LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herleving Wajong-uitkering?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als ik het goed begrijp: een verstandelijke beperking heeft te maken met de hersens (feitelijk een lichamelijke oorzaak), en een geestelijke beperking met de geest?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik denk dat uj zich teveel aagesproken voelt over alles terwijl het niet zo bedoeld is.

zo en zo vind ik het knap dat u afgekeurd bent op u oren,denk eerlijk gezegd dat dat nog wel een staartje gaat krijgen...
u kunt namleijk nog makelik allerlei andere dingen....eervolle dingen,net als u kind...
en ook u heeft een stempel...
ik kan niet werken en daar zit een verschil tussen.
en dat bedoel ik te zeggen met mijn nichtje...willen en kunnen.

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door jeani »

rozemarijntje schreef:ik denk dat uj zich teveel aagesproken voelt over alles terwijl het niet zo bedoeld is.

zo en zo vind ik het knap dat u afgekeurd bent op u oren,denk eerlijk gezegd dat dat nog wel een staartje gaat krijgen...
u kunt namleijk nog makelik allerlei andere dingen....eervolle dingen,net als u kind...
en ook u heeft een stempel...
ik kan niet werken en daar zit een verschil tussen.
en dat bedoel ik te zeggen met mijn nichtje...willen en kunnen.
en eh... waarom voel jij je juist zo aan gesproken....ook jij weet nog niks van mij wat hier staat is nog maar de helft... dus ook jij geeft weer onterecht een oordeel...ik zit niet te wachten op oordelen van een ander daar zijn de juiste wel geschikte personen voor... ik sta gelukkig nog wel zo met beide voeten op de grond dat je kan zeggen wat je denkt/wilt ..ik er verder niet heet of koud van kan worden..maar men wel eerlijk en reeel moet blijven... en ja als je goed had gelezen werk ik ook jajajajaja lezen he 25 uur voor 400 euro (zw uitkering) en toch werken goed he!!)... met plezier... en jajaja ik heb een wsw indicatie vreemd???/ ga dan in discussie met de genen die mij het hebben gegeven?? en niet aan mij vertellen waarom ik heb niet zou mogen hebben en nogmaals die wia heb ik nog niet eens!!! en al eerder vermeld ik weet zelf niet eens hoe dat gaat verlopen dus waarom jij wel???

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jeanni wil je wel blijven werken ?

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door jeani »

Chocomelk schreef:Jeanni wil je wel blijven werken ?
tuurlijk niet!!!!! ik werk 25 uur in de week voor 400 euro in de maand dus nee hoe kom je er bij dat ik niet wil werken.. ga nog heerlijk naar 30 uur ook voor 400 euro... dus wel nee ...ik heb een pest aan werken .... maar goed dit zijn totaal onzinige opmerkingen... . dit zijn heerlijke steken onder water en weer nergens op gebasseerd ook haha...lijkt wel of men de mening van een ander hier niet kan accepteren .. zelf maar roepen owww je kan googelen je hebt internet en dan zinloze opmerkingen neerzetten... ach zegt meer over die gene dan over mij ik verkoop geen onzin tenminste ...wil je ergens over mee praten weet dan ook hoe het zit?? en ga mensen niet onder uit halen.. daarbij vraag ik me nu heel erg af over deze opmerking wat je zelf doet??? kun jij ook met trots zeggen dat je werkt van uit de zw??? ook 30 uur voor 400 euro?? nee vast niet!!!! hahaha.. eh wil jij wel werken???

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door manondoris »

stomme vraag mischien maar wat is een zw uitkering en waarom krijg jij zo weinig betaald?

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door jeani »

manondoris schreef:stomme vraag mischien maar wat is een zw uitkering en waarom krijg jij zo weinig betaald?
ik werk vanuit de ziektewet omdat ik dat zelf wil..en een vrijbedrijf zit er voor mij niet meer in.. dat geld is wat ik over hou uit mijn vorige baan van 17 uur werken!! daar werk ik nu met plezier volgende week 30 uur voor.. ( is langzaam opgebouwd...) en ja mss dom zal er nu wel weer gezegd worden...want nu krijg ik waarschijnlijk te horen dat niemand voor dat geld wil werken?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door manondoris »

o nee hoor niet dom want ik weet er te weinig vanaf! ik had wel gehoord over werken met behoud van uitkering ik dacht dat het zo iets was. maar is het niet mogelijk om daar te blijven werken en daar ook normaal salaris naar te krijgen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeani schreef: tuurlijk niet!!!!! ik werk 25 uur in de week voor 400 euro in de maand dus nee hoe kom je er bij dat ik niet wil werken.. ga nog heerlijk naar 30 uur ook voor 400 euro... dus wel nee ...ik heb een pest aan werken .... maar goed dit zijn totaal onzinige opmerkingen... . dit zijn heerlijke steken onder water en weer nergens op gebasseerd ook haha...lijkt wel of men de mening van een ander hier niet kan accepteren .. zelf maar roepen owww je kan googelen je hebt internet en dan zinloze opmerkingen neerzetten... ach zegt meer over die gene dan over mij ik verkoop geen onzin tenminste ...wil je ergens over mee praten weet dan ook hoe het zit?? en ga mensen niet onder uit halen.. daarbij vraag ik me nu heel erg af over deze opmerking wat je zelf doet??? kun jij ook met trots zeggen dat je werkt van uit de zw??? ook 30 uur voor 400 euro?? nee vast niet!!!! hahaha.. eh wil jij wel werken???
Heb nergens geroepen van ga maar googelen of je hebt wel internet of wat dan ook dus wil je aub met zulke dingen ophouden die totaal niet geschreven zijn door me.

Wat ik dus totaal niet begrijp is dat je een ziektewet uitkering krijgt terwijl je nu gewoon weer aan het werk bent en nog wel meer uren dan voorheen.
Je ziektewet uitkering is gebasseerd op je vorige baan.

Als je een ziektewetuitkering krijgt die gebasseerd is op 17 uur en nu 30 uur per week werkt dan klopt er iets niet in het verhaal Jeani.
Want dat kan niet onder de noemer van therapeutische basis.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, die ziektewetuitkering zou dan op moeten houden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Jolijn »

@jeani, fijn dat je je werk leuk vindt. Ik mag hopen dat je daar beter in bent, dan hier in discussiëren. Je leest slecht en vliegt bij het minste geringste in de gordijnen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Klopt, die ziektewetuitkering zou dan op moeten houden.
Inderdaad en je kan niet in de WIA terecht komen als je nog gewoon vol aan het werk bent en nog wel meer uren als waar de ziektewet op gebasseerd is, dus uit haar vorige baan.

@ Jolijn, inderdaad en vliegt van de hak op de tak, dus alles is erg onduidelijk, eerst ging het over de dochter nu over haarzelf........ :shock:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:
witte angora schreef:Klopt, die ziektewetuitkering zou dan op moeten houden.
Inderdaad en je kan niet in de WIA terecht komen als je nog gewoon vol aan het werk bent en nog wel meer uren als waar de ziektewet op gebasseerd is, dus uit haar vorige baan.

@ Jolijn, inderdaad en vliegt van de hak op de tak, dus alles is erg onduidelijk, eerst ging het over de dochter nu over haarzelf........ :shock:
ik snap er ook geen ruk meer van :roll:

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door jeani »

manondoris schreef:
Chocomelk schreef:
witte angora schreef:Klopt, die ziektewetuitkering zou dan op moeten houden.
Inderdaad en je kan niet in de WIA terecht komen als je nog gewoon vol aan het werk bent en nog wel meer uren als waar de ziektewet op gebasseerd is, dus uit haar vorige baan.

@ Jolijn, inderdaad en vliegt van de hak op de tak, dus alles is erg onduidelijk, eerst ging het over de dochter nu over haarzelf........ :shock:
ik snap er ook geen ruk meer van :roll:
sja.....als er van alles gevraagd word .krijg je antwoorden he... alleen jammer dat ze het dan zelf niet meer snappen..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jeani nu wat duidelijkheid aub.

- je krijgt een ziektewet uitkering die gebasseerd is op je vorige baan van 17 uur
- je werkt nu in een andere baan 25 uur en krijgt toch ziektewet uitkering
- je krijgt een wia keuring


Maar hoe kun je in aanmerking komen voor een wia keuring als je nog gewoon werkt en dan zelfs nog meer uren als waarvoor je ziektewet krijgt ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeani schreef: sja.....als er van alles gevraagd word .krijg je antwoorden he... alleen jammer dat ze het dan zelf niet meer snappen..
Ligt gelukkig allemaal aan een ander toch ?

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door jeani »

Chocomelk schreef:Jeani nu wat duidelijkheid aub.

- je krijgt een ziektewet uitkering die gebasseerd is op je vorige baan van 17 uur
- je werkt nu in een andere baan 25 uur en krijgt toch ziektewet uitkering
- je krijgt een wia keuring


Maar hoe kun je in aanmerking komen voor een wia keuring als je nog gewoon werkt en dan zelfs nog meer uren als waarvoor je ziektewet krijgt ?
lezennnnnnnnn...... mij zw is afgelopen over 5 maand... ik weet zelf nog niet eens hoe en wat... ja na mijn zw krijg ik die daar heb je toch echt recht op als je na 2 jaar nog ziek bent he...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeani schreef:
Chocomelk schreef:Jeani nu wat duidelijkheid aub.

- je krijgt een ziektewet uitkering die gebasseerd is op je vorige baan van 17 uur
- je werkt nu in een andere baan 25 uur en krijgt toch ziektewet uitkering
- je krijgt een wia keuring


Maar hoe kun je in aanmerking komen voor een wia keuring als je nog gewoon werkt en dan zelfs nog meer uren als waarvoor je ziektewet krijgt ?
lezennnnnnnnn...... mij zw is afgelopen over 5 maand... ik weet zelf nog niet eens hoe en wat... ja na mijn zw krijg ik die daar heb je toch echt recht op als je na 2 jaar nog ziek bent he...

Op ziektewet heb je recht op als je niet kan werken maar op ziektewet heb je geen recht als je nu wel werkt.
Als je nu 400 euro per maand hebt dan word het dadelijk nog een stuk minder mocht je eventueel in aanmerking komen voor de WIA dus maak je borst maar nat.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 17 okt 2011 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door jeani »

Chocomelk schreef:
jeani schreef:
Chocomelk schreef:Jeani nu wat duidelijkheid aub.

- je krijgt een ziektewet uitkering die gebasseerd is op je vorige baan van 17 uur
- je werkt nu in een andere baan 25 uur en krijgt toch ziektewet uitkering
- je krijgt een wia keuring


Maar hoe kun je in aanmerking komen voor een wia keuring als je nog gewoon werkt en dan zelfs nog meer uren als waarvoor je ziektewet krijgt ?
lezennnnnnnnn...... mij zw is afgelopen over 5 maand... ik weet zelf nog niet eens hoe en wat... ja na mijn zw krijg ik die daar heb je toch echt recht op als je na 2 jaar nog ziek bent he...

Op ziektewet heb je recht op als je niet kan werken maar op ziektewet heb je geen recht als je nu wel werkt.
is op at basis wat zoals eerder is gemeld kan... maar veel niet willen die maken hun 2 jaar zo vol... ik niet... ik doe wat ik kan ondanks mijn beperkingen...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Herleving Wajong-uitkering?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeani schreef: is op at basis wat zoals eerder is gemeld kan... maar veel niet willen die maken hun 2 jaar zo vol... ik niet... ik doe wat ik kan ondanks mijn beperkingen...
Wat is AT basis ?
Als je mischien bedoelt op therapeutische basis dan kan je nooit meer uren hoeven/moeten werken als je dat je geld ontvangt van ziektewet, die dus gebasseerd is op een aantal uren.

Maar laat maar Jeani, je verhaal is zo ontzettend onduidelijk, je schrijfwijze is erg onduidelijk en dan nog hier duidelijk willen maken dat het aan al die andere leden hier ligt omdat ze je niet begrijpen.

Overigens als je nog steeds kan werken op welke basis dan ook dan zal je niet afgekeurd gaan worden.

Gesloten