik ga wel mijn tegoed voor een deel verzilveren want het kan wel zomaar stoppen dat Flex en dan wil ik niet voor het tegoed bij T-Mobile moeten blijven.

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 21:02
door patrick91
Internet is onze vriend :)

Ik ben intussen maar eens op het forum van tmobile aan het lezen en veel mensen willen gewoon flex (waaronder ik) nooit gezeur met extra kosten.. affijn, de voordelen zijn wel bekend natuurlijk.
Ik kan wel een simlock vrije telefoon kopen maar het bedrag zit me dan niet lekker, ik betaal 30 euro per maand, dus 360 per jaar en dan moet ik nog los een telefoon kopen, ook al snel een 350-400 euro voor wat leuks.. en ik ben geen actieve beller. Mijn laatste rekening bijv. 39 minuten gebeld en 7 euro aan smsjes. Ik kijk wel iedere naar mijn mail op de telefoon. Door laten lopen kost me dus gewoon teveel. Nu las ik nog wel dat ik aan het einde van mijn contract zou kunnen verlagen, dan gaat die hele handel naar mijn dochter (die wilde mijn telefoon toch al hebben), krijgt ze mijn nummer..
Vind het niet leuk in elk geval allemaal :(

Cashen moet ik eens eens naar gaan kijken, ik zag namelijk ook dat dat kan, heb alleen niet veel zin om heel vaak naar een nummer te moeten bellen.. en ze hebben er ook een aantal afgesloten.. het is allemaal wat!

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 21:07
door lostlovey
Ja, het moet inderdaad lonend zijn allemaal, ik heb een Flex15 en mijn telefoon is nog prima dus hoef die nog niet te vervangen en dan nog, ik heb er nog een liggen die het nog doet dus voorlopig hoef ik niets te veranderen. Flex30 is inderdaad wel veel geld als niet veel belt. Je moet even goed checken of ze de verlaging niet gaan behandelen als contractaanpassing want dan ben je je Flex nog kwijt.

Leuk is het zeker niet, ze raken hier veel klanten door kwijt, de meeste Flexklanten in elk geval. Mogelijk komt er weer een dergelijk abo in de toekomst maar voor nu moeten we zuinig zijn op de bestaande Flexjes.

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 27 apr 2011 21:11
door patrick91
Kan alleen aan het einde van de rit, eind juni in mijn geval.
Ik laat het in de vakantie nog wel doorlopen.. dan is er zo weer 100 euro af :)
Daarna de rest cashen, kost minder tijd dan ik dacht, en ik neem afscheid van TM..

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 28 apr 2011 12:42
door T-Mobile Webcare
@patrick91, @lostlovey,
Sinds januari 2010 wordt het Flex-abonnement voor particulieren niet meer aangeboden. Tot november 2010 was het voor klanten met een Flex-abonnement nog wel mogelijk om te vernieuwen met Flex.

Wanneer je een Flex-abonnement hebt en deze graag wilt houden is inderdaad ons advies om het abonnement door te laten lopen. Als de contractperiode is verstreken mag je deze wijzigen naar een lager tariefplan.

@Dinja

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Cindy ' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Cindy
T-Mobile Webcare

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 28 apr 2011 13:59
door patrick91
Cindy,

Dat ik mag laten doorlopen begrijp ik, zelfde kosten en geen nieuwe telefoon. Handig voor TM.
Dat ik tot oktober mocht verlengen is handig om achteraf te horen.. ik heb daar in elk geval geen bericht over gehad.
Net was ik in een belwinkel en vroeg ernaar.. door laten lopen maar bedrag verlagen kan niet zei ze, dan is het een nieuw abo en is het einde flex.
Graag wil ik dan van je horen hoe ik kan verlagen, wat ik wil is het allerlaagste wat mogelijk is en graag het internet wat ik nu ook heb (wNw).
Kan ik met jou regelen?

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 28 apr 2011 15:38
door Jolijn
lostlovey schreef:Relax is zeker niet hetzelfde als Flex. Bij Flex kwam alles gewoon uit de bundel, bij Relax dus niet.

Jammer dat je je niet wat hebt verdiept in de abo's en bijv. op het forum van TMobile hebt rondgekeken. Het is namelijk al heel lang bekend dat Flex uitgefaseerd wordt en als je nu gewoon niets had gedaan, je contract dus op geen enkele manier had aangepast en zelf ergens een telefoon had gekocht, dan had je oude Flex gewoon doorgelopen, onder dezelfde voorwaarden.

Ik heb ook Flex, mijn abo is afgelopen maar ik heb hem niet omgezet of veranderd en hij loopt dus gewoon door (heb een maand opzegtermijn).

Uiteraard vertellen ze dit niet in de winkel.
Heel jammer dat het 'uiteraard' niet in de winkel wordt verteld.
Dit is gewoon' liegen en bedriegen eigenlijk.

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 28 apr 2011 15:41
door patrick91
Of gewoon onwetendheid.. was geen tmobile shop..

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 28 apr 2011 15:54
door lostlovey
Het is op zijn zachtst gezegd niet echt klantvriendelijk. T-Mobile had dit ook duidelijk kunnen communiceren naar haar klanten die Flex hebben (minimaal dat Flex niet meer te verlengen is!). Als je niet regelmatig op het forum kijkt, kun je informatie mislopen wat slordig is. De informatie *is* er wel maar ze wordt verborgen gehouden.

Re: T-Mobile; van flex naar relax; mijn negatieve ervaring...

Geplaatst: 05 mei 2011 12:53
door boots
Ook ik ben al een aantal jaren een zeer te vreden klant en ik heb mijn abonnementen tot nu toe altijd telefonisch met de klantenservice van Tmobile geregeld. Tot een paar maanden geleden. Ik belde omdat ik mijn abonnement om wilde zetten. zij adviseerde mijn toen het flex abonnement te nemen.
Ook mij is toen verteld dat dit het zelfde abonnement is als de relax abo alleen deze bestond niet meer. Uiteraard in goed vertrouwen mijn abonnement omgezet.

Wat blijkt, krijg ik ineens allemaal facturen met extra kosten???????? dit heb ik jaren niet gehad. Nu blijkt dat dit toch een ander abbonnement is, waardoor ik dus ineens veel duurder uit ben.

Dat kan toch niet. Ik voel me echt bedonderd. Dat is gewoon misbruik maken van het vertrouwen van de bestaande klanten.

Volgens de service medewerker is hier niets aan te doen maar dat lijkt mij erg sterk. Wat kunnen wij hier tegen doen???? Ik vind dit echt een super slechte zaak.