Pagina 1 van 1

Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 14:36
door JB87
Ik heb bij de HEMA voor Koninginnedag 3 kettingen en armbanden gekocht in de kleuren rood, wit en blauw. Tijdens Koninginnedag heb ik deze armbanden en kettingen gedragen. Toen ik mijn witte leren jasje uit trok zag ik tot mijn grote schrik dat de rode ketting en armband hadden afgegeven op de boorden van mijn jas. Wat ik ook heb geprobeerd, de vlekken zijn er niet meer uit te krijgen. Op het kaartje waaraan de kettingen bevestigd waren, staat niets vermeld over afgeven o.i.d.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van HEMA en het verhaal uitgelegd. Zij willen de klacht pas beoordelen als zij de armbanden, kettingen, aankoopbon hiervan, mijn jas en de aankoopbon van mijn jas hebben.

Beide bonnen heb ik niet meer in mijn bezit. Tevens is dit mijn enige zomerjas, de jas is van leer en heeft me een flink bedrag gekost. Ik ben dus niet bereid de jas op te sturen (portokosten voor mijn rekening+ geen verzendbewijs ontvangen). Op mijn vraag of ik ook foto's van mijn jas mocht mailen, werd negatief geantwoord. Indien ik mijn jas toch opstuur, ben ik deze voor minimaal 4 weken kwijt.

Mijn vraag is: wat te doen? Ik vind de service niet voldoende.

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 14:39
door harley68
Vragen of je een onafhankelijk expert ernaar mag laten kijken. Bedrijven als Nomot en Ced zijn geschikt hiervoor. Zou een oplossing voor je zijn.

Overigens staat Hema niet bekend om een slechte klantenservice of afhandeling.

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 14:42
door JB87
Bedankt voor de tip.
Ik ben met u eens dat HEMA niet bekend staat om de slechte service, echter ik vind deze manier van handelen erg omslachtig. Dat zij moeten beoordelen of de schade daadwerkelijk door dit product is ontstaan, dat begrijp ik. Ik vind het vervelend dat ik zonder bewijs mijn dure jas moet opsturen en dan maar moet afwachten of en wanneer ik deze terug krijg.

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 14:49
door Teunbosseman
Als je zelf moet opsturen en is geen brievenbuspost dan krijg je toch een track en trace code?
Anders wellicht afgeven in de Hema waar je de armbanden hebt gekocht?

En aankoopnota van je jas lijkt mij ook nogal onnozel als je jas laat ik eens zeggen 10 jaar oud is. Denk dat ze deze willen hebben om eventueel het afschrijvingsbedrag te kunnen bepalen.

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 14:54
door JB87
Ik heb net voorgesteld om de jas te laten beoordelen door een onafhankelijk expert, wacht op antwoord. Verder zal ik morgen eens naar de plaatselijk Hema gaan om te kijken of zij iets voor me kunnen betekenen.

Wat betreft de track en trace code: ik heb zojuist een antwoord gehad van de klantenservice dat ik de jas naar een antwoordnummer mag versturen. Dit scheelt in ieder geval 6,75 portokosten.

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 16:51
door nanda80
ik zou het niet naar een antwoord nummer sturen. Je hebt geen bewijs dat je het verstuurd hebt. Indien het zoek raakt dan ben je je jas kwijt. En de HEMA is dan niet aansprakelijk. Want ze kunnen dan zeggen dat de KPN het is kwijt geraakt. Dan ben je verder van huis want die vergoeden deze dingen niet zo maar en zit een lang proces om door te lopen... is dat wel waard om geen verzend kosten te betalen om een track en trace te krijgen? Met een track en trace heb je bewijzen!

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 16:57
door jean-jean
Als je het naar een antwoordadres stuurt dan krijg je op het postkantoor
toch ook een bewijs, dat je het hebt verstuurd !

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 17:08
door bianca82
beetje raar dat je ook de bon van de jas moet hebben..

foto's lijken mij ook toch wel handig om te maken (al is het maar voor je zelf)
en inderdaad kan je een bonnetje vragen bij de balie van het postagentschap

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 17:10
door nanda80
jean-jean schreef:Als je het naar een antwoordadres stuurt dan krijg je op het postkantoor
toch ook een bewijs, dat je het hebt verstuurd !
Ja dat is het nou juist.... alleen dat je het hebt verstuurd. maar als de HEMA gaat beweren dat ze het niet hebben ontvangen?? wat dan? KPN post aansprakelijk stellen... die vele regeltjes hebben waar je U tegen zegt.

Re: Service HEMA, ondeugdelijk product

Geplaatst: 05 mei 2011 17:33
door alfatrion
JB87 schreef:Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van HEMA en het verhaal uitgelegd. Zij willen de klacht pas beoordelen als zij de armbanden, kettingen, aankoopbon hiervan, mijn jas en de aankoopbon van mijn jas hebben.

Beide bonnen heb ik niet meer in mijn bezit.
Jij stelt dat jij een overeenkomst met hen hebt. En stel dat zij dat betwisten, wat heb jij dan om aannemelijk te maken dat jij deze spullen daar gekocht hebt?

Aan de eis van de aankoopbon van je jas hoef je natuurlijk geen gehoor te geven, dan antwoord je dat je deze niet meer hebt.
JB87 schreef:Op mijn vraag of ik ook foto's van mijn jas mocht mailen, werd negatief geantwoord. Indien ik mijn jas toch opstuur, ben ik deze voor minimaal 4 weken kwijt.


Als voldoende vast staat dat je een overeenkomst hebt kun je een jas huren en die kosten op ze verhalen.
JB87 schreef:Wat betreft de track en trace code: ik heb zojuist een antwoord gehad van de klantenservice dat ik de jas naar een antwoordnummer mag versturen. Dit scheelt in ieder geval 6,75 portokosten.
Als je jouw jas verzend doe dit dan verzekerd. Ook deze kosten kun je verhalen op de verkoper. Als je dit niet doet en je jas raakt kwijt dan krijg je hier geen vergoeding voor of hooguit een hele kleine.