misbruik winkelverbod hornbach
Geplaatst: 14 mei 2011 14:57
Geachte Hr./Mevr.,
Gaarne wil ik uw aandacht vragen voor het volgende probleem.
Een winkelverbod/winkelontzegging voor 1 jaar kan zeer gemakkelijk onterecht/onrechtmatig worden opgelegd terwijl je als eerlijk burger nagenoeg compleet weerloos hiertegen bent.
De verhalen op internet zijn zeer talrijk en dat gedurende langere periode: meer als 5 jaar.
De meest voorkomende klacht is: onterecht aangehouden voor winkeldiefstal, onschuldig en toch een winkelverbod voor 1 jaar!
Er zijn echter nog vele andere absurde verhalen te vinden, de een nog gekker als de ander.
Ik heb het dan nog niet eens over de onterechte/onrechtmatige aanhouding; valse beschuldigingen; niet conform wet- en regelgeving handelen door winkel- en beveiligingspersoneel;
onder druk van valse beschuldiging en dreigement van valse aangifte diefstal/vernieling artikel kopen zonder bon; uitwisselen persoonsgegevens buiten wet- en regelgeving, etc....
Wat is het probleem? Er is geen geschillencommissie voor dit soort kwesties, en die zou er wel moeten zijn.
De eerlijke onschuldige burger zou goedkoop en eenvoudig zijn recht moeten kunnen halen!: ongedaan maken van de winkelontzegging/winkelverbod.
2e probleem: nu er geen geschillencommissie is resteert alleen een dure en vrijwel kansloze gang naar de rechter:
ik moet als burger aantonen dat ik niks verkeerd heb gedaan en dat winkel-/beveiligingspersoneel niet conform wet- en regelgeving hebben gehandeld:
dat is zo goed als onmogelijk! en zelfs als ik dit kan aantonen is de positie van de eerlijke burger zeer zwak:
de winkelier mag zelf beslissen wie hij wel en niet in de winkel laat!
De impact van een valse beschuldiging en vervolgens een onterecht winkelverbod van 1 jaar is groot.
Ook word de regel dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen omgedraaid!
De rechter moet een keuze maken: wat weegt zwaarder: is dit winkelverbod onredelijk of weegt het recht van de winkelier zwaarder die zelf mag bepalen wie hij in de winkel laat.
Indien er sprake is van een collectief winkelverbod kan zo'n onterecht winkelverbod compleet verlammend werken voor een eerlijke burger: en zelfs al zou je gelijk krijgen bij de rechter: schadevergoeding kun je vergeten....
Er zijn winkeliers de meer dan genoeg klanten hebben (Hornbach bijvoorbeeld) en die volop misbruik maken van een winkelverbod:
het interesseert hornbach totaal niet: een paar klanten minder? ja, nou en???? als je vraagt om informatie omtrent het winkelverbod waarom het is ingesteld en of het opgeheven kan worden
krijg je een vestigingsmanager aan de lijn die zich te barsten lacht...en geen antwoord geeft, zoek het je maar uit..........
ik heb zelf onderzoek verricht waarbij aan het licht kwam dat Hornbach al talloze malen is gewaarschuwd door ondermeer de politie dat de gang van zaken omtrent aanhouding/winkelverbod etc. niet conform wet- en regelgeving is en/of niet netjes is. De politie zelf kan of wil dit probleem niet aanpakken of aankaarten bij de juiste instanties: van de gewone agent 'op straat' krijg je te horen dat dit geen prioriteit heeft en dat de baas van de agent hem voor gek verklaard om zich hiermee bezig te houden.
Ikzelf moet helaas constateren dat de meeste agenten uiterst nonchalent tegenover dit probleem staan en niet (100%) eerlijk en objectief zijn:
Als ik dit hele verhaal zoals hier vermeld staat vertel en ik krijg dan een reactie in de trend van: winkelverbod? aanhouding?...dan zal er wel een reden voor zijn geweest....???
Wordt ze dat zo op school geleerd? Lossen we zo het probleem op???
Ik verwacht van de politie dat als ik misstanden meld in de maatschappij dat ze actief bijdragen in de oplossing hiervan: of helpen het probleem op te lossen of doorverwijzen naar een instantie die dit wel kan. Bij de politie denken de meeste agenten dat het juridisch loket dit probleem wel even gaat oplossen..... en dan durven zich ook nog af te vragen waarom de burger geen aangifte meer doet en geen vertrouwen meer heeft in de politie...raar he...
Wat wil ik bereiken?
Het probleem moet opgelost worden.
-Er moet een geschillencommissie komen zodat de burger bij een onterecht winkelverbod eenvoudig en goedkoop dit winkelverbod ongedaan kan maken.
-In samenhang hiermee kan het geen kwaad dat misbruik wordt geregistreerd en aangepakt: valse beschuldigingen/ aanhouding niet conform wet- en regelgeving/ misbruik winkelverbod/ misbruik persoonsgegevens etc...
-Ook bij de rechter moet de burger eenvoudig zijn gelijk kunnen halen: het is te gek voor woorden dat een eerlijk en onschuldig burger deze mogelijkheid op dit punt niet heeft.
Vertel mij eens wat er redelijk en eerlijk is aan een winkelverbod voor 1 jaar dat is opgelegd op grond van een valse beschuldiging voor bijv. diefstal waarbij het (uitzonderingen nagelaten) voor de burger niet of zeer moeilijk is om via de rechter dit winkelverbod ongedaan te maken.
Als eerlijk burger kun je nergens terecht: niemand vind het zijn taak om hier iets aan te doen. ondanks voldoende feiten krijg je antwoorden als: ...dat geloof ik niet..., ...vergeet hornbach....etc....
Je loopt als burger tegen een muur op en kunt nergens terecht.
En de winkelier die misbruik maakt van de winkelontzegging zou je na een jaar gewoon weer een nieuw winkelverbod voor 1 jaar kunnen geven.....zomaar....en vervolgens weer.....................
terwijl dit wel je leven ontwricht: je bent een mens en moet ergens inkopen kunnen doen.
Of het nu uw werk is of niet: ik heb alle hulp van de wereld nodig!
Ik zou u zeer dankbaar zijn als dit probleem opgelost kan worden!
DIT ZOU IN NEDERLAND NIET MOETEN KUNNEN. DE PRAKTIJK IS ECHTER DAT HET DE NORMAALSTE ZAAK VAN DE WERELD IS EN NIEMAND DIE ER WAT AAN DOET!
ER ZIJN WINKELIERS MET MEER DAN GENOEG KLANTEN DIE WEINIG TOT GEEN FATSOEN KENNEN!
gaarne reactie per e-mail.
met vriendelijke groet,
N.B.: en wat te denken van een klant die de winkel wordt uitgezet wegens klachten product/dienst? waarom zijn er zoveel geschillencommissies/rechtszaken en problemen?
als ik vriendelijk beroep doe op garantie produkt of ik heb andere klachten en de winkelier weigert en het gesprek wordt wat pittiger kan hij je zo de deur wijzen....jaar winkelverbod..... overlast.....en je kunt er niks tegen doen.....en dat in nederland anno 2011.....vertel mij wat hier eerlijk en redelijk aan is....???
Gaarne wil ik uw aandacht vragen voor het volgende probleem.
Een winkelverbod/winkelontzegging voor 1 jaar kan zeer gemakkelijk onterecht/onrechtmatig worden opgelegd terwijl je als eerlijk burger nagenoeg compleet weerloos hiertegen bent.
De verhalen op internet zijn zeer talrijk en dat gedurende langere periode: meer als 5 jaar.
De meest voorkomende klacht is: onterecht aangehouden voor winkeldiefstal, onschuldig en toch een winkelverbod voor 1 jaar!
Er zijn echter nog vele andere absurde verhalen te vinden, de een nog gekker als de ander.
Ik heb het dan nog niet eens over de onterechte/onrechtmatige aanhouding; valse beschuldigingen; niet conform wet- en regelgeving handelen door winkel- en beveiligingspersoneel;
onder druk van valse beschuldiging en dreigement van valse aangifte diefstal/vernieling artikel kopen zonder bon; uitwisselen persoonsgegevens buiten wet- en regelgeving, etc....
Wat is het probleem? Er is geen geschillencommissie voor dit soort kwesties, en die zou er wel moeten zijn.
De eerlijke onschuldige burger zou goedkoop en eenvoudig zijn recht moeten kunnen halen!: ongedaan maken van de winkelontzegging/winkelverbod.
2e probleem: nu er geen geschillencommissie is resteert alleen een dure en vrijwel kansloze gang naar de rechter:
ik moet als burger aantonen dat ik niks verkeerd heb gedaan en dat winkel-/beveiligingspersoneel niet conform wet- en regelgeving hebben gehandeld:
dat is zo goed als onmogelijk! en zelfs als ik dit kan aantonen is de positie van de eerlijke burger zeer zwak:
de winkelier mag zelf beslissen wie hij wel en niet in de winkel laat!
De impact van een valse beschuldiging en vervolgens een onterecht winkelverbod van 1 jaar is groot.
Ook word de regel dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen omgedraaid!
De rechter moet een keuze maken: wat weegt zwaarder: is dit winkelverbod onredelijk of weegt het recht van de winkelier zwaarder die zelf mag bepalen wie hij in de winkel laat.
Indien er sprake is van een collectief winkelverbod kan zo'n onterecht winkelverbod compleet verlammend werken voor een eerlijke burger: en zelfs al zou je gelijk krijgen bij de rechter: schadevergoeding kun je vergeten....
Er zijn winkeliers de meer dan genoeg klanten hebben (Hornbach bijvoorbeeld) en die volop misbruik maken van een winkelverbod:
het interesseert hornbach totaal niet: een paar klanten minder? ja, nou en???? als je vraagt om informatie omtrent het winkelverbod waarom het is ingesteld en of het opgeheven kan worden
krijg je een vestigingsmanager aan de lijn die zich te barsten lacht...en geen antwoord geeft, zoek het je maar uit..........
ik heb zelf onderzoek verricht waarbij aan het licht kwam dat Hornbach al talloze malen is gewaarschuwd door ondermeer de politie dat de gang van zaken omtrent aanhouding/winkelverbod etc. niet conform wet- en regelgeving is en/of niet netjes is. De politie zelf kan of wil dit probleem niet aanpakken of aankaarten bij de juiste instanties: van de gewone agent 'op straat' krijg je te horen dat dit geen prioriteit heeft en dat de baas van de agent hem voor gek verklaard om zich hiermee bezig te houden.
Ikzelf moet helaas constateren dat de meeste agenten uiterst nonchalent tegenover dit probleem staan en niet (100%) eerlijk en objectief zijn:
Als ik dit hele verhaal zoals hier vermeld staat vertel en ik krijg dan een reactie in de trend van: winkelverbod? aanhouding?...dan zal er wel een reden voor zijn geweest....???
Wordt ze dat zo op school geleerd? Lossen we zo het probleem op???
Ik verwacht van de politie dat als ik misstanden meld in de maatschappij dat ze actief bijdragen in de oplossing hiervan: of helpen het probleem op te lossen of doorverwijzen naar een instantie die dit wel kan. Bij de politie denken de meeste agenten dat het juridisch loket dit probleem wel even gaat oplossen..... en dan durven zich ook nog af te vragen waarom de burger geen aangifte meer doet en geen vertrouwen meer heeft in de politie...raar he...
Wat wil ik bereiken?
Het probleem moet opgelost worden.
-Er moet een geschillencommissie komen zodat de burger bij een onterecht winkelverbod eenvoudig en goedkoop dit winkelverbod ongedaan kan maken.
-In samenhang hiermee kan het geen kwaad dat misbruik wordt geregistreerd en aangepakt: valse beschuldigingen/ aanhouding niet conform wet- en regelgeving/ misbruik winkelverbod/ misbruik persoonsgegevens etc...
-Ook bij de rechter moet de burger eenvoudig zijn gelijk kunnen halen: het is te gek voor woorden dat een eerlijk en onschuldig burger deze mogelijkheid op dit punt niet heeft.
Vertel mij eens wat er redelijk en eerlijk is aan een winkelverbod voor 1 jaar dat is opgelegd op grond van een valse beschuldiging voor bijv. diefstal waarbij het (uitzonderingen nagelaten) voor de burger niet of zeer moeilijk is om via de rechter dit winkelverbod ongedaan te maken.
Als eerlijk burger kun je nergens terecht: niemand vind het zijn taak om hier iets aan te doen. ondanks voldoende feiten krijg je antwoorden als: ...dat geloof ik niet..., ...vergeet hornbach....etc....
Je loopt als burger tegen een muur op en kunt nergens terecht.
En de winkelier die misbruik maakt van de winkelontzegging zou je na een jaar gewoon weer een nieuw winkelverbod voor 1 jaar kunnen geven.....zomaar....en vervolgens weer.....................
terwijl dit wel je leven ontwricht: je bent een mens en moet ergens inkopen kunnen doen.
Of het nu uw werk is of niet: ik heb alle hulp van de wereld nodig!
Ik zou u zeer dankbaar zijn als dit probleem opgelost kan worden!
DIT ZOU IN NEDERLAND NIET MOETEN KUNNEN. DE PRAKTIJK IS ECHTER DAT HET DE NORMAALSTE ZAAK VAN DE WERELD IS EN NIEMAND DIE ER WAT AAN DOET!
ER ZIJN WINKELIERS MET MEER DAN GENOEG KLANTEN DIE WEINIG TOT GEEN FATSOEN KENNEN!
gaarne reactie per e-mail.
met vriendelijke groet,
N.B.: en wat te denken van een klant die de winkel wordt uitgezet wegens klachten product/dienst? waarom zijn er zoveel geschillencommissies/rechtszaken en problemen?
als ik vriendelijk beroep doe op garantie produkt of ik heb andere klachten en de winkelier weigert en het gesprek wordt wat pittiger kan hij je zo de deur wijzen....jaar winkelverbod..... overlast.....en je kunt er niks tegen doen.....en dat in nederland anno 2011.....vertel mij wat hier eerlijk en redelijk aan is....???