LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief naar Leeuwarder Courant

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans

Brief naar Leeuwarder Courant

Ongelezen bericht door Hans »

Ik heb een brief gestuurd naar de LC over Legio en Dexia Bank. Ook heb ik gevraagd of de LC aandacht voor dit onderwerp wil schenken.
We moeten zelf ACTIE ondernemen dames en heren! Na het artikel in het Parool wordt het tijd dat meerdere kranten aandacht besteden aan mensen die enorm gedupeerd zijn.
Mijn verzoek is aan iedereen: schrijf je verhaal en stuur het op! Iedereen mag weten hoe fout Dexia bank is! We moeten ervoor zorgen dat Dexia Bank een slechte naam krijgt en dat ze opsodemieteren!

Henk Wester

Re: Brief naar Leeuwarder Courant

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Beste Hans,
Nee,nog niet opsodemieteren, EERST BETALEN.

We moeten wel voorzichtig zijn met brieven, want anders gaan brieven in het voordeel van Dexia werken.
Ik denk dan aan de toon van een brief, informatie moet kloppen, geen verdachtmakingen, insinuerende opmerkingen en dergelijke. Het is goed, dat anderen de brief eerst lezen. Daarom heb ik mijn brief aan het Parool op het forum geplaatst. Het is tijdens het schrijven moeilijk je emoties onder controle te houden. Sara heeft mij daar terecht op gewezen. Een beetje emotie kan wel, maar in principe moet je zakelijk schrijven.

Hans

Henk, ik ben het helemaal met je eens. Wat ik geschreven heb is mijn eigen verhaal zonder ordinaire beschuldigingen jegens Dexia. Ik heb me aan de feiten gehouden, ook wat betreft het Dexia aanbod. Ik hoop dat ze er wat mee doen.

Hans

Wat ik probeer te bereikekn is de kant van de gedupeerden te laten zien. Hoe het hele proces is gegaan en dat ons een mooi beeld gegeven werd van Legio Lease met hun contracten. Ook probeerd ik mensen hiermee voor dit soort constructies te waarschuwen. Je kan niet klakkeloos iets aannemen en denk goed na voor wat je precies tekent!

Henk Wester

Hans,
Daar kan ik me helemaal in vinden. Het is geen kritiek op jou, hoor Hans. Meer een algemene waarschuwing.

Wat vind je van het idee een brief eerst op het forum te zetten?

Henk Wester

Of heb je de brief in het Fries geschreven?

Hans

Nee, ik heb de brief niet in het Fries geschreven. Ik vatte jouw antwoord helemaal niet als een aanval op of zo. Ik weet dat je het heel goed bedoelt! Het is juist goed om mensen daar even op te wijzen.

Gesloten