LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja bij staat ik geef even een voorbeeld he,dit is niet mijn naam...

charlie hop ev theo klaassen?

en zo doen ze het elke keer,ze vragen niks...
en bij het reisburo blijven ze volhouden,moetmet meisjesnaamm reizen..dus dat moet er in???
nou ik weet het niet meer hoor.... :D :D :D die regels hier allemaal...ihihhii

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fijn dat het is opgehelderd, maaruh..
rozemarijntje schreef:ff want ik snap er geen snars meer van?
hier sluit ik me graag bij aan.

Ik wilde dat namelijk ook en dat ging pertinent niet...
Maja zoals je aangaf zei men laatst wel dat je dat niet meer zo vaak zag..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@emmy nou zijn we toch allebei niet uh :roll: :roll: :roll: :roll:

maar ja het zal wel??

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wellicht vonden ze de meisjesnaam te:

Te moeilijk --> кEухнAяванIная
Te lang --> кухняваннаякухняваннаякухняваннаякухняванная

Bovenstaand is maar een voorbeeld he, is niet de echte naam.... :mrgreen:

Denk dat men nu "denkt" bij controles, meisjesnaam was hetzelfde als getrouwde naam.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Denk dat men nu "denkt" bij controles, meisjesnaam was hetzelfde als getrouwde naam.
Zo zal het inderdaad ook wel zijn... Als men er al op let bij controle. Men kijkt gewoon naar de 1e naam en als die overeenkomt met het ticket of boarding pass is alles goed.
Als het al opvalt, zullen ze eerder denken dat zal wel zo'n Jansen-Jansen verhaal zijn uit mijn eerder voorbeeld.

jonahund
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2011 10:37

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door jonahund »

Weet er iemand of de Titel (bijvoorbeeld Mr. of Mrs.) op het ticket staat vermeld bij Wizzair? Ik heb namelijk per ongeluk bij mijn vrouw ook Mr. ingevuld, ipv Mrs dus.... Heb wel de naam juist gespeld, alleen de titel is dus fout. Heb ook online inchecken, dus als de titel niet op het ticket staat, maakt deze fout niet uit, en hoef ik dus geen 40 euro te betalen...
Iemand die dit weet?

Bij voorbaat dank

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

jonahund schreef:Weet er iemand of de Titel (bijvoorbeeld Mr. of Mrs.) op het ticket staat vermeld bij Wizzair? Ik heb namelijk per ongeluk bij mijn vrouw ook Mr. ingevuld, ipv Mrs dus.... Heb wel de naam juist gespeld, alleen de titel is dus fout. Heb ook online inchecken, dus als de titel niet op het ticket staat, maakt deze fout niet uit, en hoef ik dus geen 40 euro te betalen...
Iemand die dit weet?

Bij voorbaat dank
Yep staat erop.....durf niet te zeggen of je hier mee problemen kan krijgen zoals verkeerde naam.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ze zou problemen kunnen krijgen,ze reist nu zogezegd als man,je zou je voor de domme kunnen houden dan?die organistaie waar jullie het over hebben elke keer wizwar??is dat niet te bereiken om het recht te zetten??

je zou ook twee keer een douane kunnen hebben die alleen naar de naam kijkt en naar de foto,zorg dat je in een lage rij staat en ze haast hebben?dan...en dan heel verbaast wat????????zit niks anders op...

peter en sonja
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2011 21:05

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door peter en sonja »

ik lees eigenlijk meestal de zelfde problemen over een letter of naam .
je paspoort nummer en foto e.d schijnen helemaal niet zo belangrijk te zijn ????.
het feit ligt dat ze zich verschuilen in de kleine lettertjes e.d .waar dus een flinke onevenredige extra rekening aan vast zit .dit heet in het kort klant vriendelijkheid toch . nee wizzair denkt liever in veevervoer.de dames -heren aan de balie,s van wizzair kunnen hier niet veel aan doen .het zijn de gedragsregels van de leidinggevende die het woord klantvriendelijk niet begrijpen.zelfs de heren van de douane zeggen het is een belachelijke benadering van klanten om extra geld te genereren.
het zal bij de andere prijsvechters niet anders zijn helaas. het is gewoon ordinair gezegd extra geld genereren. wat heet moderne en legale diefstal.
van deze vliegtuig maatschappijen.
voor ons over een LETTER probleem gewoon weer bij onze oude vertrouwde vliegtuigmaatschappij.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wizzair was tot niet zo lang geleden erg goedkoop ( voor 50 euri een ticketvanaf Dortmund ) maar ook Wizzair heeft begrepen dat je daar alleen niet een bedrijf mee kan runnen en dat er centjes moet worden verdirnt.

Daar opzich is niks mee maar pretendeer je dan niet als prijsvechter. Ze vliegen trouwens ook op Eindhoven maar alles wat je meer wilt dan je ticket bv bagaga, betalen met creditcard, gewicht bagage etc etc je betaald de hoofdprijs.

Ook ik vlieg weer met KLM, vaak zelfde prijs,hoef ik al die moeite ook niet te doen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

ik lees eigenlijk meestal de zelfde problemen over een letter of naam .
Ja, je naam overtypen van je paspoort of ID kaart schijnt voor veel mensen heel moeilijk te zijn :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Omwille van het laaghouden van de ticketprijs willen prijsvechters zoveel mogelijk besparen op kosten (vrij logisch). Hierdoor vragen ze forse tarieven voor dit soort dingen. Als iedereen zijn naam wel correct zou spellen, kunnen weer een paar mensen de deur uit en kunnen ze de kosten nog verder drukken. Dit soort partijen kunnen overleven door marginale marges. Tja dan moet een forse prijs betaald worden voor dit soort dingen.

Hoe moeilijk kan het nu zijn om paspoort of ID er even bij de hand te nemen en een naam goed overtypen. Het is nu niet bepaald hogere wiskunde. Het zou een stuk schelen als mensen zich even de tijd nemen en rustig en geconcentreerd met dit soort dingen aan de slag gaan in plaats van gauw even tussen de soep en de aardappelen een ticketje boeken.

Dat de prijsvechters dit soort tarieven hanteren voor een simpele naamswijziging is terug te vinden op de site. Ook staat er tijdens het boekingsproces meestal bij vermeld dat men moet opletten met het juist invoeren van de naam. Dan is men toch wel aardig gewaarschuwd. Ja ik vind de tarieven ook zeker wel stevig. Maarja het is wel een goede les, want ik neem aan dat al die mensen de 2de keer wel opletten met zoiets en dat is de bedoeling. Als het maar een 10tje kost worden veel mensen niet zorgvuldiger daarvan.

Indien men geen enkel risico wil lopen op dit soort dingen, boek dan flexibele tickets bij andere maatschappijen. Maarja die zijn dan wel 4 x zo duur en dat willen ze weer niet.

@peter en sonja,
nee de foto doet er inderdaad niet toe, daar bestaat nog geen invulveldje voor. :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

peter en sonja schreef:ik lees eigenlijk meestal de zelfde problemen over een letter of naam .
je paspoort nummer en foto e.d schijnen helemaal niet zo belangrijk te zijn ????.
het feit ligt dat ze zich verschuilen in de kleine lettertjes e.d .waar dus een flinke onevenredige extra rekening aan vast zit .dit heet in het kort klant vriendelijkheid toch . nee wizzair denkt liever in veevervoer.de dames -heren aan de balie,s van wizzair kunnen hier niet veel aan doen .het zijn de gedragsregels van de leidinggevende die het woord klantvriendelijk niet begrijpen.zelfs de heren van de douane zeggen het is een belachelijke benadering van klanten om extra geld te genereren.
het zal bij de andere prijsvechters niet anders zijn helaas. het is gewoon ordinair gezegd extra geld genereren. wat heet moderne en legale diefstal.
van deze vliegtuig maatschappijen.
voor ons over een LETTER probleem gewoon weer bij onze oude vertrouwde vliegtuigmaatschappij.
Door 2 minuten extra tijd te stoppen in de controle van wat je hebt opgegeven bespaar je heel veel geld. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die zo'n uurloon verdienen..... Maar goed, kennelijk heb je genoeg geld dat je tickets bij de oude, vertrouwde maatschappij kunt veroorloven. Dan ga je natuurlijk niet controleren of je de boel wel goed hebt ingevuld....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

Beetje hypocriet is het wel om te roepen van "Het is toch mijn naam ondanks dat lettertje verschil of ondanks die doopnaam ipv naam". Jaren terug als iemand een "bon" uitgeschreven kreeg waren mensen er als de kippen bij om te claimen dat ze het NIET waren als de naam verkeerd of verkeerd gespeld was. Het is maar net hoe het "ons" uitkomt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: Het is maar net hoe het "ons" uitkomt.
Heel simpel toch ? Zolang "we" maar niet hoeven te betalen :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

Nou meer , zolang we de schuld van stomme fouten maar bij anderen kunnen leggen :mrgreen:

peter en sonja
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2011 21:05

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door peter en sonja »

toch maar een laatste keer reageren.

ik weet uit mail correspondentie dat deze vliegtuigmaatschappijen veel ondersteuning krijgen om negatief schrijven uit te schakelen in dit soort forums . werkt voor hun heel goed .

op onze retourticket van wizzair stond de voornaam van mijn vrouw alleen met een enkele letter vermeld. en daar juist voor zijn we voor een abnormaal hoog bedrag afgerekend . het verhaal daarover is wel terug te lezen .

en ik weet wel die gereageerd hebben op mijn verhaal ,allemaal de beste leerlingen van de klas waren of nog zijn .alleen zijn ze het woord KLANTVRIENDELIJK VERGETEN . BLIJF DAAR TOCH MAAR EVEN BIJ STIL STAAN .maar dat lukt waarschijnlijk niet
de normale vliegtuigmaatschappijen doen niet aan deze praktijken. ze hebben ruim voldoende ter controloe aan paspoort -nummer en foto.

ik denk nog vijf jaar deze prijsvechters voor ze gaan beseffen dat je de klant toch even anders moeten gaan benaderen . heb even op het vliegveld eindhoven in onze rij opgelet .en zeker 10 mensen werden teruggestuurd .
deze maatschappijen zullen het ook niet redden op deze manier
als men naar het vliegtuig mag, word het rennen voor de vrije plaatsen en de koffers worden in het vliegtuig er boven in geramd. en wel met zo veel koffers boven in dat je gewoon even gaat nadenken of het vliegtuig in de lucht niet gaat kantelen.

maar goed, voor ons absoluut geen prijvechter meer .en met ons zovele aan de honderde negatieve reactie,s te lezen
goede reclame toch.

en toch lezende forumleden en personeel van wizzair-ryanair en easyjet een plezierige zondag toegewenst.
peter en sonja

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door SaritaX »

Het is echt niet zo moeilijk hoor Peter en Sonja. Bij het boeken van een ticket staat er duidelijk namen zoals in paspoort, waarom zou je dan toch iets anders invoeren?

Hetzelfde geldt voor mensen die te zware en/of te grote koffers meenemen en dan gaan klagen.

het zijn geen verborgen voorwaarden, het staat allemaal duidelijk op de website. Indien je je niet aan deze regels houdt ja dan moet je extra betalen. Logisch, lijkt me.

peter en sonja
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2011 21:05

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door peter en sonja »

dag sarita x

een kleine reactie op jou schrijven.
je vergeet een ding niet goed te analiseren in mijn reactie of men wil alleen lezen wat met uit komt.

tw- de retourticket bevatte maar een letter van de voor naam van mijn vrouw
terwijl wij juist daarvoor zijn afgerekend .wizzair mag doen wat ze wil toch met deze uitleg.

vijf jaar geef ik ze nog met dit concept .blijkt wel aan de aanzwellende groep negatieve reacties op deze vee vervoers bedrijven




reactie saritaX hier ronder
Het is echt niet zo moeilijk hoor Peter en Sonja. Bij het boeken van een ticket staat er duidelijk namen zoals in paspoort, waarom zou je dan toch iets anders invoeren?

Hetzelfde geldt voor mensen die te zware en/of te grote koffers meenemen en dan gaan klagen.

het zijn geen verborgen voorwaarden, het staat allemaal duidelijk op de website. Indien je je niet aan deze regels houdt ja dan moet je extra betalen. Logisch, lijkt me.

nee lijkt me niet logisch , doen andere vliegmaatschappijen ook niet

groet peter en sonja

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

Nu willen we weer dat de vliegmaatschappij "klantvriendelijk" is bij een afwijkende naam terwijl in dit draadje :

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=105932

Er verteld wordt dat een boete dan als niet verzonden moet worden beschouwd bij afwijkende naam. Hollanders zijn echte sterren om hun standpunt meteen 180graden te draaien als ze maar niet hoeven te betalen :roll:

Nogmaals, hoe moeilijk is het om je naam over te typen van je paspoort of ID. :? Dat heeft niks met "braafste jongetje van de klas" te maken, maar gewoon met niet opletten als je je ticket boekt.

Gesloten