Klacht over afkopen huurcontract Feenstra Verwarming BV
Geplaatst: 17 mei 2011 19:15
Van de vorige bewoners van mijn huis heb ik vorig jaar een huurcontract van een cv ketel overgenomen. Ik besloot het huurcontract af te kopen. Op 16 juli 2010 ontving ik een factuur voor de afkoopsom van het huurcontract. De brief kwam binnen op het nieuwe adres, waar ik op dat moment nog niet eens woonde. Via de makelaar kwam de factuur toch nog bij mij terecht. Telefonisch heb ik met een medewerker van Feenstra besproken dat ik het bedrag in september 2010 zou betalen, aangezien ik dan ook verhuisd zou zijn naar mijn nieuwe adres, waar de ketel al hing. Dit werd akkoord bevonden. Ik kreeg een week later weer een brief, waaruit inderdaad bleek dat de eerdere factuur werd ingetrokken. Telefonisch heb ik besproken dat een nieuwe factuur in september 2010 zou komen.
In september 2010 hoorde ik niets van Feenstra, de factuur bleef uit. Ik besloot in diezelfde maand op te bellen. Door een interne verhuizing bij de afdeling verhuur van Feenstra was het een chaos, werd mij verteld. Er werd mij uitgelegd dat de factuur vanzelf zou komen, maar het een en ander heeft vertraging opgelopen.
Maanden hoor ik niets van Feenstra. Vandaag belt tot mijn grote schrik een deurwaarder. Mij wordt verzocht het openstaande bedrag voor het afkopen van het huurcontract te betalen, verhoogd met deurwaarderskosten. De deurwaarderskosten zijn inmiddels opgelopen tot zo'n €450,-. De deurwaarder legt uit dat de post van Feenstra (en de deurwaarder) is verstuurd naar mijn oude adres, waarvan ik telefonisch bij Feenstra heb aangegeven vanaf september niet meer te wonen. De deurwaarder snapt dat er iets mis is gegaan en wees mij erop dat er mogelijkheid is bezwaar aan te tekenen. Dat zal ik dan ook zeker doen. Het openstaande bedrag van het afkopen van het huurcontract (€2634,-) wil ik graag zo snel mogelijk betalen. Ik hoop daarom snel een factuur te ontvangen van Feenstra Verwarming B.V.
De klacht is inmiddels ook verstuurd aan Nuon, waarvan Feenstra een dochteronderneming is, en Feenstra zelf.
Jammer dat klanten die eerst zelf initiatief nemen om de factuur op de juiste datum op het juiste adres te krijgen zo worden behandeld. Ik vraag me trouwens af hoe de deurwaarder ons telefoonnummer heeft gekregen. Van Feenstra lijkt me? Nog een gemiste kans...
Wat kan ik balen van zulk gedoe.....
In september 2010 hoorde ik niets van Feenstra, de factuur bleef uit. Ik besloot in diezelfde maand op te bellen. Door een interne verhuizing bij de afdeling verhuur van Feenstra was het een chaos, werd mij verteld. Er werd mij uitgelegd dat de factuur vanzelf zou komen, maar het een en ander heeft vertraging opgelopen.
Maanden hoor ik niets van Feenstra. Vandaag belt tot mijn grote schrik een deurwaarder. Mij wordt verzocht het openstaande bedrag voor het afkopen van het huurcontract te betalen, verhoogd met deurwaarderskosten. De deurwaarderskosten zijn inmiddels opgelopen tot zo'n €450,-. De deurwaarder legt uit dat de post van Feenstra (en de deurwaarder) is verstuurd naar mijn oude adres, waarvan ik telefonisch bij Feenstra heb aangegeven vanaf september niet meer te wonen. De deurwaarder snapt dat er iets mis is gegaan en wees mij erop dat er mogelijkheid is bezwaar aan te tekenen. Dat zal ik dan ook zeker doen. Het openstaande bedrag van het afkopen van het huurcontract (€2634,-) wil ik graag zo snel mogelijk betalen. Ik hoop daarom snel een factuur te ontvangen van Feenstra Verwarming B.V.
De klacht is inmiddels ook verstuurd aan Nuon, waarvan Feenstra een dochteronderneming is, en Feenstra zelf.
Jammer dat klanten die eerst zelf initiatief nemen om de factuur op de juiste datum op het juiste adres te krijgen zo worden behandeld. Ik vraag me trouwens af hoe de deurwaarder ons telefoonnummer heeft gekregen. Van Feenstra lijkt me? Nog een gemiste kans...
Wat kan ik balen van zulk gedoe.....