Slechte ervaring Eurolens
Geplaatst: 11 mei 2011 22:02
Ik heb een extreem slechte ervaring met eurolens gehad. Het betrof een bestelling van 4 doosjes lenzen in februari:
- De lenzen stonden op de website voor 35,95 per doosje, dus het totaalbedrag had 143,80 moeten zijn. Het totaalbedrag dat op de website stond was echter 153,13. Dit was me toen niet opgevallen anders had ik de bestelling uiteraard niet doorgezet.
- Het uiteindelijke bedrag dat is afgeschreven is 156,09 in plaats van 153,13
- Bij levering van de lenzen (na 2,5 week!) bleek er nog een naheffing van 36 euro bij te komen. Ik heb toen de bestelling geweigerd en direct eurolens op de hoogte gesteld.
- Het heeft 2 maanden en diverse emailtjes gekost voordat eurolens aangaf het geld daadwerkelijk terug te gaan betalen. In de emails stond steeds dat ze dit zouden gaan doen, maar als puntje bij paaltje kwam dan deden ze dat toch steeds niet.
- Eurolens heeft nu (eindelijk) het geld grotendeels terugbetaald: ongeveer 143 euro. Ik probeer nog steeds de rest van het bedrag ook terug te krijgen (via de creditcard maatschappij wel te verstaan).
Al met al heel veel misleiding dus - Het totale extra bedrag was 48,29 (33,5%). Het blijkt ook dat het bedrijf in de Verenigde Staten zit en niet in het Verenigd Koninkrijk (Engeland), zoals ze claimen. Er is ook alleen een Amerikaans telefoonnummer dat je kunt bellen.
Achteraf blijken er veel mensen met vergelijkbare problemen te zijn - Google Eurolens maar eens. Ik zou iedereen dan ook afraden om lenzen te bestellen daar.
- De lenzen stonden op de website voor 35,95 per doosje, dus het totaalbedrag had 143,80 moeten zijn. Het totaalbedrag dat op de website stond was echter 153,13. Dit was me toen niet opgevallen anders had ik de bestelling uiteraard niet doorgezet.
- Het uiteindelijke bedrag dat is afgeschreven is 156,09 in plaats van 153,13
- Bij levering van de lenzen (na 2,5 week!) bleek er nog een naheffing van 36 euro bij te komen. Ik heb toen de bestelling geweigerd en direct eurolens op de hoogte gesteld.
- Het heeft 2 maanden en diverse emailtjes gekost voordat eurolens aangaf het geld daadwerkelijk terug te gaan betalen. In de emails stond steeds dat ze dit zouden gaan doen, maar als puntje bij paaltje kwam dan deden ze dat toch steeds niet.
- Eurolens heeft nu (eindelijk) het geld grotendeels terugbetaald: ongeveer 143 euro. Ik probeer nog steeds de rest van het bedrag ook terug te krijgen (via de creditcard maatschappij wel te verstaan).
Al met al heel veel misleiding dus - Het totale extra bedrag was 48,29 (33,5%). Het blijkt ook dat het bedrijf in de Verenigde Staten zit en niet in het Verenigd Koninkrijk (Engeland), zoals ze claimen. Er is ook alleen een Amerikaans telefoonnummer dat je kunt bellen.
Achteraf blijken er veel mensen met vergelijkbare problemen te zijn - Google Eurolens maar eens. Ik zou iedereen dan ook afraden om lenzen te bestellen daar.