Pagina 1 van 1
LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 11 mei 2011 16:24
door michael755
Hallo allemaal,
Ik heb op 8 maart 2011 mijn Blackberry Bold 9700 ter reparatie aangeboden bij T-mobile shop amsterdam-osdorpplein. Zij hebben het toestel naar Dynafix reparatie centrum in nuth gestuurd. Na een week of 2 kreeg ik bericht dat mijn blackberry onherstelbaar beschadigd was, ik had de keus om een nieuwe te kopen of om hem terug te laten sturen. Na veel geruzie en gebeld te hebben met de klantenservice van T-mobile kreeg ik eindelijk te horen dat het om waterschade ging. Hierop maakten ik duidelijk dat de telefoon niet kapot is gegaan door water. Dit is immers onmogelijk op het dressoir. Ik wilde graag met de reparateur spreken maar dit was natuurlijk onmogelijk. Ik vertelde dat ik een second opinion wilde omdat ik me opgelicht voelde, dit moest ik zelf maar regelen. Ik was boos en ben vergeten om het formulier terug te sturen waarop ik aan kon geven of ik een nieuwe wilde (tegen betaling) of dat ik de oude terug wilde.
Op 13 april ontving ik een e-mail dat ze geen reactie hebben ontvangen op hun brief en dat het toestel terug gestuurd is naar mijn huis adres (Vreemd want ik heb hem persoonlijk afgegeven bij de t-mobile winkel dus verwacht ook dat ik hem persoonlijk op kan halen net als bij kpn)
Vandaag 11 mei ben ik eens gaan bellen waar mijn toestel blijft, Volgens de t-mobile medewerker is deze verstuurd naar mijn huis op 15 april. Wel vreemd dat ik niks heb ontvangen, maarja. Ze gaan een papier opsturen die ik moet ondertekenen zodat ze mijn telefoon kunnen traceren. Geloof hier geen moer van want die telefoon hebben ze gewoon weggegooid of in het reparatie centrum liggen voor onderdelen. Ze weten zelf ook wel dat elk ander bedrijf zou zeggen dat de telefoon niet nat is geweest en dus ook niet defect is gegaan door water/vocht.
Heeft iemand ook ervaring met de oplichters / Dieven praktijken van t-mobile over water schade terwijl de telefoon niet eens binnen een meter afstand van water is geweest. Of dat ze "zeggen" dat het toestel is verstuurd en dat deze dus gewoon helemaal niet is verstuurd. Ik zou graag willen weten of het dan ook is opgelost.
Alvast bedankt voor de reacties en PAS OP VOOR T-MOBILE.
Groetjes
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 11 mei 2011 17:16
door renegade66
hmmm, ik heb al eens hetzelfde gelezen, ook hier was de reparateur dynafix.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 11 mei 2011 17:29
door michael755
Oké. Bedankt. Ik gs ff zoeken.
Groetjes.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 11 mei 2011 17:32
door alfatrion
michael755 schreef:Ze gaan een papier opsturen die ik moet ondertekenen zodat ze mijn telefoon kunnen traceren.
Pas hiermee op. Voor het zelfde geld is het in werkelijkheid een document waarin staat dat jij het toestel hebt ontvangen.
Wanneer is het toestel gekocht? Wie is de garantie verstrekken? Wat staat er over de bewijslast in de garantie? M.a.w. hersteld men slecht indien jij aantoon dat het product ondeugdelijk was, of herstellen ze tenzij zij kunnen aantonen dat het product deugdelijk was?
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 11 mei 2011 17:53
door !in$der
Kijk met je imei nummer op
www.e-repair.nl
Teleplan repareert je BB toestel en niet dynafix
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 12 mei 2011 12:30
door Miepje1
Klein tegenwichtje (al begrijp ik je frustratie). Ik ben al bijna 10 jaar klant bij T-mobile. Nooit, maar dan ook nooit problemen. Ook niet toen ik mijn telefoon ter reparatie aanbood (barst in het glas). Kreeg hem binnen een week per post terug, met nieuw glas en nog als extra service vastgezet klepje (wat nog niet eens erg los zat).
Ze kunnen het wel hoor.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 12 mei 2011 12:53
door T-Mobile Webcare
@michael755
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via
[email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Cindy ' vermelden.
Cindy
T-Mobile Webcare
@alfatrion
Dit is uiteraard niet het geval. De toestemming van de klant is nodig omdat er onderzoek op het netwerk gedaan wordt.
@Miepje1
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent!
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 12 mei 2011 13:28
door pima
Ook de toestellen van KPN worden bij e-repair "gerepareerd, moeilijke gevallen krijgen standaard het briefje mee, afgekeurd ivm vochtschade, geen garantie. Heb het toestel teruggehaald, alleen verpakt in een begeleidend reparatierapport. Ben toen in de clinch gegaan met de KPN en kreeg het voor elkaar, dat ik een second opinion mocht laten doen, bij een erkende reparateur. Toestel lag inmiddels al een maand in de lade. Voordat ik hem wegbracht, opgeladen en voor de zekerheid aangezet. Tot mijn stomme verbazing deed het toestel het gewoon, waarschijnlijk was er een druktoetsje blijven hangen, maar dat zullen we nooit weten.
Dus het probleem ligt niet bij de provider, maar bij het reparatiebedrijf, dat zich er met een jvl vanaf maakt. Al dan niet in opdracht van de provider.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 12 mei 2011 22:34
door Skann
!in$der schreef:Kijk met je imei nummer op
http://www.e-repair.nl
Teleplan repareert je BB toestel en niet dynafix
Yeah right. Teleplan doet niets voor T-Mobile. Uberhaupt wordt alleen software geupdate in Nederland (kan je zelf, maargoed...) en de fysieke reparaties worden in Engeland gedaan. Je BlackBerry mag niet in Nederland gerepareeerd worden.
@TS: Vochtschade is onherstelbaar. Ze doen er foto's bij. vraag die anders op. Helaas heb ik al zo'n 25 mensen gehad die het hebben geprobeerd aan te vechten. Waarvan er 25 verloren hebben. Het is jouw woord tegen dat van Dynafix. En die hebben het eenmaal erg goed dichtgetimmerd.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 14 mei 2011 14:46
door moontje136
hallo allemaal,
ik zit dus nu met het zelfde probleem,toestel isnu bij t-mobile en kan onmogelijk gemaakt worden maar voor €185,91 kan ik wel een nieuwe krijgen !!!!!!!!!!!!
hij heeft klem-stoten-vallen schade ,onmogelijke gewoon de binnen kant van het oplaad gebeuren kwam er mee uit toen ik de adapter eruit haalde...ik ga zeker voor een second opion want dat kan gewoon niet mijn schuld zijn...zo zuinig dat ik er altijd op ben...en ga ook zeker mijn rechtsbijstand inschaklen ..maar zoals ik hier boven lees moet ik eerst maar hopen dat ik hem weer terug krijg..maar heb alles gecopieerd...en weet je wat het lulligste i...ben net 6 dagen voorbij de 3 maanden!!!!!)garantie periode'....heeft iemand nog tips voor mij...want tja koop maarja weer ff nieuwe telefoon...voel me echt belazerd
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 18 mei 2011 17:23
door Frank van Oers
Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt met t-mobile
In december kreeg onze dochter een t-Mobile Vairy touch 1 twv 60 euro.
Onlangs kwam het binnenwerk van de adapteraansluiting los. Dit gereclameerd in de t-mobile winkel en deze zouden de telefoon opsturen ter reparatie.
Na 2 weken kregen we een brief thuis waarin stond dat de telefoon niet binnen de garantie gerepareerd kon worden.
heb hierna meteen gebeld met t-mobile en jawel, ze kwamen met hun standaard-antwoord "vochtschadë". Ook deze telefoon is nooit in contact geweest met vocht, daarbij heeft dat niets te maken met het mankement dat de adapteraansluiting defect is.
Ze wilden van geen wijken weten bij t-mobile en ik werd behoorlijk kwaad. Dat had ik mischien niet moeten worden want die callcentertrutjes die voeren ook alleen maar opdrachten uit.
Nu hebben we onze rechtbijstand ingeschakeld en we hebben t-mobile ingebreke gesteld. Deze brief hebben we afgegeven in de t-mobile shop en laten tekenen voor ontvangst, tevens hebben we de brief aangetekend naar hun reparatieafdeling gestuurd.
Ik verwacht helemaal niets, maar je voelt je zo zwaar opgelicht. Ik ben van plan hier lang mee door te gaan om mijn gelijk te krijgen, omdat ik weet dat we volledig in ons recht staan.
Het is de arrogantie van t-mobile ten voeten uit.
Ik zal trachten hieronder de voorbeeldbrief te plakken :
Voorbeeld ingebrekestelling. Aanvullen en aanpassen naar situatie.
AANGETEKEND MET HANDTEKENING RETOUR
INGEBREKESTELLING (boven het briefhoofd plaatsen)
Plaats, datum
Naam leverancier
t.a.v.
straat
postcode en plaats
Onderwerp: ingebrekestelling
Geachte heer, mevrouw,
Ons is gebleken dat de door u geleverde ...(omschrijving goederen/diensten) niet voldoen aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Met name hebben wij de volgende bezwaren:
- ...
- ... (omschrijving gebreken)
Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen het gebrek te herstellen.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houden wij ons het recht voor de met u gesloten overeenkomst te ontbinden. Bovendien stellen wij u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Een kopie van dit schrijven doen wij u per gewone post toekomen.
Met vriendelijke groet,
(naam)
(adres)
(postcode en woonplaats)
(evt. telefoonnummer en e-mailadres)
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 18 mei 2011 18:35
door moontje136
heb vandaag een mail gekregen dat hij op de post is gegaan omdat ik mijn bb curve 8520 niet wil laten repareren( trouwens volgens t-mobile kon het niet eens meer de enige optie was een nieuwe kopen via hun)...heb gelijk de plaatselijke "telefoonreparateur"gevraagd of hij het wil nakijken voor mij ,nou hij was erg nieuwsgierig wat had al menig klant van t-mobile gehad met deze meldingen !!!!! en allemaal val/stoten/beklemming schade..heb ook even mijn rechtsbijstand op de hoogte gebracht ,die vond dit toch ook wel een raar verhaal en heb ze ook gewezen op deze site...we wachten het af of ik inderdaad mijn telefoon terug ontvang.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 26 sep 2011 10:27
door hansstek
Hier hetzelfde verhaal. De telefoon van mijn vrouw ging moeilijker aan en op een gegeven moment helemaal niet meer. Ik heb hem weggebracht naar de t-mobile winkel en hij is opgestuurd. Toestel zag er prima uit werd nog gezegd.
Na twee weken kwam het toestel terug, via de site had ik gezien dat het toestel gerepareerd zou worden. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het toestel vochtschade had. Daar kon men niets aan doen.
Omdat wij 100% zeker weten dat er geen vochtschade aan zit zijn wij direct naar een telecom reparatiewinkel in Spijkenisse gegaan die het toestel voor ons hebben bekeken. Er is absoluut geen sprake van waterschade. dit heeft men ons zwart op wit meegegeven.
Ik ben weer terug gegaan naar de T-mobile winkel waar wij door (een overigens zeer behulpzame en vriendelijke) dame geholpen werden die de after sales belde. Er zouden door de aftersales foto's opgevraagd worden bij reparateur. Deze worden naar de winkels opgestuurd en dan wordt ons bewezen dat er waterschade aan zit. Dit was afgelopen vrijdag en nu, maandag nog niets gehoord. Dit is mogelijk en ik zal vanmiddag zelf naar de winkel terug gaan.
Met de informatie dat men binnen 6 maanden aan moet tonen dat het door de schuld van mijn vrouw is gekomen zal ik proberende reparatie alsnog voor elkaar te krijgen.
In ieder geval een zeer slechte zaak van T-mobile. Het kan wel zijn dat het een externe reparateur is maar T-mbile staat aan de andere kant van mijn contract. Zij zijn volgens mij dan ook verantwoordelijk. Nu hebben we nog twee abbonnementen bij T-mobile die direct opgezegd worden als dit niet opgelost wordt. Voor hen ene druppel op een gloeiende plaat maar voor ons het idee dat we iets hebben gedaan.
Maar we wachten nog even af.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 26 sep 2011 16:09
door Hatertje
De beetje moderne toestellen hebben tegenwoordig vocht indicators ingebouwd. Hieraan kan het reparatiecentrum zien of het toestel in contact is geweest met vocht. Zo ja? In de meeste gevallen word de reparatie keihard afgewezen i.v.m. vochtschade.
Houd er wel rekening mee dat vochtschade al kan ontstaan door het toestel in je binnenzak te houden en even uit je oksel te zweten.
Verder hoef je, zoals pima aangeeft van wel, geen toestemming op te vragen bij je provider voor een second opinion. Het is echter wel makkelijker als de provider een aantekening maakt in hun systeem dat jij dit gaat doen. Maak het dus wel kenbaar.
Zorg er ook voor dat je de second opinion aanvraagt bij een door de fabrikant van je toestel gecertificeerd reparatiecentrum. Als je dit bijvoorbeeld op de zwarte markt laat doen dan word het alsnog afgewezen.
Verder zal je toestel heus wel teruggestuurt zijn door het reparatiecentrum. Als zij deze zonder toestemming achteroverdrukken, is dat natuurlijk diefstal. Waarschijnlijk heeft het reparatiecentrum het toestel aangetekend via PostNL verstuurd. Als het pakket is kwijtgeraakt bij PostNL, dan moet er onderzoek worden gestart waar het toestel is en wie verantwoordelijk is voor de verdwijning. Natuurlijk kan zowel het reparatiecentrum als je provider geen vervangend toestel toesturen zolang dit onderzoek loopt.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 26 sep 2011 21:47
door nathalie87
Dit geldt voor alle providers:
Als er water(schade)/waterdamp of val- of stootschade wordt gevonden bij een toestel als je die ter reparatie aanbied, ongeacht of dat nou de oorzaak is van het mankement of niet. Draai je altijd zelf voor de reparatiekosten op of als het niet meer te repareren valt moet je op eigen kosten een nieuwe aanschaffen.
Dat jullie dat nog niet wisten?
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 27 sep 2011 19:16
door Hatertje
@Frank
1 aanmerking op je brief:
In je brief hou je de provider aansprakelijk voor de geleden en nog te lijden schade. Ik kan je nu al vertellen dat dat alleen nut heeft als je een zakelijk abonnement hebt.
Particuliere klanten gaan namelijk akkoord met de algemene voorwaarden waarin staat vermeld dat de provider niet aansprakelijk is voor indirecte schade, alleen directe schade.
En onder directe schade kan je bijvoorbeeld verstaan dat er een zendmast op je hoofd komt.
Het feit dat je even niet bereikbaar bent of geen gebruik hebt kunnen maken van sms of internet, en daardoor bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek bent misgelopen, valt onder indirecte schade. Daar kan je de provider niet verantwoordelijk voor houden. Daar ben je immers zelf akkoord mee gegaan.
Onlangs was door ook een voorbeeld van. Zie:
http://tweakers.net/nieuws/74803/intern ... talen.html
Particuliere mevrouw beweert in "sociaal isolement" te hebben gezeten doordat KPN haar ten onrechte heeft afgesloten. Rechter heeft de schadevergoeding van de baan geveegd en de klant heeft alleen gekregen waar ze recht op heeft. (De onterecht betaalde acceptgiro kosten).
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 30 jun 2012 14:18
door xMereell
ik heb ook hier mee te maken gehad zelfde probleem ze zeiden dat me bb defect was en ik moest maar een nieuwe kopenm
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 30 jun 2012 19:29
door xMereell
en ja ik heb volgens hun ook waterschade wat helemaal niet kan
dinsdag terug naar de winkel kijken wat ze ermee kunnen.
Re: LET OP! bij het laten repareren van je toestel bij T-MOBILE
Geplaatst: 01 jul 2012 19:18
door olaf79
Het is steeds hetzelfde liedje: Ze konstateren waterschade en dus is er geen garantie al heeft die waterschade niets te maken met het eigenlijke defect.
Eigenlijk gaat het om vocht. In de telefoons zit een stripje dat verkleurt als er vocht binnentreed. Vervolgens kun je fluiten naar je garantie. Dat vind ik onterecht. Ten eerste moet een telefoon, zei het beperkt, tegen vocht kunnen. Immers is zweet van je handen en hoofd ook vocht. Ten tweede betekent die vocht niet zonder meer dat dat gerelateerd is aan het geconstateerde defect. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een beetje vocht de oplaadinstallatie doet loskomen van de behuizing. Vocht is dus gewoon een smoes om geen garantie te hoeven verlenen.
Moderators: is het niet eens tijd voor het grote "garantie geweigerd wegens waterschade" topic?