Hoge telefoonrekening Hi bij Iphone 4
Geplaatst: 02 mei 2011 21:10
Op 11 april heb ik mijn telefoon abonnement verlengd bij HI. Deze zou eigenlijk aflopen in augustus, maar aangezien ik dit 4 maanden vantevoren kon verlengen heb ik dit gedaan.
Waar ik eerst nog een abonnement had zonder internet is deze verlengd naar een Iphone abonnement (Hi-i125 125 min/250sms/500MB). Ik was er van overtuigd dat mijn nieuwe abonnement ook pas daadwerkelijk in augustus zou ingaan en dat ik tot die tijd dus geen gebruik moest/kon maken van 3G. Dit heb ik dan ook direct nadat ik mijn Iphone 4 had ontvangen uitgezet.
Vandaag heb ik Mijn Hi bekeken en hierop stond tot mijn grote verbazing dat ik geen sms/bel tegoed meer heb en dat ik ook al ruim 50 euro extra verbruikskosten heb. En dat in twee weken tijd! Ik heb direct naar de klantenservice van Hi gebeld om te vragen hoe dit kon. Zij vertelde mij dat mijn Iphone abonnement al op 11 april is ingegaan en dat zij pas over twee weken (wanneer de rekening komt) kunnen zien waar de extra kosten aan liggen.
Ik vraag mij af of iemand hier toevallig al weet hoe ik de extra kosten kan hebben gemaakt? Ten eerste heb ik de 3G functie direct uitgeschakeld. Ten tweede heb ik net mijn smsjes geteld en zit ik hierin nog niet over het maximum. Ook mijn belminuten zitten er nog lang niet overheen. Ten derde heb ik wel minimaal gebruik gemaakt van het draadloze Wifi netwerk hier thuis. Dit zou dus gratis moeten zijn, maar al zou ik hier toch kosten voor moeten betalen, dan kan ik toch nog niet over mijn 500 MB zitten?
Alvast bedankt.
Waar ik eerst nog een abonnement had zonder internet is deze verlengd naar een Iphone abonnement (Hi-i125 125 min/250sms/500MB). Ik was er van overtuigd dat mijn nieuwe abonnement ook pas daadwerkelijk in augustus zou ingaan en dat ik tot die tijd dus geen gebruik moest/kon maken van 3G. Dit heb ik dan ook direct nadat ik mijn Iphone 4 had ontvangen uitgezet.
Vandaag heb ik Mijn Hi bekeken en hierop stond tot mijn grote verbazing dat ik geen sms/bel tegoed meer heb en dat ik ook al ruim 50 euro extra verbruikskosten heb. En dat in twee weken tijd! Ik heb direct naar de klantenservice van Hi gebeld om te vragen hoe dit kon. Zij vertelde mij dat mijn Iphone abonnement al op 11 april is ingegaan en dat zij pas over twee weken (wanneer de rekening komt) kunnen zien waar de extra kosten aan liggen.
Ik vraag mij af of iemand hier toevallig al weet hoe ik de extra kosten kan hebben gemaakt? Ten eerste heb ik de 3G functie direct uitgeschakeld. Ten tweede heb ik net mijn smsjes geteld en zit ik hierin nog niet over het maximum. Ook mijn belminuten zitten er nog lang niet overheen. Ten derde heb ik wel minimaal gebruik gemaakt van het draadloze Wifi netwerk hier thuis. Dit zou dus gratis moeten zijn, maar al zou ik hier toch kosten voor moeten betalen, dan kan ik toch nog niet over mijn 500 MB zitten?
Alvast bedankt.