LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexwet en detacheren

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Dennis01

Flexwet en detacheren

Ongelezen bericht door Dennis01 »

Ik heb de volgende vraag: In 2009 was ik in dienst van een detacheringsbedrijf (contract voor onbepaalde tijd). In februari van dat jaar werd ik voor 3 maanden gedetacheerd bij bedrijf X. Na deze 3 maanden is het contract verlengt voor 9 maanden. Na een maand of 8 heeft het inlenende bedrijf mij een baan aangeboden o.b.v. jaarcontract. Vanwege priveomstandigheden heb ik dit toen aanvaard. Na het jaarcontract hebben ze mij nogmaals een contractverlening aangeboden voor een half jaar. Nu zit ik midden in deze laatste contractperiode. Wat ik nu wil weten is of de detacheringsperiode ook meetelt v.w.b. de flexwet? In principe is dit mijn 4e contract bij deze onderneming of zie ik dit verkeerd? Oftewel...heb ik nu recht op een vaste aanstelling?

rozemarijntje

Re: Flexwet en detacheren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

als ik het goed begrijp heb je 2 keer via detachering contract gehad?
en toen via bedrijf een jaar contract en nu een halfjaar..
nee het zijn twee verschillende bedrijven.

een contract mag 3x verlengt worden! dan moeten ze je in vaste dienst nemen.
waarom nu een half jaar contract ?gaat het goed met het bedrijf?
want anders hadden ze wel weer een jaar gegeven,ik zou me er op voorberieden dat het half jaar wel eens afgelopen kan zijn straks...

ik weet dit omdat mijn man veel deta heeft gewerkt...en vaak gelijk in vaste diest kwam,meestal na einde van het contract van deta...
nu heeft hij er zelf mee te maken omdat hij veel mensen onder hem heeft die op deta werken....vandaar dat ik het weet..
en ik me ook afvraag waarom half jaar?gaa het slecht,werk je goed,dat denk ik wel anders zit je er niet zolang...misschien willen ze het nog ff aankijken voor ze je in vaste dienst nemne..
maar in elk geval,je bent nu in dienst van het x bedrijf en niet een flexer...
je hoort bij het bedrijf

kweenie

Re: Flexwet en detacheren

Ongelezen bericht door kweenie »

Je ziet het inderdaad verkeerd. Jíj hebt pas twee keer een contract van je nieuwe werkgever gehad. Daarvoor had jou oude werkgever (het detacheringsbedrijf) contracten met je nieuwe werkgever. Dat zijn dus twee verschillende soorten overeenkomsten.

Gesloten