LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afbouwen citolapram,was ik er maar nooit aan begonnen...
afbouwen citolapram,was ik er maar nooit aan begonnen...
ik heb 3 jaar citolapram geslikt en nog niet eens zo`n hoge dosis,ik zat op 15 mg per dag..en ik heb me al die jaren heerlijk gevoeld..
op aanraden van de neuroloog ben ik heel langzaamaan gestopt i.v.m migraine..
ik ben er sinds januari 2011 helemaal vanaf en nu beginnen mijn klachten weer van voor af aan,was ik maar nooit gestopt
ik ben daarom op advies van de huisarts vorige week weer begonnen met 10 mg en nu krijg ik de bijwerkingen weer helemaal opnieuw, en gebruik zonodig oxazepam er bij..
ik zou zo willen dat we 6 weken verder waren en dan stop ik NOOIT meer met citolapram,want ik kan dat kleine snufje serotonine niet missen.
en de huisarts zegt dat ik gerust de rest van mijn leven door mag gaan met citolapram..
op aanraden van de neuroloog ben ik heel langzaamaan gestopt i.v.m migraine..
ik ben er sinds januari 2011 helemaal vanaf en nu beginnen mijn klachten weer van voor af aan,was ik maar nooit gestopt
ik ben daarom op advies van de huisarts vorige week weer begonnen met 10 mg en nu krijg ik de bijwerkingen weer helemaal opnieuw, en gebruik zonodig oxazepam er bij..
ik zou zo willen dat we 6 weken verder waren en dan stop ik NOOIT meer met citolapram,want ik kan dat kleine snufje serotonine niet missen.
en de huisarts zegt dat ik gerust de rest van mijn leven door mag gaan met citolapram..
-
Re: afbouwen citolapram,was ik er maar nooit aan begonnen...
hallo wikky mag ik vragen waarom je dit medicijn slikt? ik vraag dit omdat een hele goede vriend van mij last heeft van stress/paniek syndroom ,hij heeft er veel lichamelijke klachten van . de laatste keer op de huisartsen post booden ze hem ook oxazepam aan maar dat wilde hij niet.nu slikt hij 3x daags een valriaan maar is nu de wanhoop nabij en wil het liefst nu toch een pilletje. alleen nu wil de huisarts er niet aan ,hij voelt zich inmiddels meest van tijd dood ongelukkig.
hoi manondoris..
ik ben een paar jaar geleden ineens zo angstig en paniekerig geworden en durfde zelfs mijn huis niet meer uit om boodschappen te gaan doen.
ik huilde veel omdat ik me gewoon geen raad wist.
toen ben ik bij een psycholoog terecht gekomen en zowel de psycholoog als de huisarts wilde dat ik citolapram ging nemen,maar wat heb ik dat toen afgehouden zeg..
maar op een gegeven moment was ik gewoon mezelf niet meer en vond aan het hele leven niks meer aan..
nou...toen toch maat begonnen met citolapram,mennnnnnnnnnn na zo`n 4 weken ging er een heel nieuwe wereld voor me open,ik durfde alles weer en was weer vrolijk
dus ik heb er nooit geen spijt van gehad dat ik er aan begonnen was,totdat mijn neuroloog mij wilde laten stoppen omdat ik dan betere medicijnen voor mijn migraine aanvallen kon nemen..
dat is de grootste fout geweest die ik ooit gemaakt heb...ik ben heel langzaam afgebouwd en heb daar 4 maanden over gedaan,elke keer een beetje minder genomen en eind januari was ik klaar en voelde me best goed moet ik zeggen en ik was ook trots op mezelf..
in februari kreeg ik 2 keer een zware luchtweginfectie en heb 2 kuren antibiotica ingenomen en ineens was ik weer terug bij af...
begon weer angstig te worden,dacht dat ik van alles mankeerde,kreeg paniekaanvallen ..
weer helemaal door de medische molen gegaan en alles bleek goed te zijn,ik had geen enge ziektes waar ik zo bang voor was,mijn bloed is goed etc:
maar ik blijf me ellendig voelen en heb daarom besloten met de huisarts om weer te beginnen met de citolapram, en ik kan niet wachten totdat ik me weer beter ga voelen..
ik heb wel last van de bijwerkingen die je hebt als je begint met een a.d,maar die kun je wat minderen door oxazepam te nemen..
maar ik kan je nu alvast zeggen,dat ik nooit meer zal stoppen met die a.d want ik voel me als ik ze gebruik weer een normaal mens...
en zowel de huisarts als de psycholoog zeggen dat je ze gerust voor de rest van je leven mag blijven gebruiken,dus waarom zou ik dan nog stoppen,
ik leef nu en over jaren zie ik wel weer verder..
ik kan me indenken dat jouw vriend zich dood ongelukkig voelt,dat had ik jaren terug ook en nu soms weer en dat wil ik echt niet meer meemaken..
wel vreemd dat de huisarts van jouw vriend er niet aan wil...
als ik jouw vriend was ging ik toch eens terug naar die huisarts en anders even een afspraak maken bij de psycholoog, want zo heeft hij ook geen leven
ik wens jullie heel veel succes hoor..
liefs wikky
ik ben een paar jaar geleden ineens zo angstig en paniekerig geworden en durfde zelfs mijn huis niet meer uit om boodschappen te gaan doen.
ik huilde veel omdat ik me gewoon geen raad wist.
toen ben ik bij een psycholoog terecht gekomen en zowel de psycholoog als de huisarts wilde dat ik citolapram ging nemen,maar wat heb ik dat toen afgehouden zeg..
maar op een gegeven moment was ik gewoon mezelf niet meer en vond aan het hele leven niks meer aan..
nou...toen toch maat begonnen met citolapram,mennnnnnnnnnn na zo`n 4 weken ging er een heel nieuwe wereld voor me open,ik durfde alles weer en was weer vrolijk
dus ik heb er nooit geen spijt van gehad dat ik er aan begonnen was,totdat mijn neuroloog mij wilde laten stoppen omdat ik dan betere medicijnen voor mijn migraine aanvallen kon nemen..
dat is de grootste fout geweest die ik ooit gemaakt heb...ik ben heel langzaam afgebouwd en heb daar 4 maanden over gedaan,elke keer een beetje minder genomen en eind januari was ik klaar en voelde me best goed moet ik zeggen en ik was ook trots op mezelf..
in februari kreeg ik 2 keer een zware luchtweginfectie en heb 2 kuren antibiotica ingenomen en ineens was ik weer terug bij af...
begon weer angstig te worden,dacht dat ik van alles mankeerde,kreeg paniekaanvallen ..
weer helemaal door de medische molen gegaan en alles bleek goed te zijn,ik had geen enge ziektes waar ik zo bang voor was,mijn bloed is goed etc:
maar ik blijf me ellendig voelen en heb daarom besloten met de huisarts om weer te beginnen met de citolapram, en ik kan niet wachten totdat ik me weer beter ga voelen..
ik heb wel last van de bijwerkingen die je hebt als je begint met een a.d,maar die kun je wat minderen door oxazepam te nemen..
maar ik kan je nu alvast zeggen,dat ik nooit meer zal stoppen met die a.d want ik voel me als ik ze gebruik weer een normaal mens...
en zowel de huisarts als de psycholoog zeggen dat je ze gerust voor de rest van je leven mag blijven gebruiken,dus waarom zou ik dan nog stoppen,
ik leef nu en over jaren zie ik wel weer verder..
ik kan me indenken dat jouw vriend zich dood ongelukkig voelt,dat had ik jaren terug ook en nu soms weer en dat wil ik echt niet meer meemaken..
wel vreemd dat de huisarts van jouw vriend er niet aan wil...
als ik jouw vriend was ging ik toch eens terug naar die huisarts en anders even een afspraak maken bij de psycholoog, want zo heeft hij ook geen leven
ik wens jullie heel veel succes hoor..
liefs wikky
-
dank voor je reactie,het is een erg herkenbaar verhaal zeg. ik ga hem jou verhaal daarom eens voorleggen. heel veel sterkte ermee.
manondoris,ik wens jullie heel veel succes
liefs wikky
liefs wikky
manondoris schreef:hallo wikky mag ik vragen waarom je dit medicijn slikt? ik vraag dit omdat een hele goede vriend van mij last heeft van stress/paniek syndroom ,hij heeft er veel lichamelijke klachten van . de laatste keer op de huisartsen post booden ze hem ook oxazepam aan maar dat wilde hij niet.nu slikt hij 3x daags een valriaan maar is nu de wanhoop nabij en wil het liefst nu toch een pilletje. alleen nu wil de huisarts er niet aan ,hij voelt zich inmiddels meest van tijd dood ongelukkig.
Ik ben niet zo'n voorstander van medicijnen ,maar als ik dit lees dan denk ik toch hoezo wil de huisarts er niet aan? deze vriend heeft dat denk ik toch ook nodig.
Een kennis van mij slikt al 10 jaar Citalopram .
Zijn internist beweerd, dat deze medicijn de minsten bijwerkingen hebben als andere.
Zijn internist beweerd, dat deze medicijn de minsten bijwerkingen hebben als andere.
tennis schreef:Een kennis van mij slikt al 10 jaar Citalopram .
alle medicijnen hebben bijwerkingen , maar als het nodig is moet je niet iemand laten doorlopen.
ik heb de citolapram 3 jaar gebruikt en heb verder nooit bijwerkingen gehad,behalve als je stopt en als je begint..
mijn huisarts zegt ook dat het middel vrij onschuldig is en dat je het zo lang mag gebruiken als je wil..
het lijkt een akelig woord"anti-depressiva"maar eigenlijk is het gewoon de stof serotonine die in je hersens aangemaakt worden,maar bij mij word het niet meer aangemaakt,dus ik ben zeer blij met die middeltje hoor
en weet je wat ook zo fijn is,het onderdrukt overgnagsverschijnselen
oké,het is ffe vervelend nu dat ik weer opnieuw begonnen ben,maar ik weet zeker dat ik me over 4-6 weken weer een heel anders mens zal voelen..
mijn huisarts zegt ook dat het middel vrij onschuldig is en dat je het zo lang mag gebruiken als je wil..
het lijkt een akelig woord"anti-depressiva"maar eigenlijk is het gewoon de stof serotonine die in je hersens aangemaakt worden,maar bij mij word het niet meer aangemaakt,dus ik ben zeer blij met die middeltje hoor
en weet je wat ook zo fijn is,het onderdrukt overgnagsverschijnselen
oké,het is ffe vervelend nu dat ik weer opnieuw begonnen ben,maar ik weet zeker dat ik me over 4-6 weken weer een heel anders mens zal voelen..
Dit is, wat ik ook heb vernomen.Zijn internist beweerd, dat deze medicijn de minsten bijwerkingen hebben als andere.
Er wordt ook beweerd, dat er mensen zijn, welke dit medicijn nemen, om de faalangst bij examens te onderdrukken!
-
ik weet niet maar mischien wil de huisarts eerst alles geprobeerd hebben ,hij heeft een hoofdscan gehad en die was goed en nu krijgt hij een holter electrocardiogram voor zijn hart.als alles goed blijkt te zijn moet er wat anders gebeuren.ciske schreef:manondoris schreef:hallo wikky mag ik vragen waarom je dit medicijn slikt? ik vraag dit omdat een hele goede vriend van mij last heeft van stress/paniek syndroom ,hij heeft er veel lichamelijke klachten van . de laatste keer op de huisartsen post booden ze hem ook oxazepam aan maar dat wilde hij niet.nu slikt hij 3x daags een valriaan maar is nu de wanhoop nabij en wil het liefst nu toch een pilletje. alleen nu wil de huisarts er niet aan ,hij voelt zich inmiddels meest van tijd dood ongelukkig.
Ik ben niet zo'n voorstander van medicijnen ,maar als ik dit lees dan denk ik toch hoezo wil de huisarts er niet aan? deze vriend heeft dat denk ik toch ook nodig.
dan kan hij beter die hoofdscan afwachten , maar anders toch eens aan de bel bij die huisarts trekken, over het algemeem moet je bij huisartsen altijd opletten dat ze niet te...snel voor schrijven.
ciske schreef:dan kan hij beter die hoofdscan afwachten , maar anders toch eens aan de bel bij die huisarts trekken, over het algemeem moet je bij huisartsen altijd opletten dat ze niet te...snel voor schrijven.
Hoofdscan heeft hij gehad.
Is hij niet in behandeling bij een internist of neuroloog?
Een huisarts is voor mij in dit geval, niet de juiste persoon, om dit te beoordelen.
-
hoofdscan was goed,hij heeft een super huisarts want deze laat eerst allerlei onderzoeken doen. deze onderzoeken zijn nodig omdat hij allerlei klachten heeft die kunnen worden veroorzaakt door stress\ angst. maar voor het zelfde geld mankeer je wel degelijk iets, als alles goed blijkt te zijn zal hij zich er bij neer moeten leggen dat het bij het syndroom hoort. nu kan hij dit niet aanvaarden en denkt dat hij van alles mankeerd. maar heel goed van de huisarts om hem toch goed door te lichten.ook voor zijn eigen gemoedt.
-
neuroloog heeft hij gezien na de hoofd scan, ook nog allerlei testjes gehad en waren tot dusver goed.tennis schreef:ciske schreef:dan kan hij beter die hoofdscan afwachten , maar anders toch eens aan de bel bij die huisarts trekken, over het algemeem moet je bij huisartsen altijd opletten dat ze niet te...snel voor schrijven.
Hoofdscan heeft hij gehad.
Is hij niet in behandeling bij een internist of neuroloog?
Een huisarts is voor mij in dit geval, niet de juiste persoon, om dit te beoordelen.
effe fout gelezen
zoals jij schrijft over die huisarts lijkt me die goed. en juist de huisarts vind ik de aangewezen persoon dat als het alleen stress is , dat die voorschrijft, die staat het dichtst bij de patient.
zoals jij schrijft over die huisarts lijkt me die goed. en juist de huisarts vind ik de aangewezen persoon dat als het alleen stress is , dat die voorschrijft, die staat het dichtst bij de patient.
ik kom weer even reageren hoor
wat komt alles me bekend voor...
ik vind dat hij de goede huisarts heeft om eerst eens alles uit te laten sluiten,want voor hetzelfde geld mankeert iemand wel iets.
ik heb ook alle onderzoeken doorlopen,ik heb wel tig keer mijn bloed laten onderzoeken,maar alles was goed!
ik dacht dat ik iets aan mijn longen had,maar ook de longfoto`s waren goed!
ik dacht dat ik iets aan mijn lever had,maar ook daar is niks mis mee!
heb ik weer eens een migraine aanval dan denk ik dat ik een hersenbloeding krijg...
heb ik een pijntje in mijn buik dan denk ik dat ik een blindedarm onsteking heb,
heb ik keelpijn dan denk ik al dat ik keelkanker heb pppfff,zo kan ik nog wel even door gaan,maar alles wat onderzocht is is helemaal goed..
het zit tussen mijn oren
ik denk te veel en denk overal over na,veels te diep natuurlijk,maar zie dat maar eens tussen je oren vandaan te krijgen..
het si zo gemakkelijk gezegd dat je niet zo diep na moet denken,maar ik kan er niks aan doen dat ik zo diep denk,en dat denken maakt me weer angstig,dus ik zit in een visueel cirkeltje..
vandaar dat ik weer begonnen ben met die citalopram, alleen de bijwerkingen maken dat ik me nu zo rot voel,maar uit ervaring weet ik echt dat dit na 4-6 weken weer over is..
manondoris,laat hem eerst alle onderzoeken maar ondergaan en als alles goed is dan zal de huisarts echt wel voorstellen om met a.d te beginnen,tenminste zo is het bij mij ook gegaan..
ik heb ergens een site gevonden vanmiddag die zou iedereen eens kunnen bekijken,ik zal het eens even opzoeken en in een volgend berichtje plaatsen,ik herken er zo veel in!!
tot zo
wat komt alles me bekend voor...
ik vind dat hij de goede huisarts heeft om eerst eens alles uit te laten sluiten,want voor hetzelfde geld mankeert iemand wel iets.
ik heb ook alle onderzoeken doorlopen,ik heb wel tig keer mijn bloed laten onderzoeken,maar alles was goed!
ik dacht dat ik iets aan mijn longen had,maar ook de longfoto`s waren goed!
ik dacht dat ik iets aan mijn lever had,maar ook daar is niks mis mee!
heb ik weer eens een migraine aanval dan denk ik dat ik een hersenbloeding krijg...
heb ik een pijntje in mijn buik dan denk ik dat ik een blindedarm onsteking heb,
heb ik keelpijn dan denk ik al dat ik keelkanker heb pppfff,zo kan ik nog wel even door gaan,maar alles wat onderzocht is is helemaal goed..
het zit tussen mijn oren
ik denk te veel en denk overal over na,veels te diep natuurlijk,maar zie dat maar eens tussen je oren vandaan te krijgen..
het si zo gemakkelijk gezegd dat je niet zo diep na moet denken,maar ik kan er niks aan doen dat ik zo diep denk,en dat denken maakt me weer angstig,dus ik zit in een visueel cirkeltje..
vandaar dat ik weer begonnen ben met die citalopram, alleen de bijwerkingen maken dat ik me nu zo rot voel,maar uit ervaring weet ik echt dat dit na 4-6 weken weer over is..
manondoris,laat hem eerst alle onderzoeken maar ondergaan en als alles goed is dan zal de huisarts echt wel voorstellen om met a.d te beginnen,tenminste zo is het bij mij ook gegaan..
ik heb ergens een site gevonden vanmiddag die zou iedereen eens kunnen bekijken,ik zal het eens even opzoeken en in een volgend berichtje plaatsen,ik herken er zo veel in!!
tot zo
dit is die site die ik bedoelde,het is om angst te overwinnen!!
http://www.angstoverwinnen.com/index.php
liefs wikky
http://www.angstoverwinnen.com/index.php
liefs wikky
-
dank je ik geef hem de link door
is goed manondoris