LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
seraph
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 23:39

Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door seraph »

Oke, dat je een rekening vergeet te betalen overkomt iedereen weleens en in alle drukte zie je wellicht de herinneringen over het hoofd of beland 't ergens onder de stapel. Vaak is het dus terecht dat je dan met incassobureau/deurwaarder te maken hebt.

Maar op welke manier dan?

Dit was dus de eerste keer in mijn hele leven dat ik mee te maken kreeg -en dan wel op een zeer onbeschofte manier.

Er lag gister een brief op mijn deurmat van Intrum Justitia. Opvallend genoeg, belden ze dezelfde dag nog op. Mevrouw aan telefoon ratelde als een slang en kon zich amper aan mij voorstellen. Vanaf het moment dat ik de telefoon opnam was ze al boos -en begon ze zelfs te intimideren om voor mij (omdat ze mijn naam en achternaam al kende) woorden te gaan spellen, op een heel schofterige manier, alsof ze met een idioot te maken had. Binnen een paar tellen, ging ze al op, en ze was even boos als toen ik de telefoon opnam.

Ze belde eveneens van een onderdrukt nummer.

[Belediging verwijderd door de moderator] En nog in een land als Nederland? Dit laat ik uiteraard niet zomaar gaan, want ik ben nu echt pissed off! Nou, dan krijgen ze voor hun achterlijkheid van mij dan ook via deze forum te horen. En ga ik het nog verder op het internet verspreiden! Want dit sh*t pik ik natuurlijk niet!

Een reactie die ik ze vanmiddag dus mailde:
Uw achterlijke amateurs brief en telefoontjes‏

Aan [email protected], [email protected]
Aan: Intrum

Geachte,

De mevrouw van uw bedrijf die mij gisteren belde heeft zich gedragen als een achterlijke koe.
Was onnodig buiten adem -en na paar zinnen met mij uitgewisseld te hebben heeft zij hijgend en kwaad de hoorn opgehangen.
En dit terwijl ik alleen vroeg waarom ze gelijk zo boos deed en of ze mij op een rustige manier kon uitleggen wat er gaande was.

Eveneens probeerde ze mij discriminerend het woord -W-A-T-E-R- te spellen, terwijl ik in feite perfect Nederlands spreek en ook een Nederlandse nationaliteit heb.

Dit Cc'tje naar NVIO want uw aanpak is onder elk niveau en uw personeel is achterlijk en racistisch!

Mvg,

Mijn naam/adres

P.S. Onderdrukte telefoontjes worden niet meer opgenomen!
Voor alle duidelijkheid, de rekening (incl. incassokosten) is inmiddels betaald. Ik betaal mijn rekeningen en dit keer is het ook geen uitzondering.

[Lasterlijke tekst verwijderd door de moderator]


Een fijne dag nog verder toegewenst.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bianca82 »

dat intrum justitia asociaal is weten we allemaal al (heel veel topics over intrum justitia als u de zoek knop gebruikt ziet u veel topics hierover)

ze sparen niemand..
zelfs hoogzwanger werd ik bedreigd omdat ik mijn betaalregeling wilde verlagen doordat ik minder ging verdienen en dus dat bedrag in geen mogelijkheid kon betalen

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door brieziet »

Beste Seraph,

Gelukkig houd jij de eer aan je zelf en laat je in je reactie aan Intrum op een uiterst nette en in het geheel geen onbeschofte manier zien hoe het ook kan. :?


NB: ik keur het gedrag van Intrum zeker niet goed, maar het aloude oud-hollandsche spreekwoord van de pot en de ketel zal u ook niet onbekend zijn.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Als je in je recht staat kan iedereen dreigen wat hij/zij wilt maar hebben ze geen recht van spreken.
Ik kan mij overigens niet goed voorstellen dat als het echt maar 1 keer fout gaat, ze niet coulant zijn.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door snepke »

koeloejoek schreef: Ik kan mij overigens niet goed voorstellen dat als het echt maar 1 keer fout gaat, ze niet coulant zijn.
Dacht ik ook,maar als je leest wat ts voor een brief heeft geschreven en wie weet
wat ts door de telefoon heeft gezegd, kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Behandel iemand,zoals jezelf ook behandelt wil worden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U mag iedereen verbieden om u te bellen en daaraan heeft IJ zich dan ook te houden.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chanmaster schreef:U mag iedereen verbieden om u te bellen en daaraan heeft IJ zich dan ook te houden.
Uhm hoe gaat dat in zijn werking ?
En wat als die persoon er zich niet aan houdt, krijgt die dan een boete of zo ? :lol:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

dat intrum justitia asociaal is weten we allemaal al (heel veel topics over intrum justitia als u de zoek knop gebruikt ziet u veel topics hierover)

ze sparen niemand..
zelfs hoogzwanger werd ik bedreigd omdat ik mijn betaalregeling wilde verlagen doordat ik minder ging verdienen en dus dat bedrag in geen mogelijkheid kon betalen
Ik mag even niet inzien waarom het asociaal is om de betalingsregeleling niet aan te verlagen in geval van een zwangerschap?

Het is toch niet de schuld van IJ dat je zwanger bent geraakt, dus waarom zouden ze hiervoor wel kosten moeten dragen?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bianca82 »

je heb het blijkbaar neit begrepen..

ze waren asociaal door mij te gaan bedreigen terwijl ik al eerder aan had gegeven dat ik zwanger was.

ik had netjes maanden terug een brief gezonden om mijn betalingsregeling te wijzen reden: door zwangerschap contract ontbonden bij 1 van mijn werkgevers

maanden hoorde ik niks en betaalde gewoon elke keer het bedrag dat ik aan had gegeven (had maand voor het veranderen het aangegeven)
dan wordt ik door een calcenter dame gebeld die niet eens toeter nog blazen wist (ben overigens zeer netjes gebleven) bedreigd dat ik naar de rechter moest.

Ik heb toen netjes verklaard dat ik elke maand gewoon betaald had en dat ze als ze dachten een zaak te hebben gerust er een zaak van mochten maken maar dat elke rechter zoiets zou hebben van mevrouw betaald toch? mevrouw heeft netjes ruim van te voren met aangetekende brief aangegeven dat ze de betalings regeling wou wijzigen dus waar gaat dit over (heb overigens bij juridisch loket geinformeerd toen en kreeg te horen dat ze geen poot om op te staan hadden)

de reden dat ze associaal waren was dat ze door dreigementen een hoogzwangeren (die dat in dat telefoongesprek en in de brief ook meerdere malen had aangegeven) het ziekenhuis in hebben gekregen.

dreigenmenten: u zal voor de rechter moeten komen, u zult onder controle komen van jeugdzorg (waarom? voor een bedrag die ik gewoon netjes elke maand aan het aflossen ben?) en zo kan ik nog doorgaan.. (ja dit is in dat ene telefoongesprek gezegt)

voor meer informatie lees mijn posts is in de topics NCOI vooral in combi met intrum justitia... want deze schuld heb ik onder protest.. (dit is mn eerste en gelukkig vanaf eind juni mn laatste schuld want heb nog nooit schulden gemaakt gehad en ben ook niet van plan dat ooit weer te krijgen)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door dhc »

Chanmaster schreef:U mag iedereen verbieden om u te bellen en daaraan heeft IJ zich dan ook te houden.

En wat wou je daaraan doen dan? Aangifte doen?

Leg uit welke wettelijke basis je hebt?
Ik help je effe op weg: smaad/laster/stalking?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dhc schreef:
Chanmaster schreef:U mag iedereen verbieden om u te bellen en daaraan heeft IJ zich dan ook te houden.

En wat wou je daaraan doen dan? Aangifte doen?

Leg uit welke wettelijke basis je hebt?
Ik help je effe op weg: smaad/laster/stalking?
Heb die vraag ook gesteld (zoiets dan), ben heel benieuwd
naar het antwoordt.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door renegade66 »

het valt onder stalking,

sterker nog ze overtreden de gedragscode die zijn opgesteld door de NVI.
die regels moeten nageleefd worden wil je het keurmerk mogen gebruiken/behouden.

alleen tja, Intrum heeft mede die regels opgesteld.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ronald g »

Effe denken Bianca is zwanger en heeft een betalingsregeling die ze wil verlagen omdat het te betalen maandtermijn te hoog is. Tja dat gaat niet gebeuren want in termijnen betalen is een gunst geen recht.
Laatst gewijzigd door ronald g op 05 mei 2011 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door dhc »

Nou, leg dan maar even uit welke gedragsregel ze overtreden...en kom dan niet met de manier waarop ze richting TS communiceren.Da's slechts één kant van het verhaal...en ik twijfel tenzeerste aan de onbeschoftheid! Ik ga voor duidelijkheid en da's wat anders.
Tot morgen.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guusje61 »

in die gedragscode staat ook dat er administratiekosten boven de incassokosten in rekening mag worden gebracht. Daar houden ze zich wel aan

geef die gedragscode maar mee dan geef ik die aan Langnek van de Efteling, ik ga er toch heen (zie Dekker en Damming) :wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ronald g »

Zonder dollen, een incassoboer komt niet zomaar in beeld en gaat niet op jou situatie af maar incasseren is duidelijk toch. Een regeling kan maar hoeft niet persé.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bianca82 »

ronald leest overduidelijk niet goed... topic starter was niet zwanger ;) IK was zwanger

en bij mij kwam hij in beeld door NCOI die ik gewoon netjes een betalingsregelingsbrief heb verzonden (en ruim op tijd) hun manier van reageren... **roffel** intrum justitia!

alleen maar omdat ik een contract had getekend (nooit een lesmoment of zo gezien)

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dat bewijst maar weer eens het niveau van de gemiddelde incassowerknemer, maar wat verwacht je dan gezien het gemiddeld opleidingsniveau? Bovendien is het verloop groot dus is de kans groot dat een werknemer over wie je klaagt al niet meer bij IJ werkt.
De beste manier is inderdaad gewoon professioneel te blijven.
Bianca had ruim van te voren aangegeven noodgedwongen minder te kunnen afbetalen, en dat IJ daar maanden niet op reageert wekt wel het vertrouwen dat ze dit accepteren. Let wel: natuurlijk is afbetaling in principe een gunst en is het heel goed mogelijk dat de klant van IJ geen lagere aflossingen accepteert. Het is ook nadrukkelijk de klant en niet IJ die daarover beslist, en sommigen zijn hierin zeer principieel.
Bianca kan echter als tegenargument aanvoeren:
• Dat ze niet meer afbetalingsruimte heeft. Van een kale kip kan je niet plukken.
• Dat ze een redelijk aanbod had gedaan en door het niet tijdig reageren erop kon vertrouwen dat IJ dit accepteerde.
Als Bianca werkelijk niet meer kan afbetalen en IJ maakt er een zaak van dan denk ik dat IJ weinig kans maakt bij de rechter, zolang de nieuwe regeling ten minste wel realistisch en redelijk is (van 250 naar 200 pm is dat bijvoorbeeld wel, van 250 naar 5 pm niet).
Overigens: arbeidsovereenkomst beeindigd wegens zwangerschap? Is dat niet verboden?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onbewschofte mafiose gedrag van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

je heb het blijkbaar neit begrepen..

ze waren asociaal door mij te gaan bedreigen terwijl ik al eerder aan had gegeven dat ik zwanger was.

ik had netjes maanden terug een brief gezonden om mijn betalingsregeling te wijzen reden: door zwangerschap contract ontbonden bij 1 van mijn werkgevers

maanden hoorde ik niks en betaalde gewoon elke keer het bedrag dat ik aan had gegeven (had maand voor het veranderen het aangegeven)
dan wordt ik door een calcenter dame gebeld die niet eens toeter nog blazen wist (ben overigens zeer netjes gebleven) bedreigd dat ik naar de rechter moest.

Ik heb toen netjes verklaard dat ik elke maand gewoon betaald had en dat ze als ze dachten een zaak te hebben gerust er een zaak van mochten maken maar dat elke rechter zoiets zou hebben van mevrouw betaald toch? mevrouw heeft netjes ruim van te voren met aangetekende brief aangegeven dat ze de betalings regeling wou wijzigen dus waar gaat dit over (heb overigens bij juridisch loket geinformeerd toen en kreeg te horen dat ze geen poot om op te staan hadden)

de reden dat ze associaal waren was dat ze door dreigementen een hoogzwangeren (die dat in dat telefoongesprek en in de brief ook meerdere malen had aangegeven) het ziekenhuis in hebben gekregen.

dreigenmenten: u zal voor de rechter moeten komen, u zult onder controle komen van jeugdzorg (waarom? voor een bedrag die ik gewoon netjes elke maand aan het aflossen ben?) en zo kan ik nog doorgaan.. (ja dit is in dat ene telefoongesprek gezegt)

voor meer informatie lees mijn posts is in de topics NCOI vooral in combi met intrum justitia... want deze schuld heb ik onder protest.. (dit is mn eerste en gelukkig vanaf eind juni mn laatste schuld want heb nog nooit schulden gemaakt gehad en ben ook niet van plan dat ooit weer te krijgen)
Ik denk dat het heel goed begrepen heb.

Je stuurt IJ een brief met een vermelding dat je vanaf een bepaalde datum minder gaat betalen dan is afgesproken.
Vervolgens denk je dat het hiermee klaar is en wordt boos als jouw voorstel niet wordt geaccepteerd.
Voor de rechter ga jij ook voor gaas, omdat je immers een afgesproken regeling niet nakomt, en voor een wijziging dienen er toch twee partijen in te stemmen.

Gesloten