LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verliespolis komt op voor verzekeraars

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
PeterJG
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jan 2011 14:04

Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door PeterJG »

Hier http://www.radio1.nl/contents/27248-mi- ... rliespolis wordt duidelijk dat Verliespolis opkomt voor de belangen van de verzekeraars. Verliespolis is een wolf in schaapskleren: zogenaamd een consumentenstichting, maar in werkelijkheid een verzekeraarstichting. Verliespolis maakt zich meer zorgen over de financiële positie van verzekeraars dan het financiële leed van consumenten.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb net dit stukje gehoord. Schandalig maar 3 miljard compensatie. En vergeet niet in de toekomst wordt het beter met nieuwe producten wat een voortuitgang dank je wel van Keyner. Wat heb ik DAAR aan ik heb nu 4 woekerpolissen alle 4 ver onder de inleg. Denkt die vent nu echt dat ik polis 5 neem, om polis 1,2,3,4, te kunnen compenseren, dat ik weer op mijn inleg terug kom....Nee dat wil ik niet, polis 1,2,3,4 moeten gewoon doen wat ik er van verwacht had en wat de aanbieders aangeboden hadden toendertijd. En dat was ook gelukt als aegon ook werkelijk waar geringe kosten in rekening had gebracht i.p.v. 35% van de inleg....Dat zijn in mijn ogen geen geringe kosten. Maar woekerwinsten....Dus Keyner DAT MOET gecompenseerd worden. 100% schadevergoeding dus....

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door hakra »

Ik heb niet zo'n hoge pet op van die mei li Vos. Ze is hiet herkozen in de 2e Kamer; heeft een boekje geschreven dat nu verkocht moet worden dus zoekje op alke manier media exposure. En geniet je ondertussen van je comfortabele wachtgeldregeling.
Kritiek van haar is mijns inziens ongepast. Toen ze in de 2e Kamer zat hoorde je haar ook niet.
En ja, dat die Stichtingen twee petten op hadden, was al snel duidelijk. Maar je kunt weten dat zodra juristen/advocaten zich ergens mee gaan bemoeien, dan is er (veel) geld te halen want anders doen ze het niet. Wat dat betreft is WPC - Verliespolis en CC één pot nat.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Vandaar punt 7 in onze petitie, natuurlijk ook door jullie getekend 8)
7. Sancties voor wanbeleid zogenaamde consumentenstichtingen

Wij pleiten voor een AFM onderzoek naar de rol van de zogenaamde consumenten-stichtingen zoals “Woekerpolisclaim” en “Verliespolis” en de daarin participerende Vereniging Consument & Geldzaken, Vereniging Eigen Huis en Vereniging van Effectenbezitters en hun juridische adviseurs. Hun belang dient onbaatzuchtig te zijn. Afhankelijk van de uitkomsten van dat onderzoek dienen die stichtingen de door hen getoucheerde vergoedingen terug te storten aan de verzekeraars, welke gelden bij voorrang dienen te worden gereserveerd voor de door de onafhankelijke klachtenofficier gemaakte kosten. Vertegenwoordigers van deze stichtingen en verenigingen en hun juridische adviseurs dienen voor een periode van 10 jaar te worden uitgesloten van een bestuurslidmaatschap van de Stichting KiFiD.
Voor de betere boekjes Smit | Graafsma en Kees Kooman. Dat zijn 'zelfhulpboeken' waar uitgever maar 15,- euro voor vraagt. Lezen in combinatie met Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? natuurlijk....

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door hakra »

Vandaar punt 7 in onze petitie, natuurlijk ook door jullie getekend
vanzelfsprekend. en mijn familieleden, bekenden en vrienden eveneens :P

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

8) Stand is nu 423.
Nu op naar de tientallen KiFiD dossiers....

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door B17 »

Het is toch altijd wel kenmerkend dat z.g. belangenbehartigers nooit praten met de gedupeerden echter alleen met de verzekeraars die zij vertegenwoordigen, en uiteraard met een dooie mus nons proberen te paaien.

De huichelachtige verzekeraars en overheid moeten wel eens beseffen dat de het
niet de produkten van de afnemers zijn maar bedacht door de verzekeraars, en om de afnemers nu de schuld te gaan geven om vertrouwen te schenken, wel dat zal nooit me4er lukken. :mrgreen:

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Zelfs hier proberen zogenaamde goodwill hunters een slaatje te slaan en mensen trap er nou niet in!!!!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door juwita »

Uit het radio-interview blijkt inderdaad dat Mevr. M.L. Vos vooral veel klokken heeft horen luiden, maar niet precies weet waar de klepels hangen. Ook het bekende papegaaien-circuit in de media blijkt uit het interview. Redacties die te lui zijn en te weinig creatief zijn om zelf een nieuw sprekend onderwerp te verzinnen en uit te werken voor een uitzending en daarom maar komen met een vrouw die net een boek heeft uitgegeven dat ook de dag ervoor al door de concullega's bij een andere omroep is besproken.

Ook de bijdrage van Eroll Keyner aan het interview is theorie en papepaaienpraat. Van verzekeraars die omvallen door de schadevergoedingen zal geen sprake zijn. Daarvoor is de doorsnee polisbezitter te lui en toont deze vooral te veel desinteresse. Hooguit zal de kostenrekening voor de verzekeraars (tezamen) met een paar honderd miljoen oplopen, boven de kosten voor de compensatiefooi. En verder zullen verzekeraars vermoedelijk nog jaren meehelpen hun eigen imago te versjteren door rechtszaken tot aan de Hoge Raad te willen uitvechten en Kifid-zaken tot aan de Commissie van Beroep.

Ferhatino
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2011 17:05

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door Ferhatino »

Beste mensen,

Ik heb voor 5 jaar gewerkt voor een kredietmaatschappij. Ik weet van A tot Z over kredieten, woekerpolissen etc. Als je echt diep in de problemen zit met je lening. Stuur mij ff een mail. Dan zal ik onafhankelijk gewoon advies geven wat je het beste kan doen. En dit advies is gewoon mens tot mens. mijn mail is [email protected]. Ik ben talloze mensen tegengekomen met problemen over Interloyd, ASR, Reaal, Hollands welvaren. Stuur gewoon een mail.. beter nu dan het te laat is.

Nog veel succes met alle leningen

Kees Bergdal

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Ferhatino schreef:Beste mensen,

Ik heb voor 5 jaar gewerkt voor een kredietmaatschappij. Ik weet van A tot Z over kredieten, woekerpolissen etc. Als je echt diep in de problemen zit met je lening. Stuur mij ff een mail. Dan zal ik onafhankelijk gewoon advies geven wat je het beste kan doen. En dit advies is gewoon mens tot mens. mijn mail is [email protected]. Ik ben talloze mensen tegengekomen met problemen over Interloyd, ASR, Reaal, Hollands welvaren. Stuur gewoon een mail.. beter nu dan het te laat is.

Nog veel succes met alle leningen

Kees Bergdal
Oeioei, Kees, geen mail adressen via open forum uitwisselen.

Gaarne aangeven hoe 100% schadevergoeding verkregen kan worden met behulp van GCHB 2010-390.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Ferhatino
Lenen/kredietverstrekking is tegengesteld aan het doel van een beleggingsverzekering/woekerpolis.
Bij lenen bouw je een schuld op en het doel van een beleggingsverzekering is juist vermogensvorming, zoals bij sparen, dus juist geen schuldvorming.
Alleen is het zo dat verzekeraars beleggingspolishouders hebben belazerd en bedonderd waardoor het met de vermogensvorming erg tegenvalt. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze een lening, het opbouwen van een schuld, willen.
Met vriendelijke groet, A.Wever

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Beste geïntelectueerden,

Dollar tekens maakt hebberig en gierig waardoor je risico's gaat nemen en als het verkeerd uitpakt oei oei dan worden we ineens opstandig en willen we genoegdoening.

Geen enkel bedrijf hier in Nederland zit hier om mensen rijk te maken, behalve dat ze zichzelf ernstig verrijken, woekerpolissen, huizen die ter executie voor minder dan bodem prijzen worden verkocht, door kartel afspraken, afgesloten verzekeringen die niet nodig zijn, gewoon omdat mensen mooie luchtbelletjes word voorgeschoteld en ja zelfs de diehards in deze branche trappen erin.....

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door jammer »

Hallo Koeloejoek, dank je de koekoek. Ik ging uit van geringe kosten. En wat moest je anders als vrijgezel met je geld heen als je geen vermogensheffing wou betalen? Precies geld nu beleggen en later als je een vriendin/vrouw gevonden had, het belegde geld uit laten keren en dan de hypotheek eens lekker af te gaan lossen..... Maar dat ging bij mij niet door want aegon nam mijn geld af zonder dat ik het eerst wist, in 2007 kwam de donderwolk en nog gaf aegon de beurs de schuld........Wat moet ik nu dan doen volgens jou????

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door juwita »

7. Sancties voor wanbeleid zogenaamde consumentenstichtingen

Wij pleiten voor een AFM onderzoek naar de rol van de zogenaamde consumenten-stichtingen zoals “Woekerpolisclaim” en “Verliespolis” en de daarin participerende Vereniging Consument & Geldzaken, Vereniging Eigen Huis en Vereniging van Effectenbezitters en hun juridische adviseurs.
Van Rossum,
Volgens mij vergis je je. In ieder geval ten opzichte van de Vereniging ''Consument en Geldzaken''. Deze vereniging maakt geen deel uit (participeren) van het bestuur van de Stichting Woekerpolisclaim of enig ander tot deze stichting behorende organen. Er is slechts sprake van een ad hoc samenwerking. Of VEH en VEB deel uitmaken van de stichting Verliespolis waag ik evenzeer te bewijfelen. De statuten van VP zouden dit moeten uitwijzen. De compensatieregelingen zullen vermoedelijk door ieder van de genoemde organisaties ook anders worden geinterpreteerd. ''Consument & Geldzaken'' heeft de compensatieregeling eerder in haar ledenblad ''De Financiele Consument/FC'' een basisregeling genoemd (die verdergaande individuele claims op grond van, bijvoorbeeld, dwaling/misleiding/zorgplichtschenindg onverlet laten). Andere betrokken organisaties zullen de compensatiefooiregelingen misschien wel als een ''finale '' oplossing zien.

Voor een Vereniging geldt sowieso dat een overeengekomen schikkingsregeling individuele leden van zo'n vereniging niet kan binden. Voor een stichting geldt dit a fortiori; een stichting kent immers geen leden. Kortom, individuele woekerpolisgedupeerden zijn volledig vrij om hun eigen spoor te volgen.

Overigens heeft de AFM slechts onderzoeksbevoegdheden die gegrond zijn in, bijvoorbeeld, de Wet op het Financiele Toezicht (Wft). Onder die wet vallen alleen instelligen die tot de financiele sector behoren (verzekeraars, banken, tussenpersonen etc.).

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

@juwita,

Het spijt mij, maar dit zijn de feiten:

http://www.verliespolis.nl/index.php?pa ... chting.php
Verliespolis.nl is een initiatief van de volgende partijen:
Vereniging Eigen Huis
Vereniging Eigen Huis is dé consumentenorganisatie voor (toekomstige) eigenwoningbezitters met ruim 690.000 leden.
Vereniging van Effectenbezitters
De VEB is een onafhankelijke vereniging en richt zich op het bevorderen van het effectenbezit en het behartigen van de belangen van de effectenbezitters.
https://www.woekerpolisclaim.nl/stichting.php
De Stichting Woekerpolis Claim (WPC) is een onafhankelijke belangenorganisatie voor mensen die een beleggingsverzekering hebben gesloten bij een Nederlandse verzekeraar. Het bestuur van de Stichting bestaat uit personen die ruime ervaring hebben met belangenbehartiging voor financiële consumenten, onder meer in de zgn. aandelenlease affaire. De actie van WPC wordt ondersteund door de Vereniging Consument & Geldzaken, een consumentenorganisatie met al meer dan 35.000 leden.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

@juwita,
Woordspelletjes lijken mij verder niet gepast.
Geen van de compensatieregelingen is beoogd als 'basisregeling'. Het zijn allemaal collectieve regelingen die beogen verdere procedures over kosteninhouding, risicopremies en 'schrijnende gevallen' te voorkomen.

Het enige wat ze niet beogen te regelen zijn individuele klachten over zorgplicht schendingen, de zogenaamde 'verkeerde adviezen'. Daarbij wordt altijd (niet geheel terecht overigens) verwezen naar de 25% verkeerde adviezen die AFM in rapport 2008 noemde.

En wat ook niet moet worden verdonkeremaand is dat de compensatieregelingen zelfs met de laagste norm van 2,45% kosteninhouding (bij jaarinleg boven 1.200 euro) zelf ook woekerarrangementen zijn: op te bouwen kapitaal valt bij 2,45% en looptijd van 30 jaar 30 tot 40% lager dan bij een kostennorm van 0,5 - 1%.

NB Wij hadden het in onze petitie niet over de reguliere bevoegdheden van AFM, maar over een verzoek van de Kamer aan de Minister om AFM voor zo'n onderzoek in te schakelen. Net als nu voor onderzoek naar 'best of class'.

En tot slot: uiteraard binden compensatieregelingen woekergedupeerden niet, dat doen alleen daarop gebaseerde schikkingsvoorstellen die door verzekeraar aan individuele gedupeerde zullen worden of al zijn verzonden. Maar Ombudsman & rechter zullen zich wel Oost-Indisch doof houden voor klachten die zich puur tegen kostenstructuur richten. Advies: nooit doen dus, maar meenemen in klacht wegens misleiding in precontractuele fase. Moraal: die compensatieregelingen zorgen voor een hoop zand in de machine. Stichtingen zijn bedankt.
Laatst gewijzigd door M. van Rossum op 04 mei 2011 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik heb mijn geld lekker ouderwets gespaard bij de bank.
Door onwetendheid bent u nu nog verder van huis en bent u bestolen.
Het is denk ik uithuilen en opnieuw beginnen.....

Nogmaals multinationals maken misbruik van de onwetendheid van mensen zoals u.

Er staat genoeg op internet waar u uw klacht in kunt dienen kunt indienen en een schadeclaim kunt voor bereiden....

Maar nogmaals ieder bedrijf probeert over andermans rug zichelf te verrijken niemand uitgezonderd volgens mij....

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door manondoris »

koeloejoek schreef:Beste geïntelectueerden,

Dollar tekens maakt hebberig en gierig waardoor je risico's gaat nemen en als het verkeerd uitpakt oei oei dan worden we ineens opstandig en willen we genoegdoening.

Geen enkel bedrijf hier in Nederland zit hier om mensen rijk te maken, behalve dat ze zichzelf ernstig verrijken, woekerpolissen, huizen die ter executie voor minder dan bodem prijzen worden verkocht, door kartel afspraken, afgesloten verzekeringen die niet nodig zijn, gewoon omdat mensen mooie luchtbelletjes word voorgeschoteld en ja zelfs de diehards in deze branche trappen erin.....
daar denk ik nou net zo over ,toendertijd dacht iedereen zo makkelijk rijk worden,het moest meer en nog eens meer. nu zie je door de bomen het bos niet meer aan huil topics.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Verliespolis komt op voor verzekeraars

Ongelezen bericht door manondoris »

jammer schreef:Hallo Koeloejoek, dank je de koekoek. Ik ging uit van geringe kosten. En wat moest je anders als vrijgezel met je geld heen als je geen vermogensheffing wou betalen? Precies geld nu beleggen en later als je een vriendin/vrouw gevonden had, het belegde geld uit laten keren en dan de hypotheek eens lekker af te gaan lossen..... Maar dat ging bij mij niet door want aegon nam mijn geld af zonder dat ik het eerst wist, in 2007 kwam de donderwolk en nog gaf aegon de beurs de schuld........Wat moet ik nu dan doen volgens jou????
volgende keer gewoon vermogensheffing willen betalen.

Gesloten