Pagina 1 van 2
Tele2
Geplaatst: 03 mei 2011 16:42
door ron van schijndel
Sinds we zijn overgestapt naar interactieve tv van Tele2 (september 2010) hebben we last van stilstaande tv-beelden. Na veelvuldig bellen en elke keer de belofte krijgen dat het opgelost wordt, wordt ons probleem niet opgelost.
We kunnen helaas nog niet weg i.v.m. een contract. We moeten wel gewoon betalen maar Tele2 doet niets!
Zijn er meer mensen die tegen hetzelfde probleem aan lopen?
Dan kunnen we misschien iets ondernemen tegen Tele2 (onder het mom van: samen staan we sterk!).
Re: Tele2
Geplaatst: 03 mei 2011 17:52
door ciske
Topics genoeg hier over tele2 , denk dat straks of morgen Danielle van tele2 hier zo'n fantastisch antwoord komt geven.
Voor de rest kun je ze ook wijzen op het feit dat ze niet leveren waar je om gevraagd hebt.
Re: Tele2
Geplaatst: 04 mei 2011 14:25
door Tele2 Webcare
Beste ron van schijndel.
Erg vervelend dat je last hebt van stilstaande tv-beelden en dat de klantenservice hierin nog geen passende oplossing heeft geboden! Graag zou ik dit voor je uit willen zoeken. Zou je me je postcode, huisnummer en klantnummer kunnen sturen naar
[email protected], o.v.v. "ron van schijndel/tros radar"?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 05 mei 2011 11:11
door Tele2 Webcare
Beste ron van schijndel,
Ik heb je gegevens ontvangen, bedankt daarvoor! Ik ga dit voor je in behandeling nemen en kom hier z.s.m. bij je op terug.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 10 mei 2011 15:22
door weezel
Ron,
hetzelfde probleem. Na zeker 10 jaar redelijk probleemloos kijken, haperde het beeld. Tele2 gebeld. Uiterst correct te woord gestaan. Monteurs geweest. Conclusie: het probleem zit in het feit dat u te ver van de kabel zit (en al die jaren ervoor kennelijk niet?). De kabel is van KPN. KPN hoeft kennelijk alleen een goede telefoonverbinding te garanderen. Na 4 weken kan Tele2 mij 'aanbieden' het contract op te zeggen of te wijzigen in uitsluitend telefoon en internet. Het gebaar alleen al. Het wordt gebracht als een service: ik mag u aanbieden........ Nee Tele2, ik hoef je aanbieding niet, ik wil gewoon televisie kunnen kijken en het is een taak van Tele2 dit op te lossen. We hebben immers een contract: ik betaal en jij moet leveren ook als het wat moeilijker is. Hoezo technisch moeilijk? Te duur voor Tele2 bedoel je!
Maar welke rechten heb ik nu als consument tegen deze cowboys? Tele2 wil kennelijk alleen de krenten uit de pap. Als het moeilijk wordt zoeken ze de kortste weg naar de uitgang: 'Zoek het maar en bedankt voor uw jarenlange klant-zijn'. De zoete vruchten van marktwerking? Ik ga het ze nog moeilijk maken.
een inmiddels gefrustreerde Tele2"klant"
Paul
Re: Tele2
Geplaatst: 11 mei 2011 13:10
door Tele2 Webcare
Beste weezel,
Vervelend dat je ook problemen hebt met tv. Het spijt me dat je bij de klantenservice niet tot een passende oplossing gekomen bent. Als ik je hier nog bij kan helpen hoor ik het graag! Zou je in dat geval je postcode, huisnummer en klantnummer kunnen sturen naar
[email protected] o.v.v. weezel/tros radar?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 12 mei 2011 13:01
door Tele2 Webcare
Beste Weezel,
Bedankt voor je gegevens! Ik neem je probleem in behandeling en ik kom er nog bij je op terug.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 12 mei 2011 20:25
door weezel
Danielle heeft gereageerd. Ik moet zeggen daar zijn ze snel in bij tele2. Konklusie van wederom een lang gesprek is dat ze niets kunnen doen. Van de ene dag op de andere dag krijg ik onvoldoende MB binnen voor televisie. Oorzaak onbekend maar technisch niet oplosbaar. Onzin natuurlijk, het kost KPN/tele2 gewoon te veel om dit op te lossen en is dus economisch niet verantwoord. Net zoals straks in de gezondheidszorg: 'u bent te duur dus uitbehandeld' Ik ga de leveringsvoorwaarden van tele2maar eens bekijken als ik plichten heb dan ook vast rechten. Mijn kontrakt zeg ik dus maar even niet op.
Wel netjes van Tele2 dat ze me gedurende 3 maanden gratis op proef Digitenne aanbieden. Maar het einde van dit liedje zal wel zijn dat ik aan de kabel zal moeten. Ook niet een vrolijk vooruitzicht.
Paul
Re: Tele2
Geplaatst: 19 mei 2011 09:44
door anushka27
Wij hebben ook een probleem met Tele2.
Sinds 2 maanden zijn mijn vriend en ik eindelijk gaan samenwonen. Tele2 aangevraagd en in anderhalve maand tijd komt nu de derde monteur over de vloer. haperende beeld, wegvallen van modem zijn de problemen. De hoofdkantoor zou metingen verrichten omdat de lijn vervuild zou zijn en ons in 5 dagen bellen. Drie keer raden, dit is niet gebeurd. Hun medewerker zegt grof dat wij pech hebben en aan ons contract vast zitten. Teruggave zou ook nog gedaan worden, is niet gebeurd. En dan komt er nog eens bij dat ik nu enorme telefoonkosten heb, en betaal voor iets dat ik niet geleverd krijg.
Ik heb net Danielle gemaild en hoop vandaag antwoord van haar te krijgen.
Re: Tele2
Geplaatst: 19 mei 2011 10:05
door renegade66
Na zeker 10 jaar redelijk probleemloos kijken, haperde het beeld.
toch wel knap, tv kijken via de adsl lijn bestaat namelijk nog niet zo lang.
maar ok, nu lijkt het mij een probleem voor kpn/tele2,
wat voor snelheid heeft u met internet?
gebeurd het haperen ook of erger met telefoneren/internetten?
tv heeft namelijk ongeveer 8mb nodig om goed te kunnen draaien.
als voorheen alles wel goed gedraaid heeft moeten ze het gewoon oplossen, simpel.
ik weet niet welk gebied u zit, maar kabel is zo slecht nog niet hoor.
in ieder geval beter dan tele2.
Re: Tele2
Geplaatst: 26 mei 2011 13:54
door Tele2 Webcare
Beste ron van schijndel,
Ik heb van mijn collega begrepen dat je tv kwaliteit na de komst van een monteur en met een nieuwe modem en decoder verbeterd is. Er is een compensatie afgesproken voor de problemen met je diensten. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 15 jun 2011 22:00
door Hond2
Hier ook haperende beelden,decoder die niet reageert op de afstandsbediening en als het al lukt zappen dat heel lang duurt enz enz,groen tv-beeld waarna de tv helemaal uitvalt en ga zo maar door.
Op het Tele2 forum kom ik niet ingelogd,dus zet ik mijn klacht maar hier neer.
Tele2,ik denk er heel sterk over om op te stappen want ik ben dit zo onderhand spuug-en spuugzat!
Re: Tele2
Geplaatst: 16 jun 2011 10:45
door Tele2 Webcare
Beste Hond2,
Het spijt me te lezen dat je tv-dienst niet naar behoren werkt! Heb je hierover al contact opgenomen met de klantenservice? Zij kunnen namelijk direct samen met jou je lijn nakijken. Mocht je er daar niet uit gekomen zijn, laat het me dan even weten. Dan pak ik dit alsnog voor je op.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 16 jun 2011 11:02
door Hond2
Tele2 Webcare schreef:Beste Hond2,
Het spijt me te lezen dat je tv-dienst niet naar behoren werkt! Heb je hierover al contact opgenomen met de klantenservice? Zij kunnen namelijk direct samen met jou je lijn nakijken. Mocht je er daar niet uit gekomen zijn, laat het me dan even weten. Dan pak ik dit alsnog voor je op.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Danielle,de laatste keer dat ik hier contact over heb gehad werd me gezegd dat het een bekend probleem was en dat er updates gedaan zouden worden.
Daar is mij nog weinig van gebleken,want de blokjes-tv blijft,net als alle problemen.
Vanmorgen was het weer prijs,zij het dat ik nu helemaal geen verbinding meer had,dat aan de inkomende verbinding geweten werd,er een KPN-monteur aangestuurd zou worden en er zomaar zonder diens tussenkomst (voor zover ik weet) binnen 5 minuten weer verbinding was.
Misschien begrijpt u dat ik dit soort dingen echt zat begin te worden?
Re: Tele2
Geplaatst: 16 jun 2011 15:25
door Tele2 Webcare
Beste Hond2,
Mijn excuses voor deze situatie! Begrijp ik uit je bericht dat je verbinding op dit moment weer goed werkt? Mocht dit niet het geval zijn, laat het me dan alsnog even weten. Dan pak ik dit direct voor je op.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 16 jun 2011 16:38
door Hond2
Tele2 Webcare schreef:Beste Hond2,
Mijn excuses voor deze situatie! Begrijp ik uit je bericht dat je verbinding op dit moment weer goed werkt? Mocht dit niet het geval zijn, laat het me dan alsnog even weten. Dan pak ik dit direct voor je op.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Danielle,
Ik heb weer verbinding.dat klopt dus.
Maar de rest van de klachten (heel traag zappen enz) is er nog steeds.
Re: Tele2
Geplaatst: 17 jun 2011 11:48
door Tele2 Webcare
Beste Hond2,
Vervelend dat je, ondanks dat er weer verbinding is, nog steeds problemen ervaart met je diensten. Wil je me je postcode, huisnummer en klantnummer sturen via
[email protected]? Dan kan ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2
Geplaatst: 17 jun 2011 19:10
door Toolboy
Het is toch van de zotte dat een individueel middels dit forum wel aandacht krijgt.
Terwijl er honderden per telefoon niet of onfatsoenlijk te woord worden gestaan.
Deze providors hebben nu ook de fora ontdekt en geven middels deze fora schone schijn.
En velen trappen daar weer in.,dat zit er namelijk achter.
Re: Tele2
Geplaatst: 18 jun 2011 15:39
door mmarino
Sinds Tele2 de nieuwe menu's begin dit jaar heeft ingevoerd is tv kijken een kleine drama geworden. Ik heb een 3-in-1 pakket sinds 2008 en ook al was het zappen altijd al traag, nu is het gewoon niet meer te harden. Als ik een zender in de tv-gids menu selecteer, dan duurt het makkelijk 10 seconden voordat ik iets te zien of te horen krijg.... ook zit het geluid vaak vast en reageert de decoder niet op de afstandsbediening met als gevolg dat je alleen de stekker nog uit de muur kunt trekken. Met al deze problemen heb ik Tele2 vaak gebeld. Elke keer krijg je hetzelfde verhaal dat je de modem dan wel de decoder moet resetten, meten ze de bandbreedte door, etc. Nu is mijn tweejarig eindelijk voorbij. Ik overweeg om over te stappen, maar eigenlijk ben ik zeer tevreden met de telefoon en internet dienst en hoeft het van mij niet zo nodig. Echter als ik Tele2 bel (3x de laatste week) dan krijg ik geen enkele garantie dat de nieuwe modem wel werkt (alleen "geloof me op m'n woord..." ?!). Jammer, maar ik heb toch iets meer nodig dan de woord van een klantenservice medewerker om me weer een jaar te binden aan een twijfelachtig product. Had op z'n minst verwacht dat ik een nieuwe decoder zou mogen testen of dat als de problemen zich zouden voor blijven doen, dat ik dan kosteloos zou mogen opzeggen/overstappen. Maar helaas, het enige wat ze zeggen is "als de tv nog steeds niet goed werkt dan kunt u een klacht indienen"...
Groeten,
Marino
Re: Tele2
Geplaatst: 27 jun 2011 00:04
door Wubo
@ toolboy,
blij dat die verschillende web teams er zijn om problemen op te lossen.