LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Citybox m2 melkers en klachten, oplichters , klacht Citybox
-
Citybox m2 melkers en klachten, oplichters , klacht Citybox
In 2005 had ik wat extra ruimte nodig, dus huurde ik die bij Citybox in Utrecht. In 2007 na alweer twee jaar bij Citybox gehuurd te hebben, wilde ik mijn spullen ophalen. De code van mijn toegang was geblokkeerd, wegens achterstallige betaling. Alleen had ik geen enkele betaling gemist. Na een keer of 10 met de storemanager contact te hebben opgenomen, zou ik in plaats van één, zelfs wel 3 maanden huurachterstand hebben. En omdat ik niet betaalde kreeg ik iedere twéé weken een nieuwe aanmaning met 50 euro extra administratiekosten. Zo kan je dus ook geld verdienen, want de huur was maar 62,50. Het vervelende was dat ik kon aantonen middels giroafschriften, dat er geen sprake was van huurachterstand. Telkens reed ik in maart/april/mei 2007 met mijn auto van Emmen naar Utrecht en iedere keer stond ik voor een gesloten geblokkeerde deur van Citybox en was de reis naast dure benzine, voor niets geweest. Het zou allemaal aan mij liggen en mijn vragen.... daar kreeg ik geen antwoord op. Want welke maand had ik dan niet voldaan?? Daar wist de storemanager van Citybox ook geen antwoord op. De blokkade bleef. Op 4 juli 2007 kreeg ik een mailtje van Citybox dat ik nog maar één maandhuur voor de actuele maand juli moest overmaken, dan was er geen achterstand meer. Ik begreep er helemaal niets van, betaalde maar de blokkade BLEEF!! In december 2007 had ik plots weer een achterstand van ruim 300 euro!! Nou nou, dacht ik nog, dat is best veel als je maar een huur moet betalen van 62,50. Ik maakte een uitdraai van de betaalbewijzen, zo gemaakt via internetbanking bij de Rabobank en mailde deze de slimme medewerkers van Citybox Utrecht. Ze wilden me graag spreken om tot een gepaste oplossing te komen, schreef Citybox terug. Alles was immers overgemaakt toch? De maand heeft 12 maanden, 12 keer een overschrijving van 62,50... Tja, voor niets 8 maanden blokkade? Fijn zo,n flexibele ruimte bij Citybox! U raad het al, de blokkade bleef! Maar toen was er die ene storemanager die zijn excuses aanbood en het systeem de schuld gaf, compensatie voor mijn vervelende ervaring zou ook bespreekbaar zijn. Dus reed in April 2008, u raad het al van Emmen naar Utrecht met een aanhanger om mijn spulletjes op te gaan halen. Wat raar de blokkade zit er nog steeds op, dus maar weer terug naar huis. Maar tja, ook bij ons raakt een keer het geduld op en zo zegde ik per fax het huurcontract per 31 juli 2008 op en wilde mijn spullen terug van Citybox. Betaalde nog 3 maanden huur en u raad het al, de blokkade bleef! Eerst nog even 340 euro huurachterstand betalen, dan mag u uw spullen komen ophalen. Dus wel huur betalen vanaf maart 2007 t/m juli 2008, maar geen gebruik mogen maken van het gehuurde?? Fijn zo,n flexibele opslagplaats bij Citybox!! En toen was het stil, af en toe eens bellen of ik nu eindelijk mijn spullen eens mocht ophalen, nee eerst betalen. In maart 2009 kwam plots uit het niets een dagvaarding van Citybox, ik moest wel 900 euro betalen en de huur liep gewoon door. Mijn advocaat merkte op dat de dagvaarding was uitgeschreven op een bv van Citybox die sinds 2006 was uitgeschreven uit de KvK, wat een zooitje. Morgen ga ik naar het Hof in Arnhem, mijn verhaal doen! Citybox is niet tijdelijk, maar een organisatie die goedgelovige en hard werkende uitbuit en heel lang (anno 2011 mijn spullen nog steeds niet terug) je dierbare spulletjes weet te gijzelen!
Met vriendelijke groet,
Pieter Jan Visser
Citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox
Met vriendelijke groet,
Pieter Jan Visser
Citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox, citybox
Re: Citybox m2 melkers en klachten, oplichters , klacht Citybox
U mag alle gemaakte kosten dus ook de verspilde benzine à 19 ct KM declareren als kosten wegens hun foute administratie.
Bovendien had U met de Politie de beheerder kunnen verplichten om de box te openen.
Het zijn Uw goederen en die in beslag nemen zonder betalingsachterstand mag niet.
Ook de extra niet nodige maanden kunt U dus claimen.
Wel is Citibox per regio sterk verschillend hoe goed ze werken en ik ben wel tevreden, maar zit dan ook elders.
Bovendien had U met de Politie de beheerder kunnen verplichten om de box te openen.
Het zijn Uw goederen en die in beslag nemen zonder betalingsachterstand mag niet.
Ook de extra niet nodige maanden kunt U dus claimen.
Wel is Citibox per regio sterk verschillend hoe goed ze werken en ik ben wel tevreden, maar zit dan ook elders.
-
De politie in Utrecht komt niet eens, ik moest maar een advocaat bellen. Ook zegt Citybox dat een opzegging per fax niet geldig is. Het moet volgens hun voorwaarden, per aangetekende brief! Terwijl alle communicatie over wel of geen huur per fax of mail ging. Ze hebben de opzegging toch ontvangen? Ik heb zelfs een fax verzendbericht, hoe brutaal moet je dan zijn om de huur stilzwijgend door te laten lopen.. zelfs een factuur heb ik na de opzegging niet meer ontvangen. Pas 6 maanden later een dagvaarding uit het niets. Bedankt voor je reactie, groeten Pieter Jan
Ik zie in mijn voorwaarden nergens staat dat je verplicht bent duur aangetekend op te zeggen.
Het aanmelden kan ook zonder dus onredelijke voorwaarden.
Bovendien is niet overal een postkantoor waar dit kan en die hebben vaak tijden dat ik niet kan.
Ik heb zelf ooit dit via Email gedaan met ontvangstbevestiging en geen enkel probleem hier mee.
Wel is aantekenen voor bewijs vaak nodig want normale post of telefoon is geen bewijs.
Er zijn in de 2e kamer plannen om het verplicht aangetekend opzeggen te verbieden gezien de relatief hoge kosten en makkelijk aanmelden.
Er zijn plannen om via E mail opzeggen ook mogelijk te maken.
Jammer dat ze niet landelijk 1 lijn trekken want ik heb dus via uitsluiten Email gestopt en nog nooit iets gehoord of problemen gehad.
Omdat het dus niet duidelijk in hun voorwaarden staat die U bij aangaan overeenkomst kreeg kunnen zij dit nooit verplichten dit duur aangetekend te doen.
Het aanmelden kan ook zonder dus onredelijke voorwaarden.
Bovendien is niet overal een postkantoor waar dit kan en die hebben vaak tijden dat ik niet kan.
Ik heb zelf ooit dit via Email gedaan met ontvangstbevestiging en geen enkel probleem hier mee.
Wel is aantekenen voor bewijs vaak nodig want normale post of telefoon is geen bewijs.
Er zijn in de 2e kamer plannen om het verplicht aangetekend opzeggen te verbieden gezien de relatief hoge kosten en makkelijk aanmelden.
Er zijn plannen om via E mail opzeggen ook mogelijk te maken.
Jammer dat ze niet landelijk 1 lijn trekken want ik heb dus via uitsluiten Email gestopt en nog nooit iets gehoord of problemen gehad.
Omdat het dus niet duidelijk in hun voorwaarden staat die U bij aangaan overeenkomst kreeg kunnen zij dit nooit verplichten dit duur aangetekend te doen.
-
Ja, maar als het erop aankomt, draaien ze alles in hun voordeel terug. Jammer om zo met je klanten om te gaan, in mijn optiek als Salesmanager korte termijn politiek. Mij zien ze als ondernemer en ook mijn netwerk niet meer terug als klant.
-
Ik begrijp uit de reactie's van andere huurders dat ik niet de enige ben met problemen bij Citybox
Ik wilde gisteren wat spullen ophalen bij Citybox Rotterdam. Kwam er wel in met mijn code (22:45) maar er niet meer uit (23:10).
Twee keer gebeld en vijf kwartier moeten wachten totdat hun beveiling eindelijk kwam opdagen (lekkere reactie tijd op een alarm melding).
Direct de volgende ochtend ontving ik een telefoontje van Citybox dat ik een boete van 75 euro moet betalen omdat HUN beveiliging moest uitrukken!
Het is toch te zot dat je het terrein niet meer kan verlaten na 23:00 's avonds terwijl je er wel tot 23:00 in kunt...
Twee keer gebeld en vijf kwartier moeten wachten totdat hun beveiling eindelijk kwam opdagen (lekkere reactie tijd op een alarm melding).
Direct de volgende ochtend ontving ik een telefoontje van Citybox dat ik een boete van 75 euro moet betalen omdat HUN beveiliging moest uitrukken!
Het is toch te zot dat je het terrein niet meer kan verlaten na 23:00 's avonds terwijl je er wel tot 23:00 in kunt...
-
Ik kan me je frustratie best voorstellen, 75 euro omdat je 10 minuten te laat naar buiten gaat is best veel. Toch is het fout gedacht. Je mag na 23.00 uur niet meer aanwezig zijn, tenzij je toestemming hebt. Dat laatste is tenminste bij Shurgard zo.Het is toch te zot dat je het terrein niet meer kan verlaten na 23:00 's avonds terwijl je er wel tot 23:00 in kunt...
Dus ja, als dan om 23.00 uur de boel op slot gaat terwijl jij nog binnen bent, en dientengevolge de beveiliging langs moet komen om je te bevrijden...
Die beveiliging zou wel eens een extern bedrijf kunnen zijn, en ja, wie moet dan de kosten betalen, Citybox die de regels toch wel duidelijk aangeeft, neem ik aan, of de klant die de regels niet goed gelezen/geïnterpreteerd heeft?
Gezien de manier van beveiliging is het niet mogelijk om een situatie te creëren dat mensen zeg maar tussen 23.00 en 23.15 wel naar buiten, maar niet naar binnen kunnen. Immers, als iemand naar buiten gaat, dan gaat er nogal een groot hek open, voor dat weer dicht is... En het (kantoor)personeel is meestal al om 18.00 uur vertrokken, die kunnen ook niet bij springen.
Duidelijk aangegeven?
Als je tot 23:00 naar binnen kunt dan is het redelijk te verwachten dat je er dan nog op een normale manier uit kunt...zo niet dan moet de entree eerder gesloten worden of er moet een waarschuwing komen die je nog 10 minuten de tijd geeft om je zaken af te ronden en het pand te verlaten.
Als je tot 23:00 naar binnen kunt dan is het redelijk te verwachten dat je er dan nog op een normale manier uit kunt...zo niet dan moet de entree eerder gesloten worden of er moet een waarschuwing komen die je nog 10 minuten de tijd geeft om je zaken af te ronden en het pand te verlaten.
Ik kreeg bij het aangaan van mijn overeenkomst een overzichtje met voorwaarden, met ook de in en uitloop tijden. Heeft u die niet gehad? Dit was iets wat u zelf in de gaten moet houden, zij hebben u hiervanp de hoogte gebracht, u had er liever meermaals aan herinnerd willen worden.
En als om kwart voor elf de deur niet meer open ging had u hier een ander bericht gepost, namelijk dat het belachelijk is dat ze tot elf uur open zij. En u er om kwart voor elf al niet meer in kon.
En als om kwart voor elf de deur niet meer open ging had u hier een ander bericht gepost, namelijk dat het belachelijk is dat ze tot elf uur open zij. En u er om kwart voor elf al niet meer in kon.
Ik huur inmiddels ruim 11 jaar opslagruimte bij Citybox Utrecht en wil even een ander geluid laten horen: Ik heb in al die jaren alleen medewerking ondervonden. Ik ben diverse malen van ruimte gewisseld (eerst steeds groter, later steeds kleiner) en heb meerdere malen, zonder extra kosten, de gelegenheid gehad om rustig de inhoud van de ene ruimte over te brengen naar de andere ruimte.
Onlangs heb ik (om finaciële redenen - het is tenslotte crisis......) de huur definitief opgezegd, per brief, die ik persoonlijk heb afgegeven. Bij de afronding van het huurcontract heb ik alle medewerking gekregen. Zelfs de opgelopen huurachterstand is in goed overleg geregeld.
In de 11 jaar historie tussen mij en Citybox zijn er wel een aantal wijzigingen doorgevoerd: 11 jaar geleden was e.e.a. minder formeel dan de laatste jaren. Maar de regels in de huurovereenkomst zijn niet echt veranderd. De grootste wijziging van de afgelopen jaren is de huurperiode en de berekening van de huur over een kalendermaand.
De regel van 23.00 uur geldt al sinds het begin van Citybox in Nederland. Zo ook de regel dat de kosten zullen worden verhaald. Met die wetenschap weet ik, dat ik niet meer om 22.50 uur naar binnen moet gaan. Die beperking kunnen wij onszelf, als bewuste en verantwoordelijke mensen, opleggen. Er hoeft maar ergens een klokje voor of achter te lopen en het gaat mis! En om je dan te verschuilen achter een computersysteem dat het toch toestaat, gaat mij toch echt een beetje te ver. Ik vind wel, dat de tijd die nodig was om uit het pand te komen veel te lang was. Dat moet zeker verbeteren.
Onlangs heb ik (om finaciële redenen - het is tenslotte crisis......) de huur definitief opgezegd, per brief, die ik persoonlijk heb afgegeven. Bij de afronding van het huurcontract heb ik alle medewerking gekregen. Zelfs de opgelopen huurachterstand is in goed overleg geregeld.
In de 11 jaar historie tussen mij en Citybox zijn er wel een aantal wijzigingen doorgevoerd: 11 jaar geleden was e.e.a. minder formeel dan de laatste jaren. Maar de regels in de huurovereenkomst zijn niet echt veranderd. De grootste wijziging van de afgelopen jaren is de huurperiode en de berekening van de huur over een kalendermaand.
De regel van 23.00 uur geldt al sinds het begin van Citybox in Nederland. Zo ook de regel dat de kosten zullen worden verhaald. Met die wetenschap weet ik, dat ik niet meer om 22.50 uur naar binnen moet gaan. Die beperking kunnen wij onszelf, als bewuste en verantwoordelijke mensen, opleggen. Er hoeft maar ergens een klokje voor of achter te lopen en het gaat mis! En om je dan te verschuilen achter een computersysteem dat het toch toestaat, gaat mij toch echt een beetje te ver. Ik vind wel, dat de tijd die nodig was om uit het pand te komen veel te lang was. Dat moet zeker verbeteren.