LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proefplaatsing via UWV

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
nicocoenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011 10:35

Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door nicocoenen »

Ik ben akkoord gegaan met een proef plaatsing via UWV van 3 maanden .
Heb 3 ploegen gedraaid en alles ging goed, kreeg dan ook een contract en wel voor 8 maanden.
Ik blij,iedereen was tevreden, maar nadat ik een dag in mijn contractperiode had gewerkt werd ik bij de inlener ontslagen, was opeens niet meer de geschikte man.
Nu blijkt dat ik een contract had gekregen op project basis , dus zit ik nu weer in de WW, en heb voor nop gewerkt.
Iedereen die dit leest en ook wil werken met behoud van uitkering ben gewaarschuwd u werkt voor nop.
Goed bedoeld van het UWV maar je hebt geen poot om op te staan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

en heb voor nop gewerkt
Heb je geen salaris ontvangen dan ....
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 mei 2011 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

nicocoenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011 10:35

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door nicocoenen »

Inderdaad ik heb geen salaris ontvangen, alleen mijn WW uitkering.
Verder 19 Euro cent per gereden km.
Geen ploegentoeslag en geen vacantie of atv dagen.
Laatst gewijzigd door nicocoenen op 04 mei 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

nicocoenen schreef:Inderdaad ik heb geen salaris ontvangen, alleen mijn WW uitkering.
Verder 19 Euro cent per gereden km.
Geen ploegentoeslag en geen vacante of atv dagen.
Dat vind ik inderdaad niet correct. Ploegentoeslag hoort gewoon betaald te worden. Dit is een ongemakkentoeslag, en je hebt ook het ongemak hiervan ondervonden in de drie maanden

nicocoenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011 10:35

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door nicocoenen »

Dank je, ik heb het bericht alleen geplaatst omdat andere mensen van deze handelswijze dan op de hoogte zijn.
Ik kan toch nergens iets op verhalen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door manondoris »

ik vind dat hele werken met behoud van uitkering zoiezo belachelijk!!! je staat er net zo hard te werken als ieder ander maar krijgt veel en veel minder betaald.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Nico, dit gebeurt vaker dan je denkt. Het bedrijf had gewoon drie maanden lang een gratis kracht, meer was het niet. Ook meerjarige subsidie voor WW-ers, of WAO-ers worden door bedrijven gewoon gebruikt om tijdelijk aan goedkoop personeel te komen. Zo gauw de subsidie stopt, houdt de baan ook op.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:ik vind dat hele werken met behoud van uitkering zoiezo belachelijk!!! je staat er net zo hard te werken als ieder ander maar krijgt veel en veel minder betaald.
Ben ik het niet mee eens, het is de bedoeling dat je en werkervaring opdoet en dat je weer terug zou kunnen keren, helaas is het in het geval van nico niet netjes gedaan, zacht gezegd dan.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door manondoris »

ik ken alleen maar gevallen waar het niet zo netje gaat ,legaal mensen uitbuiten die geen keus hebben!als ze dan toch 3 mnd die werkervaring op moeten doen betaal ze dan gewoon netjes het minimum loon!

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Eigenlijk zou het FNV en het UWV een soort zwartboek moeten maken van dat soort werkgevers. Het is ook te gek voor woorden, veel beloven zolang het maar gratis personeel is.
Het wordt tijd voor actie om dit soort praktijken te voorkomen via UWV en vakbonden!

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

ciske schreef:[Ben ik het niet mee eens, het is de bedoeling dat je en werkervaring opdoet en dat je weer terug zou kunnen keren, helaas is het in het geval van nico niet netjes gedaan, zacht gezegd dan.
Werkervaring hier mee opdoen? Je wordt er bijna depressief van als sollicitant en werknemer zijnde. Voor de zoveelste keer afgewezen, te kijk gezet, weer terug in de UWV gezet( oh, hij was er natuurlijk nog niet uit, dat is waar).
En hoe ga je verklaren op je verdere sollicitatiegesprekken waarom de baan niet doorging?
Kortom, de werkgever heeft een goedkope arbeidskracht gehad, uwv heeft alles door betaald.
Het is gewoon een grof schandaal, dat je bijna nog geld moet toeleggen ( de benzine heeft ie immers zelf betaald) om te mogen werken? En dan moet je dankbaar zijn voor "werkervaringen" die je opdoet?
Werkgevers en UWV hebben geen flauw benul wat dit soort praktijken te weeg brengt bij sollicitanten/werknemers die graag willen werken.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je nu denkt dat het alleen bij het UWV zo gaat... de uitzendburo's kennen er ook wat van. Onder het mom van 'werkervaring opdoen' wordt je maandenlang voor de simpelste klussen ingezet, terwijl die werkervaring er ruimschoots is, en je juist verder wil. Het is bij een uitzendburo niet het belang van de uitzendkracht die voorop staat, maar dat van de inlener, die betaald immers het uitzendburo.

Als je eenmaal in dat traject zit, is het heel moeilijk er weer uit te komen.
Voor de zoveelste keer afgewezen, te kijk gezet, weer terug in de UWV gezet
Inderdaad, daar komt er weer een die ze flink kunnen uitbuiten, die er in trapt, in al die loze beloftes. Die ontzettend goed zijn best doet, in de hoop op een vaste baan, die ze nooit zullen geven. Vanaf dag één wordt je gewoon in de **** genomen, en dat maandenlang.

Gewoon misselijk
Laatst gewijzigd door witte angora op 04 mei 2011 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

wij hebben alle ervaringen met uwv reintegratieprojecten, uitzendbureau's etc.
En de uwv mijnheer zegt elke keer tegen mijn man U doet prima uw best met solliciteren, vooral door blijven gaan.( Hij mag nog anderhalf jaar solliciteren dan houdt uwv op als 47 jarige)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door ciske »

GloriusWorld schreef:.( Hij mag nog anderhalf jaar solliciteren dan houdt uwv op als 47 jarige)

hoe bedoel je dan houdt het op? dan hoeft die niet meer te solliciteren?

Je hebt tegenwoordig al weinig kans op een baan als je ergens in de 30 bent.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Dan wordt het bijstand aanvragen, als hij niet optijd werk heeft?
( oh, daar had je nog niet bij nagedacht?)
Er gaan gemiddeld 4 sollicitaties per maand de deur uit van partime tot fulltime banen en op alles wat los en vast zit.

nicocoenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011 10:35

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door nicocoenen »

Ik Nico ben 59 jaar en moest die werkervaring opdoen mijne Heren, Dames,Ik heb al meer dan 40 jaar gewerkt.
Belachelijk niet.
Laat het voor u allen een waarschuwing zijn.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door manondoris »

nicocoenen schreef:Ik Nico ben 59 jaar en moest die werkervaring opdoen mijne Heren, Dames,Ik heb al meer dan 40 jaar gewerkt.
Belachelijk niet.
Laat het voor u allen een waarschuwing zijn.
in een woord belachelijk :evil:

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

manondoris schreef:
nicocoenen schreef:Ik Nico ben 59 jaar en moest die werkervaring opdoen mijne Heren, Dames,Ik heb al meer dan 40 jaar gewerkt.
Belachelijk niet.
Laat het voor u allen een waarschuwing zijn.
in een woord belachelijk :evil:
echt wel!!
Gelukkig dat mensen nu tot 66 mogen doorwerken tot de penisoen, (sacrastische opmerking van mij kant :cry:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Genoeg werkgevers die volop profiteren van deze proefplaatsingen.
TS heeft in ploegen gewerkt, geen ploegentoeslag niets......ja je ww uitkering van 70% :twisted:
Na 3 mnd nee mijnheer/mevrouw bevalt ons toch niet oke......op naar de volgende ww-er/wao-er.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Proefplaatsing via UWV

Ongelezen bericht door dhc »

Jammer dat Chanmaster niet reageert.....dit is echt "kaassie" voor hem....

Gesloten