LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 200 eurobiljet....

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk als winkelier krijg je noppes voor het aangenomen valse briefje, maar als consument wel! Da's het verschil, dus ik begrijp heel goed waarom bedrijven dit niet accepteren. Maar stel je geeft als bedrijf zijnde het valse briefje terug en zegt daarbij dat de persoon naar de bank moet gaan met dit briefje............ik weet zeker dat haast niemand dat doet, de rompslomp, dus het valse briefje wordt 2 winkels verderop weer uitgegeven, deze accepteren hem wel en blijft 't op die manier in de rolatie, tot het punt dat het 's avond door het bedrijf netjes in het geldzakje van de bank gaat en deze niet wordt geaccepteerd door de bank en ze kunnen dus fluiten naar de centen.

Persoonlijk vind ik dat deze regel moet worden veranderd en dat het 't risico moet worden van banken. Vals briefje bij bedrijf?? Bedrijf ook echt geld daarvoor..!!

RCS

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door RCS »

Hoe kom je eigenlijk aan die biljetten van 200 euro?

Heb zelf nog nooit een groter eurobiljet in handen gehad dan eentje van 50 euro omdat je die overal krijgt als je geld opneemt.

resp001299331

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door resp001299331 »

Wat ik vandaag toch meemaak is ook niet normaal meer.
We gingen naar Appie heijn om boodschappen te doen.
Bij de kassa blijkt het totaalbedrag €98,73 te zijn.
Ik dacht toen te betalen met een biljet van €100.
Ik kreeg als antwoord van de kassiere "sorry meneer,hier hebben we niet van terug".
Ik heb haar toen gezegd dat het mij sterk leek dat ze geen €1,27 in de kassa had zitten.
Toen bleek dat ze die biljetten gewoon niet aan mogen nemen.
Er werd mij gevraagd of ik niet even naar de bank kon gaan om zelf even dat biljet te wisselen.
Aangezien ik geen loopjongen ben heb ik dit geweigerd en heb nog een keer netjes gevraagd om het biljet aan te nemen.
Ik kreeg toen weer "nee"als antwoord.
Hierop heb ik de kar laten staan en gezegd dat ze zelf alles maar terug moest gaan leggen en ik werd nog raar aangekeken ook.
Toen zijn we maar naar de c1000 gegaan om daar diezelfde boodschappen te doen.
Bij de c1000 werd het biljet zonder problemen direct aangenomen en als klap op de vuurpijl was ik ook nog bijna €15 goedkoper uit.

Appie bedankt voor die €15!!!

Gerrit Jan

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gerrit Jan »

De post hierboven is dus van mij (verkerd ingelogd).
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat er ook een gedeelte schuld bij de bank ligt.
Als je bij onze bank gaat pinnen dan krijg je bijna alleen maar van die €100 biljetten.
Ze zullen het probleem bij de wortel aan moeten pakken.

Gast

Re: 200 eurobiljet....

Ongelezen bericht door Gast »

mits je geluk hebt

Gesloten