LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:Misschien kun je daar je verhaal kwijt.

Heeft die reeds gedaan.

Maar sjonge sjonge wat een moraalridders met het vingerwijzertje weer. TS geeft zelf aan dat eigen schuld is maar desalniettemin is inderdaad de website van wizzair nu niet een van de allervriendelijkste qua gebruikersgemak.

Das het enige wat TS aandraagt en waar het dus om gaat ipv dat weer een TS allerlei verwijten, beschuldigingen etc etc over zich heen krijgt.

Geen wonder dat veel TS niet meer terug komen als ze dit soort reacties krijgen.
Vele zijn blijkbaar zoooooo ontiegelijk slim, bijdehand, oplettend etc etc dat hun nooit of te nimmer ietwat zal overkomen.

Ach ik houd het maar op komkommertijd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

TS geeft zelf aan dat eigen schuld is maar desalniettemin is inderdaad de website van wizzair nu niet een van de allervriendelijkste qua gebruikersgemak.
Dat is die van Ryan Air ook niet, ik krijg als ik die site zie de indruk dat die gemaakt is door de kleurenblinde stagiaire.
Maar hoe namen ingevuld moeten worden op vliegtickets is al tientallen jaren het zelfde. Vroeger had je daar geen probleem mee omdat het reisburo dat voor je regelde... tegenwoordig heb je zelf de mogelijkheid, en ja , soms gaat het goed maar dat is niet de norm. Ik vergelijk het een beetje met de bouwmarkt, je kunt er alles krijgen om je klus te klaren, je hoeft geen vakman meer in te huren maar piep dan naderhand niet als er iets niet goed is. Geef dan die 26 Euro (dat is wat ik aan boekingskosten betaalde voor mijn vakantie NY een paar weken geleden) euro uit aan een reisbureau en LAAT het voor je doen.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact, ik wil nog een keer met de Thalys naar Parijs, als ik het door de winkel van de NS laat doen kost het me 7 euro extra, wow wow wow, maar ondertussen is wel alles geregeld zonder gekkigheid, omdat hullie precies weten wat ze doen, en ikke niet.

Sta je daar in Parijs voor de terugreis, zonder een woord Frans te kunnen spreken, dan is het wel makkelijk als ze je in Nederland al hebben uitgelegd hoe een en ander werkt. :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

omdat hullie precies weten wat ze doen, en ikke niet.
Exact, en als het niet klopt mogen hullie t oplossen.

JoostBrno
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mei 2012 16:04

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door JoostBrno »

Teunbosseman schreef:
bprosman schreef:Misschien kun je daar je verhaal kwijt.

Heeft die reeds gedaan.

Maar sjonge sjonge wat een moraalridders met het vingerwijzertje weer. TS geeft zelf aan dat eigen schuld is maar desalniettemin is inderdaad de website van wizzair nu niet een van de allervriendelijkste qua gebruikersgemak.

Das het enige wat TS aandraagt en waar het dus om gaat ipv dat weer een TS allerlei verwijten, beschuldigingen etc etc over zich heen krijgt.

Geen wonder dat veel TS niet meer terug komen als ze dit soort reacties krijgen.
Vele zijn blijkbaar zoooooo ontiegelijk slim, bijdehand, oplettend etc etc dat hun nooit of te nimmer ietwat zal overkomen.

Ach ik houd het maar op komkommertijd.
Helemaal eens. Komkommertijd voor de experts in het alles weten. Sommigen echter constructief debatterend, anderen passend in dat beeld en met projectie niet recht doen aan het forum.

Van de week prima gevlogen met een low budget maatschappij: Wizz Air. Ik had een les geleerd over de valkuilen in mijn eerdere beschreven ervaring. En raad toekomstig Wizz Air -reizigers aan deze link te openen. http://en.wikipedia.org/wiki/Wizz_Air Onder het kopje 'criticism' wordt verwezen naar een zeer handige link van een actueel en breed gedragen forum over negatieve ervaringen met Wizz Air. Altijd handig.

Wees waakzaam met Wizz Air!

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door newmikey »

Toevallig in het vliegtuig naar Chicago de Telegraaf even doorgelezen en wat zien ik? Berichtje over Ryanair, problemen met boekingen, voorletter ipv voornaam etc. etc.

Naamswijzigingskosten Ryanair in het bericht? €160 dus Wizz was nog een koopje vergeleken daarbij :lol: :lol: :lol:

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door dia »

:wink: :wink:

arie smits
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2012 20:35

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door arie smits »

Ik heb een vlucht geboekt bij wizzair voor 5 personen bij bevestiging was alleen de eerste letter zichtbaar naar het callcentrum gebeld moest wachten tot de definatieve bevestiging na 7 dagen gekregen wederom callcentrum gebeld
was niet bereid om te helpen allen via wijzigingen op de site kosten 400 euro reactie van wizz air was als je het niet wijzigd ben je de 2000 euro van de 5 tickets ook kwijt
in Boedapest Priority boeking gedaan (terugvlucht) er was geen priotity klacht ingediend kreeg als reactie
Low cost airlines rarely have their own "representatives" at the airports. We rely instead on buying services from an agent operating at the airport, training them and providing them with a long and detailed set of rules. Unfortunately, we have limited means for controlling how they apply our rules. Please accept our sincere apology for the inconveniences caused by the uncomfortable situation.

We are doing our best to keep their service levels as high as possible to fit our dedicated standards. Acts of similar behaviour will be met with appropriate consequences. All necessary step will be taken – on a general and a personal level alike – to keep similar inconveniences from happening in the future
deze luchtvaartvaart mij zeker niet boeken en eigenlijk moet de toegang tot nederland worden geweigerd ( oplichters)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Wat is nu je probleem?
Je hebt een fout gemaakt met de initialen?
De eerste officiele voorletter moet ingevuld worden .....dat is nu wel algemeen bekent.
Bij u dus niet?

En nu dus boete betalen? Of anders geld kwijt voor tickets.
Wat heb je dan ingevuld? Hele namen?


Ja oplichters nee eigenlijk niet,eerlijk gezegd,bijna iedereen weet nu wel hoe te boeken.
Wat er in het paspoort staat ,toch zeker niet alle 5 de namen verkeers?

Ze mogen echt boete vragen sommige zijn soms nog hoger,echt waar,Sommige maatschapije dreigen dus ook met een hoog bedrag en sommige mensen gaan toch bellen en krijgen vriendelijk iemand en die fikst het voor 10 euro?

Heeft u dat allemaal al geprobeerd?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

newmikey schreef:Toevallig in het vliegtuig naar Chicago de Telegraaf even doorgelezen en wat zien ik? Berichtje over Ryanair, problemen met boekingen, voorletter ipv voornaam etc. etc.

Naamswijzigingskosten Ryanair in het bericht? €160 dus Wizz was nog een koopje vergeleken daarbij :lol: :lol: :lol:
Als je je gegevens gaat invoeren bij een boeking bij Ryanair staat dit in grote rode letters boven het formulier:

Alle passagiersnamen moeten overeenkomen met de namen in het paspoort/geaccepteerde reisdocument


In het invulformuliertje staat nog eens "Voornaam". Veel simpeler kan je het niet maken.

Als dit al te complex is kan je maar beter naar een reisbureau gaan om het te laten doen....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tja 8)

Globetrotter60
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2013 12:46

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Globetrotter60 »

Ik had ook een fout gemaakt bij het vermelden van de voornaam: Pedro in plaats van Petrus. Kosten: 240 euro om het te veranderen! De mensen voor mij bij het loket hadden ingelogd met hun voorletters. Kosten 589 euro. Pure diefstal en pure oplichterij voor een ticket en een reis die je al betaald hebt en een stoel die al voor je gereserveerd hebt. Dit soort praktijken zouden in Europees verband aangepakt, c.q. verboden moeten worden!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door sjohie »

Globetrotter60 schreef:Ik had ook een fout gemaakt bij het vermelden van de voornaam: Pedro in plaats van Petrus. Kosten: 240 euro om het te veranderen! De mensen voor mij bij het loket hadden ingelogd met hun voorletters. Kosten 589 euro. Pure diefstal en pure oplichterij voor een ticket en een reis die je al betaald hebt en een stoel die al voor je gereserveerd hebt. Dit soort praktijken zouden in Europees verband aangepakt, c.q. verboden moeten worden!
Wat zouden ze nog meer moeten doen, dan waarschuwingen etc neer zetten op site en bij de invulvelden? En dat soort dingen aanpassen kost tijd en moeite, en gezien het feit dat de marges flinterdun zijn, is dit 1 van de dingen waar ze nog wat aan kunnen verdienen. Eerlijk of niet is subjectief, maar je kan ook prima tickets boeken die nog te wijzigen zijn naderhand, maar die service kost dan wel wat meer. Als je kiest voor zo'n budgetmaarschappij, of site met stuntprijzen, geef je je wat mij betreft hier vrijwillig aan over. En serieus, een finaal verkeerde voornaam invullen?!?!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

Pedro in plaats van Petrus
Sinterklaastijd he :lol:

Gesloten