Beste mensen,
Ik heb een vraag aangaande de bovenstaande.
Ik werkte voor een aannemer ( nacap benelux) en daar ging het al een lange tijd niet meer goed mee.
Per 1 mei ben ik overgestapt naar een andere aannemer. Ik heb mn ontslag ingediend per 30 april ( het werd ook aangemoedigd door PZ, dmv een oprotpremie, en deze heb ik ook geaccepteerd).
Deze maand zou ik mijn resterende vakantieuren, vakantiegeld, oprotpremie uitbetaald krijgen.
Maar de geruchten die nu in het bedrijf gaan, is dat wij hier na kunnen fluiten.
Gister 11-5 is er het bovenstaand voor nacap benelux aangevraagd.
Wat kan ik doen? Wat moet ik doen? Ik heb er slapeloze nachten van. Krijg ik mn geld wel.
Het UWV heb ik gebeld en die kunnen ook niet veel zeggen.
Nou is ook zo: Het bedrijf ( Nacap Benelux BV) kon ook niet failliet worden verklaard omdat het een onderdeel was van de KOOP Holding.
Was deze smerige (piep) hebben gedaan, is de afgelopen maand een ander bv opgestart Hogeboom benelux bv en de Nacap benelux bv hebben uitgeschreven uit de KVK. Kunnen zij dit ook zomaar doen? Wij zijn/waren ook niet geinformeerd hierover.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] surseance van betaling ???????
-
Re: surseance van betaling ???????
jee ik schrik hier van,mijn man heeft ook jaren voor nacap en hogeboom gewerkt! toen liep het daar allemaal heel erg goed en nooit echt nooit problemen met bijv betalingen gehad. ik wens je heel veel sterkte.
Als de werkgever in betalings moeilijkheden komt (de verplichtingen tegenover werknemer niet meer kan nakomen) dan moet u dat bij het UWV melden en deze is verplicht de betalingen over te nemen. Zelfs de kosten die er gemaakt worden om de werkgever na in gebreek stelling het faillisement aan te vragen wordt door het UWV vergoed. Succes
Mn eerste dag dat ik bij nacap kwam, dit was 4 jaar geleden, kreeg ik voor het eerst mee dat er iemand niet voor ons wilde werken omdat wij niet konden voldoen aan de betalingsverplichtingenmanondoris schreef:jee ik schrik hier van,mijn man heeft ook jaren voor nacap en hogeboom gewerkt! toen liep het daar allemaal heel erg goed en nooit echt nooit problemen met bijv betalingen gehad. ik wens je heel veel sterkte.
Ik weet dus ook niet of deze regeling ook voor mij geldt, ik ben namelijk al in dienst bij een andere aannemer.gtp schreef:Als de werkgever in betalings moeilijkheden komt (de verplichtingen tegenover werknemer niet meer kan nakomen) dan moet u dat bij het UWV melden en deze is verplicht de betalingen over te nemen. Zelfs de kosten die er gemaakt worden om de werkgever na in gebreek stelling het faillisement aan te vragen wordt door het UWV vergoed. Succes
de regel van niet kunnen betalen vervalt hierbij, het te goed van vacantiedagen -en vacantiegeld moet je even bij het UWV vragen en anders de werkgever aanschrijven - heb je een rechtsbijstand?- wetswinkel is ook een mogelijkheid om die om hulp te vragen.
-
ben je aangesloten bij de fnv? ik denk dat ze je daar ook wel verder kunnen helpen.
-
Hoi,
We moeten zoveel mogelijk mensen zin te vinden die gedupeerd zijn door dit bedrijf.
Mensen in dienst, ZZp-ers en bedrijven.
eigenaaren van nacap aansprakelijk stelen en in de media heel het verhaal bloot geven dat de heren Henk Koop en Cor Boonstra een gezond bedrijf helemaal naar de afgrond gebracht hebben en heel veel gezinnen in de problemen hebben geholpen.
Laat iedereen maar horen hoe deze heren aan hun smerige geld komen.
Hoopend dat er ook een TV Ploeg hier iets mee wil gaan doen.
We moeten zoveel mogelijk mensen zin te vinden die gedupeerd zijn door dit bedrijf.
Mensen in dienst, ZZp-ers en bedrijven.
eigenaaren van nacap aansprakelijk stelen en in de media heel het verhaal bloot geven dat de heren Henk Koop en Cor Boonstra een gezond bedrijf helemaal naar de afgrond gebracht hebben en heel veel gezinnen in de problemen hebben geholpen.
Laat iedereen maar horen hoe deze heren aan hun smerige geld komen.
Hoopend dat er ook een TV Ploeg hier iets mee wil gaan doen.