slepende eindafrekening vanaf november 2010
Geplaatst: 12 mei 2011 00:59
Heb sinds november 2010 een conflict met de NEM omdat de netbeheerder een leesfout had gemaakt van 5000kWh tijdens het invoeren in het systeem vanwege een plaatsing van een nieuwe meter. Gelukkig had ik het mutatie formulier nog. Desondanks heeft het 4 maanden geduurd om dit te corrigeren. Je begrijpt dat hier het nodige aan vooraf gegaan is. Gelukkig stond er geen geld op mijn rekening. Desondanks zijn er toch spontaan bedragen afgeschreven zonder enige factuur.
Na de correctie was er opeens 2399kWh aan toegevoegd terwijl dit van het hoogtarief naar het laag tarief diende te worden overgebracht en niet er bij te worden geteld. Dit vanwege de eerdere defecte meter die op hoog bleef staan.
Na hierover gebeld te hebben zou ik worden teruggebeld door het hoofd van de financiƫle afdeling waar ik eerder contact mee heb gehad. Niemand die mij belde.
Over 2 maanden dus minstens 5 uitgebreide email berichten gestuurd met verhaal zonder enige reactie tot dat 5 mei ineens een brief op de mat viel van Vesting Finance Incasso B.V. of ik even 300,- incasso kosten en 19,- rente en nog eens 2 x 12,50 van de vorige onterechte incasso's waar ik uitstel voor had gekregen vanwege de lopende zaak? Terwijl ik gewoon wilde betalen voor het werkelijk verbruik dat had ik al eerder aangegeven. Maandag ben ik uiteindelijk maar naar het hol van de leeuw in Rotterdam gegaan en dacht het dan direct op te kunnen lossen.
De incasso zou worden stopgezet en die brief kon ik verscheuren werd mij gezegd. Maar dat is tot op heden niet gebeurd volgens de website van VFI als je daar inlogd. Ben de hele dag al met de NEM aan het bellen geweest en ze hadden belooft mij terug te bellen voor zes uur maar dat is niet gebeurd. Als het goed is komt er nu weer een nieuwe correctienota en hoop ik van deze ellende af te zijn want ik wil gewoon betalen waar ze recht op hebben en niet meer. Donderdag is er weer een dag en hoop ik niet meer te moeten braken als ik de reclame zie op de televisie. Het vertrouwen is wel zoek. Vanaf vandaag geen gesprekken meer zonder opname apparaat wat nu permanent meedraait. Gewoon niet doen.....
Na de correctie was er opeens 2399kWh aan toegevoegd terwijl dit van het hoogtarief naar het laag tarief diende te worden overgebracht en niet er bij te worden geteld. Dit vanwege de eerdere defecte meter die op hoog bleef staan.
Na hierover gebeld te hebben zou ik worden teruggebeld door het hoofd van de financiƫle afdeling waar ik eerder contact mee heb gehad. Niemand die mij belde.
Over 2 maanden dus minstens 5 uitgebreide email berichten gestuurd met verhaal zonder enige reactie tot dat 5 mei ineens een brief op de mat viel van Vesting Finance Incasso B.V. of ik even 300,- incasso kosten en 19,- rente en nog eens 2 x 12,50 van de vorige onterechte incasso's waar ik uitstel voor had gekregen vanwege de lopende zaak? Terwijl ik gewoon wilde betalen voor het werkelijk verbruik dat had ik al eerder aangegeven. Maandag ben ik uiteindelijk maar naar het hol van de leeuw in Rotterdam gegaan en dacht het dan direct op te kunnen lossen.
De incasso zou worden stopgezet en die brief kon ik verscheuren werd mij gezegd. Maar dat is tot op heden niet gebeurd volgens de website van VFI als je daar inlogd. Ben de hele dag al met de NEM aan het bellen geweest en ze hadden belooft mij terug te bellen voor zes uur maar dat is niet gebeurd. Als het goed is komt er nu weer een nieuwe correctienota en hoop ik van deze ellende af te zijn want ik wil gewoon betalen waar ze recht op hebben en niet meer. Donderdag is er weer een dag en hoop ik niet meer te moeten braken als ik de reclame zie op de televisie. Het vertrouwen is wel zoek. Vanaf vandaag geen gesprekken meer zonder opname apparaat wat nu permanent meedraait. Gewoon niet doen.....