Erg slechte dekking 3G T-Mobile
Geplaatst: 13 mei 2011 21:03
Ik heb sinds 2010 een twee-jarig T-mobile Iphone abonnement en ik reis regelmatig met de trein tussen Den Haag en Utrecht of Den Haag en Amsterdam.
De dekking van T-mobile is in de randstad erg slecht, de telefoon verliest constant zijn 3G dekking en schakelt dan over naar gprs. Het vervelende hiervan is dat als ik een telefoon gesprek aan het voeren ben, de verbinding verbroken wordt.
Mobiel internet bij T-mobile is ook een drama waarbij het op de bovengenoemde trajecten gewoon bijna onmogelijk is om tijdens de spits een website te bekijken.
Om maar te zwijgen over het zelf bereikbaar zijn, regelmatig krijg ik sms-jes van t-mobile dat iemand heeft proberen te bellen zonder dat mijn telefoon is overgegaan.
Ik heb hierover contact opgenomen met T-mobile, deze gaven aan niet veel voor mij te kunnen doen. Mijn contract loopt nog een jaar en kostenloos opzeggen kan dus niet. Op mijn antwoord dat zij in gebreke blijven kreeg ik terug dat ik dan maar met 3 voorbeelden van datum/tijd/postcode moest komen zodat zij een onderzoek konden doen.
In het telefoongesprek met de klantenservice werdt tot twee keer toe de verbinding verbroken door het overschakelen van 3G naar minder.
De eerste keer werd ik nog netjes terug gebeld maar de 2e keer hoorde ik niets meer. Nadat ik zelf weer met T-mobile had gebeld kreeg ik een mevrouw aan de lijn die vertelde dat zij niet rechtstreeks naar collega's door kon verbinden maar zij kon wel een mail aan de collega versturen, met het verzoek contact met mij op te nemen. Dit weigerde zij echter te doen onder vermelding van mijn mobiele t-mobile nummer, want haar collega had dat nummer proberen te bellen en dat werkte niet. (dat klopt, want het netwerk van t-mobile had weer eens niet voldoende dekking)
Na lang aandringen ben ik eindelijk doorverbonden naar een andere persoon. Deze gaf aan dat ik alleen mijn contract af kom komen door hem af te kopen omdat op mijn huisadres ik voldoende dekking had en op mijn werkadres ook.
Dat de dekking in de rest van de randstad slecht is, daar had t-mobile geen boodschap aan. Mijn weerwoord dat een mobiele telefoon met mobiel internet voor "onderweg" was en niet voor thuis of op het werk (immers vaste lijn) was verkeerd gedacht, als t-mobile dat zou hanteren dan zou iedereen van zijn abonnement af willen zien.
Ik heb hem nog proberen te overtuigen met: "dus als mijn telefoon thuis en op het werk het doet, maar in de rest van de randstad dus bijna niet, dan is er niets aan de hand. "
De klantenservice wilde dat niet zeggen, want dat de dekking niet voldoende was ontkende hij niet. Maar een volledige dekking kunnen ze niet bieden dat staat immers ook in hun algemene voorwaarden.
Dat de dekking in de randstad met 3G dus nog steeds onvoldoende is, is vervelend maar veranderd niets aan hun standpunt.
Ik weet een ding zeker, zodra mijn abonnement is afgelopen (2012) voor mij NOOIT meer T-mobile en voor iedereen die graag "mobiel" wil bellen, internetten en voor de rest van de wereld bereikbaar wil zijn zou ik geen T-mobile aanbevelen. Zij vinden het immers raar dat iemand "onderweg" gebruik wil maken waar hij of zij voor betaald.
De dekking van T-mobile is in de randstad erg slecht, de telefoon verliest constant zijn 3G dekking en schakelt dan over naar gprs. Het vervelende hiervan is dat als ik een telefoon gesprek aan het voeren ben, de verbinding verbroken wordt.
Mobiel internet bij T-mobile is ook een drama waarbij het op de bovengenoemde trajecten gewoon bijna onmogelijk is om tijdens de spits een website te bekijken.
Om maar te zwijgen over het zelf bereikbaar zijn, regelmatig krijg ik sms-jes van t-mobile dat iemand heeft proberen te bellen zonder dat mijn telefoon is overgegaan.
Ik heb hierover contact opgenomen met T-mobile, deze gaven aan niet veel voor mij te kunnen doen. Mijn contract loopt nog een jaar en kostenloos opzeggen kan dus niet. Op mijn antwoord dat zij in gebreke blijven kreeg ik terug dat ik dan maar met 3 voorbeelden van datum/tijd/postcode moest komen zodat zij een onderzoek konden doen.
In het telefoongesprek met de klantenservice werdt tot twee keer toe de verbinding verbroken door het overschakelen van 3G naar minder.
De eerste keer werd ik nog netjes terug gebeld maar de 2e keer hoorde ik niets meer. Nadat ik zelf weer met T-mobile had gebeld kreeg ik een mevrouw aan de lijn die vertelde dat zij niet rechtstreeks naar collega's door kon verbinden maar zij kon wel een mail aan de collega versturen, met het verzoek contact met mij op te nemen. Dit weigerde zij echter te doen onder vermelding van mijn mobiele t-mobile nummer, want haar collega had dat nummer proberen te bellen en dat werkte niet. (dat klopt, want het netwerk van t-mobile had weer eens niet voldoende dekking)
Na lang aandringen ben ik eindelijk doorverbonden naar een andere persoon. Deze gaf aan dat ik alleen mijn contract af kom komen door hem af te kopen omdat op mijn huisadres ik voldoende dekking had en op mijn werkadres ook.
Dat de dekking in de rest van de randstad slecht is, daar had t-mobile geen boodschap aan. Mijn weerwoord dat een mobiele telefoon met mobiel internet voor "onderweg" was en niet voor thuis of op het werk (immers vaste lijn) was verkeerd gedacht, als t-mobile dat zou hanteren dan zou iedereen van zijn abonnement af willen zien.
Ik heb hem nog proberen te overtuigen met: "dus als mijn telefoon thuis en op het werk het doet, maar in de rest van de randstad dus bijna niet, dan is er niets aan de hand. "
De klantenservice wilde dat niet zeggen, want dat de dekking niet voldoende was ontkende hij niet. Maar een volledige dekking kunnen ze niet bieden dat staat immers ook in hun algemene voorwaarden.
Dat de dekking in de randstad met 3G dus nog steeds onvoldoende is, is vervelend maar veranderd niets aan hun standpunt.
Ik weet een ding zeker, zodra mijn abonnement is afgelopen (2012) voor mij NOOIT meer T-mobile en voor iedereen die graag "mobiel" wil bellen, internetten en voor de rest van de wereld bereikbaar wil zijn zou ik geen T-mobile aanbevelen. Zij vinden het immers raar dat iemand "onderweg" gebruik wil maken waar hij of zij voor betaald.