Reparatie / omruil The Phone House (Sony Ericsson Vivaz)
Geplaatst: 02 mei 2011 14:00
Na een uitgebreid advies gesprek ben ik vorig jaar juni tot de aankoop van een Sony Ericsson Vivaz over gegaan. Ik had 2 eisen. Ik moet kunnen mailen en de telefoon moet niet elke dag opgeladen worden. Nou in het begin van het bezit ging het goed.
Totdat na een maand of 5 de telefoon het leven compleet liet. Telefoon opgestuurd en vervolgens na 5 weken wachten een “gerepareerd” toestel teug gekregen. Het toestel kon weer aan en deed weer wat, maar de levensduur van de accu ging sindsdien erg hard achteruit. Van 4 dagen ging dit langzaam naar 1. Ik denk breng me telefoon weer terug naar The Phone House. Daar kreeg ik een verkoper in de winkel die echt het liefst alleen maar verkoopt. Deze meneer kon mij vertellen dat het niets meer dan normaal was. Mijn telefoon was niet gemaakt om langer stand by te staan.
Natuurlijk was de verkoper waar ik het gesprek mee had gehad niet meer werkzaam voor de vestiging en werkte nu ergens anders. Dus het verkoop verhaal werd als onzin beschreven en ik stond weer buiten.
Nog geen maand daarna redde de telefoon geen dag meer en werd deze ook niet meer compleet opgeladen. Na een nacht aan de stroom nog niet vol. Ik dus vol goede moed naar The Phone House. Daar kreeg ik eerst hetzelfde verhaal te horen. Daardoor werd ik erg boos en verzekerde ik de meneer dat hij mijn telefoon maar echt eens op moest sturen.
Nou dat was dan op eigen risico, maar het kon wel. Na ruim 2 week kreeg ik mijn telefoon al terug. Wat ik erg snel vond. Alleen er zat een nieuw beeldscherm in en verder kon mij niets verteld worden wat er daadwerkelijk gemaakt was.
Nou niets! De volgende dag stond ik alweer als eerste persoon in de winkel. En de verkopers vonden het erg sterk. Tot dat zij de telefoon uit deden en deze dus niet meer aan wilde. Telefoon weer opgestuurd. Dat is nu ondertussen alweer een lange tijd geleden. Dus ik heb 2 week geleden een mail gestuurd met de vraag of er al vooruitgang was. Toen kreeg ik het goede nieuws. Meneer u krijgt een nieuwe telefoon.
Dat is ondertussen dus 2 week geleden, maar nog geen bericht wanneer mijn telefoon geleverd wordt. Na een duidelijke deadline te hebben gesteld dat ik wilde weten wanneer ik mijn telefoon terug kreeg, konden ze me nog geen antwoord geven. Wel kreeg ik een tegoedbon van 25 euro. Maar wat kan ik überhaupt kopen van de tegoedbon van 25 euro?
Mijn tip!
Koop een toestel die niet stuk gaat bij the Phone house, want je zit lang aan een duur leentoestel vast als je wil kunnen e-mailen en internetten(100 euro borg) en de reparaties verlopen erg traag!
Ook zijn the Phone house winkels verkooppunten en er zit weinig service in! De mensen doen hun best, dat kan ik niet ontkennen, maar ze worden aan regels gehouden en reparaties moeten op eigen verantwoordelijkheid voor testkosten en verzendkosten!
Totdat na een maand of 5 de telefoon het leven compleet liet. Telefoon opgestuurd en vervolgens na 5 weken wachten een “gerepareerd” toestel teug gekregen. Het toestel kon weer aan en deed weer wat, maar de levensduur van de accu ging sindsdien erg hard achteruit. Van 4 dagen ging dit langzaam naar 1. Ik denk breng me telefoon weer terug naar The Phone House. Daar kreeg ik een verkoper in de winkel die echt het liefst alleen maar verkoopt. Deze meneer kon mij vertellen dat het niets meer dan normaal was. Mijn telefoon was niet gemaakt om langer stand by te staan.
Natuurlijk was de verkoper waar ik het gesprek mee had gehad niet meer werkzaam voor de vestiging en werkte nu ergens anders. Dus het verkoop verhaal werd als onzin beschreven en ik stond weer buiten.
Nog geen maand daarna redde de telefoon geen dag meer en werd deze ook niet meer compleet opgeladen. Na een nacht aan de stroom nog niet vol. Ik dus vol goede moed naar The Phone House. Daar kreeg ik eerst hetzelfde verhaal te horen. Daardoor werd ik erg boos en verzekerde ik de meneer dat hij mijn telefoon maar echt eens op moest sturen.
Nou dat was dan op eigen risico, maar het kon wel. Na ruim 2 week kreeg ik mijn telefoon al terug. Wat ik erg snel vond. Alleen er zat een nieuw beeldscherm in en verder kon mij niets verteld worden wat er daadwerkelijk gemaakt was.
Nou niets! De volgende dag stond ik alweer als eerste persoon in de winkel. En de verkopers vonden het erg sterk. Tot dat zij de telefoon uit deden en deze dus niet meer aan wilde. Telefoon weer opgestuurd. Dat is nu ondertussen alweer een lange tijd geleden. Dus ik heb 2 week geleden een mail gestuurd met de vraag of er al vooruitgang was. Toen kreeg ik het goede nieuws. Meneer u krijgt een nieuwe telefoon.
Dat is ondertussen dus 2 week geleden, maar nog geen bericht wanneer mijn telefoon geleverd wordt. Na een duidelijke deadline te hebben gesteld dat ik wilde weten wanneer ik mijn telefoon terug kreeg, konden ze me nog geen antwoord geven. Wel kreeg ik een tegoedbon van 25 euro. Maar wat kan ik überhaupt kopen van de tegoedbon van 25 euro?
Mijn tip!
Koop een toestel die niet stuk gaat bij the Phone house, want je zit lang aan een duur leentoestel vast als je wil kunnen e-mailen en internetten(100 euro borg) en de reparaties verlopen erg traag!
Ook zijn the Phone house winkels verkooppunten en er zit weinig service in! De mensen doen hun best, dat kan ik niet ontkennen, maar ze worden aan regels gehouden en reparaties moeten op eigen verantwoordelijkheid voor testkosten en verzendkosten!