LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING weigert ineens auto te verzekeren.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

ik heb een beetje vreemde situatie,

we hebben al een paar jaar een autoverzekering bij de ING.
gisteren hebben we een andere auto gekocht die 10 KG zwaarder is dan de vorige.
mijn vrouw belt naar ING om de oude auto uit en de nieuwe in de verzekering te zetten.

na alles beantwoordt te hebben en de oude auto uit de verzekering is gehaald, wordt er tegen mijn vrouw gezegd dat de nieuwe auto niet verzekerd kan worden vanwege een nieuwe verzekeringswet.

mijn vrouw heeft opgehangen en geeft dit aan mij door.
ik weer terugbellen en vraag om uitleg, ik heb heel internet afgespeurd en kon er niks over vinden.
krijg ik te horen dat het een nieuw intern beleid is dat gewicht auto en leeftijd van mijn vrouw niet met hun normen/beleid overeenkomt en dus niet verzekerd wordt.

ik nog aangegeven dat we al een aantal jaren verzekert zijn bij ING en eigenlijk alle verzekeringen daar hebben lopen en dat de auto maar 10kg zwaarder is.

daar konden ze niets aan doen zo zijn nu eenmaal de regels.

ik heb dus aangegeven dat bij deze alle verzekeringen weggehaald worden bij ING en ik hier een verhaaltje over ga schrijven op de forums.

bij deze dus.

maar kan dit zomaar???

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoezo discriminatie ?
krijg ik te horen dat het een nieuw intern beleid is dat gewicht auto en leeftijd van mijn vrouw niet met hun normen/beleid overeenkomt en dus niet verzekerd wordt.
Wegwezen daar en neem al de andere verzekeringen die je er hebt lopen
ook mee.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

pollie 66 een tip weghalen daar en deze nemen super gewoon nooit geen gezeur 2e auto er bij zelde noclaim en regels als de 1e en korting als je lid bent van diverse instellingen kan je aanklikken bij welke je lid bent
deze nieuwsbrief kreeg ik vanmorgen:
Kiest u voor de autoverzekering van FBTO? Dan krijgt u een KARWEI KadoKaart van zelfs 2 x € 25,-. Bovendien ontvangt u als klant éénmalig € 10,- extra! Met de FBTO Autoverzekering krijgt u de aanschafwaarde vergoed bij total loss, ook als deze tweedehands is. Tot 3 jaar na aankoop! Een unieke regeling, die niet voor niets met een 10 is beoordeeld door de Consumentenbond*.

Kies daarom vóór 14 juni 2011 voor de FBTO Autoverzekering en ga lekker shoppen bij KARWEI met uw KadoKaarten ter waarde van totaal € 60,-.

Als lid van Vereniging Eigen Huis profiteert u naast deze handige actie ook gewoon van de ledenkorting op de verzekeringen van FBTO.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door ciske »

sorry hoor maar FBTO is afschuwelijk duur, dan kan TS beter effe rond googelen welke een beetje aanspreekt, voor dat 10 tje korting is een lokkertje.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

alle verzekeringen zijn inmiddels verwijderd bij de ING, we hebben nu een autoverzekering bij ohra voor €13 euro p/m, dit in tegenstelling tot ING waar we ongeveer €37,- betaalden voor dezelfde verzekering.

dit is toch wel een heel groot verschil.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door ciske »

veel geluk ermee pollie66 het is zeker een behoorlijk verschil.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wat een zolen zeg, zou ind op alle mogelijke forums en media dit melden, wat een discriminatie zeg.

En zit zelf bij ING ( voorheen Postbank ) maar zo zout als dit heb ik nog niet gegeten.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

ik heb het net voor de gein is even nagekeken en getest op de website van ing.
mijn vrouw is van 1985 en wordt met deze auto geweigerd volgens de acceptatieregels.

ik ben van 1966 en ik kan dezelfde auto gewoon zonder problemen op mijn naam verzekeren.

dit heeft gewoon puur met het gewicht van de auto te maken.

wat echter heel vreemd is is dat onze vorige auto's dus respectievelijk 10kg lichter en 200kg zwaarder was maar wel een zwaardere motor had, namelijk 1.8i en 2.3i. en die konden wel gewoon op naam van mijn vrouw.

ik ga dit eens echt in de media bekend maken want dit is je reinste discriminatie.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ciske ben ik niet met je eens dat ftbo duurder is
heb een hoop verzekeringen er op nagekeken ivm de 2e auto
en hij was er echt goedkoper als bij andere verzekeringen
ook trouwens mijn inboedel en rechtsbijstand

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

pollie66 schreef:krijg ik te horen dat het een nieuw intern beleid is dat gewicht auto en leeftijd van mijn vrouw niet met hun normen/beleid overeenkomt en dus niet verzekerd wordt.
Hebben ze bij de ING niet per "ongeluk" leeftijd auto en gewicht van je vrouw ingevoerd...... :mrgreen:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heel vreemd. Ik zie het verband niet met een vrouw, de leeftijd en 10 kilo meer auto.

Moet wel zeggen dat ik blond ben :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Fiesiekus schreef:
pollie66 schreef:krijg ik te horen dat het een nieuw intern beleid is dat gewicht auto en leeftijd van mijn vrouw niet met hun normen/beleid overeenkomt en dus niet verzekerd wordt.
Hebben ze bij de ING niet per "ongeluk" leeftijd auto en gewicht van je vrouw ingevoerd...... :mrgreen:

Dan kom je waarschijnlijk uit in de categorie - trapauto - als ING zelfs dit niet wilt verzekeren.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ze zijn bij de ING wel heel goed in exorbitante bonussen uitkeren... :x

Maar als ze zo met mij om zouden gaan haalde ik direct alles weg...
Je word bij een andere bank natuurlijk hartelijk ontvangen..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het zal wel de uitkomst van een risicoanalyse zijn. Zo van "jong" + "te grote auto" = "gevaarlijk". Een verzekeraar zal niet zomaar voor de lol klanten afwijzen. Geld is immers geld.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

Het zal wel de uitkomst van een risicoanalyse zijn. Zo van "jong" + "te grote auto" = "gevaarlijk".
natuurlijk, hoe kunnen ze dan wel toestaan dat een auto van 200kg meer gewicht en veeeeeeelllll meer vermogen wel konden verzekeren op naam van mijn vrouw?
we hebben maar een renault laguna hoor met een 1.6 motortje.
hiervoor hadden we een vectra 1.8 en een renault safrane 2.3i. beide gewoon verzekert op naam van mijn vrouw.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zie echt niet in wat het uit zou maken hoe groot de auto is waar je in rijdt.

Dus als ze in een Daihatsu Cuore of Suzuki Alto rijdt rijdt ze beter/veiliger dan in een grote auto :shock:

Pleas explain..........someone :?:

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door renegade66 »

puur risico-analyses/statistiek
hoezo? dit slaat nergens op.
de ts heeft zelfs een auto daar verzekert gehad die 200kg zwaarder was en meer vermogen had.

dus die analyse slaat totaal nergens op.
dit slaat kant nog wal.

alles weghalen daar, maar dat is al gebeurd.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, Gods wegen mogen dan ondoorgrondelijk zijn, die van de ING doen er niet veel voor onder. :mrgreen: :lol: :lol:

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door koeloejoek »

ING kan niet tippen aan Gods wegen daar zijn ze veel te klein voor :lol:

Gesloten