KPN en boevenstreken
Geplaatst: 15 mei 2011 11:16
KPN EN BOEVENSTREKEN
Ik vraag mij af of KPN zomaar straffeloos niet gevoerde gesprekken in rekening mag brengen. Op klachten wordt niet gereageerd. Waar moet je zijn en wie doet er wat aan?
Zoals wel meer mensen, gebruik ik in huis af en toe mijn vaste telefoon om mijn zoek geraakte mobiele telefoon op te sporen. De toon gaat dan 2 keer over en ik leg neer . Er komt dus geen verbinding tot stand.
Enige maanden geleden ontdekte ik op de specificatie van de telefoonrekening dat KPN, hoewel er dus geen verbinding is geweest, dit toch in rekening brengt. Naar mijn mening regelrechte diefstal. Telefonische klachten hierover leidden tot niets. Nee hoor, KPN bracht alleen maar tot stand gekomen gesprekken in rekening, ik had het vast verkeerd gedaan, zij hadden gelijk, ik had ongelijk. Op mijn argument dat het ook niet logisch was als alleenstaande via mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon gesprekken te voeren met mezelf, kreeg ik te horen dat God rare kostgangers had en dus kon het heel goed.
Daarom besloot ik een duidelijke test te doen om mijn gelijk te bewijzen. Op 12 april belde ik 3x met mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon, met een pauze van steeds enkele minuten ertussen. Ik liet de telefoon 2 keer overgaan en brak af voordat er verbinding tot stand kon komen.
En jawel hoor, op de faktuur van 9 mei j.l. prijken deze niet tot stand gekomen 3 oproepen als gevoerde gesprekken op de specificatie van mijn faktuur. Een hernieuwde telefonische klacht leverde alleen ontkenning op: zoiets was nooit eerder voorgekomen en er was, ook door mij niet eerder geklaagd. Maar men zou dit tot op de bodem uitzoeken…..verder nooit meer wat gehoord.
Omdat dit niet de eerste slechte ervaring met KPN is, heb ik besloten deze boevenbende, want zo zie ik ze, de rug toe te keren en over te stappen op een andere aanbieder van TV, telefoon en internet.
Op een maanden geleden aangetekend per post verstuurde klacht kreeg ik ook nooit antwoord, hoewel de klacht toch ernstig genoeg was. O.a. werd een rapport wegens verrichtte reparaties aan huis niet ter goedkeuring en ondertekening aangeboden. Een medewerker ondertekende zelf met een valse naam, zodoende de schijn wekkend als had de klant zelf ondertekend.
Het onlangs in het nieuws verschenen bericht dat KPN gebruik maakt van vergaande onderzoekmethodes¸DPI, om bijvoorbeeld te zien hoeveel inkomsten zij derven doordat cliënten gebruik maken van Skype, maar waarbij zij ook de inhoud van b.v. emails kunnen lezen, heeft nog meer afbreuk gedaan aan het vertrouwen in KPN. Hoe is het mogelijk dat de Nederlandse internetgebruiker gewoon maar moet geloven dat KPN geen misbruik maakt vanDPI en dat er geen enkele daadwerkelijke bescherming bestaat van onze privacy?
Ik vraag mij af of KPN zomaar straffeloos niet gevoerde gesprekken in rekening mag brengen. Op klachten wordt niet gereageerd. Waar moet je zijn en wie doet er wat aan?
Zoals wel meer mensen, gebruik ik in huis af en toe mijn vaste telefoon om mijn zoek geraakte mobiele telefoon op te sporen. De toon gaat dan 2 keer over en ik leg neer . Er komt dus geen verbinding tot stand.
Enige maanden geleden ontdekte ik op de specificatie van de telefoonrekening dat KPN, hoewel er dus geen verbinding is geweest, dit toch in rekening brengt. Naar mijn mening regelrechte diefstal. Telefonische klachten hierover leidden tot niets. Nee hoor, KPN bracht alleen maar tot stand gekomen gesprekken in rekening, ik had het vast verkeerd gedaan, zij hadden gelijk, ik had ongelijk. Op mijn argument dat het ook niet logisch was als alleenstaande via mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon gesprekken te voeren met mezelf, kreeg ik te horen dat God rare kostgangers had en dus kon het heel goed.
Daarom besloot ik een duidelijke test te doen om mijn gelijk te bewijzen. Op 12 april belde ik 3x met mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon, met een pauze van steeds enkele minuten ertussen. Ik liet de telefoon 2 keer overgaan en brak af voordat er verbinding tot stand kon komen.
En jawel hoor, op de faktuur van 9 mei j.l. prijken deze niet tot stand gekomen 3 oproepen als gevoerde gesprekken op de specificatie van mijn faktuur. Een hernieuwde telefonische klacht leverde alleen ontkenning op: zoiets was nooit eerder voorgekomen en er was, ook door mij niet eerder geklaagd. Maar men zou dit tot op de bodem uitzoeken…..verder nooit meer wat gehoord.
Omdat dit niet de eerste slechte ervaring met KPN is, heb ik besloten deze boevenbende, want zo zie ik ze, de rug toe te keren en over te stappen op een andere aanbieder van TV, telefoon en internet.
Op een maanden geleden aangetekend per post verstuurde klacht kreeg ik ook nooit antwoord, hoewel de klacht toch ernstig genoeg was. O.a. werd een rapport wegens verrichtte reparaties aan huis niet ter goedkeuring en ondertekening aangeboden. Een medewerker ondertekende zelf met een valse naam, zodoende de schijn wekkend als had de klant zelf ondertekend.
Het onlangs in het nieuws verschenen bericht dat KPN gebruik maakt van vergaande onderzoekmethodes¸DPI, om bijvoorbeeld te zien hoeveel inkomsten zij derven doordat cliënten gebruik maken van Skype, maar waarbij zij ook de inhoud van b.v. emails kunnen lezen, heeft nog meer afbreuk gedaan aan het vertrouwen in KPN. Hoe is het mogelijk dat de Nederlandse internetgebruiker gewoon maar moet geloven dat KPN geen misbruik maakt vanDPI en dat er geen enkele daadwerkelijke bescherming bestaat van onze privacy?