LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

sinds ik in mn huidige woning woon alleen maar ellende met eneco, eerst bleek dat ze mij toen ik een contract met hun wilde twee keer hebben ingeschreven en drie h=keer hebben uitgeschreven, waardoor ik dus 2 jaar electra heb gebruikt zonder contract en dit nu moet terugbetalen( ik heb dit ook gebruikt dus terecht) maar nu krijg ik een jaarafrekening waarop mn gebruik ineens is verdubbelt van 7000 kwh per jaar naar 14000 per jaar, dit is onmogelijk omdat ik geen nieuwe aparaten heb, en moet dus aan de meter liggen of extern. nu weigert eneco mn meter na te kijken want die is van enexis volgens hen, enexis is de netbeheerder en stuurt me door naar oxxio omdat volgens hen de meter van oxxio is en oxxio verwijst me weer door naar eneco omdat ik geen meetcontract zou hebben( terwijl ze dus wel de gemeten stand hebben doorgegeven aan eneco) ik wil graag van mijn meter af en niemand wil de verantwoording voor dat ding nemen, ik moet nu 1600 bijbetalen, voor stroom die ik niet gebruikt heb

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door snepke »

Aan wie heb jij je meterstanden dan doorgegeven?
En aan wie heb jij ,je maandelijks voorschot betaald?
En hoe kan je energie gebruiken zonder contract? Je betaald toch per mnd,dan heb je toch een contract.

En enexis is een netwerkbeheerder.

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

ik heb de meterstanden in juni 2010 doorgegeven aan enexis omdat ik toen geen contract bleek te hebben en die heb ik goed doorgegeven, dit jaar zijn de standen automatisch door zo een''slimme'meter ( die zit er overigens al een paar jaar in , voor ik hier woonde) doorgegeven.

de standen kloppen ook met elkaar( nota en meter) maar ik kan absoluut niet gebruikt hebben wat dat ding aan geeft en het is vreemd dat nu ik klachten over de meter heb dat ding opeens van niemand is.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wie heeft die meter geleverd? Wie heb je betaald voor de meter?

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

@ alfatrion de meter zat er al in toen ik dit huis kocht, er zit een sticker op van oxxio, maar oxxio beweert dat ik geen contract heb met hen, ik betaal ook nergens meetkosten, die meter is van niemand, want noch eneco noch enexis of oxxio claimen de meter

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

@ snepke, ik kreeg energie zonder contract ja, de vorige bewoner had zich afgemeld bij essent en ik me aangemeld bij eneco, mijn aanmeldig bleek later ging mis dus ik had me weer aangemeld, wat bleek na twee jaar levering( zonder notas!!! ik weet het was dom maar ik reeg wel een gasnota die ik al erg laag vond, dacht dat dat incl electra was,die aanmelding ging dus wel goed) dat eneco had me elke keer dat ik me aanmelde weer afgemeld, dat konden ze terug vinden in hun computer.

ik betaal nu mn electra aan eneco, mn netwerkkosten aan enexis maar nergens betaal ik voor een meter( ik nam aan dat dat of bij enexis erin zat of bij eneco)

hoe kom ik van mn meter af en krijg ik een nieuwe want niemand wil dat ding er ook uit halen

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste gaborsmama,

Als er een Oxxio sticker op uw meter zit, dan lijkt het mij dat deze van Oxxio moet zijn. Als u uw postcode en huisnummer samen met uw telefoonnummer e-mailt naar [email protected], dan zoek ik het voor u uit en kan ik u advies geven over wat uw mogelijkheden zijn voor het kiezen van een meetverantwoordelijke.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

@deoxxiomedewerker

inmiddels heb ik via enexis( in hun computer staat de meter op naam van oxxio) weer oxxio gebeld en eindelijk wordt er toegegeven dat de meter van oxxio is. hehe

nu heb ik afgesproken dat ik vanavond met mn partner alle stekkers er even uit ga halen( dan zou de meter niet meer mogen lopen( tenzij er iemand stiekum bij mij aftapt).
dan 1 voor 1 alles er in gaan doen. dan schiet er vanzelf eentje uit, of niet dus, dat doe ik een week elke dag en dan kan ik een afspraak maken bij oxxio om mijn meter na te laten kijken, een nieuwe kan ik door enexis laten zetten voor 106 euro( maar dan wordt hij na verwijderen vernietigd en ik heb de oude nodig om te bwijzen dat hij stuk was en de meterstanden dus niet door mij zijn veroorzaakt, het is nog erger als ik dacht: de 14000 kwh is niet voor 1 jaar maar voor slechts 9 maanden. en dat terwijl hier een normaal( hier in huis dan met 6 personen) gebruik van 7000 per jaar is, de laatste twee jaar.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door snepke »

Dus toch van oxxio.
Dan weet je in ieder geval al wat.
Nu nog achter zien te komen waar dat hoge verbruik vandaan komt.
Maar als de meter nu kapot blijkt te zijn,wordt er dan een nieuwe schatting gemaakt of moet je toch betalen?

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

@snepke
ik heb geen idee wat ze dan gaan doen. maar ik ben niet van plan te gaan betalen voor iets wat ik niet heb verbruikt.

Heb vandaag om 8 uur de meterstand opgenomen, had vanaf toen( heb expres in de gaten gehouden) alleen mn tv aan, een spaarlamp van 6 watt, mn koelkast in de keuken( kleintje, inbouw) een koelkast met klein vriesvak en een vriezer in de kelder( laatste twee net drie jaar oud en A label), een gedimde halogeen en natuurlijk de combi-ketel.

om 22 uur was de meter als 4 kwh verder, als je dat uit rekent per dag kom je op 48kwh ( die 6 watt van die lamp heb ik dan overdag niet aan maar dat is nihil)en keer 365 is dat al 17520 kwh, dit kan dus echt niet! ik heb dan niet eens de wasmachine gebruikt en de droger geen stofzuiger etc geen afzuigkap.


De meter moet dus wel stuk zijn, morgen ga ik bellen of ze(oxxio) toch eerder kunnen komen om dat ding na te kijken want elke dag is geld weggooien nu.
Dan kan ik ook de discussie met eneco aan en heb ik bewijs dat mn standen niet kloppen

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste gaborsmama,

Vermoedelijk zijn uw meterstanden geschat. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw huidige meterstanden aan ons door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan voor u nagaan of uw meterstanden inderdaad zijn geschat. Tevens zullen wij op zoek gaan naar een oplossing. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

@oxxiomedewerker
nee nee de standen zijn niet geschat, oxxio heeft de standen opgenomen( die kloppen ook met de standen in de meterkast.

en de standen van de laatste twee jaar heb ik zelf opgenomen en steeds samen met mn partner om fouten te voorkomen, de stand toen ik hier kwam wonen is samen met de vorige bewoner de makelaar en mijzelf opgenomen dus daar zijn echt geen fouten gemaakt,

heb inmiddels een afspraak met oxxio dat ze mn meter komen nakijken want ook zij lieten weten de hoge stand absurt te vinden.

borgg
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:58

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door borgg »

Oxxio daar lees je alleen maar prima berichten over.

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

quote:Oxxio daar lees je alleen maar prima berichten over.


oja?

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door Athoz »

gaborsmama schreef:quote:Oxxio daar lees je alleen maar prima berichten over.


oja?
Volgens mij droop het sarcasme ervan af :P

gaborsmama
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:23

Re: van wie is mijn electra meter, eneco oxxio en enexis ontkenn

Ongelezen bericht door gaborsmama »

quote;Volgens mij droop het sarcasme ervan af
was me echt niet opgevallen

Gesloten