Tele2 zegt ongevraagd KPN-abonnement op
Geplaatst: 29 apr 2011 10:21
Sinds 27-03-2003 hadden wij internet-abonnement “Zonnet(ADSL)-Lite”. Zonnet is overgegaan in Tele2-handen gekomen en werd dus ook onze provider. Wij waren zeer tevreden over dit abonnement en waren dan ook niet van plan om dit te wijzigen, omdat het voldeed aan onze eisen en verwachtingen qua prijs en qua snelheid. In november 2010 ging echter ons modem kapot. Toen wij contact opnamen met Tele2 kregen we te horen dat het een oud abonnement betrof en dat de modems behorende bij dit abonnement niet meer geleverd konden worden. Men adviseerde ons om over te stappen naar een sneller Tele2-abonnement en om de tijd te overbruggen een 2e-hands modem via marktplaats.nl aan te schaffen. We hebben toen inderdaad een 2e-hands modem aangeschaft via marktplaats.nl en zijn ons gaan oriënteren voor een ander internet-abonnement. Voordat we tot een keuze kwamen, hebben we divere malen contact opgenomen met Tele2 voor informatie, omdat we een alarminstallatie hebben, waarvoor een alarmlijn nodig is. Uiteindelijk kwamen we (in overleg met een medewerker van Tele2) tot de beslissing om alleen maar een sneller internet-abonnement af te sluiten bij Tele2 en, met het oog op onze alarminstallatie, het telefoonabonnement ongewijzigd bij KPN te laten.
Op 21 maart 2011 hebben we telefonisch contact opgenomen met Tele2 om (met tegenzin) over te stappen naar een sneller (maar ook 100% duurder !!) internet-abonnement. Tijdens dit gesprek hebben we nogmaals benadrukt dat we alleen opdracht gaven om ons internet-abonnement te wijzigen van ADSL-Lite naar een sneller internet-abonnement en dat de telefoonlijn ongewijzigd bij KPN zou blijven.
Afgelopen week kregen we het installatiepakket van Tele2 en woensdag 27-04-2011 na 18.00 uur konden we het nieuwe modem installeren. Dit hebben we gedaan, internet werkte meteen, maar de telefoonlijn gaf geen enkel signaal meer. Nadat we diverse keren de aansluiting hadden gecontroleerd, hebben we uiteindelijk met onze GSM (€ 0,10/minuut + kosten van mobiele telefoon !!) contact opgenomen met Tele2. Via de telefoon werd vanalles gecontroleerd, maar het probleem kon niet worden opgelost. De telefoonkosten voor dit gesprek waren inmiddels al behoorlijk opgelopen.
De dag erna hebben we meteen contact opgenomen met KPN om na te vragen of er soms iets mis wat met onze aansluiting en daar kregen we te horen wat we al gevreesd hadden : Onze telefoonaansluiting was opgezegd. Nadat wij aan de medewerker van KPN hadden aangegeven dat wij daarvoor nooit toestemming of opdracht hadden gegeven, kwam aan het licht dat Tele2 onze telefoonlijn heeft opgezegd.
Deze afsluiting kan uiteraard via een formulier weer ongedaan worden gemaakt, maar er moeten wel € 47,50 heraansluitingskosten worden betaald. Wie gaat dit betalen ?? Het lijkt me niet terecht dat wij deze kosten moeten gaan betalen, want wij hebben er niet om gevraagd om afgesloten te worden. Integendeel zelfs. Het blijft trouwens vreemd dat Tele2 zomaar een contract kan ontbinden wat wij met KPN hebben afgesloten. Wij vragen ons af of dit wettelijk is toegestaan ?
Op 21 maart 2011 hebben we telefonisch contact opgenomen met Tele2 om (met tegenzin) over te stappen naar een sneller (maar ook 100% duurder !!) internet-abonnement. Tijdens dit gesprek hebben we nogmaals benadrukt dat we alleen opdracht gaven om ons internet-abonnement te wijzigen van ADSL-Lite naar een sneller internet-abonnement en dat de telefoonlijn ongewijzigd bij KPN zou blijven.
Afgelopen week kregen we het installatiepakket van Tele2 en woensdag 27-04-2011 na 18.00 uur konden we het nieuwe modem installeren. Dit hebben we gedaan, internet werkte meteen, maar de telefoonlijn gaf geen enkel signaal meer. Nadat we diverse keren de aansluiting hadden gecontroleerd, hebben we uiteindelijk met onze GSM (€ 0,10/minuut + kosten van mobiele telefoon !!) contact opgenomen met Tele2. Via de telefoon werd vanalles gecontroleerd, maar het probleem kon niet worden opgelost. De telefoonkosten voor dit gesprek waren inmiddels al behoorlijk opgelopen.
De dag erna hebben we meteen contact opgenomen met KPN om na te vragen of er soms iets mis wat met onze aansluiting en daar kregen we te horen wat we al gevreesd hadden : Onze telefoonaansluiting was opgezegd. Nadat wij aan de medewerker van KPN hadden aangegeven dat wij daarvoor nooit toestemming of opdracht hadden gegeven, kwam aan het licht dat Tele2 onze telefoonlijn heeft opgezegd.
Deze afsluiting kan uiteraard via een formulier weer ongedaan worden gemaakt, maar er moeten wel € 47,50 heraansluitingskosten worden betaald. Wie gaat dit betalen ?? Het lijkt me niet terecht dat wij deze kosten moeten gaan betalen, want wij hebben er niet om gevraagd om afgesloten te worden. Integendeel zelfs. Het blijft trouwens vreemd dat Tele2 zomaar een contract kan ontbinden wat wij met KPN hebben afgesloten. Wij vragen ons af of dit wettelijk is toegestaan ?