wat nu
Geplaatst: 09 sep 2003 10:22
Ik heb een huurhuis en tot voorkort geen problemen met de woningstichting. Maar 4 maand geleden is er een verwarmingsbuis, in mijn plafond, gaan lekken. De woningstichting heeft een mannetje van een bedrijf gestuurd om te kijken, deze heeft de 2 buizen afgezaagd en er een stop op gezet.
Het gaat hier om de buizen die naar de radiator loopt in mijn badkamer, verder zit er geen radiator aan.
De woningstichting wil deze repareren op de volgende manier, via mijn slaapkamer een gat in de vloer en dan de buizen vernieuwen, want via het plafond vinden ze omslachtig. Ik heb aangegeven dat ik op die slaapkamer, precies op de plek van de buis, een waterbed heb staan en dat het leeghalen en vullen van dat bed geld kost (ivm garantie ga ik dat niet zelf doen) Geen probleem zeiden ze, bel het bedrag maar door. Dit heb ik gedaan en nu hebben ze alles terug gedraaid. Ik moet zelf zorgen dat het waterbed aan de kant gaat! Ik vertelde dat dit niet de afspraak was, maar daar wilden ze niks van weten. Hun antwoord was " nou mevrouw, dan heeft u een probleem en geen verwarming in de badkamer"
Nu heb ik die verwarming nog nooit aangehad, dus eigenlijk heb ik geen probleem, alleen 2 afgezaagde buizen in mijn woonkamer.
Mijn vraag is dan ook, mag de woningstichting zo reageren en zijn er consequenties als ik bijvoorbeeld ga verhuizen.
Ik heb alles telefonisch gedaan, stom natuurlijk, anders had ik hun afspraak zwart op wit.
Wie kan mij raad geven?
ps de woningstichting zelf heeft er nog steeds niet naar gekeken.
Het gaat hier om de buizen die naar de radiator loopt in mijn badkamer, verder zit er geen radiator aan.
De woningstichting wil deze repareren op de volgende manier, via mijn slaapkamer een gat in de vloer en dan de buizen vernieuwen, want via het plafond vinden ze omslachtig. Ik heb aangegeven dat ik op die slaapkamer, precies op de plek van de buis, een waterbed heb staan en dat het leeghalen en vullen van dat bed geld kost (ivm garantie ga ik dat niet zelf doen) Geen probleem zeiden ze, bel het bedrag maar door. Dit heb ik gedaan en nu hebben ze alles terug gedraaid. Ik moet zelf zorgen dat het waterbed aan de kant gaat! Ik vertelde dat dit niet de afspraak was, maar daar wilden ze niks van weten. Hun antwoord was " nou mevrouw, dan heeft u een probleem en geen verwarming in de badkamer"
Nu heb ik die verwarming nog nooit aangehad, dus eigenlijk heb ik geen probleem, alleen 2 afgezaagde buizen in mijn woonkamer.
Mijn vraag is dan ook, mag de woningstichting zo reageren en zijn er consequenties als ik bijvoorbeeld ga verhuizen.
Ik heb alles telefonisch gedaan, stom natuurlijk, anders had ik hun afspraak zwart op wit.
Wie kan mij raad geven?
ps de woningstichting zelf heeft er nog steeds niet naar gekeken.